Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To nie apteka, w instrukcji piszą że wchodzi 3,9 litra a jak miałem jeszcze auto na gwarancji to wymieniłem olej w serwisie i na fakturze miałem 4,2 litra. Zapytałem skąd tyle oleju to powiedziano mi że takie zalecenie żeby wystarczyło między przeglądami.
    CIVIC IX 1,8/142KM

    Comment


    • Wiec teraz ja napisze opinie o olejach, będąc miesiąc po wymianie i przejechaniu 3kkm. Do 37kkm miałem zalany olej jaki fabryka lała czyli OEM 0w20 i i po tym przebiegu zalałem valvoline 5w30. I co mogę powiedzieć to: silnik pracuje o wiele ciszej. Jeżeli chodzi o spalanie to czy wzrosło to ciężko mi powiedzieć, bo komfort słuchowy jaki odczuwam podczas pracy silnika przy redukcji biegu , podpowiada mi w głowie ze redukuj śmiało, czego nie miałem przy 0w20, miałem wrażenie ze silnik pracuje u kresu wytrzymałości.
      MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

      Comment


      • Asz, mają być opinie o olejach, a jest o lepszości SAE jednego nad drugim. Przypominam SAE to parametr temperaturowy instrukcja dopuszcza stosowanie SAE a nawet nakazuje dobór odpowiedni do warukków otoczenia.
        To że Tobie pasuje SAE 0W-30 to nie znaczy absolutnie i nie lansuj tego jako "najlepiej" bo to nie jest najlepiej! Proponujesz SAE stricte ekonomiczne, tak jest zakwalifikowane. W określonych warunkach jest najgorsze.
        Dlatego w przekazie Instrukcji Obsługi jest ta treść uczulona na podejście indywidualne, bo jak to inaczej zapisać. Nie pisze nic na temat lać SAE 0W-30 bo jest najlepsze, nieprawda! nie jest najlepsze!
        Najlepsze SAE to dobrane indywidualnie odpowiednio do temperatury otoczenia.
        Asz zrozum w końcu ... nie ma czegoś takiego jak "najlepsze SAE", tak samo jak nie ma czegoś takiego jak "tylko Amsoil".
        Więc SAE to warunek konieczny lecz niewystarczający ! pamiętaj! Kluczowa jest kolejna rzecz na którą zwraca Instrukcja Obsługi czyli Norma jakościowa i tu masz do wyboru co najmniej trzy Normy ACEA.
        Chyba że Twoim zdaniem najlepsze SAE dla wszelkich warunków Polski to SAE 0W-30? no to powiem Ci że się mylisz, niestety inne średnie temperatury w PL są w Bieszczadach, Podlaskiem i w mieście jak Wrocław. Stosując świadomie SAE 0W-30 musisz zdawać sobie z tego sprawę że jest to SAE ekonomiczne. Nie każdy jeździ ekonomicznie w Podlaskiem, czyli nie jest to SAE dla wszystkich.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Kompromisem między 0w30 a 5w40 jest 5w30 wg mnie, można znaleźć w każdym sklepie czy stacji paliw a z tą 30 i 40 różnie jest

          Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
          MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

          Comment


          • Rambo nie lansuje żadnego oleju tylko odkąd pamiętam pisze, żeby go dobierać pod własne potrzeby...

            Jeździsz EKO? Fajnie, zalewaj 0W30 A5.
            Jeździsz często na wysokich obrotach? Zalej 5w30/40 A3.
            Chcesz kompromisu? Może 0w30 A3 będzie OK w takiej sytuacji?

            Rzucacie tutaj różnymi SAE zapominając, że są jeszcze normy ACEA, które też określają przeznaczenie oleju.

            N
            Moje FD7

            Comment


            • 5w40 A3 jest polecane do ostrej jazdy, dla osób, które w pierwszej kolejności chcą chronić silnik a nie środowisko, a Ty polecasz 0w30 A5 nie pisząc do czego - w domyśle "do wszystkiego".
              Last edited by bartekos; 06-09-2017, 12:22.
              Moje FD7

              Comment


              • Jeździsz EKO? Fajnie, zalewaj 0W30 A5.
                Jeździsz często na wysokich obrotach? Zalej 5w30/40 A3.
                Przypominam, że 0W30 i 5W30 ma taką samą lepkość w temperaturze roboczej mają ten sam HTHS, mówienie, że 0W30 jest do eko jazdy musimy też powiedzieć że 5W30 tez jest do eko jazdy
                wartość robocza ta po prawej stronie to lepkość w wysokich temperaturach a ta pozostaje nadal taka sama. Warto kuknąć w karty produktu i porównać. (nie żebym się czepiał..)

                Pozostawmy sobie swoje spostrzeżenia i opinie dla siebie jak nie możemy ich zaakceptować, w myśl zasady twój silnik twój olej twoja decyzja.
                Podręcznik użytkownika wskazuje jasno zalecaną lepkość, można się z nią zgodzić a można też podważać, że to woda i rozwali silnik,
                Tutaj gość jeździ na dwudziestce i zrobił już 1 000 000 km (przebieg autostradowy). W momencie pisania postu gość ma już o wiele więcej, jest to dowód, że rzadki olej nie niszczy silnika jak się z góry zakłada.
                tutaj wideo gdy przekraczał 1 000 000:

                Dopuszczalne są inne lepkości 0W 5W 10W -20 -30 -40, wyklucza także stosowanie 15W40 czy 5W50 i 10W60 20W50 Czyli olejów "cięższych" wysokich lepkości.
                Osobiście jeżdżę na dwudziestce, inni kultywują 40 a są też inni którzy twierdzą że 10W40 to lekarstwo na całe zło i że jak nie wiesz co było lane to 10W40 jest najlepszym wyborem
                Powtarzam jeszcze raz, że silniki benzynowe hondy nie potrzebują super hiper oleju są to wolnossące jednostki niewysilone i nie skażone DPFami.
                Jeśli katuję silnik po mieście są to warunki podwyższonego zużycia to wymieniam olej co pół roku /6000km, jeśli jeżdżę w trasach to nie niszczę tego oleju tak szybko wystarczy wymiana raz w roku. Drugim kryterium jest przebieg 10 kkm i tyle.
                Nie kłóćmy się tu o olej, bo zamkną nam wątek i o czym będziemy gadać...
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Zamieszczone przez ASz
                  ślepy by zauważył olej, którego SAE i ACEA są uważane na tym forum za właściwe,
                  natomiast mocno ogarnięty nie widzi tego że na tym forum zalecane jest dobieranie oleju odpowiednio do warunków temperatury i własnych warunków użytkowania.
                  Asz, sam chciałeś i chcesz nadal olej "do wszystkiego". Ja nie lansuję tylko zwracam uwagę że olej którymi Ty się podniecasz nie nadają się do celu którego pożądasz, i tyle. Pożądasz ochrony silnika a zalewasz oleje typowo oszczędnościowe. To jest Twój kompromis, i ja tego nie neguję. Ja nie stosuję kompromisu bo interesuje mnie tylko silnik, i tak chronię środowisko i tak.
                  Zamieszczone przez ASz
                  Mogę wiedzieć dlaczego tak postępujecie? Jak już tak dzielnie wzięliście się za porządki to róbcie to tak by było sprawiedliwie...
                  ale w Regulaminie Forum nie ma słowem na temat sprawiedliwości, niestety tutaj panuje nadzorowana dyktatura. Funkcyjni zostali wybrani w otwartych wyborach, prezes wybrany z grona funkcyjnych, zawsze możesz wystąpić o zmianę Zarządu. Nie ciągnijmy tego tematu bo na te sprawy jest odrębny dział.

                  Trzymajmy się tematu, opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
                  Last edited by rambo7; 06-09-2017, 12:56.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez ASz
                    A usuwajcie wszystkie moje wpisy skoro was to tak rajcuje. Szkoda tylko, że innych forumowiczów spam zostawiacie i traktujecie inaczej. Gdzie? W równoległym wątku jeden z "waszych" (nicka nie podaję bo każdy nawet średnio rozgarnięty wie, o którego forumowicza wpis chodzi) wyskoczył ze spamem typu "uff" oraz "mój olej jest lepszy" i jakoś ten jego niezwykle "merytoryczny" wpis, który niczego nie wniósł do tematu, jak dotąd nie został usunięty. Mogę wiedzieć dlaczego tak postępujecie? Jak już tak dzielnie wzięliście się za porządki to róbcie to tak by było sprawiedliwie....
                    Możesz wiedzieć - to nie pierwszy Twój post który był typowym offtopem i nie wniósł nic do tematu. W wątku który przytoczyłeś, użytkownik na którego wskazujesz popełnił dokładnie jeden offtopowy wpis.
                    Ty natomiast nabijasz licznik poprzez pisanie kilkunastu postów niezwiązanych z tematem.

                    Zamieszczone przez ASz
                    ślepy by zauważył olej, którego SAE i ACEA są uważane na tym forum za właściwe, poprawne itp i jest to 5w40 A3
                    Dokładnie tak nie jest, promowana jest wolność wyboru i konieczność doboru oleju pod indywidualne warunki użytkowania.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      Przypominam, że 0W30 i 5W30 ma taką samą lepkość w temperaturze roboczej mają ten sam HTHS
                      Znowu powtarzamy to samo... Nie napisałem, że 0w30 jest do eko jazdy. Napisałem, że 0w30 A5 jest do eko jazdy - różnica zasadnicza.

                      To jaki mają HTHS zależy od tego czy są A3 czy A5...
                      Jeżeli olej jest ACEA A3 to ma HTHS min. 3,5
                      Jeżeli olej jest ACEA A5 to HTHS ma w przedziale 2.9 do 3.5.

                      To, że mają taką samą lepkość też nie jest prawdą. SAE w przypadku np. oleju 5w30 oraz 0w30 przy 100 stopniach dopuszcza rozbieżność w lepkości
                      od 9,3 do 12.5...

                      Zatem jeden olej 5w30/0w30 może mieć lepkość w 100 stopniach 9,3 a inny 12.5 - obydwa mieszczą się w granicach 5w30/0w30 a jednak różnica jest znacząca - 35%.
                      Last edited by bartekos; 06-09-2017, 13:50.
                      Moje FD7

                      Comment


                      • Zostałem wspomniany w temacie.. to może rozwinę... tak mój olej jest najlepszy, tego będę się trzymał, dla mnie mój olej będzie najlepszy, bo dobrałem go właśnie pod swoje warunki użytkowania silnika. Rambo cały czas o tym pisze - dobierajcie do swoich warunków użytkowania silnika i do tego co oczekujecie podczas tego użytkowania.. czyli czy ma być tylko ochrona, czy ma być oszczędność paliwa, czy ma być po środku.. ja lubię czasem pocisnąć ile się da, ale też często jeżdżę ECO, lubię "robić" niskie wyniki spalania, ale chcę również czuć, że mój silnik ma w miarę dobrą ochronę wysokotemperaturową ( czyli te nasze ACEA A3) przynajmniej wierzę w to, że "to działa"..., dużo się naczytałem na temat olei i wybrałem jak wybrałem... dla mnie będzie on najlepszym olejem - przynajmniej tak jest już od 12tys. przejechanych na nim km. I pamiętajcie nie ma co krytykować innych wyborów olei ani obstawać za swoim... bo to jest trochę takie grzebanie kijem w g.... . Wątek odżył ale mam wrażenie, że znowu zatacza koło.. trochę już mi to zbrzydło i myślę, że nie tylko mi... piszmy merytorycznie i rzeczowo, albo w ogóle nie piszmy.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ASz
                          Powiem więcej, z 35 olejów różnych lepkości żaden nie miał poniżej 10,5.
                          To chyba musiałeś wytypować jakieś same "egzotyczne" marki do tego zestawienia...
                          Np. popularny Valvoline Synpower FE 5w30 ma lepkość 9,9 w 100 stopniach.

                          Rozrzut 35% dla lepkości w 100 stopniach MOŻE występować bo takie są założenia SAE dla 5w30 oraz 0w30.
                          Moje FD7

                          Comment


                          • Dlaczego nikt nie zaleje Synpower FE 5w30 do Hondy? Z jakiego względu? Jest ACEA A5 więc się nadaje do Hondy.
                            A że spełnia przy okazji wymagania Forda to znaczy, że jest tylko do Fordów? Robi się ciekawie...
                            Spełnia też wymagania Renault RN0700. Jest więc do Forda czy do Renówki?

                            Idąc twoim torem rozumowania to Shell 5w40 jest olejem nie do Hondy a do Ferrari lub Porsche.
                            Last edited by bartekos; 07-09-2017, 20:53.
                            Moje FD7

                            Comment


                            • Nie odwracaj kota ogonem... Pytam jeszcze raz - z jakiego powodu synpower FE nie nadaje się do hondy?
                              Hondziarze - nie zalewajcie helixa 5w40 bo to olej do Porsche.
                              Last edited by bartekos; 07-09-2017, 21:43.
                              Moje FD7

                              Comment


                              • Zamieszczone przez ASz
                                idę o zakład, że wśród Hondziarzy jest on niepopularny.
                                nie ma wymagania że olej musi być popularny wśród hondziarzy, jeśli coś takiego się dzieje, jak kiedyś i jak do tej pory na wielu forach (ale nie tym) i do tego spotkają się ludzie co mają słabe pojęcie o temacie, to powstają mity, jak np. że olej np. SAE 5W-40 jest do silników biorących olej, a np 10W-40 to już do biorących dużo. Takie podejście świadczy o niewiedzy. Olej to nie klej!

                                Asz się obraził na mnie, i miał nie zabierać głosu, ale nie jesteś w stanie.
                                Jak nie będzie w temacie "opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX" - to zamykam kolejny wątek.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X