Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
    Wiatr we włosach, w oczach łzy, na liczniku 23...
    Nie przesadzajmy Komar jechał te 40 z górki ...
    b3f7543ca0acdf0c2bb4dc847bcc15cc.jpg

    Comment


    • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
      Zbyt wczesne wrzucanie szóstki to zabójstwo dla podzespołów silnika, tego powinno się unikać.
      Na 6 biegu można i 60 jechać, tyle że noga leciutko lewituje wtedy nad pedałem gazu i spokojnie się toczymy. Chcemy przyspieszyć to redukcja i dalej jazda. Zabójstwo jest wtedy, kiedy jadąc wolno na wysokim biegu chcesz przyspieszać. Ale w toczeniu się raczej nic silnikowi nie ubędzie.
      Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

      Comment


      • Dokładnie tak jak Civicrob pisze, było już to poruszane parę razy, szczególnie w wątku o spalaniu, gdy sporo osób wyskoczyło z tekstem, że utrzymywanie prędkości (bez przyspieszania) 60 km/h na 6 biegu to zabójstwo dla silnika... Przecież automaty właśnie tak działają...utrzymujesz prędkość to najwyższy możliwy bieg, chociaż miałoby to być 1100 obrotów, delikatnie mocniej wciśniesz gaz, żeby przyspieszyć i leci redukcja.

        Nawet DSG w Dieslach tak trzyma...ale w dieslach takie obroty to niestety zabójstwo dla dwumasy, więc akurat takiego zestrojenia nie rozumiem (no chyba, że mają na celu PPP).

        Comment


        • To co koledzy wyżej napisali to prawda. Poza tym czuć gdy silnikowi ciężko. Toczenie się na 6tce czy bardzo delikatne przyspieszanie ok, ale za przeproszeniem pedał w podłogę to silnik się trzęsie i błaga o zmianę. No i nie przyspieszać pod górę na za niskim biegu. Wtedy to dopiero jest katorga.
          Po to mamy fajne udogodnienie czyli obrotomierz przed nosem. Można się nauczyć silnika na słuch i czucie, a jak kto woli to ma obrotomierz.
          Last edited by roar; 02-06-2016, 20:12.

          Comment


          • witam, jak to jest z tym silnikiem? da się normalnie poruszać samochodem nie przekraczając 3000 obrotów? pytam bo szukam auta dla żony, do tej pory miała golfa 1.6 mpi 102 konie , tragedi nie było ale przydało by się coś mocniejszego

            Comment


            • Słuchając podpowiedzi ekoniani da się, ale frajda z jazdy zero
              www.4kolkaszczescia.pl

              Comment


              • Tak słucham tych narzekań na to nasze 1,8 i po prostu nie mogę w to uwierzyć. Ja zacząłem poważną przyrodę z motoryzacją od Passata b4 90KM i 80 tyś. przebiegu, później był Cee'd 1,6 crdi 115KM 200kkm i przed Hanią Caddy 2.0 tdi 250kkm. Jak wsiadłem do Civica to miałem takiego banana na twarzy przy 6,5 rpm, że zostało mi do dziś jak tylko spojrzę na Civica. A spalanie? Pali tyle ile powinien i ile mu się wciśnie Mi i żonie nie udało się zejść poniżej 7,2. Ja mam ciężką nogę a Ona niestety miała mnie za nauczyciela, a jak jedzie do roboty to ma 6 km Puławskiej do pokonania na zimnym silniku więc 8-9 to norma

                Comment


                • to-masz,
                  1 post nie w tym dziale
                  A odpowiadając na Twoje pytanie - da się.
                  To fajny silnik i mocy ma aż nadto do codziennej jazdy.
                  Umówcie się na jazdę próbną w salonie.

                  Comment


                  • Silnik Civica jest naprawdę elastyczny jak na jednostkę bez doładowania - do których wszyscy go teraz porównują. Bezproblemowo i całkiem dynamicznie da się jechać w okolicy 3000rpm, bedzie na pewno odczuwalnie lepiej niż w 1.6MPi. Przy takich obrotach będzie też palił niewiele. I jest praktycznie niezniszczalny więc patrz się na stan auta nie mniej niż przebieg, szczególnie jak mówimy o starszych rocznikach. Silnik zdecydowanie warty polecenia i auta z nim trudno nie polubić, wierna niezawodność bardzo w tym pomaga poza niesamowicie praktycznym nadwoziem (Golf się tu nie umywa).
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                      witam, jak to jest z tym silnikiem? da się normalnie poruszać samochodem nie przekraczając 3000 obrotów? pytam bo szukam auta dla żony, do tej pory miała golfa 1.6 mpi 102 konie , tragedi nie było ale przydało by się coś mocniejszego
                      Silnik nie bedzie zadna przeszkoda. Jezdzi o klase lepiej niz 1.6 mpi.
                      Natomiast przesiadka z Golfa 4 na baloniastych oponach i dosc miekkim zawiasie moze byc dla zony szokiem W Civicu 8 jest bardzo twardo, najtwadziej ze wszystkich kompaktow tamtych lat. Wiec raczej skup sie na tym, bo z silnika zona na pewno bedzie zadowolona.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Oczywiście że się da

                        Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                        witam, jak to jest z tym silnikiem? da się normalnie poruszać samochodem nie przekraczając 3000 obrotów? pytam bo szukam auta dla żony, do tej pory miała golfa 1.6 mpi 102 konie , tragedi nie było ale przydało by się coś mocniejszego
                        Moja żona od kilku lat dojeżdża do pracy 28 km w jedną stronę, w Trójmieście. Miasto, Obwodnica. Autko sprawuje się rewelacyjnie, leci mu już czwarty roczek.
                        Nie wiem czego oczekują narzekający, ale w tej klasie (silników niedoładowanych) uważam że wiedzie prym. Można jeździć delikatnie, na dolnych obrotach, silnik jest elastyczny i wzięcie zakrętu na trzecim biegu (a bawiąc się można i na czwartym) nie robi żadnego problemu. Jeżeli ktoś chciałby jeździć tylko a szóstym biegu i oczekiwać że "będzie rakieta" powinien pomyśleć o zmianie auta na jakieś 6 litrowe
                        Kiedy potrzeba to auto ma także pazurka. Silnik ma duży zakres obrotów, więc nie będzie problemów z "adaptacją" nawet najbardziej opornego kierowcy.
                        Autko sztywne, ale komfortowe. Moja żona je uwielbia
                        Od momentu zakupu - styczeń 2013 - robiłem przy aucie (poza standardowymi przeglądami):
                        mata grzewcza lusterka - na gwarancji, klocki z przodu (po dwóch latach - wychodzi tu moja ciężka noga), miesiąc temu tarcze z przodu i klocki tył i przód. Przebieg ok 70 000 km, pierwsze dwa lata popalał olej, poszedł może z litr na dolewki, teraz przestał. Komputer Cię woła na serwisy, także nie ma obaw że przegapimy jakieś ważne przeglądy, czy awarie ("..a nie przeszkadzało Ci że tarcze hałasowały? - przeszkadzało - robiłam głośniej radio..").
                        Dodam tylko że autko w swojej klasie jest jednym z bardziej pakownych (vide magic seats).
                        Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                        Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom.
                        Soichiro Honda - Honda Corporation

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                          Natomiast przesiadka z Golfa 4 na baloniastych oponach i dosc miekkim zawiasie moze byc dla zony szokiem W Civicu 8 jest bardzo twardo, najtwadziej ze wszystkich kompaktow tamtych lat. Wiec raczej skup sie na tym, bo z silnika zona na pewno bedzie zadowolona.
                          to był golf 6 1.6mpi i napewno miękko nie było , czyli pewnie podobnie jak civic 9 , -jeśli chodzi o golfa to wnętrze, wykonanie było rewelacyjne, obsługa komputera, radia po prostu bajka, tylko ten silnik na autostradzie mnie denerwował, przy prędkości 105km/h było już 3000 tyś obrotów , strasznie to męczyło , - w opisie widzę że miałeś civika 9 i golfa 7 , jak byś porównał/ocenił wnętrza ? pytam bo zawsze miałem VAGi

                          Comment


                          • Jakosc wnetrza Golfa 7 jest lepsza. Szczegolnie wersji Highline. Brak piskow, swierszczy i tym podobnych, ktore w Hondzie niestety były. Choc tutaj poliftowa 9tka jest moim zdaniem fajnie poprawiona i chyba lepiej wyciszona od przedliftowej.
                            Komfort duzo wyzszy w Golfie (mniej tłucze zawieszenie), halas o wiele mniejszy.
                            Nie wiem jak z benzyniakami , bo ja mialem 2.0TDI.

                            1.8 w civicu przy 113 km/h ma 3 tys rpm...wiec podobnie do 1.6 od VAGa.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • 1.8 w civicu przy 113 km/h ma 3 tys rpm ? na 6 biegu?

                              Comment


                              • Jeździłem Golfem 7 z 1,6 TDI+DSG i mam porównanie do obecnego poliftowego Civica IX 1,8 w manualu - oba kombiaki. To co napisał Glosima to prawda. Jakość plastików porównywalna ze wskazaniem na Golfa. Z przodu zdecydowanie Golf ma lepsze. Natomiast Civic ma lepsze plastiki z tylu, bo w Niemcu po minięciu przednich oparć mamy tylko twarde powierzchnie. Montaż zdecydowanie wygrywa Golf. Ergonomia + infotaiment to niedościgniony wzór. Emocje, czyli pozytywny uśmiech po otwarciu drzwi to domena Hondy. Te powyższe sprawy można zaakceptować i wybrać co się lubi. Natomiast wyciszenie to przepaść. Jazda Golfem z prędkościami 160-170 to pełen komfort w rozmowie i słuchaniu muzyki. Przez pierwszy miesiąc po przesiadce do Civika musiałem się zaadoptować do tego hałasu. Szczególnie irytuje brzmienie silnika, który jest cichy na zewnątrz, a w środku jakoś tak dziwnie rezonuje. Dodatkowo musiałem zmienić sposób traktowania silnika, bo moment jest w górnym zakresie obrotów

                                Ciekawa sprawa z prowadzeniem samochodu. Golf ma wspomaganie, które odcina informacje z drogi. Z drugiej strony prowadzi się pewnie w zakrętach przy dużych prędkościach. Honda lepiej informuje na kierownicy o problemach z trakcją, jest mega czuła, można nią szybko pokonywać zakręty, lecz wtedy mamy pełną informacje na kierownicy o naszej szarży, co trochę studzi temperament.

                                Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                                1.8 w civicu przy 113 km/h ma 3 tys rpm ? na 6 biegu?
                                Przy 140 licznikowym na 6 biegu, czyli 132 realnie jest ok 3,5 tys rpm. Taki urok tej skrzyni. Automat trzyma niższe obroty.

                                Reasumując: nie żałuje wyboru, choć tej ciszy w Golfie trochę mi szkoda. Z drugiej strony, co z tego, że cicho, skoro nudno
                                Last edited by Cojakco; 06-11-2016, 18:49.

                                Comment

                                Working...
                                X