Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 a 1.8 - dynamika, ogólne wrażenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na 1.5 turbo w hondzie jeszcze trochę poczekasz, w nowej HR-V sprzedawanej w Europie od wakacji 2015 będą silniki 1.5 /130KM ( wolnossak) i 1.6/120KM (Diesel) i żadne opowieści handlowców z Hondy tego nie zmienią.
    Silnika 1.5 z turbo można spodziewać się w civicu X i w HR-V po liftingu na moje oko nastąpi to najwcześniej w 2017r.
    Last edited by MarcelWro; 09-03-2015, 10:29.

    Comment


    • Panowie, co tam TSI i inne "pseudołopatkowce", zawsze można zmienić sobie auto z prawdziwym silnikiem turbo np. Subaru WRX STI 2,5 litra... 300KM chyba wystarczy
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Hej dawno mnie tutaj nie było. Po kilku latach stwierdził em ze czas zmienić samochód i wybór padł na Hondę . Pojezdzilem po salonach i umnie maja 2 egzemplarze które mieszczą się w moim budżecie. Różni je tylko cena i rok produkcji . mam do was pytanie odnośnie tego silnika 1.4 benzyna 100km. Czy jest sens kupować z tym silnikiem czy lepiej dołożyć to 5 tys do młodszej. wczesniej w mojej aerodec tez miałem ten silnik tylko 90km to nawet dawało rade. Proszę o pomoc. https://honda-kemag.pl/pl/samochody/...enzyna-14.html
        Last edited by Paskov; 09-03-2015, 16:25.

        Comment


        • że wszystko, co jest mocniejsze od Citroena C1 nadaje się do jeżdżenia
          moja żona ma aygo to ten sam silnik i kiedy nim jadę lubię spojrzeć na zdziwione twarze kierowców kiedy ruszamy spod świateł

          Comment


          • Zamieszczone przez Paskov Zobacz posta
            Hej dawno mnie tutaj nie było. Po kilku latach stwierdził em ze czas zmienić samochód i wybór padł na Hondę . Pojezdzilem po salonach i umnie maja 2 egzemplarze które mieszczą się w moim budżecie. Różni je tylko cena i rok produkcji . mam do was pytanie odnośnie tego silnika 1.4 benzyna 100km. Czy jest sens kupować z tym silnikiem czy lepiej dołożyć to 5 tys do młodszej. wczesniej w mojej aerodec tez miałem ten silnik tylko 90km to nawet dawało rade. Proszę o pomoc. https://honda-kemag.pl/pl/samochody/...enzyna-14.html
            Paskow jak prześledzisz ten temat to powinieneś sam sobie odpowiedzieć na to pytanie Wszystko zależy jak użytkujesz samochód i gdzie jeździsz najwięcej. Ja osobiście brałbym mocniejszy silnik, ale każdy ma swoje priorytety i swój styl jazdy

            Ps. Chętnie oglądnę twój ewentualny nabytek na jakimś spociku pod tesco w żywcu
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • Nie ma sprawy. Jak się zdecyduje.

              Comment


              • Paskov jak przedmówcy sugerowali przejrzyj temat - generalnie obecny gen jest o prawie 100kg cięższy od Aerodecka i zwykle ma dwa rozmiary wieksze koła (znacznie ciezsze oraz stawiajace większy opór) i jest to tak naprawde silnik 1.33 (choć rozwija moment podobny jak tamto 1.4 i nieco większą moc). Dodatkowo to auto dużo lepiej wyciszone więc i subiektywnie wrażeń mniej... także z dynamiką obiektywna jak i subiektywną raczej będzie trochę gorzej niz w 6gen. Jak dla mnie to warto tu dołożyć do silnika 1.8 nawet prędzej niż do wyposażenia... Generalnie obecne 1.8 jedzie podobnie jak 6gen 1.6.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Paskov, krótko i na temat. Szukasz auta miejskiego, które pali mniej w korkach - bierz 1.4. Szukasz auta uniwersalnego, które ma przyzwoite osiągi i w trasie nie jesteś zawalidrogą - bierz 1.8.

                  Zamieszczone przez wlagrzes2 Zobacz posta
                  kiedy nim jadę lubię spojrzeć na zdziwione twarze kierowców kiedy ruszamy spod świateł
                  Dziwią się że to wogóle jedzie ?
                  Nie traktuj tego jako zaczepkę ale sprowadzenie dyskusji na właściwy tor bo zaraz przeczytam że Seicento 1.1 to demon szybkości.

                  Comment


                  • Taa... podsumowując dyskusję to w Aurisie po lifcie właśnie debiutuje silnik Toyoty 1.2 turbo który ma 185Nm, czyli wiecej niz nasze 1.8 i to już przy 1500rpm... Hondo do roboty, po 10 latach produkcji tego samego 1.4 i 1.8 czas na coś więcej...

                    Co do Aygo/C1 to raczej wydaje się, że jedzie bo wyciszenia mało (w końcu gołe blachy w środku)... Ale zawsze to lepiej ten silnik w tym niż w Yarisie
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Przyglądam się tej dyskusji a byłem miedzy innymi posiadaczem hond: VI, VII, VIII i aktualnie IX HB. Porównywanie tych aut z silnikami turbo moim zdaniem jest bez sensu, gdyż są to silniki z innej bajki. Miałem również okazje jeździć dość długo autem syna Audi a3 1,8 turbo quarto i nijak się maja te wrażenia do jazdy hondami 1,8 VIII i teraz IX. Aygo ze świateł bliżej audi niż hondzie.

                      Comment


                      • Panowie - chyba czesc z was odpływa za daleko.
                        A3 1.8T 4x4 porownywac do Aygo ? I jeszcze pisac ze duzo nie brakuje takiemu Aygo do Civica 1.8 ?

                        Albo hejtujecie dla hejtowania albo macie rev limiter na 4 tys rpm w Civicach ustawiony...
                        Last edited by Glosima; 09-03-2015, 20:47.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • Zamieszczone przez wlagrzes2 Zobacz posta
                          Aygo ze świateł bliżej audi niż hondzie.
                          ????? Nie no bez jaj... to już czysty hejt... tu nawet fizyka przeczy temu co piszesz. Kawałek auta z turbokoniami i sporym doborem momentu jak się ma do niemal bezmomentowego mikrosilniczka miejskiego wozidełka którego co prawda reakcja jest natychmiastowa ale byle jaka...? Dwa zupełnie różne światy, poza tym jak wskazuje wyraźnie papier Aygo nie ma nie tylko podejścia do Civica 1.8, ale nawet do 1.4 (Aygo ma 14,2s do setki a Civic 1.4 ma 13,4s). To jest małe pierdzikółko, które udaje, że jedzie, jak krowa co dużo ryczy, a mało mleka daje... Wolniejsza jest chyba tylko Fabia 1.0

                          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                          Panowie - chyba czesc z was odpływa za daleko.


                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          rev limiter na 4 tys rpm w Civicach ustawiony
                          Na Aygo i to wystarczy

                          BTW to moja stała zabawa w żelazku które jak to starsze autka nieco mniej efektywniej się nagrzewa i trzeba parę km bez turbienia przejeździć (szczególnie w zimie i na MoCool'u w chłodnicy nagrzewanie zabiera mu nawet 10km)... czasem ktoś się próbuje zanim mi się silnik nagrzeje Okazuje się, że poniżej obrotów ładowania turbo (właśnie jakieś 4000rpm) nie ma z tym problemu nawet z Avensisem 2.0 czy VAGiem 1.4 TSI ciągniętymi do odcinki
                          Last edited by Alix; 09-03-2015, 20:20.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Honda jest szybka jak się ostro ją kręci, jeżdżąc spokojnie do 2,5-3tys. obrotów np. w mieście jej dynamika będzie właśnie porównywalna z takim aygo..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Honda jest szybka jak się ostro ją kręci, jeżdżąc spokojnie do 2,5-3tys. obrotów np. w mieście jej dynamika będzie właśnie porównywalna z takim aygo..
                              A Aygo w tym samym zakresie obrotów bedzie jechało czyli 2,5-3 tys obr. ?

                              Poniżej filmik jak przyspiesza Aygo 0-100 wraz z pomiarem z DriftBoxa. Nawet nie ma o czym dyskutować.

                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • Panowie i na tym zakończmy OT. temat dotyczy Civica 1,4 vs 1,8 Trzymajmy się tematu
                                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X