Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gwarancja, a felgi z oponami zimowymi we własnym zakresie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Głównie Nokian WR D4, Continental TS850, niektórzy jeszcze UG9. Ja mam WR D4 i jestem szczęśliwy :P

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
      Moim zdaniem dobra opona to podstawa bezpieczeństwa, a za jakość trzeba zapłacić.
      A czy jesteś w stanie powiedzieć ile trzeba zapłacić żeby mieć dobrą oponę ? Kupując Civica kupiłem również opony ( 1szt. kosztowała coś około 330zł ) i teraz, czy jestem w stanie stwierdzić czy moja opona jest premium czy budżetowa ? Szczerze mówiąc to nie wiem.. musiałbym zrobić jakiś test.. a więc założyć jednego dnia kilka par opon różnych marek i jeździć na nich mniej więcej w tych samych warunkach, żeby mieć porównanie która jak hamuje ( chodź tutaj też będzie ciężko ), na śniegu, na wodzie, na asfalcie, jaki jest hałas tych opon - tutaj to by jakiś decybelomierz się przydał, jak na wodzie się zachowują i nie wiem co tam jeszcze.. Hmm ale przecież jest to nie możliwe... więc jak mam stwierdzić czy moja opona jest dobra czy zła ? hmm porównam oponę którą miałem w starym aucie lub innym? i jak np. tam się hamowało itp. ? ale przecież opona w starym aucie miała inną średnicę, bieżnik, szerokość, auto miało inny rozkład mas, gabaryty itp... czyli dalej nic z tego.. nie przyrównam marki starej opony z marką którą mam teraz w Civicu.. to jak mam się dowiedzieć czy moja opona jest dobra... ? Chyba tylko z gazetek... albo posłuchać kolegi który pisze, że hamował i u niego ABS się nie włączył a w autach obok się już dawno się włączył… czyli kolegi opona jest chyba najlepsza ? Rozumiesz teraz mój ironiczny wpis ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #48
        Doskonale rozumiem Twój ironiczny wpis, nie musiałeś mi tego tłumaczyć. To Twoja opinia, szanuję ją, ale wg mnie po prostu przesadzasz.
        Dla jednego dobra opona będzie za 100 zł, a dla drugiego nigdy nie wystarczy taka za 1000 zł. Zależy czego sam od niej wymagasz i myślę, że dobrze o tym wiesz. Z reguły producenci sami określają czy jest to opona klasy premium czy nie, a robią to na podstawie powtarzalnych testów, których wyniki muszą spełnić określone normy. Gazety są odniesieniem, ale do wyników nigdy nie można podchodzić ze 100% wiarą, myślę, że to każdy wie. Szczególnie do tych w niemieckich gazetach.
        Biorąc pod uwagę Twój tok testowania to podczas wyboru auta trzeba by Ci zrobić zamknięty tor na wyłączność, oczujnikować go, żeby temperatura była w każdym miejscu taka sama etc, etc i podstawić wszystkie auta, najlepiej na takich samych felgach i oponach, tak, żebyś mógł to zrobić od razu, bo przecież kilka godzin później to już zupełnie coś innego. Ok, zgodzę się to byłoby najbardziej wiarygodne i porównywalne, ale wg mnie - przesada . Wszędzie tutaj mamy do czynienia tylko i wyłącznie z czyimiś opiniami, z których sami musimy sobie wyciągnąć informację i stwierdzić ją jako mniej czy bardziej użyteczną. Trochę dystansu .

        Comment


        • #49
          Witam, zima tuż tuż i zastanawiam jakie opony kupić i jakie felgi założyć, czy dobrym rozwiązaniem będzie na felgi OEM Hondy 17 cali założenie troszkę węższego bieżnika i wyższej gumy w postaci Nokian D4 205/50/17 ? Czy mogą być jakieś problemy z gwarancja ? W poprzednim aucie takie używałem... ale nie miałem nowego samochodu, więc wolę się upewnić.
          Oczywiście wolałbym na zimę mieć felgi 16 , ale w tym okresie zimowym dużo innych wydatków mi się nakłada i wolę sobie kupić jakieś fajne 17 w sezonie letnim

          Comment


          • #50
            Tak na szybko myślę że cpowinno zagrać, ale trzeba by w jakimś konfiguratorze zamienników opon sprawdzić. Instrukcja auta mówi o 205/55 16 jako dopuszczalnej.
            www.4kolkaszczescia.pl

            Comment


            • #51
              To już próbowana konfiguracja - parę osób z 8 i 9 gen na OEM feldze jeździ na rozmiarze 205/50R17 zamiast seryjnego 225/45R17. Jest to zamiennik wg. kalkulatora opon, więc raczej nie ma powodów do utraty gwarancji. Co może bardziej istotne - zalet takiego rozwiązania jest jednak niewiele - właściwie jedynie możliwość bezpieczniejszego kupienia opony o nieco niższym indeksie na zimę (większy naciąg na feldze usztywnia ścianki boczne). Wad za to jest kilka i to chyba istotniejszych - należą do nich chociażby słabsze własności jezdne w praktycznie każdych warunkach (szczególnie na twardym, gdzie Nokiany D4 już w zalecanych rozmiarach nie brylują) i gorsza ochrona rantu felgi (mniej "wystająca" opona - czyli większe ryzyko uszkodzenia felgi!). Z uwagi na mniej popularny rozmiar opona taka często też niestety bywa droższa od rozmiaru OEM. Guma też wbrew pozorom wcale nie będzie wyższa, bo wysokość ścianki bocznej 45% z 225mm =101mm a 50% z 205mm = 102mm, także opony te różnią się wysokością o śmieszny 1mm, czyli praktycznie wcale... Jak widzisz, niewiele tak naprawdę przemawia za zakupem takiego "zamiennika" i ma to mały sens. Jeżeli podstawą rozważania zakupu węższej opony na zimę jest wyłącznie staropolski mit, że na zimę niby "węższa lepiej" to polecam sobie doczytać i uaktualnić się w tym temacie m. in. tu: https://www.civicforum.pl/showthread...on-a-pora-roku, ale oczywiście polecam korzystanie z innych źródeł
              Last edited by Alix; 15-09-2016, 11:25.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment

              Working...
              X