Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda IX diesel czy bezyna ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mało mają ze sobą wspólnego 2.2 idtec z 1.6 idtec.
    Brak wałków wyrywających nie przyniósł nic dobrego jak i parcie na redukcję masy.
    Podobnie było w 1.6 tdi, głowice i sam blok już delikatniejsze(cieńsze ścianki)

    Comment


    • #17
      Trochę źle do tego podchodzicie. Obecne 1.6 jest oczywiście odchudzone tu i tam ale to dalej nie zmienia sytuacji do 2.2 bo jeszcze nikt nie sprawdził tej jednostki na możliwości tuningowe. Nie znamy tej granicy, możemy tylko się domyślać.
      Co prawda mamy mniej o 600ccm ale technologia i materiały są inne. Silnik budował spec od b16a/h20/k20 więc nie uważam aby popełnił faux pa i zrobił coś co odbiega znacząco od innych konstrukcji z przeszłości. Zresztą miał wolną rękę i mógł cuda wianki robić w projektowaniu. W wywiadzie wypowiadał się że nie chciał robić diesla bo to nie jego działka, mimo to zrobił go - moim zdaniem - na diesla z charakterem benzyny. I to widać w użytkowaniu tego silnika który swobodnie i z lekkością kręci się do 4krpm bez zadyszki.
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
        Zresztą miał wolną rękę i mógł cuda wianki robić w projektowaniu
        ooo'ooo... . Mylisz się, przy 2,2 tak, ale nie przy N16, absolutnie nie miał takich możliwości. Dostał wytyczne ekologiczne i musiał się trzymać ściśle kryteriów żadnego wolnego myślenia, to się już skończyło .
        Działka czy nie, projektują dziś komputery i nie jeden a zespół, każdy ma swoje zadanie a wiadomo że szef projektu zatwierdza finalnie.
        Nie oceniam silnika N16A1 negatywnie, przeciwnie jest naprawdę dobry, ale tu nie chodzi nawet o projektanta itd. chodzi o wymagania środowiskowe, a wymagania środowiskowe z definicji ograniczają możliwości dla popisów technicznych projektantów. Oczywiście biorąc pod uwagę że to majstersztyk zrobić silnik pod wymagania środowiskowe to jednak narzucone ograniczenia no nie pozwalają wyjść poza ramy fizyki. Te silniki sa coraz bardziej skomplikowane, jak mówisz materiały itd. ale jeszcze raz to co mówią eksperci, to nie dlatego że projektant potrafi, ale dlatego że nie ma wyjścia.
        Co do pracy silnika 1,6,to nie żaden odlot, to ISUZU 1,7 w 2001 roku na podwójnym wałku, już z CR (który miałem) wtryski piezo, kręcił się swobodnie do 4800obr/min i jechał idealnie najlepiej od 3600 w górę gdzie większość diesli "niemieckich" zmieniała biegi, zostawała w tyle, do tego egzemplarze powyżej 300tys przebiegu nie biorą oleju, gdzie 1,6 już potrafią siorbać.
        Wiem masz ten silnik i ja tez bym go kupił chętnie, ale nie ujmując temu N16 jest wynalazkiem na potrzeby ekologii a nie wolnego projektu.

        Weźmy sponsorowany artykuł, ale w podobnych i tak występuje tylko jeden silnik diesla Hondy i to się nie zmieni (sadząc w co brnie motoryzacja, to już nie). : https://www.wyborkierowcow.pl/najlep...wanych-autach/
        Last edited by rambo7; 03-09-2021, 08:12.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ooo'ooo... . Mylisz się, przy 2,2 tak, ale nie przy N16, absolutnie nie miał takich możliwości. Dostał wytyczne ekologiczne i musiał się trzymać ściśle kryteriów żadnego wolnego myślenia, to się już skończyło .
          Działka czy nie, projektują dziś komputery i nie jeden a zespół, każdy ma swoje zadanie a wiadomo że szef projektu zatwierdza finalnie.
          trochę mi się to nie klei

          „Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw," dodaje Tetsuya Miyake, lider projektu silnika 1,6 l i-DTEC. „Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja."
          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

          Comment


          • #20
            no, dokładnie o tym piszemy
            Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
            jest to rozwinięcie starszej technologii opracowanej w 2.2
            ... no ale widzisz że tak nie było .

            „Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw," dodaje Tetsuya Miyake,

            Zatem jest to zupełnie inny silnik
            „Głównym założeniem filozofii Earth Dreams Technology jest uzyskanie dobrych parametrów ekologicznych (...) Opracowanie tego silnika wiązało się z zastosowaniem inteligentnych i ekologicznych technologii,".

            ... wszystko się klei . Takich Eko pierdół nie znajdziesz w opisie projektu silnika 2,2.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              no, dokładnie o tym piszemy

              ... no ale widzisz że tak nie było .

              „Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw," dodaje Tetsuya Miyake,

              Zatem jest to zupełnie inny silnik
              „Głównym założeniem filozofii Earth Dreams Technology jest uzyskanie dobrych parametrów ekologicznych (...) Opracowanie tego silnika wiązało się z zastosowaniem inteligentnych i ekologicznych technologii,".

              ... wszystko się klei . Takich Eko pierdół nie znajdziesz w opisie projektu silnika 2,2.
              Ekopierdolety to egr niskiego ciśnienia i DPF zaraz za turbiną, reszta to zwykły słupek - podobnie jak 2.2, też dostał pewnego razu DPF

              No ale koniec końców nie wrócimy do większej pojemności i nie będzie lepiej
              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

              Comment


              • #22
                No co tu pisać, 1,6 jest fajny, sprawny i jak na Honde przystało na pewno lepszy niż konkurencja to nie podlega dyskusji, no może francuskie HDI tu lepiej wypadają, ale niemce daleko w tyle. Odchudzanie to nie polepszanie, i wiąże się z ryzykiem o czym wszyscy wiemy i projektanci też. Ja na razie D jeździł będę bo dobrze mi się jeździ, a wiemy że taki stan się nie utrzyma prawdopodobnie jeszcze za mojego żywota, wiec będę opowiadał wnukom jak to było jeździć D .
                Do pewnego momentu te diesle chcieliśmy kupować, ale teraz jeszcze bardziej skomplikowane konstrukcje zniechęcają. W zasadzie to jest główny powód a nie sam diesel. Gdyby dziś nadal robili takiego 2,2 to wiele osób by chciało mieć, ale niestety jak mówisz tak nie będzie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Obecne 1.6 jest oczywiście odchudzone tu i tam ale to dalej nie zmienia sytuacji do 2.2 bo jeszcze nikt nie sprawdził tej jednostki na możliwości tuningowe. Nie znamy tej granicy, możemy tylko się domyślać.
                  2.2 dtec po założeniu sprzęgła od type S to 200/220 koni seria.
                  Hybrydowe turbo + IC + Półosie wzmocnione+ wtryski type S to 250/260 koni i znam takie auta które już na takim zestawie zrobiły po 50/70 tyś w dwa lata i dalej latają.
                  Powyżej 250 ps robi się problem w z ilością paliwa/powietrza gdzie robi się lokomotywa za autem.
                  Także dla 2.2 dtec/icdti przyrosty 50/100 koni nie robią wrażenia.


                  Seria 2.2 i-cdti/dtec dmuchają po 1.2/1.3 bara w serii.
                  U siebie w ex i-cdti nowa mapa(1.5 doładowania) (turbo nowe OEM) i wyszło 200 ps i ponad 400Nm. Zrobiłem na takiej mapie ponad 100 tyś na oryginalnym sprzęgle i kole dwumasowym(przypomnę 330 tyś w dniu sprzedaży)

                  Ciekawe jak 1.6 dtec będzie reagował na takie dmuchanie skoro w wersji Bi turbo mamy dodatkowe turbo i raptem 40 ps moc podniesioną względem 1.6 120 a problemy z głowicami jeszcze większe niż przy 120ps.
                  Przy 1.4 tfsi też się znajdą tacy co napiszą " u mnie się nic nie dzieje/zależy jak się trafi" co nie zmienia faktu że problemy nie występują.

                  Żebyście mnie źle nie zrozumieli, nie uważam że 1.6 dtec jest ble itd, uważam że trzeba pamiętać o w/w problemie z głowicami i przed zakupem zastanowić się dwa razy, dokładnie słuchać silnika i pamiętać o nagonce/ograniczeniach w obecnych latach na diesla, a przy ewentualnej naprawie głowic nie zostaję nic innego jak ASO/UŻYWKA którego głowica może być w takim samym stanie.

                  Gdyby kombi dostało 2.2 dtec to bym na pewno kupił, mapa 200ps/400Nm i było by mega praktyczne i szybkie kombi, tak mam 1.8 do spokojnej jazdy, które mało pali jak na swoją pojemność i po prawej stronie obrotomierza (od 4 tyś) potrafi się nawet żwawo odepchnąć, chodź mowy o masażu pleców który miałem w 2.2 i-cdti z racji Nm nie ma mowy.

                  Pozdrawiam.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                    Seria 2.2 i-cdti/dtec dmuchają po 1.2/1.3 bara w serii.
                    tak samo jest w 1.6

                    Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                    Ciekawe jak 1.6 dtec będzie reagował na takie dmuchanie skoro w wersji Bi turbo mamy dodatkowe turbo i raptem 40 ps moc podniesioną względem 1.6 120 ...
                    Obecnie dmucha mi przy pełnym bucie 1.7bar, co jednak przy małej turbinie jest już ponad jej normę (1.5bar) i temperatura dolotu (IC mikroskopijny) drastycznie wzrasta i elektronika zatyka dolot. Więc na serii nie ma co dmuchać za dużo.

                    Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                    ...a problemy z głowicami jeszcze większe niż przy 120ps.
                    Możesz coś napisać o tych głowicach lub zarzucić linkiem?
                    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                    Comment


                    • #25
                      Powstaje za duży luz osiowy wałka rozrządu i silnik zaczyna chodzić jak diesel innego producenta np. VW.

                      Comment


                      • #26
                        Linki są tutaj na pierwszej stronie, do tego na crv forum.

                        Ale tak na szybko nawet biuletyn Hondy: Wszystko opisane, modele ,vin itd.

                        "Please watch out for a factory defect of the 1.6 I-DTEC 120 HP and 160 HP cylinder head. The manufacturer, despite the knowledge of this defect in 2018, has not done anything since then to call the car for service and check if this defect applies to your car. Only when the user on the website says that the engine is too loud, they will take care of it. Of course, if the car is still under warranty. In the attachment, the beginning of the service bulletin, which lists which cars may be related to this defect."



                        czy:



                        Comment


                        • #27
                          A toto znam, myślałem ze cos nowego wyszło.
                          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                          Comment


                          • #28
                            Trochę więcej racjonalnego myślenia slepak, nie każdy musi tak twierdzić przez to ze ma..

                            Przed kupnem IX dość długo myślałem o 1.8 i 1.6, szczególnie że nigdy nie miałem wcześniej diesla, a moje przebiegi to dobre 70% miasto.
                            Po jeździe B i D wybór padł na D i nie żałuje tego, jeśli ktoś szuka IX i jest to jedyne auto w rodzinie i nie służy tylko na dojazdy 5km do pracy, to spełni najlepiej oczekiwania.
                            Ten motor może w sprincie do 100 przegrywa z 1.8, ale ma coś czego nie ma 1.8, Nm 300 vs mierzone niecałe 160 to jest przepaść, można komfortowo wyprzedzać, można komfortowo jechać załadowany na autostradzie z prędkościami 150+ bez krwi w uszach.. 1.8 nie jest silnikiem na dzisiejsze czasy.
                            A że jest wada która powoduje głośniejszą pracę silnika, sorry mnie to nie przeszkadza. Ponownie jak miał bym wybierać wybrał bym diesla, stąd twierdze że to najlepszy osiołek pod maską w IX.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez ListeR Zobacz posta
                              1.8 nie jest silnikiem na dzisiejsze czasy.
                              A że jest wada która powoduje głośniejszą pracę silnika, sorry mnie to nie przeszkadza.
                              Zdecyduj się który ma tę wadę głośności ten 1.8 (krew w uszach), czy diesel (głośniejsza praca) który ci ... już nie przeszkadza.
                              tak wiemy ze diesel jest mocniejszy i pewnie 10tys tańszy i jak by nie było, jest to atut.
                              Last edited by Waflo; 12-09-2021, 15:41.

                              Comment


                              • #30
                                Piszesz mi o racjonalnym myśleniu? dobre :P Dopiero co to samo Tobie napisałem


                                Hmm dopiero co napisałeś cytuję:

                                " 1.6 i-dtec najlepszy motor w IX "


                                a dziś do tego doszło jeszcze:

                                " 1.8 nie jest silnikiem na dzisiejsze czasy."


                                Uśmiałem się do łez... Jak rozumiem to ten TWÓJ TWÓJ I TYLKO TWÓJ(NAJLEPSZY) dychawiczny dieselek jest najlepszym wyborem na DZISIEJSZE CZASY? haha

                                A ja nigdzie nie napisałem że każde 1.6 ma wady:

                                "Żebyście mnie źle nie zrozumieli, nie uważam że 1.6 dtec jest ble itd, uważam że trzeba pamiętać o w/w problemie z głowicami i przed zakupem zastanowić się dwa razy, dokładnie słuchać silnika i pamiętać o nagonce/ograniczeniach w obecnych latach na diesla, a przy ewentualnej naprawie głowic nie zostaję nic innego jak ASO/UŻYWKA którego głowica może być w takim samym stanie."

                                Napisałeś jeszcze coś ciekawego:

                                "A że jest wada która powoduje głośniejszą pracę silnika , sorry mnie to nie przeszkadza."

                                Jezu...Ty naprawdę myślisz że jedyna wada to tylko głośniejsza praca tego silnika??? Radzę się bardziej zainteresować tematem... Nawet wyżej podałem linki


                                Ja z kolei miałem diesla 6 lat i to mocniejszego niż jakieś 1.6 120 koni... ii kupiłem BP bo myślenie racjonalne podpowiedziało mi że diesel w obecnych czasach to wielka niewiadoma, oraz obłędnie wysokie ceny podatku drogowego w DE na diesla gdzie mieszkam na stałe, do tego sporo landów wprowadziły ograniczenia wjazdu do miast.

                                Pisałem o tym wszystkim we wcześniejszych postach, także czytaj to co zostało już napisane, a jak masz problem z krytyką auta którym się obecnie poruszasz i kilku słów prawdy o DIESLU którego jak widać UBUSTWIASZ to zmień forum, albo nie czytaj tego tematu.

                                Do tego zachwalasz tylko to czym się poruszasz, bo kupiłbyś cokolwiek innego niż 1.6 dtec to byś pisał że to najlepsze silniki do IX itd... więcej obiektywizmu trochę bo potem w/w cytaty Twoje pójdą w świat i takie BZDURY rozpowszechniane zostaną.

                                Miłej niedzieli.

                                Comment

                                Working...
                                X