Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jakie powinny być luzy za zaworach ssących i wydechowych?
    ssące 0.20 mm ± 0.02 mm
    wydechowe: 0.25 ± 0.02 mm
    Last edited by rat4; 25-01-2017, 11:54.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • #17
      Ja mam przebieg niecałe 55 tys. km i miałem luzy na zaworach, które trzeba było wyregulować. Wyszło przy rutynowym sprawdzeniu. Uważam więc, że warto - tym bardziej jeśli ma być montowana instalacja LPG.
      Mój czarny 8gen

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
        Ja mam przebieg niecałe 55 tys. km i miałem luzy na zaworach
        To raczej prawidłowo, gorzej by było jak byś nie miał tych luzów a wiesz chociaż jakie miałeś te luzy, że były już do korekty ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #19
          Miałem na myśli to, że były już na tyle duże, że należało je skorygować. Nie pamiętam dokładnych wartości, musiałbym sprawdzić na rozpisce z serwisu.
          Mój czarny 8gen

          Comment


          • #20
            W naszych civicach jest system przypominania o przeglądach i regulacja luzu zaworowego jest w okolicach 100tys. przebiegu.
            Na wyświetlaczu pojawi się cyfra "9"
            Kierownik serwisu był bardzo zdziwiony że w książce jest co 40tyś. Regulują w okolicy 100 i nie ma potrzeby robić wcześniej.
            Potwierdził też że przy lpg co 20tyś, trzeba regulować.
            Last edited by luzny41; 25-01-2017, 15:07.

            Comment


            • #21
              Uszczelka nie wymaga każdorazowej wymiany i z powodzeniem może wytrzymać nawet 15 lat i 100 cykli,a wymienia się jak zacznie się pocić. ASO ma w procedurze jej wymianę,ale tym nie należy się w tym konkretnym przypadku kierować.
              Regulacja jest prosta i każdy może to sam ogarnąć pod domem.Czekamy aż ostygnie,może być letni.
              Zdejmujemy graty ,pokrywę,kręcimy wałem zawsze zgodnie z kierunkiem pracy (ani kroku w tył),patrzymy na którym cylindrze zawory się mijają i dokonujemy regulacji na cylindrze chodzącym w parze. Para to dla czterogarówki to cylindry 1-4 i 2-3,czyli mijanka napierwszym to regulujemy czwarty,mijanka na trzecim to regulujemy drugi itd. Klejność w Hondzie to 1,3,4,2.Da gazu szczelinę na wydechu lepiej mieć w górnej tolerancji,a dla upalaczy notorycznych ,nawet dwie setki w plusie.
              Na koniec czyścimy uszczelkę i pow. przylegania do suchego,kładziemy usczelnienie tam gdzie było fabrycznie (tylko i wyłącznie i jak najmniej) i skręcamy od środka na krzyż po trochę(nie na siłę,bo nie powoduje to większego sprasowania uszczelki)
              Cała filozofia.
              Last edited by m26; 25-01-2017, 19:17.

              Comment


              • #22
                skoro książka Hondy dla silników benzynowych mówi 40 tys, to ja się trzymam regulacji według książki, tj. co 40 tys km.
                Twierdzicie, że nie trzeba tak często, jednak na pewno od tej czynności się nie zubożeje, a i silnik ma szansę zawsze pracować jak zegarek
                sigpic
                FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                Comment


                • #23
                  Ksiazka serwisowa mowi co 120kkm.

                  Comment


                  • #24
                    @mazdam,
                    W mojej jest co 40k
                    sigpic
                    FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                    FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                    FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                    Comment


                    • #25
                      Dziwne w viii gen mialem co 120, w 9 gen tak samo, wczesniej w crv z silnikiem r20a2 rowniez co 120. Generalnie nie przejade autem wiecej niz 40kkm przed sprzedaza, czyli nie ma to znaczenia ale lubie miec wszystko zrobione o czasie.

                      Comment


                      • #26
                        Civic 90k przebiegu. Nic jeszcze nie wyświetla, ale podczas otworzenia maski przy uruchomionym silniki słyszę już lekkie dzwonienie. Raczej zaworki. Jechać od razu regulować czy czekac na sygnalizacje ? Najbliższy przegląd wychodzi w czerwcu (inspekcja B).

                        Comment


                        • #27
                          Każdy luz działa jak młotek,więc jeśli zawory to szkoda wałka i reszty.
                          Zamieszczone przez adi_tiger Zobacz posta
                          Jechać od razu regulować czy czekac na sygnalizacje ?
                          Nie jechać-robić samemu

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                            W naszych civicach jest system przypominania o przeglądach i regulacja luzu zaworowego jest w okolicach 100tys. przebiegu.
                            Na wyświetlaczu pojawi się cyfra "9"
                            Kierownik serwisu był bardzo zdziwiony że w książce jest co 40tyś. Regulują w okolicy 100 i nie ma potrzeby robić wcześniej.
                            Potwierdził też że przy lpg co 20tyś, trzeba regulować.
                            W ostatni weekend sprawdziłem luzy (przy przebiegu 66 tys.). Dwa wydechowe i jeden ssący byłe za ciasne. LPG jeszcze nie zakładałem - to dopiero w przyszłym tygodniu. Po tej regulacji jestem pewien, że jednak warto zaglądać co 40 tys (na Pb) i ewentualnie poprawić, lub co 20 tys (na LPG).

                            Comment


                            • #29
                              ile czasu zajmuje taka regulacja i co trzeba mieć oprócz szczelinomierza ?

                              Comment


                              • #30
                                Trzeba kluczyk do zaworów,ew. klucz 10 i śrubokręt.20-30 minut wystarczy.

                                Comment

                                Working...
                                X