Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sam miałem dylemat między 3 i civicem. Wg mnie sprawa przy wyborze między m3 a Civem jest prosta. Wolisz frajdę z jazdy i masz gdzieś funkcjonalność - bieresz magdalenę. Chcesz funkcjonalności przy naprawdęvniueco mniejszym funie wybierasz Haniątko.
    www.4kolkaszczescia.pl

    Comment


    • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta

      Ale mówią, żeby dwa razy do tej samej rzeki nie wchodzić i próbować nowych rzeczy

      A napisz Marti78nez jak Ci ten dolot El-tecu się spisał z perspektywy czasu? Dał różnicę w dynamice? Jeśli zdecydujesz się*na IX to powtórzysz tego moda?
      I czy zrobiłeś na koniec remap silnika?
      Ciekawe jaki dałoby efekt odblokowanie 2.0 mazdy na te 165 KM + takie mody jak zrobiłeś w R18. Jaki jest w ogóle potencjał tuningowy tego silnika?
      No tak jak piszesz z jednej strony chęć spróbowania czegoś nowego z drugiej coś sprawdzonego co cieszyło i pewnie w IX-genie jest podobnie. Po jeździe IX będę mądrzejszy [najchętniej to bym skorzystał z opcji gdzie dwóch się bije i wybrał IS Lexusa]

      Co do Hondziawki to do Krakowa nie dotarłem pytanie czy oni w ogóle się podejmą tego. Widzę, że mamy podobny pogląd na pewne sprawy więc więcej opisze na Twoim wątku. Tu podsumuję tylko krótko: z mojego moda:leciutkie fele (tenzo), dolot eltec, Wydech Eltec jestem zadowolony ale nie powtórzyłbym tego. Dlaczego? Koszty niewspółmierne do efektu. Zacząłem od felg i na tym bym zakończył. Czy jak wybiorę Mazdę będę szedł tą samą drogą? Raczej nie : felgi i odblokowanie 120KM do conajmniej 165 bo tutaj ten koszt wydaje się adekwatny do efektów(1500) i niczym nie ryzykuje bo to elektroniczny kaganiec, tak jakby ktoś celowo zaślepkę wstawił (czytaj.Mazda).
      Last edited by marti78nez; 11-12-2016, 19:39.

      Comment


      • Oba te silniki są zasadniczo niemodowalne efektywnie - od tego jest turbo Jak mam wybierać miedzy M3 a Civikiem to biorę M3, tylko niestety cena w BMW jest 3x wieksza
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Oba te silniki są zasadniczo niemodowalne efektywnie - od tego jest turbo Jak mam wybierać miedzy M3 a Civikiem to biorę M3, tylko niestety cena w BMW jest 3x wieksza
          No tak, turbo fajne ale chyba szukam na razie coś bez turbinki. Jak wspominałem biorąc pod uwagę kwotę jaką jestem w stanie wydać i autka na rynku to nic mi się w turbo aż tak nie podoba, żeby się spinać. Jakoś mam zaufanie do marki Honda (szczególnie jeśli chodzi o silniki wpadek większych nie było) i tak naprawdę mocno bym celował w taki 1,5T, ale na dzień dzisiejszy wykracza to poza mój budżet.

          Comment


          • A tak z ciekaowsci taka Mazda 2.0 120 KM po tym odblokowaniu na 165 KM to jakie ma osiagi ?
            Jak to wplywa na elastycznosc i 0 do 100 ?
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Zamieszczone przez marti78nez Zobacz posta
              chyba szukam na razie coś bez turbinki
              Bo...? Jak kupujesz z rynku pierwotnego i zamierzasz przejechać <150tys. i <7 lat mieć auto... to nie ma co się IMO ograniczać.

              Zamieszczone przez marti78nez Zobacz posta
              naprawdę mocno bym celował w taki 1,5T, ale na dzień dzisiejszy wykracza to poza mój budżet
              Ot, jak dyskutowaliśmy
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                A tak z ciekaowsci taka Mazda 2.0 120 KM po tym odblokowaniu na 165 KM to jakie ma osiagi ?
                Jak to wplywa na elastycznosc i 0 do 100 ?
                Silnik ten sam zdlawiony okolo 4500 obrotow(w wersji 120KM) ma rozne skrzynie.165 KM ma krotka skrzynie wiec lepiej sie bedzie zbierac jest bardziej sportowa kosztem maks predkosci, 120KM dluga moze byc troche bardziej komfortowa na autostradzie (na tej poza tym setka na 2 biegu do osiagniecia).
                0-100 roznica niecalej sekundy 8.2 do 8,9sek.Choc na forum mazdy powątpiewają w to 8.2sek.
                Co do elastycznosci ja mam w ufo 9 sek w zakresie 60-100km/h (4bieg) ,z testow z neta wynika ze Mazda 165KM w zakresie 50-110km/h(4 bieg) niezle 9 sek.( https://autokult.pl/26797,hyundai-i3...-spalanie-cena ) dla 120KM brak danych, ale nie o Mazdzie ten post wiec powracajac do "gospodarza"mierzyl ktos IX na 60-100km/h?Motor z 14 listopada podaje nawet 8,5sek.Skoro piszemy o osiagach 1.8 moze ktos IX gen dokona pomiaru elastycznosci dla 60-100 lub 50-110km/h?
                Last edited by marti78nez; 14-12-2016, 03:01.

                Comment


                • Tutaj np. są ciekawe informacje dotyczące osiągów, przyspieszenia, elastyczności itp.. https://www.automobile-catalog.com/c...c_comfort.html
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • jak tak patrzę na przyśpieszenia samochodów to zazwyczej tuż przed osiągnięciem setki kończy się bieg i muszą wrzucić trójkę a to strata czasu i spadek obrotów, a w civiku zrobili ciut dłuższą dwójkę która wystarcza do pierwszej setki pewnie celowy zabieg żeby w prospektach pochwalić sie przyśpieszeniem

                    Comment


                    • Radon jakiś czas temu pisał o 3 i Civic.

                      A widzisz, ja w sumie inaczej.
                      Chcesz niepowtarzalny wygląd, ciekawy styl, bardziej sportowy wygląd auta, kosmiczny a zarazem elegancki i sportowy kokpit, funkcjonalność - bierz Civic'a.

                      Comment


                      • Według mnie rozważanie opcji Mazdy 3 lub Honda 3 za bardzo nie ma sensu bo wiadomo, że Honda lepsza Ale tak poważnie to jeśli idzie o jednostkę silnikową to wielkiej różnicy nie ma, a jeśli ktoś chce poczuć chociaż sportowy cień to niech zacznie od GT86 bo nie ma co się spuszczać o te 10KM. Jakościowo i ergonomicznie Civic wypada zdecydowanie lepiej. O jakości wykonania pisał już PJW i od siebie dodam, że jakość wykonania 3 pozostawia wiele do życzenia. Jeśli ktoś z Was będzie miał okazję siedzieć w Mazdzie to dotknijcie tego plastiku, który przykrywa kierownicę nad klaksonem, jest tak cienka, że się ugina na boki, dramat. W Daci jest to lepiej spasowane. I ogólnie jest dość ciasno w środku bo tunel środkowy jest szerszy niż w Civiciu. Wizualnie też 3 mi się nigdy nie podobała bo uważam, że stylistycznie nie poszli o krok do przodu, samochód wygląda jak pchełka. Małe światła, fason jak mydelniczka, mało przełamań. Do tego ten słaby bezdotykowy monitor wystający bez androida gdzie android teraz to przyszłość.
                        Last edited by solarlodge; 17-02-2017, 12:32.

                        Moja

                        Comment


                        • ja też mialem rok temu okazje jeździć Mazdą 3 i civicami (oczywiście wybór był wiadomy :P )... ale co do kwesti silnika to Mazda 3 wypada lepiej. Osiągami 2.0 120 km podobnie ale 165 juz wyraźnie (też kwestia skrzyni jak piszecie). Te 120 Km to czuje sie że to ten sam silnik co 165, tylko sztucznie dławiony. 120 ma lepszy "dół" niż 1.8 a od 5 tys. obrotów już tylko ryczy a nie jedzie a 165 jedzie w całym zakresie. Ale cena robi robotę... Mazda 3 nie we wszystkim jest lepsza (np. funkcjonalność, jakoś materiałów). Względy estetyczne to kwestie indywidualne... w Mazdzie środek inny ale który lepszy (mimo wszystko lepiej mi się siedzialo w Mazdzie ... może że niżej) ? ... oba maja plusy i minusy. Wygrała cena... bo różnica na ten czas co mi oferowano to koło albo nawet więcej niż 10k a to za dużo żeby brać Mazde (oczywiście w podobnych konfiguracjach). Osiągi 1.8 mi wystarczą... fajny dźwiętk (oczywiście na 1.8 . Wybrałem w pełni świadomy i nie żałuje .

                          Comment


                          • Z kolegą Marvinem się zgodzę w kwestii osiągów. Nie jeździłem co prawda wersją 120 KM (która n.b. ma z reguły ok 140) ale miły sprzedawca z salonu dał mi wersję 165 KM na cały czas otwarcia salonu w którąś sobotę zeszłego lata. Więc się najeździłem i po city i po obwodnicy. Nie ma się co oszukiwać - wersja mocniejsza ciągnie dużo dużo lepiej niż nasz 1,8. Wcześniej i mocniej. Ale to jedyna przewaga Mazdy. No, może jeszcze dwa fajne wydechy z tyłu. Szkoda, że u nas nie zrobili z tym nic ładnego. Poza tym Honda zjada Mazdę w każdym calu - począwszy od funkcjonalności poprzez wykończenie (naprawdę w Maździe jest z tym źle, a nawet bardzo źle) skończywszy na wyposażeniu. No i ta cena... Za podobnie wyposażoną Trójkę usłyszałem cenę o 9000 wyższą o Hondy - już po(szczątkowych) negocjacjach. Tak więc czy warto dla tej sekundy dopłacać niemal 10 tysi?

                            Comment


                            • Kokpit, zegary też lepiej mi Civicu leża... fajnie w 3 wygląda wersja z dużym obrotomierzem i head-up... ale on jest tylko w najbogatszej wersji (przynajmniej wersje dostępne w PL.) a ten podstawowy gdzie glówne zegary to prędkość są z czapy... nieczytelny wskaźnik obrotów. Ale musze przyznac że ten doczepiany tablet (abstrahując od funkcjonalności itp.) jest mimo wszystko fajnie polożony.. nie odrywa się wzroku od drogi (jak w civicu prędkość co jest dla mnie bardzo fajną sprawą). Co do silnika 120 i 165 to ten sam... 120 to obcięty z górnego zakresu 165. więc jak jeździł ktoś 165 to 120 to to samo tylko do 5 tyś obrotów. Lepszy dół to zasługa wcześniej pojawiającego się max. momentu no i ciut większego niż w civicu (cos koło 200 ... a w 1.8 174 o ile dobrze pamiętam). Polityka Mazdy która nie dawała (i z tego co się orientuje dalej nie daje) upustów zadecydowała o civicu. Ja po roku ciągle się oglądam do tyłu jak wychodzę z auta . Jeszcze co do samego prowadzenia... to mazda też mimo wszystko lepsza... wielowahacz chyba robi tam robotę... lepiej wybiera nierówności... no i pozycja za kierownicą niższa (co mi bardziej pasuje). Ale tak jak pisałem wyżej ... to nie warte koło 10k różnicy. No i na koniec mazda nie ma koloru brilliant sporty blue metallic (a ten czerwony to połowa mazd na ulicach, jak nie lepiej).
                              PS
                              co do tyłu auta... mam polifta, gdzie moim zdaniem stylistycznie jest lepiej z każdej strony niż przedlift, ale tył ... fakt to chyba najsłabsza strona auta ... brakuje jakieś fajnej dwururki jak w 8 gen . Na dzień dzisiejszy jak patrze na 10 gen. to też najsłabszy pkt. Honda jak by nie miała pomysły na tyłek samochodu (w 10 gen. dla mnie tył jest przekombinowany a tylne światła które mimo wszystko są chyba jedynym elementem podobnym do 9 gen. moim skromnym zdaniem nie pasują jakoś plus te kratki z plastik fantastic ... ale się opatrzy to może zdanie się zmieni
                              Last edited by Marvin22b; 19-02-2017, 12:01.

                              Comment


                              • ten head-up w mazdzie to tania imitacja prawdziwego head-up stosowanych w drogich limuzynach , osobiście gdybym miał kupować mazdę to bym tego nie chciał nawet za darmo, kawałek wystającego pleksiglas'u , straszna tandeta

                                Comment

                                Working...
                                X