Po swoim doświadczeniu z d serią do każdego silnika hondy lałbym przynajmniej max. Obecnie w d14z6 3mm powyżej maxa.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Przeglądy okresowe - czynności serwisowe
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaPo swoim doświadczeniu z d serią do każdego silnika hondy lałbym przynajmniej max.
Comment
-
Zwykle zalewałem maxa ale też słyszałem że jak jest tak połowa to będzie mniej brał i tak faktycznie było. Stan oleju(valvoline maxlife 10w40) w silniku(lpg) połowa. Spokojna jazda z Pomorza do Krakowa zero ubytku choć silnik spalał olej. Powrót i bardzo dynamiczna jazda w kierunku Katowic co się rozpędziłem do 120-150 km/h to zaraz hamowanie bo sygnalizacja. Gdy już dojechałem do domu oglądam wydech i rura okopcona mocno aż na zewnątrz a oleju ubyło z 0,3l i mocno pociemniał, od tego momentu już brał 1,5l/1000 przy spokojnej jeździe, co prawda dało się jeszcze odpiec pierścienie ale i tak się z powrotem zapiekły. Obecnie silnik po naprawie przejechał prawie 70 tyś i spala to co za dużo w silniku, czyli po przejechaniu 12-13 tyś spada z 3 mm nad max do max i już się nie boję go pałować bo mam odpowiednią ilość oleju w silniku. Są osoby na forum co potwierdzą że d-seria nie lubi niskich stanów oleju w silniku.Last edited by gkill; 11-07-2018, 12:51.
Comment
-
Jestem po drugim przeglądzie B. Rok temu i wczoraj dodałem jeszcze przegląd A oraz 2. Wszystko zlecam ASO. Nie przywożę własnych materiałów. Na fakturze w rubryce materiały oryginalne pisze olej Honda 0W-20 Type 2.0 (08232P99K6LHE). Czy w moim Civic IX 1.8 powinien być ten olej? Mi się wydaje, że powinien być Castrol Edge Professional H 0W20. Proszę o szybką odpowiedź.
Comment
-
Pytasz po fakcie, wlali to wlali... Masz teraz czasu dużo do następnej wymiany, , poczytaj wątki olejowe. A w skrócie ten olej to padaka, nawet nie syntetyk. Jak będziesz jeździł ekologicznie zmieniajac biegi wg wskazań podpowiadacza to na pewno dotrwasz do następnej wymiany. O jeżdżeniu po prawej stronie obrotomierza zapomnij. A przebiegach z prędkościami autostradowymi w letnie dni też.
Comment
-
W sumie jak dobrze się zastanowić to ten olej OEM 0W20 minerał który Honda zalewa fabrycznie służy właściwie do docierania silnika.. silnik na nim dobrze się "wytrze", dopasuje i wtedy zalewa się dopiero ten właściwy olej wedle uznania
Comment
-
Moje doświadczenia są inne.
Motul 0W20 praktycznie od nowości (z jednym wyjątkiem na 5W40 który mi zalali w Honda Plaza), przebieg 80 tys km. Auto użytkowane normalnie, w każdych warunkach, bez szczególnego unikania wyższych obrotów.
Zużycie oleju - niewidoczne od wymiany do wymiany, silnik pracuje cichutko, w porównaniu do 5W40 zauważalnie mniejsze zużycie paliwa.
Comment
-
W Płazie zalali sami z siebie 5/40????? Ciekawe jakiNie uwierzę dopóki nie zobaczę na własne oczy
Obawy o 0/20 dotyczą nieco późniejszego okresu eksploatacji niż 100.000 km. 100.000 to jest przebieg kiedy nasze Hanki zaczynają dobrze jeździćNiższe przebiegi tym silnikiem zrobisz bezproblemowo nawet na oleju rzepakowym
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaA w skrócie ten olej to padaka, nawet nie syntetyk. Jak będziesz jeździł ekologicznie zmieniajac biegi wg wskazań podpowiadacza to na pewno dotrwasz do następnej wymiany. O jeżdżeniu po prawej stronie obrotomierza zapomnij. A przebiegach z prędkościami autostradowymi w letnie dni też.
Ja mam 75 tys. zrobione właśnie na tym oleju (oraz na Amsoil 0w20) - prędkości jak najbardziej autostradowe (140-180), także w letnie dni. Silnik działa bardzo cicho, nie bierze nic oleju...
Comment
-
Zamieszczone przez bonito Zobacz postaKolejny "ekspert" od siedmiu boleści
Ja mam 75 tys. zrobione właśnie na tym oleju (oraz na Amsoil 0w20) - prędkości jak najbardziej autostradowe (140-180), także w letnie dni. Silnik działa bardzo cicho, nie bierze nic oleju...
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaW Płazie zalali sami z siebie 5/40????? Ciekawe jakiNie uwierzę dopóki nie zobaczę na własne oczy
Obawy o 0/20 dotyczą nieco późniejszego okresu eksploatacji niż 100.000 km. 100.000 to jest przebieg kiedy nasze Hanki zaczynają dobrze jeździćNiższe przebiegi tym silnikiem zrobisz bezproblemowo nawet na oleju rzepakowym
5W40.PNG
Po porównaniu oleju zalanego przez ASO wraz z instrukcją obsługi, napisałem maila do producenta z prośbą o odniesienie się do wyboru ASO. Odpowiedź poniżej:
Honda odpowiedź.PNG
Dla mnie sytuacja jest jasna - producent zaleca 0W20, a w razie zastosowania innego oleju i problemów z silnikiem mogą być problemy z ewentualną reklamacją. Nie mam podstaw do twierdzenia, że producent zalecił ten olej po to żeby nam się auta psuły szybciej, wręcz przeciwnie, oczekuję że przed zaleceniem tego oleju silniki zostały przetestowane pod kątem trwałości. Z tego co pamiętam, nasze silniki zostały zmodyfikowane w celu dostosowania do olejów 0W20.
Nie rozumiem, na jakiej podstawie na forum zalecane są oleje o innej lepkości niż zaleca producent - czy ktoś z użytkowników wrzucił silnik na hamownię i porównał zużycie naszego typu silników, że twierdzi iż na olejach o innej lepkości trwałość jest lepsza? Jeszcze ciekawsze jest traktowanie użytkownika, który stosuje się do zaleceń producenta jako psuje, który świadomie niszczy swój silnik. A już zupełna osobliwość - traktować zalecenia producenta jako wtórne w porównaniu do zaleceń forumowych guruLast edited by slaawek; 07-08-2018, 13:48.
Comment
-
Zamieszczone przez slaawek Zobacz postaże twierdzi iż na olejach o innej lepkości trwałość jest lepsza?
Comment
-
Taką dygresja, bo to niewątek olejowy, choć ma wrażenie, że gdybyśmy nawet rozmawiali o mące do pizzy to też zeszłoby na oleje
A więc, SAE jest niezmiennie obowiązujące. Instrukcje europejskie pewnie są podobne i czy to znaczy, że ten sam olej leje Fin i Portugalczyk? No bo jakoś Polacy są podzieleni
Ja niżej niż W30 bym u siebie nie zalał i to do spokojnej normalnej jazdy. Ale to ja. Na szczęście każdy jest kowalem własnego silnika. Tylko niech chwali się tym przy odsprzedaży by kupujący również był tego świadom. Tak byłoby fair.
Tutaj temat swieżynka odnośnie oleju i temperatur co nawet w ASO przyznają, że 0W20 to jest rewelacja, ale niekoniecznie dla kondycji silnika.
Witam Was drodzy Forumowicze. 2 dni temu podczas wyjazdu na wakacje spotkało mnie małe zaskoczenie. Po przejechaniu jakichś 250 km od domu pojawił mi się komunikat na wyświetlaczu - "sprawdź poziom oleju w silniku". Ponieważ jechałem nad morze trasą S3 musiałem poczekać do zjazdu na MOP, który na szczęście był kilka km dalej. Byłem pewien, że olej powinien być bo przed wyjazdem kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i było ok (chociaż powiem Wam i pewnie się zgodzicie, że ten olejLast edited by roar; 07-08-2018, 15:03.
Comment
Comment