Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jesli chcesz jezdzic ciszej Civikiem z 1.8 to kup automat. Ma duzo nizsze obroty na trasie.
    Skrzynia reczna to niestety bardzo krotka 6tka i halas na autostradzie.
    Na zwyklych drogach jest ok i jazda z predkosciami do 115 km/h nie meczy. Powyzej jest juz słabo.

    Mozesz poczytac o moim Golfie tutaj : https://www.civicforum.pl/showthread...W-Golf-2-0-TDI
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • myślałem że przełożenia są bardzo długie, na 2 biegu max 105km/h a prędkość max 215

      Comment


      • 1 i 2 tak, reszta już nie. Stad częsta jazda w układzie biegów 1-2-6
        Plik_002.jpeg

        Comment


        • Moj Civic 1.8 AUTO ma dokladnie 2300 rpm przy 70mph (112km/h). 5 (najwyzszy) bieg przy spokojnej i rownej jezdzie wrzuca juz przy 40mph (64km/h) a wtedy obroty sa w okolicach 1300rpm. Bardzo nisko, ale jedzie!

          Comment


          • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
            witam, jak to jest z tym silnikiem? da się normalnie poruszać samochodem nie przekraczając 3000 obrotów? pytam bo szukam auta dla żony,
            A w ogóle żona jechała Civikiem IX gen? Polecam od jazdy zacząć. Może się okazać że żonie nie pasuje ten typ auta szczególnie po przesiadce z Golfa. Moja nie lubi prowadzić naszego Civika bo jest jej za nisko i szyba za płasko prowadzona i fotele nie takie. Czyli nie lubi tego co ja lubię w tym aucie może za wyjątkiem foteli bo tu jesteśmy zgodni że są niewygodne. Tak więc najpierw jazda bo może być różnie.
            CIVIC IX 1,8/142KM

            Comment


            • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
              wyjątkiem foteli bo tu jesteśmy zgodni że są niewygodne
              Faktycznie siedziska są krótkie jak to w Japończykach, ale podparcie boczne jest fajne. Ja tam nie narzekam. Siedziałem na gorszych.

              Comment


              • W Civicu IX siedzi się bardzo wysoko, nawet na opuszczonym na maxa fotelu, niestety takie uroki baku pod przednimi fotelami . Strasznie mi to nie pasowało podczas jazdy próbnej i później po zakupie, ale szybko się przyzwyczaiłem. Co do foteli to wg mnie są bardzo wygodne, mogę za kierownicą spędzić kilka godzin i tego nie odczuwam, ale w sumie mam tylko 177 cm, więc nie potrzebuję jakiegoś ogromnego podparcia na uda . W Mazdzie np siedziało mi się dużo mniej wygodnie, ale fajnie, bo nisko. Czułem się identycznie jak w poprzednim aucie (Fiat Brava). A jak wiadomo Fiat nie ma najwygodniejszych foteli . Genetalnie Honda oferuje genialne podparcie boczne, nie ma co narzekać. Z tyłu w sumie nie wiem...bo nie siedziałem dłużej niż w salonie na przymiarkach

                Comment


                • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                  W Civicu IX siedzi się bardzo wysoko, nawet na opuszczonym na maxa fotelu
                  He he, powiedz to mojej żonie A Fiat nie ma najwygodniejszych foteli? A jeździł kolega Cromą? Najlepsze jakie miałem.
                  CIVIC IX 1,8/142KM

                  Comment


                  • żeby temat za bardzo nie zeszedł na inny tor to trzymajmy się bliżej tematu wątka .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Też uważam, że fotele w IX-ce są ok.
                      Nawet trasy 6-8 godzinne nie powodują zmęczenia czy bólu ud.
                      Bywało, że z super wygodnych Renault wychodziłem zmaltretowany, a ostatnio zrobiłem w ciągu dwóch dni 2x 500km niemal bez ekspresówek.

                      A że to temat o silniku, a nie o fotelach to nadmieniam, iż u mnie w Civicu silnik jest przed fotelami.

                      Comment


                      • Trzeba to powiedzieć otwarcie. Honda ma aspiracje sportowe, niemniej Hania trochę przytyła i 142 koniki nie dają pełnej satysfakcji. Honda postanowiła nam to zrekompensować sportowym brzmieniem silnika. Jest ono autentyczne, a nie udawane jak w samochodach klasy premium, gdzie burczenie i bulgotanie jest generowane z głośników. Czyli możemy po wciśnięciu gazu rozkoszować się brzmieniem silnika 200 konnego. Usztywnione zawieszenie dodatkowo ponosi wrażenia z jazdy. W tym kontekście przyśpieszenie jest drugorzędną sprawą

                        Dla analityków polecam porównanie głośności https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/
                        W klasie kompaktów Civic jest liderem o sportowych ambicjach

                        Wyniki w tabeli posortowane od najwyższej głośności przy stałej prędkości 130 km/h

                        Na postoju 0-90 km/h 130 km/h
                        Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1750 TBi 16v 235KM od 2013 40,9 73,6 -
                        Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM od 2014 40,9 73,6 -
                        Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 2.0 310KM od 2015 - 84,1 73,4
                        Seat Leon III SC 1.8 TSI 180KM od 2013 44,7 72,7 72,7
                        Hyundai
                        Elantra V Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 2014-2015
                        34,2 74,7 72,6
                        Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM od 2008 44,7 74,7 72,2
                        Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM od 2013 42,7 75,7 71,7
                        Renault Megane III Coupe Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 220KM 2013-2015 45,5 80,3 71,2
                        Kia Rio III Sedan 1.4 DOHC CVVT 109KM od 2012 37,9 72,1 71,2
                        Kia cee´d II GT 5d 1.6 T-GDI 204KM od 2013 42,2 74 71
                        Seat Leon III ST 1.8 TSI 180KM od 2013 41,9 76,2 70,6
                        Audi A3 8V S3 Limousine 2.0 TFSI 300KM od 2013 47,7 79,5 70,5
                        Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 2013-2015 - 70,5 70,4
                        Dacia Logan II MCV 1.5 dCi FAP 90KM od 2013 45,7 69,8 70,2
                        Opel Astra J OPC 2.0 Turbo ECOTEC 280KM od 2012 48,6 75,3 69,6
                        Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM od 2013 43 75,9 69,4
                        Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 2012-2015 42,6 74,2 69,3
                        Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM od 2014 42,5 67,2 69,3
                        Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 2014-2015 39,7 70 69,2
                        Skoda Rapid II Spaceback 1.4 TSI 122KM od 2012 40 76,9 69
                        Toyota Prius III Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM od 2011 36 74 68,8
                        Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM 2013-2015 38,8 74,4 68,6
                        Seat Leon III SC 1.4 TSI 140KM 2013-2014 41,7 80,1 68,3
                        Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM od 2013 40 71,4 68,3
                        Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM od 2013 46,5 69,4 68,2
                        Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM 2013-2016 44,9 76,7 68,2
                        Volvo V40 II Hatchback 2.0 T5 DRIVE-E 245KM od 2014 43,1 70,3 67,6
                        Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM od 2015 40,5 71,6 67,5
                        Volvo V40 II Hatchback 1.6 D2 115KM 2012-2015 47,2 69,9 67,4
                        Seat Toledo IV Liftback 1.4 TSI 122KM 2012-2015 43,7 71,6 67,1
                        Skoda Rapid II Spaceback 1.4 TSI 122KM od 2012 40 76,9 67
                        Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM od 2014 48,1 70,6 66,9
                        Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 155KM 2013-2014 40,4 74 66,7
                        Renault Megane IV Hatchback 5d 1.6 GT 205KM od 2016 41,4 71,9 66,6
                        Seat Leon III SC 1.4 TSI 140KM 2013-2014 39,3 73,9 66,6
                        Skoda Octavia III Kombi 1.8 TSI 180KM 2013-2015 42,6 68,1 66,5
                        Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 2013-2015 46,3 72,8 66,3
                        Volvo V40 II Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM od 2014 46,3 70 66,3
                        Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD 140KM od 2013 39,5 70 66,2
                        Skoda Octavia III Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 2013-2015 45,8 68 65,9
                        Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 2013-2015 46 70,3 65,1
                        Last edited by Cojakco; 07-11-2016, 22:45. Powód: dodano tabelę

                        Comment


                        • Jak to jest, że przy 130 km/h wyniki są lepsze (jest ciszej) niż przy 90 km/h?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            przy 130 km/h wyniki są lepsze
                            0-90 km/h - pałowanie do odcinki, by zrobić minimalny czas.
                            130 km/h - najwyższy bieg, stała prędkość

                            Comment


                            • No i tutaj jak na dłoni widac jaką ulge poczułem jak sie przesiadłem z Civica 1.8 do Golfa 7 2.0 TDI...
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • Jakby nie patrzeć, dwa razy ciszej niż w Civicu

                                Comment

                                Working...
                                X