Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W serwisie Honda Aries podczas umawiania się na wizytę zapytałem, czy mogę przynieść własny olej, zgodny z wymaganiami Hondy. Szef serwisu odpowiedział, że nie ma z tym żadnego problemu - policzą tylko robociznę.

    Comment


    • Potwierdzam. W Aries nie robią problemów jak się przyniesie własną oliwę [emoji4][emoji4][emoji4]

      Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Czy ktoś z Was w trakcie obowiązywania gwarancji robił wymianę klocków na własną rękę? Jakoś nie ufam do końca tym mechanikom z ASO i spokojnie zrobiłbym sobie to sam, razem z dokładnym czyszczeniem zacisków, prowadnic klocków w jarzmach i czyszczeniem i smarowaniem prowadniczek, ale nie wiem czy przez to nie będą się później pluli na przeglądzie B, który wypada mi za 3 miechy.

        Kupiłem już sobie klocki OEM od ATE, więc w razie czego dam im swoje do włożenia jeśli lepiej nie wymieniać samemu.

        Ktoś z Was miał już takie doświadczenia?

        Comment


        • Tak w trakcie trwania gwarancji wymieniłem klocki poza ASO. Nie mieli z tym problemów, byłem potem na przeglądzie A i B, ale im raczej bym nie dał tego robić bo w ASO za drogo.
          Inna sprawa, że nie potrzebowałem korzystać z gwarancji po tym, ale to sprawa podobna jak wymiana wycieraczek czy opon ... sprawa eksploatacyjna ...

          Comment


          • Witam.
            Widziałem, że temat był już wałkowany ale pozwolę go odświeżyć. Wyskoczyła mi 4 do zrobienia i pytanie moje brzmi, czy filtr paliwa w Civic IX 1.8 i-Vtec jest do wymiany czy jednak może zostać, w ASO w różnych miastach różnie mówią więc mam wątpliwości.

            Pozdrawiam

            Comment


            • Jak dzwoniłem to w Hondzie w Gdańsku w Idtec jest do wymiany przy 4 przeglądzie bo to ok. 60tyś. Zobacz w książce serwisowej masz tam informacje.

              Comment


              • Zamieszczone przez 123hondziarz Zobacz posta
                Witam.
                Widziałem, że temat był już wałkowany ale pozwolę go odświeżyć. Wyskoczyła mi 4 do zrobienia i pytanie moje brzmi, czy filtr paliwa w Civic IX 1.8 i-Vtec jest do wymiany czy jednak może zostać, w ASO w różnych miastach różnie mówią więc mam wątpliwości.
                To ja się podepnę rozszerzając powyższe pytanie: a jak jest w przypadku instalacji LPG, wymienia się filtr paliwa w takich samych okresach przebieg/czas?

                Comment


                • Mam pytanko.
                  Ostatnio zostałem szczęśliwym posiadaczem niespełna 3-letniego Civica i właśnie maszyna zaczęła mnie (po niecałych 12kkm) wołać na przegląd "olejowy" (A).
                  Z ciekawości zerknąłem w faktury od poprzedniego własciciela - lany był zawsze 0W20 (na zmianę Castrol i Honda, o dziwo w tej samej cenie).
                  Zdumiało mnie za to co innego: ASO z żelazną konsekwencją wykazywało wlanie 4.3 litra oliwy. Z tego, co tu czytam nie jest to odosobniony przypadek...
                  Pytanie do tych, którzy też się z tym spotkali brzmi:
                  Czy oni faktycznie przelewają aż o tyle? Czy tylko na papierze?

                  Krótko mówiąc, czy tylko "wymuszają napiwki" czy też faktycznie katują silniki?
                  Przelanie o 0.6 litra to już nie jest "nic"...
                  We wszystkich autach, w których sam zmieniałem olej zwykle ciężko było przy wymianie wlać nawet tyle, co w instrukcji.

                  BTW. Sam nie wiem, czy robić ten serwis w ASO (gwara kończy się za 2 m-ce a potem i tak będę się tam pojawiał tylko w razie wyższej konieczności).
                  Jeśli już, to raczej zawiozę swój olej (i chyba odleję nadmiar z bańki skoro eksperci z ASO leją tak szczodrze... )
                  Last edited by Pi69; 10-07-2018, 14:36.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
                    Jeśli już, to raczej zawiozę swój olej (i chyba odleję nadmiar z bańki skoro eksperci z ASO leją tak szczodrze... )
                    Ja byłem Miesiąc temu na wymianie w ASO (w Opolu) z własnym Olejem (bańka 4l) i oddali pojemnik z resztką na dnie.
                    Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

                    Comment


                    • U mnie z kolei mobila nie oddali nic z 4 l, tylko wlali wszystko (mechanik odwrócił bańkę i zostawił na kilka minut aż wszystko scieknie, w tym czasie zajmował się hamulcami)... A jak dawałem droższy olej (Penrite) to oddali z ciutką na dnie. Pewnie zależy od mechanika . A jak kupujesz u nich to na pewno chcą sprzedać jak najwięcej. Ja tam bym w takiej sytuacji zapytał dlaczego wlali 4.3 skoro instrukcja mówi jasno...3.7

                      Comment


                      • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                        U mnie z kolei mobila nie oddali nic z 4 l, tylko wlali wszystko
                        I jak po tych 4 litrach wyglądał poziom na bagnecie?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
                          I jak po tych 4 litrach wyglądał poziom na bagnecie?
                          Okolice maksimum.

                          Comment


                          • U mnie tak samo. Raz wlana była cała bańka. Na miarce było może kilka mm powyżej i tyle. Mocna, dłuższa przejażdżka i się wyrównało. Zwyczaj leją 3.7-3.8 czyli po bożemu.
                            Co do oleju ASO to cóż... jak widziałeś inne wpisy to opłaca im się więcej oleju nieco przelać i zarobić na własnym.

                            Comment


                            • Mi w styczniu na pierwszej zmianie wlali całe 4l M1. [emoji41][emoji41][emoji41] Myślałem, że trochę zostawią w bańce.
                              Obecnie na bagnecie jakieś +/-3mm nad stan MAX.

                              Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Jeżeli wlewają 4 lub 4,3 litra, to na pewno przelewają. Ponieważ sam zmieniam olej, wiem że do 1,8 wchodzi równo 1 galon (3,78) i wtedy jest dokładnie na max.
                                Jazda z niewielkim stanem ponad max - no problem, pół litra więcej może oznaczać kłopoty.

                                Comment

                                Working...
                                X