Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda IX diesel czy bezyna ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ale kto ma tu problem z krytyką ? Widzę że tobie jest przyjąć cokolwiek ciężko, odpisałem Ci bo zarzuciles mi stronniczość, każdy kieruje się swoimi potrzebami w wyborze auta. W którym miejscu napisałem że 1.6 jest najlepszym wyborem na świecie ? Nie mogę twierdzić że wg mnie to najlepszy motor w IX i że go polecam ? Bo co tobie to nie pasuje ?

    Comment


    • #32
      Kurde a w jaki sposób mam przyjąć takie bzdury które piszesz??
      Zlituj się.... nie pasuję mi właśnie pisanie takich bzdur które nawet specjalnie zacytowałem i pogrubiłem czcionkę, potem takie bzdety są powielone.
      Chwalić możesz co tylko chcesz, tylko nie popadnij w samouwielbienie i czytaj co stwierdziła nawet sama Honda, ale Ty i tak napiszesz że 1.6 to najlepszy motor w IX który tylko głośno pracuję bo przecież go użytkujesz i się NIC NIE DZIEJE.... (podobnie piszą użytkownicy o TFSI/1.6 THP) Do tego stwierdzasz że na obecne czasy to diesel najlepszy, chyba na Afrykę...
      Białe to dla Ciebie czarne i na odwrót, dlatego szkoda mi czasu na dalsze dyskusję z Tobą.
      Pozdrawiam.
      Last edited by slepak; 12-09-2021, 18:28.

      Comment


      • #33
        Kilka lat jeździłem UFO 1.8. Teraz jeżdżé IX 1.6D. Porównujac. Główne przewaga 1.6 to mocny dół, czego żenujaco brakowało w 1.8 i równomierne rozwijanie mocy w całym zakresie. Mimo teoretycznych danych 1.6 jest nieporównanie bardziej dynamicznym silnikiem w codziennej eksploatacji. Plusem jest też spalanie, dużo mniejsze niż w 1.8.
        W całokształcie IX z 1.6 jeździ się bardziej komfortowo chociaż tutaj jest też kwestia generacji. Osobiście jeżdżąc tymi dwoma silnikami uważam, że 1.6 jest silnikiem dającym zdecydowanie lepsze odczucia w codziennym użytkowaniu.
        Last edited by Sedymen; 13-09-2021, 00:24.

        Comment


        • #34
          W IX genie jest to oczywiste, że najlepszy 1,8, da się nim sprawnie poruszać, tylko trzeba odpowiednio biegi wrzucać. Co prawda IX tke mam z 1,4, ale mam też accorda VIII i jak trzebA to wrzucam 1 bieg mając 20 km/h i auto wystrzeliwuje jak z procy do przodu. Porównanie silnika wolnossącego z turbo jest nie na miejscu. Nie cierpię diesli, ale kolega ma ufo 2,2 typeS i jestem zawsze pod wrażeniem jak przejeżdża, kultura pracy niezrównana, wg mnie to najlepszy diesel na świecie, choć idealny nie jest, ale ta kultura pracy......, prawie jak benzyna. Nie interesuje mnie dynamika na dole tylko u góry i jakie dźwięki wydaje silnik spod maski, gdy stoję obok.

          Comment


          • #35
            Widzę slepak że bardzo przeżywasz, zachowujesz się jak byś miał taki silnik i ci ducha wyzionął..
            Czytasz po łepkach i dodajesz swoje historie, gdzie napisałem że na obecne czasy to diesel najlepszy ? przecież piszemy tylko o 1.8 i 1.6 nie globalnie o motoryzacji,
            porównujesz mnie do użytkowników TSI, THP itp, ty znasz skalę problemu jakie miały te silniki, również innych producentów w tamtych latach ? co ty porównujesz ?

            Honda stwierdziła ze jest problem, ale z jakiegoś powodu nic z tym nie robi, albo olała, albo stwierdziła że problem jest marginalny,
            pokaż mi temat na tym forum lub innym, gdzie ktoś zgłosił awarie silnika wynikającą z tej wady fabrycznej w modelu Hondy Civic IX ?

            Każdy z tych silników ma swoje + / - i każdy może uważać jak chce który motor jest najlepszy w tej budzie, a ty wg mnie po prostu za bardzo emocjonujesz się tym problemem

            Comment


            • #36
              Jechałem wszystkimi 5cioma wersjami silnikowymi IX gen, każdą co najmniej kilkaset km. Type R mam na co dzień i to właśnie IMO jest najlepszy silnik a IX gen, jak i cały samochód, bo mechanicznie ma to niewiele wspólnego z "cywilami", ale to inna półka klasowa i cenowa, więc pewnie nie wokół tego toczy się dyskusja. W kilku słowach podsumowania:

              Benzyna 1.33 (handlowe 1.4): trwałe i niezawodne źródło napędu występujące tylko w hatchbacku, chociaż nieco kuse do tego auta i jego agresywnego sznytu nadwozia, da się nim jeździć na co dzień bez wielkich wyrzeczeń jeżeli nie oczekuje się wielkich zdolności dynamicznych, szczególnie jak ktoś porusza się po mieście, niezaładowanym samochodem; żeby było jasne - nie pali od odczuwalnie mniej niż 1.8 bo musi się "napracować" - w praktyce różnica nie wynosi nawet litra - tak więc... ponieważ jest 1.8 decydowałbym się na 1.33 (handlowe 1.4) tylko i wyłącznie jakby dany egzemplarz miał wybitne zalety jak bardzo dobra cena, niski przebieg, pewna historia, wyjątkowo świetny stan etc - w każdym innym przypadku należy brać 1.8; do zajrzenia: https://www.civicforum.pl/showthread...0-KM-jaki-jest

              Benzyna 1.8 - mainstream ofert i domyślny, świetny silnik do tego auta we wszystkich jego wersjach, które poniekąd definiuje jego pozycję rynkową; wiele informacji znajdziecie tu: https://www.civicforum.pl/showthread...0-KM-jaki-jest ; co by tam teoretycy nie napisali to ten sam silnik z użytkowego punktu widzenia, wręcz dobre spsuli - wspominana już felerna seria aut z tym silnikiem z 2012; pamiętajcie jednak, że w linku jest postrzeganie tego silnika sprzed 10 lat - a dużo się w ramach turboewolucji i z perspektywy chociażby Xgen zmieniło - większości może nie być przyjemnie się przesiąść na ten silnik z turbodiesla lub turbobenzyny, ale z starszych silników N/A nie powinno to być aż tak odczuwalne, bo jest to jeden z najbardziej udanych silników tej kategorii - dobry też na auto z drugiej / kolejnej ręki bo nawet jakby trzeba było cały silnik wymienić - to jest ich na pęczki i tanich jak barszcz, więc można sobie nawet na LPG jeździć jak coś się rypnie to nie problem; może dzisiaj są auta co zapewniają więcej przyjemnych i użytecznych Nm na co dzień, ale na pewno można go jako niezajeżdżalnego muła zakupić; dzisiaj już niestety nie robi tak dynamicznego wrażenia jak kiedyś oraz na dzisiejsze standardy daje znać nie do końca dobrze, zbyt liniowo zestopniowana skrzynia - za długie 1. i 2. bieg zmniejszające zrywność i osiągi oraz za krótka szóstka powodująca "wycie" przy prędkościach autostradowych

              Diesel 2.2 - poprawiona, a właściwie przebudowana całkowicie wersja poprzednika z 8gen ( https://www.civicforum.pl/showthread...0-KM-jaki-jest ) jest jak pisano jednym z najlepszych diesli w klasie i na swoje czasy dawała osiągi godne warm hatcha, szczególnie po modach o jakich też już wspominano; dla osobników szczególnie jeżdżących w trasy i lubiących osiągi, których z 1.8 nie da się wyciągnąć bez potrzeby sięgania po Type R; silnik natomiast średnio ma sens na krótkie miejskie trasy, bo w zimie trudno go nawet porządnie rozgrzać w takie kilka-kilkanaście km... natomiast na trasie, załadowany czy nie, bryluje; wiadomo, że osprzęt skomplikowany i ceny serwisu znacznie wyższe niż w 1.8, co może nie zostać wyrównane przez niższe spalanie diesla; niestety szybko zniknął z rynku przez pseudoekologów i ani w kombi, ani w sedanie, ani w polifcie go nie znajdziemy, a szkoda, bo z perspektywy czasu na dzisiaj to jednak byłby dla mnie 2. najlepszy silnik w IXgen po Type R'owym

              Diesel 1.6 - o nim napisano tu najwięcej więc nie będę się powtarzał - to taki złoty środek w wielu kwestiach - ma dość Nm na codzienną dynamikę bez potrzeby kręcenia jak w 1.8, niezła kultura pracy, bardzo niskie spalanie (brał udział w biciu rekordu spalania), pomimo jakichś tam felernych egzemplarzy większość aut jeździ jednak bezproblemowo - szkoda jedynie, że jest ich tak mało na rynku; jest lepiej po zachipowaniu niż w cywilu, ale nie będzie to poziom 2.2 więc pytanie czy warto jak ktoś ma takie priorytety; no chyba, że w kombi na trasy to może jest jakiś pomysł lepszy niż 1.8
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #37
                "Widzę slepak że bardzo przeżywasz, zachowujesz się jak byś miał taki silnik i ci ducha wyzionął.."
                Przeżywam tylko twoje wypociny, a dokładnie to BZDURY które wypisywałeś wcześniej.
                Trzeci raz mam Ci napisać co i gdzie napisałeś? a może DRUKOWANYMI napisać to co pogrubiłem na poprzedniej stronie żebyś wreszcie zrozumiał o co mi chodzi? Ale mniejsza, bo zaraz 20 raz zapytasz o to samo.

                porównujesz mnie do użytkowników TSI, THP itp, ty znasz skalę problemu jakie miały te silniki, również innych producentów w tamtych latach ? co ty porównujesz ?

                Tak znam doskonale skalę problemów aut Japońskich, Francuskich, Niemieckich itd. jako sprzedawca części od XX lat i jest CO porównywać, ale o tym poniżej.

                "Honda stwierdziła ze jest problem, ale z jakiegoś powodu nic z tym nie robi, albo olała, albo stwierdziła że problem jest marginalny,
                pokaż mi temat na tym forum lub innym, gdzie ktoś zgłosił awarie silnika wynikającą z tej wady fabrycznej w modelu Hondy Civic IX ?"
                Chyba to Twoja pierwsza Honda co? Poczytaj fora UK/USA i zobacz jakie tam są problemy/pozwy zbiorowe składane na temat wad HOND i jak są rozwiązywane.
                Nikt się nie przejmuję Hondą w EUROPIE, to co w USA robi się na gwarancji, to klient w EUROPIE za to płaci... coraz mniej modeli Hondy w EU niestety jest i coraz gorzej traktowany jest klient.
                W ogóle kiedy coś Honda w EU zrobiła z problemami klientów? roszczeniami? aa wiem poduszki TAKATA, bo się głośna sprawa zrobiła w mediach/na świecie, kilka razy przedłużyli gwarancję jak na kolektory/rozrząd/skraplacze itd.
                Do tego jak oni mają coś robić jak przez 20 lat nie potrafią dobrze zakonserwować podwozia(polecam zobaczyć np. lagune z 2012r od dołu po przebiegu 300 tyś jak wygląda) czy innych wad które czy to w Civicu czy to w Accordzie przechodzą z generacji na generację...
                Inne marki z THP/TFSI już po 3/4 latach poprawiły swoje silniki do perfekcji, niestety niepochlebna opinia została dalej bo bzdury powielane są dalej że WSZYSTKIE tfsi palą olej, bo ktoś coś gdzieś usłyszał i mu się o uszy obiło... ale jak zapytasz o konkrety to nawet nie wie co znaczy EA888 czy EA211.

                Dla sprostowania dla wszystkich co mają ból wielki po tej "krytyce Hondy" :
                Dalej nimi będę jeździł bo to dobre auta mechanicznie, mają swoje IRYTUJĄCE problemy do których się już przyzwyczaiłem latami przez różne generacje, ale na tle innych marek tragedii nie ma, są to nadal proste i niezawodne auta nierobione na okres gwarancyjny.

                Każdy z tych silników ma swoje + / - i każdy może uważać jak chce który motor jest najlepszy w tej budzie, a ty wg mnie po prostu za bardzo emocjonujesz się tym problemem
                Tu się z Tobą zgodzę, jak widzisz nic nie pisałem na post kolegi Sedymen, bo nie napisał NIC co by kogoś wprowadzało w błąd, zwróciłem tylko uwagę na Twoje dwa zdania.
                Szczerze cieszę się że jesteś zadowolony ze swojego 1.6 DTECA, niech służy bezawaryjnie jak najdłużej.

                Comment


                • #38
                  Proponuje spojrzec do Regulaminu w kwestii drukowanych liter. Oraz wyhamowac oboje w tonie dyskusji, zeby ze wzgledow poziomu kultury Forum, ktora staramy sie utrzymac nie trzeba by jej bylo brutalnie uciac.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment

                  Working...
                  X