Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolor Civica IX generacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez MILANO RED Zobacz posta
    Ja mam czerwonego i jest super
    Czerwony jest najszybszy ....

    Comment


    • #47
      Odświeżając temat po 10 latach. Planuję zakup Civica, jednak zastanawiam się nad wyborem koloru, który będzie stosunkowo łatwy w utrzymaniu.
      Jak z perspektywy upływu lat oceniacie kolory dostępne w Civicu IX? Które są łatwiejsze, a które trudniejsze w utrzymaniu?
      Na drodze widziałem już czarne i białe. Jednak czarny wiedziałem też czarny w komisie, świeżo po przywiezieniu, bez żadnego przygotowania. I o ile zadbany jest bardzo ładny, o tyle żeby to utrzymać to trzeba poświęcić mu dużo uwagi.
      Biały też mi się podoba, jednak obawiam się, że po tylu latach może być sporo rys i odprysków, które na białym lakierze są najbardziej widoczne.
      Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
      Last edited by mark097; 22-04-2025, 13:50.

      Comment


      • #48
        Kolor jest raczej drugorzędny, po latach i tak najbardziej podobają się te inne
        Nasz jest zawsze i tak tym najbrudniejszym, bez względu na kolor.

        Comment


        • #49
          Czarny zdecydowanie jest trudniejszy w utrzymaniu niż biały, za to do białego lecą owady nawet jak auto stoi, a po trasie widać wszystkie owady które nie przeżyły kontaktu z lakierem :P

          Najmniej widać brud na srebrnym

          Comment


          • #50
            Najmłodsze z ix gen będą miały za rok 10 lat- jakikolwiek kolor byś nie kupił - wieku nie oszukasz.Kierowanie się kolorem przy zakupie takiego auta jest niedorzeczne

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
              Najmłodsze z ix gen będą miały za rok 10 lat- jakikolwiek kolor byś nie kupił - wieku nie oszukasz.Kierowanie się kolorem przy zakupie takiego auta jest niedorzeczne
              To ponad 10-letnie auta jakoś inaczej się brudzą, niż te młodsze? Nie mówię tu o jakichś niedoskonałościach spowodowanych wiekiem, ale o utrzymaniu karoserii we względnie dobrej kondycji.

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez mark097 Zobacz posta
                To ponad 10-letnie auta jakoś inaczej się brudzą, niż te młodsze?
                Gdy dawniej auta miały rzucony prawdziwy metalic, po latach różnica była niewielka, w przypadku obecnych lakierów ekologicznych, które są cieńsze i mniej trwałe,
                różnica jest już tak duża, że po każdym umyciu, samochody brudzą się zdecydowanie szybciej i mocniej.
                No chyba, że od nowości zrobi się ceramikę, ale to już kosztuje, i trzeba powtarzać.

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez mark097 Zobacz posta
                  To ponad 10-letnie auta jakoś inaczej się brudzą, niż te młodsze? Nie mówię tu o jakichś niedoskonałościach spowodowanych wiekiem, ale o utrzymaniu karoserii we względnie dobrej kondycji.
                  nie...
                  tu raczej chodzi oto, że szukanie ponad 10letniego auta mając za kryterium kolor zamiast stan techniczny/przebieg itp itd to faktycznie slaby pomysł
                  tutaj raczej szuka się dobrej sztuki a kolor bierze jaki się trafi bo stan techniczny/serwis/przebieg jest ważniejszy.
                  a szukanie dobrego 10letniego auta w kolorze to raczej jak 6stka w totka - i mając tyle szczęścia wolałbym 6stkę
                  Last edited by Lcfr; 22-04-2025, 22:37.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #54
                    Najwazniejszy jest stan techniczny autka nie kolor Ja jak szukalem hondy to patrzylem na stan techhniczny szukalem z malym przebiegiem i znalazlem wtedy miala 29 tys teraz ma 72 tys i jestem bardzo zadowolony Kolor mam czarny nigdy nie chcialem czarnego bo wiem jak trudno utrzymac zeby byl czysty ale jak bym bral z salonu to wtedy moge wybierac kolor. Wole stan i przebieg niz kolor Kolega wybieral po kolorze i kupil tak zkorodowane ze szkoda gadac Kupil z przebiegiem 260 tys ale widac ze nikt o nia nie dbal .

                    Comment


                    • #55
                      Nie no, wiadomo że w kilkuletnim aucie najważniejszy jest stan techniczny i czy ruda go nie zżera od dołu. Ale jeśli jest wybór między dwoma samochodami w podobnym stanie technicznym, to dlaczego nie wybrać tego, który jest łatwiejszy w utrzymaniu
                      Zauważył ktoś po tylu latach, że któryś kolor jest bardziej odporny na warunki zewnętrzne od innych? Bo to, że ogólnie te Hondy mają cienką warstwę to już się naczytałem.

                      Comment


                      • #56
                        Chyba poza autami premium, lub tymi z dopłatą do lepszego, obecnie chyba wszystkie mają cienki lakier.
                        To znaczy ekologiczny.

                        Comment


                        • #57
                          Biała perła potrafiła płatami gubić lakier w okolicy przedniej szyby: słupki A i krawędź dachu. Jest nawet o tym temat. Parę razy się z tym spotkałem w rocznikach 13/14. Czerwony z kolei blaknie od słońca.

                          Comment


                          • #58
                            Po pierwsze: stan techniczny danego egzemplarza jest kluczowy. Kolor traci znaczenie, trzeba brać auto w najlepszym stanie a skreślić je tylko gdy jego kolor wywołuje jakieś stany lękowe czy traumatyczne.
                            Kolor to sobie można wybierać w jakichś Golfach, Astrach czy innych Peugeotach - jest tego na pęczki w każdym stanie. Podaż Hond jest na tyle mała, że nie ma co grymasić bo straci się dobrą sztukę i koniec końców skończy się za kierownicą Peżota...

                            Po drugie: kolorem się nie jeździ.

                            Po trzecie: jak ktoś ma to szczęście i trafi na dwie Hondy w porównywalnym stanie i wyposażeniu, z tym że jedna jest w wymarzonym/upatrzonym/pasującym kolorze a ta druga niekoniecznie to decydujący jest...stan lakieru, bo pod tym względem Honda zbiera zasłużone cięgi.

                            Comment


                            • #59
                              Każdy z nas ma inne subiektywne spojrzenie w tym temacie. Dla mnie wyborem numer jeden jest sylwetka auta, drugim kolor lakieru. Ideałem jest do tego wyboru dostosować napęd. Nie wyobrażam sobie posiadanie samochodu z fantastycznym silnikiem o sylwetce nudnej, ginącej w tłumie podobnych pojazdów i lakierze który by mi nie pasował. Auto ma cieszyć od a do zet.

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                Nie wyobrażam sobie posiadanie samochodu z fantastycznym silnikiem o sylwetce nudnej
                                no trochę sie tak nie da...
                                nawet jakaś renóffka z dobrym motorem czy inny paździerz jak ma już ten motor dobry to jest to wersja taka, że nie ma nudnej sylwetki

                                Dla mnie sylwetka i silnik/ zawias/wersja = równy poziom kryteriów wyboru (czyli nie lubię podstawowych aut, lubie ST, Sport, GT i te inne dodatki... )
                                każda marka inaczej to nazywa le takie ST, TypeR ZAWSZE prowadzi sie inaczej i ma silnik inny... nawet wersja okrojona SPORT zawsze jest ponad zwykły model
                                potem szukam super egzemplarza
                                kolor nieistotny chyba, że ktoś wieś tuning zrobi i poszedł w nieoryginalny lakier typu róż...
                                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                                Comment

                                Working...
                                X