W serwisie Honda Aries podczas umawiania się na wizytę zapytałem, czy mogę przynieść własny olej, zgodny z wymaganiami Hondy. Szef serwisu odpowiedział, że nie ma z tym żadnego problemu - policzą tylko robociznę.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Przeglądy okresowe - czynności serwisowe
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Czy ktoś z Was w trakcie obowiązywania gwarancji robił wymianę klocków na własną rękę? Jakoś nie ufam do końca tym mechanikom z ASO i spokojnie zrobiłbym sobie to sam, razem z dokładnym czyszczeniem zacisków, prowadnic klocków w jarzmach i czyszczeniem i smarowaniem prowadniczek, ale nie wiem czy przez to nie będą się później pluli na przeglądzie B, który wypada mi za 3 miechy.
Kupiłem już sobie klocki OEM od ATE, więc w razie czego dam im swoje do włożenia jeśli lepiej nie wymieniać samemu.
Ktoś z Was miał już takie doświadczenia?
Comment
-
Tak w trakcie trwania gwarancji wymieniłem klocki poza ASO. Nie mieli z tym problemów, byłem potem na przeglądzie A i B, ale im raczej bym nie dał tego robić bo w ASO za drogo.
Inna sprawa, że nie potrzebowałem korzystać z gwarancji po tym, ale to sprawa podobna jak wymiana wycieraczek czy opon ... sprawa eksploatacyjna ...
Comment
-
Zamieszczone przez 123hondziarz Zobacz postaWitam.
Widziałem, że temat był już wałkowany ale pozwolę go odświeżyć. Wyskoczyła mi 4 do zrobienia i pytanie moje brzmi, czy filtr paliwa w Civic IX 1.8 i-Vtec jest do wymiany czy jednak może zostać, w ASO w różnych miastach różnie mówią więc mam wątpliwości.
Comment
-
Mam pytanko.
Ostatnio zostałem szczęśliwym posiadaczem niespełna 3-letniego Civica i właśnie maszyna zaczęła mnie (po niecałych 12kkm) wołać na przegląd "olejowy" (A).
Z ciekawości zerknąłem w faktury od poprzedniego własciciela - lany był zawsze 0W20 (na zmianę Castrol i Honda, o dziwo w tej samej cenie).
Zdumiało mnie za to co innego: ASO z żelazną konsekwencją wykazywało wlanie 4.3 litra oliwy. Z tego, co tu czytam nie jest to odosobniony przypadek...
Pytanie do tych, którzy też się z tym spotkali brzmi:
Czy oni faktycznie przelewają aż o tyle? Czy tylko na papierze?
Krótko mówiąc, czy tylko "wymuszają napiwki" czy też faktycznie katują silniki?
Przelanie o 0.6 litra to już nie jest "nic"...
We wszystkich autach, w których sam zmieniałem olej zwykle ciężko było przy wymianie wlać nawet tyle, co w instrukcji.
BTW. Sam nie wiem, czy robić ten serwis w ASO (gwara kończy się za 2 m-ce a potem i tak będę się tam pojawiał tylko w razie wyższej konieczności).
Jeśli już, to raczej zawiozę swój olej (i chyba odleję nadmiar z bańki skoro eksperci z ASO leją tak szczodrze...)
Last edited by Pi69; 10-07-2018, 14:36.
Comment
-
Zamieszczone przez Pi69 Zobacz postaJeśli już, to raczej zawiozę swój olej (i chyba odleję nadmiar z bańki skoro eksperci z ASO leją tak szczodrze... )
Comment
-
U mnie z kolei mobila nie oddali nic z 4 l, tylko wlali wszystko (mechanik odwrócił bańkę i zostawił na kilka minut aż wszystko scieknie, w tym czasie zajmował się hamulcami)... A jak dawałem droższy olej (Penrite) to oddali z ciutką na dnie. Pewnie zależy od mechanika. A jak kupujesz u nich to na pewno chcą sprzedać jak najwięcej. Ja tam bym w takiej sytuacji zapytał dlaczego wlali 4.3 skoro instrukcja mówi jasno...3.7
Comment
-
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaU mnie z kolei mobila nie oddali nic z 4 l, tylko wlali wszystko
Comment
-
Zamieszczone przez Pi69 Zobacz postaI jak po tych 4 litrach wyglądał poziom na bagnecie?
Comment
-
Comment
-
Jeżeli wlewają 4 lub 4,3 litra, to na pewno przelewają. Ponieważ sam zmieniam olej, wiem że do 1,8 wchodzi równo 1 galon (3,78) i wtedy jest dokładnie na max.
Jazda z niewielkim stanem ponad max - no problem, pół litra więcej może oznaczać kłopoty.
Comment
Comment