Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kup dobry płyn np. ATE.
    W aso zapłacisz sporo za płyn.
    Kup i jedź na samą wymianę

    Comment


    • Staram się kupować oryginalne części/płyny/podzespoły, więc zamówiłem z haparts:

      668166cf42cb8afe9db1b2427511.jpg


      A co do wymiany w ASO, to w przyszłą sobotę czeka mnie 3, 4 i 7 (ale bez wymiany filtra paliwa - zrobię to innym razem) i wszystkie materiały mam swoje czyt. olej do skrzyni, płyn do hamulców i świece irydowe.

      Comment


      • Zamieszczone przez Rogerson Zobacz posta
        A co do wymiany w ASO, to w przyszłą sobotę czeka mnie 3, 4 i 7 (ale bez wymiany filtra paliwa - zrobię to innym razem) i wszystkie materiały mam swoje czyt. olej do skrzyni, płyn do hamulców i świece irydowe.
        Jaki masz przebieg, że już woła o wymianę oleju w skrzyni i filtra paliwa ? Wnioskując po świecach to pewnie ok. 120 tyś. km.

        Comment


        • Brakuje 350 kilosów do 120 tysięcy :]

          Comment


          • Zgodnie z systemem przypominania o przeglądzie, wczoraj chciałem wymienić płyn w układzie hamulcowym i sprzęgła, ale w znajomym warsztacie mieli przyrząd, którym wyszło, że ma on jeszcze prawie 100 % swoich właściwości, więc wymiana jest niepotrzebna. Ostatnia była 3 lata temu w ASO.
            Tak więc jak ktoś z Was będzie w ASO, to może z ciekawości zapytać jak to jest z tym płynem

            Comment


            • Odnośnie układu hamulcowego jak u siebie wymieniałem po ponad 3 latach to ciężko było w przewodzie odróżnić świeży kolor nowego płynu od starego.. nie było widać wyraźniej granicy.. w układzie sprzęgła było widać wyraźnie ciemniejszy kolor. Na forum wrzuciłem fotki.. można sobie porównać z kolorem świeżego, ale wyraźnie widać różnicę.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • I jeszcze w sprawie wymian: znajomy, który ma warsztat nie poleca filtrów oleju FILTRONA, gdyż lubią się rozsypywać w środku. Ostatnio mieli taki przypadek w C4. Poleca natomiast z Bosha i Manna

                Comment


                • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                  nie poleca filtrów oleju FILTRONA, gdyż lubią się rozsypywać w środku.
                  Jeszcze nie zdarzyło mi się coś takiego.. Używam od paru dobrych lat w 3 pojazdach. Wiadomo filtry wieczne nie są, każdy kiedyś się rozpadnie.. ciekawe ile lat siedział ten filtr w C4.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    I jeszcze w sprawie wymian: znajomy, który ma warsztat nie poleca filtrów oleju FILTRONA, gdyż lubią się rozsypywać w środku. Ostatnio mieli taki przypadek w C4. Poleca natomiast z Bosha i Manna
                    Ciekawe, bo duża część filtrów tych trzech firm produkowana jest w tych samych zakładach produkcyjnych, na tych samych maszynach i w identycznej technologii :P
                    Mój czarny 8gen

                    Comment


                    • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                      I jeszcze w sprawie wymian: znajomy, który ma warsztat nie poleca filtrów oleju FILTRONA, gdyż lubią się rozsypywać w środku. Ostatnio mieli taki przypadek w C4. Poleca natomiast z Bosha i Manna
                      Już był kiedyś ten temat poruszany - uprzedzenia do rzeczy wyprodukowanych w Polsce mimo, że są dobrej jakości. Ja w starej Hondzie używałem tylko FILTRONA i bezawaryjnie dojeździła do 220 tyś km (czyli do momentu sprzedaży). W żony samochodzie też FILTRONA daję.
                      A dodatkowo FILTRON jest od iluś lat wykupiony przez amerykańską firmę WIX. Filtrony są więc w USA sprzedawane pod logiem WIX i ludzie tam na forach bardzo sobie chwalą te WIXy, które mają napisane Made In Poland.
                      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                      Comment


                      • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        nie poleca filtrów oleju FILTRONA, gdyż lubią się rozsypywać w środku.
                        pierdoły opowiada, powiedział ile lat ma ten filtr co się rozleciał? ile miał lat 12? .. w życiu żaden filtrtron się mi nie rozleciał, rozcinałeś kiedyś filtrona na pół to spróbuj , zobaczysz czy jest łatwo i co jest w środku.
                        Filtron to jedna z najlepszych firm na świecie, nie bez kozery są takie ceny tych części na zachodzie. Wszystkie auta jakie przerobiłem w tym wiele Hond wszystkie od lat na filtronie i żadnych uwag a wręcz poczucie pewności. Ja Filtrona używam od zarania dziejów, odkąd pamiętam (od 1986go) i to jest jedyna firma na której nigdy się nie zawiodłem.

                        Przypadek C4 to nie jest żaden wyznacznik dla filtrona, to raczej ta C4 to syf jakich mało silniki poczytaj o silnikach w C4 to strupy jakich mało, Filtrona to aż skoda wsadzać bo za dobry.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Przypadek C4 to nie jest żaden wyznacznik dla filtrona, to raczej ta C4 to syf jakich mało silniki poczytaj o silnikach w C4 to strupy jakich mało, Filtrona to aż skoda wsadzać bo za dobry.
                          Rambo, Ty to jo! podsumował hehe
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            pierdoły opowiada, ....
                            Ja mu tego nie powiem, bo wiem jakie ma zdanie na temat internetowych forów. Ja mam inne, na pewno bardziej pozytywne, bo czytam akurat to Forum od lat i wiem, że jest tu wiele osób, które mechanikę mają w małym palcu i nie jedną Hondę już rozebrali i złożyli.
                            Wracając do tematu przeglądów, to gdy dzwoniłem do ASO z pytaniem o koszty przeglądu AB7, to pan powiedział, że trzeba będzie jeszcze sprawdzić ilość czynnika w układzie klimatyzacji a można to zrobić tylko poprzez jego zważenie po spuszczeniu z układu. Taka operacja z uzupełnieniem czynnika i ewentualnie oleju w sprężarce to koszt ok. 300 zł. Co Wy na to ? Miałem to robione ostatnio 3 lata temu jeszcze w ASO i teraz wg ASO znowu jest na to czas. Co Wy uważacie ? Konieczna taka operacja, czy wyciąganie kasy ?

                            Comment


                            • Po trzech latach raczej wskazana (z mojego punktu widzenia)
                              Ale nie wskazana w ASO
                              Zrobisz to w dobrym punkcie co się zajmuje klimą za 1/3 ceny z ASO. Lub połowę ceny zależy od zakładu.
                              W tej cenie jeszcze zrobią ultradżwiękowe czyszczenie układu.

                              Comment


                              • Poza ASO na pewno będzie taniej, ale ceny klasycznego czynnika ostatnio poszły w górę. Pewnie po to, że by nowy czynnik był bardziej konkurencyjny cenowo...
                                Mój czarny 8gen

                                Comment

                                Working...
                                X