Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda IX diesel czy bezyna ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda IX diesel czy bezyna ?

    Witam wszystkich serdecznie ,
    Mam maly dylemat odnosnie zakupu Hondy Civic w UK czy wybrac w benzynie czy dieslu .
    Od kilkunastu lat jezdzilem jedynie Hondami na benzyne i troszke sie obawiam diesla ze pociagnie mnie po kieszeni (wymiana dwumasy , dpf ....) .
    Z uwagi na to ze mieszkam w Anglii to propozycja diesla jest bardzo kuszaca ze wzgledu na 0% podatku drogowego natomiast w benzynie przy silniku 1.8 to koszt okolo170f rocznie i wieksze spalanie.
    Rocznie robie jakies 8 tys mil , 2-3 razy w miesiacy jakies wieksze wypady poza miasto .
    Czy jest wsrod was ktos kto byl posiadaczem wyzej wymienionych aut i moglby mi pomoc w tym wyborze ......czy diesel ma w tym wypadku ma jakis sens ?!
    Obecnie mam na oku Honde Civic 2012 EX GT 1.8 benzyna oraz Honda Civic Tourer 1.6 diesel . Niepowiem bo Tourer przemawia do mnie bardziej ze wzgledu na ilosc miejsca oraz mozliwosc w nim spania .

    1.8 ex gt.jpgtourer.jpg

    Dziekuje za wszelka pomoc .

  • #2
    Jeśli benzyna 1,8 to raczej po 2012 ze względu na eco tłoki . Poczytaj zanim wydasz kasę na auto

    Comment


    • #3
      1.8 na pewno nie rocznik 2012. Wadliwa partia silników.
      2013 dla pewności też bym odpuścił (nie wiadomo jak to dokładnie było na różnych rynkach)

      Diesel jak najbardziej ok. Miałem i byłem zadowolony.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
        Jeśli benzyna 1,8 to raczej po 2012 ze względu na eco tłoki . Poczytaj zanim wydasz kasę na auto
        Nie wiedzialem ze to byl az taki dramat z tym rocznikiem .
        Mam jeszcze na oku diesla z 2014 Tourera z przebiegiem 34 tys mil .....czy warto w to sie pakowac?

        Comment


        • #5
          Są na forum podane numery silników 1.8, które należy omijać.

          Comment


          • #6
            Ja był brał benzyne, 1.8 polifcie - jest bezproblemowy.
            Na diesel jest straszna nagonka, w dodatku nie jest to taki całkiem bez wad silnik.
            Cześć wszystkim, Moja przygoda z Hondą zaczęła się ponad rok temu. Wybór padł na Honde Civic 2014 1.6 I-DTEC kombi. Z samochodu byłem mega zadowolony. Po roku użytkowania sprzedałem auto i wymarzyłem sobie kolejnego Civica ale po lifcie z ledami itd. Na początku września 2020 kupiłem auto. 2015 rok, HB, 67 tyś przebiegu, wersja Lifestyle, auto z Belgii. Pierwsze co zrobiłem po przyjechaniu autem do domu to się umówiłem na przegląd w warsztacie, w którym serwisowałem poprzednią Honde. Jak tylko

            Comment


            • #7
              Ja mam diesla i bardzo sobie go chwale. Tez sie obawialem ze to moze byc niewybuch ale poza zrobionymi 50tys km nic nie robiłem przy silniku oprócz wymiany oleju co 10tkm na co jestem wyczulony w tych wysilonych silnikach.
              Polecam wersje przedlift ale z xenonami czyli minimum 2013 bo 2012 może mieć bolączki wieku dziecięcego.

              dodatkowo 2012 posiada jeszcze wersje 2.2 ale to juz nie warto brać.
              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

              Comment


              • #8
                2.2 dtec ma lepsze opinie od 1.6 dtec, do tego ma Moc i Nm jak i większe zaplecze części zamiennych poza ASO.

                2.2 DTEC to druga już odsłona tego silnika, wszystkie "choroby" zniknęły wraz z końcem 2.2 i-cdti (także rozrząd poprawiony)

                Zrobiłem 2.2 i-cdti 200 tyś, z tego 100 tyś po programie na 200ps i 420Nm, koło dwumasowe dalej było oryginalne (przebieg w dniu sprzedaży 330 tyś)

                Problem diesli na chwilę obecną jest taki że już teraz wystarczy porównać cenę zakupu auta bp/diesel, w przypadku IX kombi 2014/2015 różnica wynosi średnio 2/3 tysiące euro (BP droższe)
                Pytanie brzmi czy przy coraz większym bum na elektryki/hybrydy i coraz bardziej rygorystyczne normy euro to diesel za 4/5 lat będzie coś w ogóle wart?
                Dlatego właśnie IX kupiłem z 1.8, osobnym tematem dla 1.6 dtec jest jednak kulturą pracy czy osiągi, sporo mu do 2.2 i-cdti/dtec.

                Moja opinia: Benzyna 1.8 od 2013 w górę

                Comment


                • #9
                  O widzę, że kolega Ślepak sprzedał accorda, kupił civica taurera i dołączył do członków civicforum.
                  Rocznik 2013 1,8 też bym odpuścił że względu na ecotloki.

                  Comment


                  • #10
                    1.6 i-dtec najlepszy motor w IX, ale fakt jest nagonka na diesle, w PL długi jeszcze nic się nie zmieni i kierowcy nie odczują problemów, ale w UK coś gadają o zakazie wjazdu aut z dieslem do miast od października, ale to też póki co o stare auta chodzi.

                    Comment


                    • #11
                      Ja wiem czy nazwanie silnika "najlepszym" ma tu uzasadnienie gdzie mamy wadę fabryczną głowic.
                      Trochę więcej racjonalnego myślenia, bo to że masz akurat taki silnik i nic się nie dzieje nie znaczy że jest "najlepszym motorem w IX" a potem takie brednie są powtarzane... i tak powstają legendy.

                      Na forum CRV taki sam sam problem wersji 120ps czy 160ps (bi turbo) które tak samo dzwonią po 30 tyś...

                      Comment


                      • #12
                        Jako ze mieszkam w UK to mój wybór byłby pomiędzy dieslem a benzyną ,diesle chyba po 2016 ze względu na to że mają euro 6 lub benzynę od 2013 wzwyż , bo zapewne słyszałeś już ,ze pare miast wprowadziło już eko strefy np . Birmingham ,Bath ,Londyn i więcej miast się przymierza do wprowadzenia takich stref ,jak masz diesla euro 5 musisz płacić za każdy dzień po 6-8 £ , benzyna każda w IX bez opłat ,benzyna mniej problematyczna ,ja robię rocznie ok 10 tys mil i mam 1.8 benzynę , wcześniej miałem diesla nie Hondę , trochę czasem brakuje niutków ,ale wciąż jestem zadowolony z użytkowania , Civica mam z 2013 czerwiec i nic nie pije oleju jak narazie ,przejechane ma 64 tys mil .Także zastanów się dobrze czy jest sens brać diesla chyba ze pokonujesz długie odcinki to tak ale tylko z euro 6 po 2016 .
                        moja zielona Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....nd-Green-Pearl

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez ListeR Zobacz posta
                          1.6 i-dtec najlepszy motor w IX
                          być może tak, ale to kwestia na jaki egzemplarz się trafi, niestety jest tu loteria. Na pewno nie jest to najlepszy silnik diesla Hondy.
                          Jak do tej pory miano legendy dorobił się "za życia" (bo do tej pory jeżdżą) tylko diesel Hondy 2,2 który zrobiła Honda jest jednym z najlepszych jak nie najlepszym na świecie i wtedy gdy go zrobili i dziś jest niezmiennie.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            być może tak, ale to kwestia na jaki egzemplarz się trafi, niestety jest tu loteria. Na pewno nie jest to najlepszy silnik diesla Hondy.
                            Jak do tej pory miano legendy dorobił się "za życia" (bo do tej pory jeżdżą) tylko diesel Hondy 2,2 który zrobiła Honda jest jednym z najlepszych jak nie najlepszym na świecie i wtedy gdy go zrobili i dziś jest niezmiennie.
                            Ja to bym inaczej nazwał - jest to rozwinięcie starszej technologii opracowanej w 2.2 i wpakowanie do mniejszej pojemności 1.6

                            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                            Comment


                            • #15
                              ale jest to jak się okazuje trudne, praw fizyki nie złamiesz w warunkach ziemskich a niektórzy próbują to udowadniać i potem wychodzą dziwne rzeczy które w symulacji przy projektowaniu wyszły świetne, a rzeczywistość jest inna. Rozwinięcia udanych konstrukcji zazwyczaj nie wychodzą żadnej marce na dobre, w zasadzie to przekonali się wszyscy producenci. Tak, że i Hondzie nie grozi że 1,6 stanie się kultowym .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X