U mnie kolejność wyboru by była taka: Conti TS850, GY UG9, Nokian WR D4, potem Dunlop i reszta. Jest jeszcze Michelin Pilot Alpin 4 ale zwykle jest nonsensownie drogi, a raczej dyskusyjne czy jest w czymś lepszy.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Gwarancja, a felgi z oponami zimowymi we własnym zakresie.
Collapse
X
-
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
Jeździłam na Conti, UG, a teraz mam Nokiany. I mogę powiedzieć, że powyższa kolejność odpowiada moim odczuciom z jazdy tymi oponami w warunkach miejskich. Bo na ostrym śniegu nie miałam ich okazji testować, a to jak wiadomo zupełnie inny poziom wymagań :-)
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaŻeby nie było zdziwienia: choć to fińskie opony, większość produkcji robią made in Russia.
Przejechałem już na tych oponach prawie 10 kkm i muszę przyznać, że w kiepskich warunkach parę razy uratowała mi tyłek (gdy inni już lecieli na ABSie, moje koła dalej trzymały przy maksymalnym wciśnięciu hamulca), szczerze polecam.
Comment
-
Jeżdżę na Nokianach WR D4 i stwierdzam, że to świetne opony. Doskonała relacja ceny do jakości. Na śniegu trudno je wyprowadzić z równowagi. I o dziwo całkiem kulturalne na suchym asfalcie.
Jeszcze słowo w temacie felgi stalowe vs. aluminiowe. Warto zauważyć, jeśli ktoś zwraca na to uwagę, że za cenę 600-800 zł za komplet porządnych stalówek szalenie ciężko będzie znaleźć nowe alusy 16" o wadze 8,5 kg sztuka
Comment
-
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaThomas...nie porównujmy W+, który ma bardzo słabe oceny i słabiutką etykietę unijną (E F 72 dB w tym rozmiarze) z WR D3/D4 (C C 69 dB / C A 69 dB)... Poza tym jak patrzę na W+ to ma sporo różniący się bieżnik od WR D3.
Info z opony.com:
UWAGA! Nokian W+ w rozmiarach: 155/70R13, 175/70R13, 165/70R14, 175/70R14, 185/70R14 oraz 185/60R14 ma wzór bieżnika Nokian W. Nokian W+ w rozmiarach 175/65R14, 185/65R14, 195/60R15, 185/65R15, 195/65R15, 205/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/55R16 i 225/45R17 posiada wzór bieżnika Nokian WR. Nie wolno montować na jednej osi opon Nokian W+ z Nokianem WR a także opony Nokian W+ z Nokianem W!Last edited by Thomas; 06-03-2016, 10:23.
Comment
-
Zamieszczone przez Thomas Zobacz postaInfo z opony.com:
UWAGA! Nokian W+ w rozmiarach: 155/70R13, 175/70R13, 165/70R14, 175/70R14, 185/70R14 oraz 185/60R14 ma wzór bieżnika Nokian W. Nokian W+ w rozmiarach 175/65R14, 185/65R14, 195/60R15, 185/65R15, 195/65R15, 205/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/55R16 i 225/45R17 posiada wzór bieżnika Nokian WR. Nie wolno montować na jednej osi opon Nokian W+ z Nokianem WR a także opony Nokian W+ z Nokianem W!.
Comment
-
Teraz mamy takie zimy, że najlepiej kupować najdroższe i najlepsze opony, a śnieg tak długo leży na drogach, że najlepiej od razu kupić opony z kolcami
Comment
-
No wiesz, jak bym jechał gdzieś gdzie leży cały czas śnieg to bym założył łańcuchy.. sprawdzone i skuteczne rozwiązanie.
Comment
-
Tylko, że w Alpach czy w jakichkolwiek innych górach nie ma cały czas śniegu na drogach, a na niektóre rozmiary kół do niektórych aut łańcuchów nie da się nałożyć (np. 17 cali w IX gen tylko te częściowe łańcuchy Thule, które cenę mają z kosmosu i nie opłaca się ich kupować). Moim zdaniem dobra opona to podstawa bezpieczeństwa, a za jakość trzeba zapłacić.
W ujemnej temperaturze na pewno zimówka będzie zachowywała się lepiej niż letnia, a zimówka premium lepiej niż budżetowa. A to czy kupisz zimówkę bardziej na śnieg czy bardziej na asfalt i za jaką cenę to już indywidualna sprawa, każdy sam musi to sobie przekalkulować. Nie rozumiem trochę Twego wczorajszego, ironicznego wpisu, ale spoko, miałeś do niego prawo.
Comment
Comment