Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak się zabrać za wymianę żarówek od świateł mijania?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
    Moduł świateł mijania, według producenta oczywiście bez możliwości wymiany.
    chyba, że za jakiś czas jak przybędzie aut z LEDami znajdą się magicy, którzy i to ogarną

    Comment


    • #92
      Orientuje się ktoś, dlaczego LED-owe lampy w civicu IX FL mają oznaczenie homologacji jak dla żarówki halogenowej?

      LAMPA CIVIC.jpg

      Comment


      • #93
        Też to kiedyś zauważyłem . Type-R nie ma spryskiwaczy,ale można to tłumaczyć tym,że LED ma strumień świetlny poniżej 2000lm,wtedy nie trzeba systemu oczyszczania,ani samo poziomowania ,a o dziwo ten układ jest na pokładzie z LED'ami. Dziwne to wszystko,wygląda na to że Honda zapomniała zrobić homologacji dla źródła światła mijania LED i wszystkie dowody do zabrania i zakaz dalszej jazdy
        Last edited by piter77; 10-12-2017, 20:42.

        Comment


        • #94
          Czyli wrzucenie np czegoś takiego

          Oświetlenie LED Philips X-tremeUltinon [~H7] jest wyposażone w doskonałą diodę LUXEON LED (temp. b. do 6500 K). Opatentowana technologia SafeBeam: nawet 200% jaśniejsze światło tam, gdzie jest potrzebne. Trwałość dzięki konstrukcji AirCool.<br>‎


          w soczewkę w halogenie to prawie jak OEM?

          Niby nawet system oczyszczania niepotrzebny (choć w poliftach poza TypeR i tak jest) bo producent podaje 1760 lumenów.

          Oczywiście, wiem że to nie ma homologacji ECE i byłoby nielegalne, ale tym bardziej zastanawia mnie ta homologacja HC w LED-owych, fabrycznych światłach mijania. Tak serio, to Honda musiała to jakoś "dohomologować"

          Comment


          • #95
            Zamieszczone przez JAR Zobacz posta
            Jak by się zmieściło to już dawno bym na tym śmigał, ale nie da rady bez przeróbki reflektora

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
              Jak by się zmieściło to już dawno bym na tym śmigał, ale nie da rady bez przeróbki reflektora
              W czym tkwi problem we wrzuceniu czegoś takiego do poliftowej IX? Oczywiście kwestie homologacji pomijam w pytaniu, bo wszyscy wiemy jak jest.
              Nie mieści się w soczewce, czy od tyłu nie ma miejsca na ten radiator i "przetwornicę"?
              Mówię oczywiście o takim markowym zestawie jak Philips czy OSRAM, nie pierwszym lepszym chińczyku. W sieci jest mnóstwo prezentacji montażu tego w lampach, zresztą są nawet oficjalne filmiki Philipsa pokazujące montaż takiego zestawu w reflektorach w różnych modelach i niby zawsze wszystko ładnie się im mieści w reflektorze.

              Np. w nissanie qashqai: https://www.youtube.com/watch?v=81Q3kK3YKXY

              Astrze V: https://www.youtube.com/watch?v=MqtOrR29gF0

              czy BMW 3 (ciekawostka - lampa na odbłyśniku): https://www.youtube.com/watch?v=HL8_CpaxcPw

              Wydaje się to naprawdę niewielkich rozmiarów, do tego wyniki różnych testów akurat zestawu philipsa pozwalają sądzić, że świeci to dobrze i przede wszystkim ... prawidłowo.

              Do drogowych by się pewnie zmieściło, ale efekt na odbłyśniku już nie ten, co w soczewce...
              Last edited by JAR; 11-12-2017, 13:38.

              Comment


              • #97
                Zamieszczone przez JAR Zobacz posta
                Nie mieści się w soczewce, czy od tyłu nie ma miejsca na ten radiator i "przetwornicę"?
                Nie ma miejsca na radiator, u mnie jest tak że po zdjęciu dekielka od światła mijania (soczewki) ,zaraz pod nim jest złącze (kostka) żarówki i na dodatek nie jest centrycznie w otworze dekielka ,tylko przy jego krawędzi . Tak samo jest w obu reflektorach, Tu jest porównanie wielkości obu źródeł światła i widać że radiator jest duuuuużo za duży do naszego reflektora. Co innego w światłach drogowych,tam jest miejsce na kilka takich radiatorów


                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                  Nie ma miejsca na radiator, u mnie jest tak że po zdjęciu dekielka od światła mijania (soczewki) ,zaraz pod nim jest złącze (kostka) żarówki i na dodatek nie jest centrycznie w otworze dekielka ,tylko przy jego krawędzi . Tak samo jest w obu reflektorach, Tu jest porównanie wielkości obu źródeł światła i widać że radiator jest duuuuużo za duży do naszego reflektora. Co innego w światłach drogowych,tam jest miejsce na kilka takich radiatorów


                  https://www.tupianguanjia.com/i/1187677/pziqu/H7-5.jpg

                  Czyli trzeba by sobie dorobić jakieś 4 cm głębokości dekielka i może dałoby radę
                  Może kiedyś zrobią pomniejszoną wersję, a do tej pory z konwersji nici

                  Comment


                  • #99
                    Zamieszczone przez JAR Zobacz posta
                    Czyli trzeba by sobie dorobić jakieś 4 cm głębokości dekielka i może dałoby radę
                    4 cm to za dużo,wystarczyło by 2cm ,żeby była jakaś przestrzeń wolna za wentylatorkiem radiatora
                    Już o tym myślałem,są do kupienia takie uniwersalne gumowe osłony w różnych średnicach i nie było by problemu z ich dopasowaniem,ale na przeszkodzie stoi nie centryczne ustawienie żarówki w otworze co uniemożliwia przykręcenie radiatora Może na styk by weszło,ale blokowało by to na pewno możliwość regulacji wysokości korektorem z wnętrza pojazdu.

                    Właśnie zrobiłem makietę LED'a Philipsa według wymiarów z neta i idę do garażu sprawdzić dokładnie czy wlezie
                    Last edited by piter77; 11-12-2017, 17:36.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                      uż o tym myślałem,są do kupienia takie uniwersalne gumowe osłony w różnych średnicach i nie było by problemu z ich dopasowaniem
                      Zastanawiałem się nad dokupieniem oryginalnych dekielków, "przekrojeniem" ich i przedłużeniem u jakiegoś magika, który spawa plastiki. Na pewno wykonalne. Na pewno też byłoby szczelne i jeśli ładnie zrobione to mogłoby to w miarę wyglądać Tylko pytanie ile trzeba by przedłużyć, żeby zmieścił się ten radiator i żeby później dało się to założyć i nie przeszkadzało w montażu np tej rury od powietrza czy rurki od zbiornika do spryskiwaczy...

                      Comment


                      • Już jestem ,sprawa wygląda następująco: w reflektorze lewym (od kierowcy) moja makieta LED mieści się swobodnie,jest w miarę centrycznie,nie wystaje ,pod dekielkiem się spokojnie zmieści. Otwór na dekielek ma 55mm średnicy. Krawędź dekielka wchodzi do wewnątrz otworu w reflektorze więc zostaje 50mm, LED ma 40mm więc mamy tylko po 5mm luzu na stronę,ale radiator wchodzi na głębokość 2-3mm i jest OK. Natomiast w prawej lampie u mnie jest gorzej ,z uwagi na nie centryczne ustawienie soczewki (wygląda tak jak by była ustawiona bardziej w prawo,a co się z tym wiąże tył żarówki jest przy lewej krawędzi otworu) i radiator dotyka lewej krawędzi otworu i zamek(wypustka)dekielka nie wejdzie między radiator i krawędź otworu.Trzeba by było spiłować lewą krawędź otworu,ale tam jest zamek dekielka(jeden z trzech) i już by nie trzymał szczelności. Tak wygląda to u mnie, w innym aucie może być inaczej Temat jest do przemyślenia
                        I jeszcze odnośnie przetwornic ,zmieszczą się spokojnie pod soczewką
                        Last edited by piter77; 11-12-2017, 19:21.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                          w prawej lampie u mnie jest gorzej
                          Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                          Trzeba by było spiłować lewą krawędź otworu,ale tam jest zamek dekielka(jeden z trzech) i już by nie trzymał szczelności.
                          Takie rozwiązanie jest raczej, a nawet na pewno, bez sensu. To już lepiej aftermarketowy, gumowy "dekielek", niż rzeźbienie w lampie.



                          Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                          w innym aucie może być inaczej
                          Sprawdzę zatem wieczorem jak to wygląda w moim egzemplarzu po prawej stronie. Może mam szczęście i u mnie jest więcej miejsca?


                          Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Co na to ASO przy przeglądzie gwarancyjnym? Pod warunkiem, że nie rzeźbimy w lampie, tylko wszystko ładnie się mieści? Przed wizytą wskazany demontaż?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez JAR Zobacz posta
                            Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Co na to ASO przy przeglądzie gwarancyjnym?
                            ASO nie ma nic do tego. Nie zauważą nawet,a jak zauważą to pogratulują

                            Comment


                            • Nie kumam w końcu o jakie światła chodzi, czy o mijania, czy też o drogowe, ale i tu i tu rozwiązaniem może być LED z takim radiatorem jak w tym linku Zamiast dużego kawałka aluminium i wiatraczka, są paski z metalowej linki i to one odprowadzają ciepło. Można je luźno dopasować. To oczywiście tylko przykład żarówki, konkretny typ z konkretnym mocowaniem trzeba by znaleźć. Ale praktycznie na każdy "gwint" można dostać z takimi paskami.
                              Pozdrawiam Czarodziej
                              Mój Szogun

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                                Nie kumam w końcu o jakie światła chodzi, czy o mijania, czy też o drogowe, ale i tu i tu rozwiązaniem może być LED z takim radiatorem jak w tym linku
                                Chodzi o sprawdzony,markowy,wysokiej jakości produkt. Na dzień dzisiejszy kryteria te spełnia tylko LED Philips H7 X-treme Ultinon +200% 6500K

                                Comment

                                Working...
                                X