Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony całoroczne do 9 gen 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Obecny przebieg na GoodYearach 4Season G2 - 23 tys km.

    Zmierzyłem dziś bieżnik:
    - przody 7,7 mm
    - tyły 7,1 mm
    Zamienione miejscami 2 tys km temu.

    Wyglada na całkiem odporna na ścieranie oponę.
    Przebieg 70% na autostradach, reszta miasto.

    Comment


    • #92
      Powoli się przymierzam do zmiany letnich na całoroczne w mojej hance 1.4 - na pewno zostaję przy 225/45/17.

      Bridgestone Weather Control A005 225/45 R17 94 V XL
      Nokian WeatherProof 225/45 R17 94 V XL
      Goodyear Vector 4Seasons G2 225/45 R17 94 V XL

      Ktoś już miał styczność z ww. oponami Bridgestone? Widzę że kolega wyżej ma Goodyeary w mniejszym rozmiarze i chwali. W sumie ja jestem zadowolony ze "współpracy" z letnimi oponami Bridgestone, więc chętnie bym pozostał z firmą również w całorocznych ale nie mówie nie na inne, szczególnie że cenowo nie odbiega to od siebie jakoś znacząco.

      Prosiłbym o sugestie.
      Dodam że głównie jeżdżę po mieście (Wrocław), dystans ok. 40 km dziennie.

      Comment


      • #93
        Powiedzmy sobie szczerze, ostatnie konstrukcje Bridgestine slabo nadazaja za czolowka jak na marki premium, a szczegolnie te zimowe. Nie widzialem bezposrednich testow, ale zostal bym przy Goodyearach, te konkretne Nokiany tez zbieraja pochlebne opinie (bo testy to nie wszystko bynajmniej), chociaz rozwazal bym je tylko ze wzgledu na ewentualnie ograniczony budzet - jakby byly odczuwalnie (przynajmniej 1/4-1/3 albo solidne kilkaset zlotych) tansze od Goodyearow w danym rozmiarze. Jedynym potencjalnym minusem dla GY w tym wypadku jest jak kojarze niemaly opor ruchu co dla 1.4 wydaje sie niekorzystne, ale nie wiem tez jak Nokiany w tej kwestii i realistycznie patrzac nie sadze aby roznica byla odczuwalna pod pedalem albo pod dystrybutorem.
        Last edited by Alix; 07-05-2019, 09:50.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #94
          Nokiany WeatherProof mam w drugim aucie (o mniejszym rozmiarze), jeżdżę na nich od lipca 18'r., zarówno w zimę jak i latem spisywały się dobrze, złego słowa nie powiem.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #95
            U siebie mam Micheliny CrosClimaty i sam zastanawiam się czy w przyszłości kiedy będę jej zmieniał, to właśnie nie na te Bridgestone 005. Widziałem kiedyś ich test i pod kilkoma kluczowymi parametrami Bridgestone wypadły lepiej od MCC. Jedynie co mnie "odstrasza" to 2 dB różnicy w głośności, bo dla mnie ten parametr jest ważny.
            Po bardzo pozytywnych doświadczeniach z letnimi, fabrycznymi Turanzami nie mam obaw, że Bridgestone 005 może okazać się kiepską opną.
            Mój brat ma Goodyear Vector 4Seasons i jeśli mam je porównać do MCC, to są one bardziej nastawione na jazdę zimową. W warunkach śniegowych lepiej trzymają się drogi niż MCC, ale jeśli tak jak ja, głównie jeździsz po Wrocławiu to ile dni ze śniegiem masz w całym roku? W warunkach letnich moim zdaniem zdecydowanie lepsze są MCC, bo jak dla mnie w temp powietrza powyżej 25 st C i rozgrzanym asfalcie, Goodyeary za bardzo pływają.
            Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
            Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

            Comment


            • #96
              Micheliny nie byly w "panelu wyboru" ale potwierdzam, na Wroclaw to one najlepsze. Sami takimi po nim jezdzimy. Super opona mega daje pelna kontrole w kazdych warunkach nawet w naszym 1,5x ciezszym 2,5x mocniejszym tylnonapędowym Jaguarze ktory poprzednie opony puszczał z dymem przy kazdym mocniejszym docisnieciu gazu... na lato Vectory sa znacznie slabsze. Za to nieco bardziej komfortowe, chociaz np. glosnoscia sa bardzo podobne niezaleznie co tam na czysto teoretycznej pseudoekonalepce napisali.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #97
                To może być jeszcze coś bardziej komfortowego niż Michelin CC+? Bo ja przedtem miałem Yokohamy Blearth i po zmianie na Micheliny wydaje mi się, że na chmurce latam:-)
                Również potwierdzam, że CC+ są znakomite, jeśli ktoś w miarę delikatnie jeździ bo w zakrętach, np. na szybkich, małych rondach to ja muszę zwalniać a na Yokohamach nie musiałem. Ale coś za coś.

                Comment


                • #98
                  Nie oszukujmy sie ze caloroczne beda oponami UHP/MP do szalenstw na rondach i zakretach, ale do bezpiecznej, dynamicznej jazdy wystarczaja. Na pewno pod tym katem i tak sa odczuwalnie lepsze CrossClimate od Vectorow.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #99
                    Trwało to i trwało, no ale w końcu się zdecydowałem i kupiłem w połowie grudnia Bridgestone Weather Control EVO 225/45/17.

                    Jeździłem już w różnych warunkach, bo we Wrocławiu zima dała się jednak we znaki zmotoryzowanym, więc mam jakiś ogląd sytuacji. Na razie złego słowa nie powiem, dają sobie radę po mokrym i suchym, śniegowo to już różnie ale wydaje mi się, że na warunki błota pośniegowego i śniegu jako takiego, całoroczne opony nie będą nigdy idealne. Z drugiej strony nie było momentu w którym czułbym jakiekolwiek zagrożenie związane z brakiem przyczepności, podjeżdżanie pod wziesienia też nie stanowiły raczej wieliego problemu. Jedyna wada, są dość głośne i jest odczuwalnie głośniej niż na letnich/fabrycznych Turanzach.

                    Ogólnie mocne 4+ ale z ostatecznym osądem poczekam na warunki typowo letnie.

                    Comment


                    • Witam,

                      Przymierzam się do zakupu opon wielosezonowych. Czytając wypowiedzi i opinie skłaniam się ku Michelin CC+. Styl jazdy spokojny, głównie w mieście - dziennie 20km, raz w tygodniu poza miasto 50km, kilka razy do roku dłuższy wyjazd. Do wyboru opony z dwóch linków poniżej:

                      Opony Michelin CrossClimate+ w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Michelin CrossClimate+ i dokonaj zakupu!




                      Widzę różnicę w indeksie prędkości, i etykietę B w droższej oponie z indeksem 94V, ale czy to w ogóle będzie zauważalne? Czy lepiej wziąć tańsze?

                      Drugie pytanie, czy mozna sie naciąć kupując np. na allegro? Jakie sklepy oponiarskie polecacie?

                      Dzięki,

                      Comment


                      • Zamieszczone przez marecki2035 Zobacz posta
                        Widzę różnicę w indeksie prędkości
                        Definitywnie V. Wzięcie H jest w tym przypadku błędem i pogorszy właściwości jezdne auta. 16stka to już wyjściowo większy balon, więc w podbramkowych sytuacjach i dynamiczniejszej jeździe - zauważalnie.

                        Oponeo jest OK. Z Allegro kupowałbym raczej tylko jak to towar z jakiegoś sklepu oponiarskiego - trzeba zajrzeć na opis sprzedawcy, czy wystawia fakturę i czy będzie to opona z polskiej dystrybucji z ważną gwarancją - chociażby na wyjściowe wady produktu bo potem to gwarancją na opony można się zwykle podetrzeć... Wejdź na porównywarkę typu Ceneo i zobacz kto za ile ma z wysyłką włącznie.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • takie rozważanie:
                          jeśli zastanawiałbym się nad oponami całorocznymi tzn. że raczej nie jestem "rajdowcem" plasuję się gdzieś w środku stawki .
                          Jeśli V-240km/h to czy w zimę ta opona nie będzie za twarda? mam wrażenie że te V są jakby nieco twardsze (po 2 latach są w dotyku twardsze) różnica niby nie wielka H -210km/h ale jednak i tak 200km/h to i w lato na nich po poleci. W zimę mieć nieco miększa gumę bym też chciał zamiast twardszego V.
                          Jak to skomentujesz Alix?
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Skomentuje to zlym rozumieniem idei indeksu predkosci. Pisalem o tym wielokrotnie, m.in. tu:

                            Zapraszam do dyskusji na temat doboru rozmiaru opony do warunków panujących w różnych porach roku. Głównie chodzi o zmianę lato-zima. Według mnie to: Ogólnie rzecz biorąc to dobrze jest na zimę zakładać węższe opony. Węższa opona to większy nacisk na mniejszą powierzchnię (w sensie nacisk ten sam, ale na mniejszą powierzchnię daje większą siłę), więc auto lepiej się "wgryza" w śnieg i przez to daje lepszą przyczepność. Jak jest ciepło to się zakłada szersze opony, bo większa powierzchnia


                            Przypominam, ze w Polsce 95% czasu spedzamy na twardym. Wiec guma ma byc odpowiednia, a nie za miekka bo wydaje sie ze tak moze byc lepiej. Gdyby tak bylo, producent zasugerowalby mniejszy indeks, a nie zestroil auto tak a nie inaczej. Liczy przeciez kazda zlotowke bo to sie przeradza na tysiace przy produkcji kazdego egzemplarza. To auto jak ma dobrze jezdzic i reprezentowac soba to co w testach hamowania czy slalomu, najwyrazniej tego potrzebuje i warto mu to zapewnic. Nizszy indeks, szczegolnie w zimowce i na wysokoprofilowych oponach degraduje wlasciwoscie jezdne auta i tyle. Przy kazdej predkosci.
                            Last edited by Alix; 17-03-2021, 00:47.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Alix, a jak się ma do indeksu prędkości tzw wskaźnik Shore? czy to jest ważne? i czy warto się tym wskaźnikiem sugerować? jeśli tak to jaka jest optymalna wartość poniżej której nie schodzić? róznice bywająspore bo od 65 do 76.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Twardosc bieznika to tylko jeden z elementow calosci wlasciwosci opony dobrany do rodzaju lamelek, wzoru, zbrojenia etc. Opone nalezy traktowac jako calosc, trudno sie tu kierowac samym shore, to producent ogumienia dobiera mieszanke i jej twardosc "do kompletu" calej reszty konstrukcji. Taki indeks predkosci to juz jest jakas cecha, wypadkowa mowiaca o wlasciwosciach opony jako calosci.
                                Last edited by Alix; 19-03-2021, 14:01.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X