Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Po swoim doświadczeniu z d serią do każdego silnika hondy lałbym przynajmniej max. Obecnie w d14z6 3mm powyżej maxa.
    Najlepszy olej silnikowy Castrol EDGE Professional H to olej opracowany wspólnie z Hondą. Chroni silnik nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy.

    Comment


    • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      Po swoim doświadczeniu z d serią do każdego silnika hondy lałbym przynajmniej max.
      Napisz coś więcej, co tam się Tobie przydarzyło.. ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zwykle zalewałem maxa ale też słyszałem że jak jest tak połowa to będzie mniej brał i tak faktycznie było. Stan oleju(valvoline maxlife 10w40) w silniku(lpg) połowa. Spokojna jazda z Pomorza do Krakowa zero ubytku choć silnik spalał olej. Powrót i bardzo dynamiczna jazda w kierunku Katowic co się rozpędziłem do 120-150 km/h to zaraz hamowanie bo sygnalizacja. Gdy już dojechałem do domu oglądam wydech i rura okopcona mocno aż na zewnątrz a oleju ubyło z 0,3l i mocno pociemniał, od tego momentu już brał 1,5l/1000 przy spokojnej jeździe, co prawda dało się jeszcze odpiec pierścienie ale i tak się z powrotem zapiekły. Obecnie silnik po naprawie przejechał prawie 70 tyś i spala to co za dużo w silniku, czyli po przejechaniu 12-13 tyś spada z 3 mm nad max do max i już się nie boję go pałować bo mam odpowiednią ilość oleju w silniku. Są osoby na forum co potwierdzą że d-seria nie lubi niskich stanów oleju w silniku.
        Last edited by gkill; 11-07-2018, 12:51.

        Comment


        • Jestem po drugim przeglądzie B. Rok temu i wczoraj dodałem jeszcze przegląd A oraz 2. Wszystko zlecam ASO. Nie przywożę własnych materiałów. Na fakturze w rubryce materiały oryginalne pisze olej Honda 0W-20 Type 2.0 (08232P99K6LHE). Czy w moim Civic IX 1.8 powinien być ten olej? Mi się wydaje, że powinien być Castrol Edge Professional H 0W20. Proszę o szybką odpowiedź.

          Comment


          • Pytasz po fakcie, wlali to wlali... Masz teraz czasu dużo do następnej wymiany, , poczytaj wątki olejowe. A w skrócie ten olej to padaka, nawet nie syntetyk. Jak będziesz jeździł ekologicznie zmieniajac biegi wg wskazań podpowiadacza to na pewno dotrwasz do następnej wymiany. O jeżdżeniu po prawej stronie obrotomierza zapomnij. A przebiegach z prędkościami autostradowymi w letnie dni też.

            Comment


            • W sumie jak dobrze się zastanowić to ten olej OEM 0W20 minerał który Honda zalewa fabrycznie służy właściwie do docierania silnika.. silnik na nim dobrze się "wytrze", dopasuje i wtedy zalewa się dopiero ten właściwy olej wedle uznania
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Moje doświadczenia są inne.

                Motul 0W20 praktycznie od nowości (z jednym wyjątkiem na 5W40 który mi zalali w Honda Plaza), przebieg 80 tys km. Auto użytkowane normalnie, w każdych warunkach, bez szczególnego unikania wyższych obrotów.

                Zużycie oleju - niewidoczne od wymiany do wymiany, silnik pracuje cichutko, w porównaniu do 5W40 zauważalnie mniejsze zużycie paliwa.

                Comment


                • W Płazie zalali sami z siebie 5/40????? Ciekawe jaki Nie uwierzę dopóki nie zobaczę na własne oczy
                  Obawy o 0/20 dotyczą nieco późniejszego okresu eksploatacji niż 100.000 km. 100.000 to jest przebieg kiedy nasze Hanki zaczynają dobrze jeździć Niższe przebiegi tym silnikiem zrobisz bezproblemowo nawet na oleju rzepakowym
                  Last edited by chromaticall; 21-07-2018, 20:01. Powód: literówki

                  Comment


                  • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                    A w skrócie ten olej to padaka, nawet nie syntetyk. Jak będziesz jeździł ekologicznie zmieniajac biegi wg wskazań podpowiadacza to na pewno dotrwasz do następnej wymiany. O jeżdżeniu po prawej stronie obrotomierza zapomnij. A przebiegach z prędkościami autostradowymi w letnie dni też.
                    Kolejny "ekspert" od siedmiu boleści
                    Ja mam 75 tys. zrobione właśnie na tym oleju (oraz na Amsoil 0w20) - prędkości jak najbardziej autostradowe (140-180), także w letnie dni. Silnik działa bardzo cicho, nie bierze nic oleju...

                    Comment


                    • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                      Kolejny "ekspert" od siedmiu boleści
                      Ja mam 75 tys. zrobione właśnie na tym oleju (oraz na Amsoil 0w20) - prędkości jak najbardziej autostradowe (140-180), także w letnie dni. Silnik działa bardzo cicho, nie bierze nic oleju...
                      Już 75 tys zrobiłeś? Łał.... Super!!! Ale to w życiu czy tym samochodem? Pozazdrościć. Ale nie chciałbym od Ciebie jako tenże ekspert od siedmiu boleści kupić tego auta. Szerokiej drogi.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                        W Płazie zalali sami z siebie 5/40????? Ciekawe jaki Nie uwierzę dopóki nie zobaczę na własne oczy
                        Obawy o 0/20 dotyczą nieco późniejszego okresu eksploatacji niż 100.000 km. 100.000 to jest przebieg kiedy nasze Hanki zaczynają dobrze jeździć Niższe przebiegi tym silnikiem zrobisz bezproblemowo nawet na oleju rzepakowym
                        A proszę bardzo:
                        5W40.PNG

                        Po porównaniu oleju zalanego przez ASO wraz z instrukcją obsługi, napisałem maila do producenta z prośbą o odniesienie się do wyboru ASO. Odpowiedź poniżej:

                        Honda odpowiedź.PNG

                        Dla mnie sytuacja jest jasna - producent zaleca 0W20, a w razie zastosowania innego oleju i problemów z silnikiem mogą być problemy z ewentualną reklamacją. Nie mam podstaw do twierdzenia, że producent zalecił ten olej po to żeby nam się auta psuły szybciej, wręcz przeciwnie, oczekuję że przed zaleceniem tego oleju silniki zostały przetestowane pod kątem trwałości. Z tego co pamiętam, nasze silniki zostały zmodyfikowane w celu dostosowania do olejów 0W20.

                        Nie rozumiem, na jakiej podstawie na forum zalecane są oleje o innej lepkości niż zaleca producent - czy ktoś z użytkowników wrzucił silnik na hamownię i porównał zużycie naszego typu silników, że twierdzi iż na olejach o innej lepkości trwałość jest lepsza? Jeszcze ciekawsze jest traktowanie użytkownika, który stosuje się do zaleceń producenta jako psuje, który świadomie niszczy swój silnik. A już zupełna osobliwość - traktować zalecenia producenta jako wtórne w porównaniu do zaleceń forumowych guru
                        Last edited by slaawek; 07-08-2018, 13:48.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez slaawek Zobacz posta
                          że twierdzi iż na olejach o innej lepkości trwałość jest lepsza?
                          Dane techniczne zestawienia oleju 0W20 i np. 0W30 czy 5W40 klasy ACEA A3 pod kątem wytrzymałości wysokotemperaturowej, mówią same za siebie, trwałość filmu olejowego w olejach klasy ACEA A3 jest większa.. tutaj pytanie tylko gdzie jest ta granica tej trwałości, a więc przy jakich obciążeniach olej klasy A3 będzie dawał radę, a przy jakich obciążeniach olej 0W20.. może być tak, że np. w temp. 33st.C jadąc z prędkością 140km/h na oleju 0W20 film olejowy może się zrywać, a na oleju 0W30 klasy A3 ten film jeszcze będzie mocny.. tutaj jedynie co, to nikt nie zna tej granicy wytrzymałości obciążeniowej.. ale większość po prostu dmucha na zimne i stosuje oleje mocniejsze... Nie powiedziane jest, że na oleju 0W20 silnik się zatrze, ale na pewno na oleju o wyższym HTHS silnik zatrze się później niż na oleju "wodzie".
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Taką dygresja, bo to niewątek olejowy, choć ma wrażenie, że gdybyśmy nawet rozmawiali o mące do pizzy to też zeszłoby na oleje
                            A więc, SAE jest niezmiennie obowiązujące. Instrukcje europejskie pewnie są podobne i czy to znaczy, że ten sam olej leje Fin i Portugalczyk? No bo jakoś Polacy są podzieleni
                            Ja niżej niż W30 bym u siebie nie zalał i to do spokojnej normalnej jazdy. Ale to ja. Na szczęście każdy jest kowalem własnego silnika. Tylko niech chwali się tym przy odsprzedaży by kupujący również był tego świadom. Tak byłoby fair.

                            Tutaj temat swieżynka odnośnie oleju i temperatur co nawet w ASO przyznają, że 0W20 to jest rewelacja, ale niekoniecznie dla kondycji silnika.
                            Witam Was drodzy Forumowicze. 2 dni temu podczas wyjazdu na wakacje spotkało mnie małe zaskoczenie. Po przejechaniu jakichś 250 km od domu pojawił mi się komunikat na wyświetlaczu - "sprawdź poziom oleju w silniku". Ponieważ jechałem nad morze trasą S3 musiałem poczekać do zjazdu na MOP, który na szczęście był kilka km dalej. Byłem pewien, że olej powinien być bo przed wyjazdem kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i było ok (chociaż powiem Wam i pewnie się zgodzicie, że ten olej
                            Last edited by roar; 07-08-2018, 15:03.

                            Comment


                            • Pytanie: czy to wymiana kabinowego to niższe?
                              IMG_20180812_194125.jpg

                              Comment


                              • Tak, "dwójka" to wymiana filtra przeciwpyłkowego.

                                pozdrowienia

                                Comment

                                Working...
                                X