Chyba macie baki większe czy co, bo zasięg podobny do mojego, a u mnie spalanie poniżej 6,8 niebspada
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Spalanie w modelu IX- dyskusje na temat ekonomiki jazdy, ekodrajwingu itp.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Radon, zdjęcie robione po przejechaniu 120 km na tym baku, tankuję zawsze pod korek, to jedyna opcja na w miarę dokładne zbadanie spalania z dystrybutora. Do pierwszego czy drugiego odbicia nic to nie da, bo temperatura i jakość paliwa mają wtedy zbyt duże znaczenie i praktycznie nigdy nie wlejesz takiej samej ilości, więc rozbieżności są zbyt duże (stąd właśnie może być różnica w zasięgu).
Największą wartość jaką widziałem na zasięgu po zatankowaniu to było 986 km... Walczyłem o 1000, ale się nie udało :P.Last edited by PJW; 12-05-2016, 23:37.
Comment
-
Jak sie da w Type R zrobić 5,5 srednia z 65km ze startu na zimnym silniku to w 1.8 tym bardziej............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zastanawiam się czy na dłuższą trasę autostradowa na tempomacie warto włączyć tryb Eco? Wybieram się na wycieczkę do Chorwacji i zastanawiam czy kombinować coś z tym trybemLast edited by kristofer55; 12-05-2016, 23:22.
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaJak sie da w Type R zrobić 5,5 srednia z 65km ze startu na zimnym silniku to w 1.8 tym bardziej. Wyniki 5.4 to pikuś, naprawdę, jazda czasem na odwal bez patrzenia na spalanie. Średnia 4.7 z dłuższej trasy, w którą mało kto wierzy, jest do zrobienia, tylko trzeba się postarać. W tym samochodzie prawie wszystko się da....tylko trzeba go zrozumieć i taka jazda wymaga mnóóóóóóóśtwoooo cierpliwości
(co w Hondzie nie jest łatwe).
Nie wierzę, że tylko ja na tym forum robiłem testy minimalnego spalania dla IX gen
Zamieszczone przez kristofer55 Zobacz postaZastanawiam się czy na dłuższą trasę autostradowa na tempomacie warto włączyć tryb Eco? Wybieram się na wycieczkę do Chorwacji i zastanawiam czy kombinować coś z tym trybem.
Comment
-
A ciekawy byłbym takiego testu z Econ i bez czy tempomat od tego mądrzejszy... w Type R wpływ klimy jest niezauważalny na jazde... ale na spalanie pewnie wpływa.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
W eRce czuć różnicę klima/bez klimy? To ciekawe, zwłaszcza jak jest turbo. W dieslach (mocnych) jest to niezauważalne, chociaż to pojęcie względne.
Jedna osoba zauważy, druga nie. Wnioskując po zapoznaniu się z setkami Twoich postów Alix, Ty akurat zauważasz najdrobniejsze szczegóły.
W 1.8 nie trzeba być szczególnie wyczulonym, żeby zauważyć różnicę z AC on / off. Jeszcze gorzej ten silnik reaguje na obciążenie kilogramami ...
Żeby nie było offtopu, u mnie w R18 spalanie oscyluje w granicach 7.5-9/100km.
Tak jak PJW pisał, przy 165 km/h na tempo zbliżamy się do 10 litrów.
Comment
-
Na tych 5km nigdy nie bedzie dobrej średniej, bo większość jedziesz na zimnym silniku i musi spalić swoje. Na 20km mozna coś popróbować, chociaż wciąż nie jest to dystans na rekordy...
@shredded napisałem, ze NIE czuć klimy w napędzie Type R............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Niestety nasze R18 nie jest szatanem mocy i jest podatny na zmiany obciążeniowe, ale za to klima jest mega wydajna i w porównaniu np. do kaszanki czy astry chłodzi praktycznie od startu. W mocnych autach raczej zapas mocy jest wystarczający i obciążenia nie robią na nich wrażenia, we Freemoncie 3.6 V6 280KM nie czuć trójstrefowej klimy, a przy obciążeniu 7 osób naprawdę trzeba się mocno wczuć, żeby zobaczyć różnicę.
R18 nie pali dużo, jeżdżąc po trasach do 130 km/h spokojnie da się zmieścić w 7 l/100 km (no chyba, że non stop wyprzedza się do odcinki kawalkadę aut).
Pawcio-203 pisałem już gdzieś o tym jak jeżdżę. Ważne jest zachowanie płynności, przewidywanie i wykorzystywanie hamowania silnikiem (tu trzeba mieć nerwy ze stali, bo kierowcy z tyłu potrafią nie ogarniać i denerwować się, że ktoś wcześniej zwalnia dojeżdżając do świateł, ale za to krócej na tych światłach stoi [nie wiem gdzie oni się tak spieszą skoro i tak nie przejadą dalej
]). Generalnie na 5 km odcinku z zimnego tego raczej nie zrobisz (chyba, że miałbyś non stop jazdę 50-60 km/h bez hamowania i przyspieszania
). A 20 km? Zależy od tego czy to miasto czy inny teren. Np. w środę około 18 wybrałem się z Mokotowa do Piaseczna do Decathlonu (21,5 km) i od zapalenia do zgaszenia wyszło mi 6,2. Powrót to 6,5, ale miałem jakąś czerwoną falę ;/.
Comment
-
Wolnossace silniki mają mały moment obrotowy (z maksem przy wysokich obrotach) i stąd ich "słabość" pod obciążeniem.
Jedyna opcja to trzymać na +4k rpm i wtedy jest lepiej, o ile pasażerowie zniosą hałas.
Generalnie wszystkie te problemy z nidostatkami momentu obrotowego, znikną za rok wraz z premierą Xgen i silników z turbo.Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez Glosima Zobacz postaWolnossace silniki mają mały moment obrotowy (z maksem przy wysokich obrotach) i stąd ich "słabość" pod obciążeniem.
Jedyna opcja to trzymać na +4k rpm i wtedy jest lepiej, o ile pasażerowie zniosą hałas.
Generalnie wszystkie te problemy z nidostatkami momentu obrotowego, znikną za rok wraz z premierą Xgen i silników z turbo.
Comment
-
Tylko,że pytanie czy ten 1.0 uturbiony da radę.... Bo to będzie realna alternatywa do wolnossącego 1.8, odgłos będzie na bank bajeczny, co z trwałością? czas pokaże, ale jestem tu sceptykiem, w Japonii już są takie K-cary z silnikami od kosiarek, ciekaw jestem czy to jest ukłon w tę stronę.
tutaj troszkę więcej informacji na temat nowych silników:
https://egocar.pl/2015/11/civic-z-tr...wym-silnikiem/
01_l.jpgLast edited by rat4; 22-05-2016, 23:39.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
Comment