Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Miles Zobacz posta
    @arkan
    Wystarczyły same profile zamknięte, czy konserwowałeś coś jeszcze? Długo i mocno czuć później po tym zapach? Auto zostawiałeś na cały dzień?
    Taki zabieg ewentualnych problemów z gwarancją nie nastarczy?
    to pytanie chyba do mnie, wiec:
    do wyboru miałem 2 opcje: konserwację "zwykłą" i "pełną". Z tego co mi powiedziano, w pełnej konserwowane jest również auto z zewnątrz. Za zwykłą konserwację zapłaciłbym ok 250 pln, za pełną zapłaciłem 450. Zapach było czuć około tygodnia, najgorzej było 1-wszego dnia po odebraniu, gdy krople preparatu spadały na tłumik - widać było też w lusterku, że całkiem nieźle dymię Auto zostawiłem w poniedziałek o 16, odebrałem w środę w południe. Odnośnie gwarancji, w aso powiedzieli, że nie wpływa to na nią, a miejsce w którym robiłem konserwację, właśnie aso mi poleciło

    Comment


    • Te miejsca, które robiłeś to podłużnice, progi, maska, słupki, drzwi i coś jeszcze?
      Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
      Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

      Comment


      • szczerze to nie wiem, ja tego nie robiłem - zostawiłem auto i odebrałem gotowe, nie wnikałem gdzie wpuszczano preparat na pewno w klapę bagażnika - wyciekał na początku spod uchwytów

        Comment


        • W związku z tym że przymierzam się do zmiany autka w najbliższym czasie sporo czytam i...znajduje wpisy użytkowników np.autocentrum, że w IX silnik wkrecany...fajnie mruczy, prawda to? Dodam, że mam "ten sam" silnik w VIII i mruczeniem bym tego nie nazwał Coś przy IX grzebali przy tym? Pytam na forum, bo jednak na autocentrum z tymi opiniami różnie (nie ma takiej fachowości jak tu).Oczywiście jazda testowa czeka, ale człowiek jakiś mało cierpliwy jest. Z góry dzięki za opinie.
          PS.wybieram między BM Mazdy 3(była jazda testowa), a IX Civiczkiem.
          Last edited by marti78nez; 10-12-2016, 08:24.

          Comment


          • Dźwięk silnika w IX w stosunku do VIII jest wyciszony i mniej "wyrazisty" - nie ma już podwójnego wydechu z trójkątnymi nakładkami i to robi różnicę - dla jednych in plus (ciszej) dla drugich in minus (silnik mniej słychać). Sam silnik pozostał ten sam, identyczna jest skrzynia i przełożenia, a wbrew liście zmian eksploatacyjnie to jest ta sama jednostka (tak samo jedzie, tyle samo pali). Sama IX jest za to moim zdaniem dużo lepiej wykończona od Mazdy BM, ma dużo lepszy bagażnik, Connect ma swój potencjał i wciąż więcej zacięcia sportowego (fajna "góra" obrotomierza, w Mazdzie tego nie ma tak wyraźnie) ma Hondowskie 1.8 niż Mazdowe 2.0 jak dla mnie. Z tych dwóch dla mnie na pewno Civic. Jak kupować coś innego, to dla turbobenzyny (np. Leon 1.8 TSI FR).
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Na autocentrum, ludzie tez zachwycali sie dźwiękiem silnika w UFO No cóż, każdy inaczej to odbiera

              Comment


              • Wydech w 9 gen faktycznie zmienia dzwiek silnika w stosunku do 8 gen.
                Przez to wydaje sie ze 9 jest wolniejsza, w sumie tak jest naprawde ale roznice sa minimalne i to kwestia wiekszej masy.
                2.0 od Mazdy ma zdecydowanie wiecej ciagu w dole czyli do 3,5k rpm. Powyzej roznic moim zdaniem nienma choc 1.8 Hondowski szybciej idzie w gore.
                Spalanie podobne, no moze minimalnie na korzysc Mazdy.
                Halas na autostradzie w obu taki sam, czyli wycie na autostradzie

                Kokpit na korzysc Hondy, fotele lepsze w Mazdzie. Miejsca wiecej w Hondzie, bagaznik wiekszy w Hondzie.
                Zawias w Hondzie mniej komfortowy.
                Generalnie auta porownywalne. Sentymentalnie kupilbym Hondę.

                A na pewno dzis brałbym Civic 1.8 plus automat. Ta konfiguracja nie ma wad jesli nie chcesz się z kazdym scigac spod swiatel.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • Ja już wielokrotnie wypisywałem swoje uwagi co do Mazdy...stałem przed tym samym wyborem i Mazda w porównaniu do Civica wykończona jest niestety tragicznie. Ten słynny kabelek zasilający lusterko wsteczne owinięty taśmą izolacyjną + jakość tapicerki i tylnej kanapy czy wykończenia bagażnika przelało czarę goryczy. Poza tym cena...zdecydowanie przemawia za Hondą. Za około 84-85 k można było mieć w Lifestyle + ADAS (bez skóry) to samo, co w Maździe tylko w maksymalnej wersji wartej blisko 100 k. Czy warto dopłacać za gorszą jakość wykończenia? To w końcu w środku trzeba czuć się najlepiej. Poza tym co Mazda oferuje za te pieniądze co jest lepsze niż w Hondzie..? Tylko lepsze przyspieszenie, jeśli weźmiesz mocniejszy silnik, ale moim zdaniem nie warto dopłacać takiej kasy za 1 s do setki szybciej. Dodatkowo Mazd 3 jest zdecydowanie więcej niż Civiców IX gen po lifcie , a jak poczekasz jeszcze do wiosny na X to już w ogóle.. Chociaż ceny z silnikiem 1.5 T już są raczej bardzo zaporowe jak na auto klasy C .

                  Comment


                  • Witaj Alix.Dawno mnie tu nie było ale przez dwa dni przejrzałem forum i...wiem,że jestes fanem uturbionych jednostek.Ja po pierwsze chce czyms długo pojeździć, druga sprawa taka uturbiona jednostka musi mi sie jeszcze podobać a z tym już problem na rynku.Silnik wiem, że ten sam ale myslalem że cos popracowali pod wzgledem dzwięku...bo dopoki w swojej Hanii nie zrobiłem wydechu to raczej wkręcanie w ufiaku bliżej wycia niz pomruku.Z tą Mazdą mam problem bo mnie zauroczyła (myślę o sedanie 120KM by potem zdjąć "kaganiec"na sluszne 165-170KM)i na razie zastanawiam sie czy sentyment do marki? czy jednak sprobowac czegos nowego, z drugiej strony kusi by smakowac motoryzacje.W zasadzie zostala mi jazda IX bo siedzialem w niej wielokrotnie a Mazda juz wytestoowana i opinie z grubsza juz mam.
                    Last edited by marti78nez; 10-12-2016, 16:30.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                      Wydech w 9 gen faktycznie zmienia dzwiek silnika w stosunku do 8 gen.
                      Przez to wydaje sie ze 9 jest wolniejsza, w sumie tak jest naprawde ale roznice sa minimalne i to kwestia wiekszej masy.
                      2.0 od Mazdy ma zdecydowanie wiecej ciagu w dole czyli do 3,5k rpm. Powyzej roznic moim zdaniem nienma choc 1.8 Hondowski szybciej idzie w gore.
                      Spalanie podobne, no moze minimalnie na korzysc Mazdy.
                      Halas na autostradzie w obu taki sam, czyli wycie na autostradzie

                      Kokpit na korzysc Hondy, fotele lepsze w Mazdzie. Miejsca wiecej w Hondzie, bagaznik wiekszy w Hondzie.
                      Zawias w Hondzie mniej komfortowy.
                      Generalnie auta porownywalne. Sentymentalnie kupilbym Hondę.

                      A na pewno dzis brałbym Civic 1.8 plus automat. Ta konfiguracja nie ma wad jesli nie chcesz się z kazdym scigac spod swiatel.
                      No z fotelami sie nie zgodze(lepiej sie w Hondzie czuje).Poza tym tapicerka w H lepsza moim zdaniem(Mazda material kiepski w dotyku nie wspominajac o budowie tylnego fotela).Co do silnika to jechalem 120KM i ladnie pracuje od dolu jak na autko bez turbinki.Silnik lepszy Mazdy, pytanie jeszcze jak z trwaloscia ale oni podobnie jak Honda w benzynie trzymaja wysoki poziom.Druga sprawa 4 lata i...cisza.Co jeszcze mnie urzeklo w Mazdzie,zawieszenie.Z jednej strony sztywne z drugiej swietnie zbiera nierownosci.Jak lecialem przez tory i studzienki to czulem sie prawie jak w bmw3 ktorego mialem okazje dosiadac.No i wyglad Mazdy na deser.No ale to nie watek o tym.Mam dylemat bo w Hondzie super sie czuje,darze ja sentymentem i wlasnie szukam jeszcze pozytowow stad pytanie o zachwalany w autocentrum przez lud ,sound silnika moze tak jak piszesz to nie silnik a wydech tak ich urzekl Nic bede musial przejechac sie po prostu IX genem.
                      Last edited by marti78nez; 10-12-2016, 16:06.

                      Comment


                      • Honda powiedziałbym ma lepsze fotele ale gorszą pozycję za kiera (w Mazdzie po prostu siedzi sie niżej, w Hondzie zdecydowanie za wysoko). Silniki w Mazdzie 2.0 wszystkie sa identyczne i w realu maja ok.140KM i różnica w rozpedzaniu bierze się z przełożeń skrzyni. IXtka duzo lepiej wybiera niż ósemka nierownosci. Co do silnika faktycznie dół lepszy, ale ja tam wole mieć moc na gorze i lubię sobie pokrecic. Za to kocham moją uturbiona jednostke i nie toleruje niektorych turbokonkurencji (np. 1.4 TSI ma tylko dol i zero gory, jeździsz jak dieslem). Chwilowo jeżdżę Mini Cooperem S 2.0T/192KM i to też jest jednostka z przyzwoita góra, wiec turbo jak chce to potrafi Już nie mówiąc o tym jaki to ma cudny wydech...
                        Last edited by Alix; 10-12-2016, 16:35.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Tak sedan ma dluzsze przelozenia, hatch krotkie.Co do silnika to jest dokladnie ten sam albo 165KM(faktycznie tyle jest) albo 120KM(choc tu wszystkie maja nadmiar mocy okolo 140KM elektronicznie zablokowana gora,mod=1500zl) Zroblili to celowo bo "szostka" podobna do trojki w sedanie(raczej na odwrot) no i ma 165KM(inaczej sie tego nie da wytlumaczyc-brak w sedanie tego mocniejszego silnika)
                          Teraz deser, myslalem ze jak wejde na forum to znajde Ciebie w dziale type-r milosc do H plus to co piszesz(nowy type-r ma i góre) a tu niespodzianka.Calkiem zacna maszynka.Co do Golfa podzielam i rozumie szczegolnie jak czesc naszego zycia spedzilismy krecac nasze ufiaki do odcinki.

                          Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                          Ja już wielokrotnie wypisywałem swoje uwagi co do Mazdy...stałem przed tym samym wyborem i Mazda w porównaniu do Civica wykończona jest niestety tragicznie. .
                          Tragicznie to bym nie przesadzal(slowo zarezerwowane dla Dacii itp)zgodze sie ze tapicerka w moim Ufo z 2007 lepsza a to nie przystoi autku nowemu za 80tys czy slawne tylne siedziska.Bagaznik mozna mata przeslonic. Z przodu za to materialy, wykonczenie na wysokim "kompaktowym poziomie"(np.panel klimy,system HMI)Jak widac sa plusy i minusy,moze rzeczywiscie Honda jako calosc nie ma wiekszych wpadek(lepiej wypada nie ma razacych punktow).Nic jazda rozstrzygnie, silnik IX dobrze znam zobaczymy jak zawias w stosunku do Mazdy.
                          Prawie 100 tys za nowa X Honde Sport?albo jest rzeczywiscie tak dobra albo ich troche ponioslo,rynek zweryfikuje.
                          Last edited by Alix; 10-12-2016, 19:47.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez marti78nez Zobacz posta
                            Teraz deser, myslalem ze jak wejde na forum to znajde Ciebie w dziale type-r milosc do H plus to co piszesz(nowy type-r ma i góre) a tu niespodzianka.
                            Dobrze pamiętam jeszcze 1.8 i pozytywnie go wspominam Rkę cały czas ubóstwiam i nie zamieniłbym na nic poniżej 911 Turbo - a Mini jest chwilowo po to, żeby żonie pokazać, że są auta ciekawsze niż miejskie SUVy jak nadejdzie czas wymiany Jej powozu...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Patrzyłem na wiele aut:

                              Honda Civic IX
                              Honda HRV
                              Toyota Auris
                              Hyundai i30
                              Suzuki Swift
                              Mitsubishi Lancer
                              Nissan Pulsar
                              Mazda 3
                              Mazda CX-3
                              Renault Megane
                              Citroen DS4 ( obecnie już jako samo DS, nie Citroen )
                              Volvo V40 ( używane )
                              Opel Astra 5
                              Ford Focus

                              Wybrałem Hondę. To auto jest nietypowe, ponadczasowe, jednym się nie podoba, dla mnie jest kosmiczne, niesamowite i piękne na zewnątrz i w środku.
                              Wad brak, poza pierdołami typu słaby lakier na masce i gdzieś tam trzeszczenia, które serwis z sukcesem likwiduje. A ostatnio spryskałem uszczelki sylikonem i tak 70% zniknęło.


                              Patrzyliśmy na Mazdę, ale o upustach zapomnij. Dodatkowo, to co pokazywali w Autocentrum, czyli kanapę, którą możesz sobie odchylić ( poprawiono to później ).
                              Volvo V40 - spoko, ale drogie, jakość materiałów lepsza, nie ma co, ale ciasno jakoś w środku, no i nie mam tyle kasy na nówkę.
                              Opel Astra - mocny konkurent, bogata gama modyfikacji, wszystko na full + skóra 89 000 zł

                              Wybraliśmy Hondę Civic IX z 2015, więc po lifcie.
                              Wersja sport, kolor polished metal metalic, ekran dotykowy + nawigacja, czujniki cofania, czujniki przód, bez systemu ADAS, komplet opon, chlapacze ~ 76 000 zł

                              A dodałem sobie chromowane klamki, chromowaną listwę na rant klapy bagażnika i chromowane listwy podokienne.
                              Rozjaśniło trochę auto.




                              Dalej wybrałbym Civic'a w każdym razie. Może jedynie bym dodał tego ADAS i fajnie jakby mniej palił trochę, ale kopa to ona i od 3500 obr wgniata w fotel.
                              To auto sprawiło, że mój kumpel stał się zapaleńcem Hondy i kupił sobie VII w wersji 3-drzwiowej i sobie chwali bardzo.
                              Last edited by Onkel; 10-12-2016, 21:43.

                              Comment


                              • Mimo wszystko Mazda ma fajniejszy średni zakres obrotów i przy codziennej jeździe jednak silnik ma nieco więcej wigoru - szczególnie w wersji 165 KM z krócej skrzynią zestopniowaną, podobnie jak w civicu. Z kolei na trasy mniej męcząca będzie M3 z 2.0 120 KM lub Civic w automacie. A w ogóle jeśli automat to jednak w maździe dynamiczniejszy. Zawias z wielowahaczem chyba też delikatnie na korzyść Mazdy, ale to już raczej kosmetyka. Reszta na korzyść civica.

                                Ale mówią, żeby dwa razy do tej samej rzeki nie wchodzić i próbować nowych rzeczy Ja bym na Twoim miejscu poszedł w mazdę (mimo, że civ ma swoje przewagi) bo to zawsze coś nowego do zgłębienia. No i sedan mazdy zdecydowanie ładniejszy od sedana civica (w przypadku HTB poliftowy Civ jest już dla mnie ex aequo z M3).

                                A napisz Marti78nez jak Ci ten dolot El-tecu się spisał z perspektywy czasu? Dał różnicę w dynamice? Jeśli zdecydujesz się*na IX to powtórzysz tego moda?
                                I czy zrobiłeś na koniec remap silnika?
                                Ciekawe jaki dałoby efekt odblokowanie 2.0 mazdy na te 165 KM + takie mody jak zrobiłeś w R18. Jaki jest w ogóle potencjał tuningowy tego silnika?
                                Last edited by libidinously; 10-12-2016, 23:30.

                                Comment

                                Working...
                                X