Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak się zabrać za wymianę żarówek od świateł mijania?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak się zabrać za wymianę żarówek od świateł mijania?

    Dzisiaj po powrocie z ASO zobaczyłem,że jedna żarówka od św. mijania padła. Zamówiłem nowe i sie zastanawiam czy mając niezbyt rozwinięte zdolności manualne dam radę sam wymienić obie żarówki. Po ciemku zajrzałem pod maskę i mnie optymizm opuścił z deka... Jakie porady szanowne grono może zapodać w temacie?
    Ps wytrzymały fabryczne 3 lata i 6100 km

  • #2
    Dasz radę wymienić tylko musisz mieć trochę wyobraźni, bo działasz tylko "macając" otoczenie.
    Po stronie pasażera odpinasz i wyjmujesz wlew płynu do spryskiwaczy. Po stronie kierowcy odpinasz i wyjmujesz górną część kanału zimnego powietrza (dolot). Dalej zdejmujesz osłony żarówek - obrót przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
    A później to już tylko "na wyczucie" - zdejmujesz konektorki, zwalniasz sprężynę (sprężysty drut) w górnej części cokołu żarówki (dociskasz i lekki ruch w prawą lub lewą stronę) odchylasz go i masz żarówkę uwolnioną.
    Zakładasz w odwrotnej kolejności.
    Jedna uwaga - drucik trzymający żarówkę po zwolnieniu potrafi wypiąć się z dolnych mocowań (nie jest zbyt sprężysty) i wpaść do reflektora więc trzeba działać ostrożnie lub przed zwolnieniem mocowania czymś go zabezpieczyć (nitka, sznurek itp.). To samo z żarówką gdy nic jej nie trzyma.
    Żarówkę da się włożyć tylko w jednym położeniu - "wypustka" na kołnierzu musi trafić między dwie "wypustki" na gnieździe żarówki. Widać je w dolnej części gniazda.
    Jak poćwiczysz i masz trochę cierpliwości to 10-15 min na wymianę jednej powinno wystarczyć.

    PS
    Mam nadzieję, że fabryczne wytrzymały Ci 61000 a nie 6100 km
    Last edited by ZbyszekS; 02-12-2015, 09:38.
    był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
    jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
    sigpic
    http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

    Comment


    • #3
      No to ja zbliżam się chyba do wymiany, gdyż mam prawie 3,5 lat i blisko 70 tyś. km.

      Comment


      • #4
        ja walczyłem 30 min z 1 tą od strony wlewu spryskiwacza ,wyślizgnęła mi się z palców i wpadła pod reflektor (trzeba uważać) po długiej walce udało mi się ja wydobyć ale było ciężko no i w końcu prawidłowo zamontować z 2 poszło łatwo, więcej miejsca na wsadzenie ręki ale niestety też po omacku.

        Comment


        • #5
          z całym szacunkiem, jeśli Ci spadła i długo ją wyciągałeś, a tym bardziej chwyciłeś szklaną bańkę palcami to wymień ją czym prędzej. W poprzednim Civicu też miałem taki sam problem, założyłem tak jak i Ty i po 400 km jazdy na światłach żarówka dosłownie wybuchła pozostając w soczewce. Okruchy ciężko było wyciągnąć. Wiem, że straszę, ale jeśli żarówka była tania to wymień na nową....a starą wywal. jak uważasz, że nie to nie
          Last edited by handman; 03-12-2015, 20:23.

          Comment


          • #6
            Czemu od razu wymieniać na nową? Wystarczy odtłuścić spirytusem czy IPA i będzie OK.

            Jeśli nawet odrobina zanieczyszczeń/tłuszczu zostanie na bańce to może nie wybuchnie, ale tłuszcz odparuje i osiądzie na odbłyśniku czy soczewce powodując zmatowienie powierzchni.
            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
            sigpic
            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

            Comment


            • #7
              bańki nie dotykałem, robiłem wszystko w rękawiczkach gumowych, poza tym jak wpadła pod reflektor to zapomnij ręka tam sięgnąć , udało zaczepić się mi ją cienkim drutem za otworek w stykach żarówki, żarówka to osram night breaker.

              Comment


              • #8
                adam12
                I jak ten osram night breaker świeci? Duża różnica wobec OEMów?
                Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
                Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Miles Zobacz posta
                  adam12
                  I jak ten osram night breaker świeci? Duża różnica wobec OEMów?
                  Daj spokój od OEMów to wszystko lepeij świeci. Może jutro uda mi sie zamontowac osramy +110% to dam znać.

                  Comment


                  • #10
                    No i po operacji
                    1. Od strony kierowcy - usuwamy rure doprowadzającą powietrze (2 części):


                    2. Dobieramy się do żaróweczki:


                    3. Od strony pasażera, wyjmujemy kawałek rurki z płynem od spryskiwaczy (opisane w instrukcji auta)

                    I teraz tak:
                    Od strony kierowcy poszło mi łatwiej. Od strony pasażera masakra, wpadła mi nówka żarówka do reflektora pomiędzy odbłyśniki i sobie tam siedzi głęboko . Na szczęście ni słychać aby latała. Dobrze,że 2 komplety żarówek zamówiłem...

                    Cenne rady na przyszłość:
                    1. zakładamy rękawiczki jednorazowe jak już przystępujemy do mocowania żarówki , aby nie otłuścić żarnika paluchami
                    2. Aby nie zgubić żarówki, przewiązałem sobie długaśną nitką przez dziurkę w jednej z katod , tam gdzie podpinamy zasilanie (tak uratowałem 2gą żarówkę przed wpadnięciem do reflektora ). Oczywiście przed podpięciem zasilania usuwamy nitkę.
                    Mądry Polak po szkodzie

                    3. Często gęsto robiłem telefonem zdjęcia (lampa obowiązkowa) aby rozeznać się w sytuacji, to pomagało namacać poszczególne elementy.

                    4. Co do jasności, na OEMach mogę patrzeć w reflektor stojąc przy aucie. Na Osram H7 Night Breaker Unlimited +110% oślepia w oczy jak patrzysz w żarówke więc różnica w lumenach kolosalna będzie (sprawdzę w nocy na tygodniu ).


                    POWODZENIA!

                    Comment


                    • #11
                      W 2015 mocowanie żarówki mijania jest trochę inne.
                      Sprężyna podtrzymująca żarówkę nie ma tak długich "wąsów" na dole i łatwo wyskakuje z mocowań, a ten języczek na cokole żarówki nie jest jak u Ciebie pionowo do góry tylko wchodzi między dwie blaszki tak mniej więcej na godzinie 4. W pierwszym podejściu też założyłem występem do góry, żarówka weszła, ale granica światło/cień na ścianie była e kształcie litery U - fajnie świeciło, ale na pobocza

                      zarowka.jpg

                      Jutro cyknę własną fotkę.
                      Czy w przedlifcie też masz reflektory soczewkowe? Pytam, bo w polifcie soczewki są złożone z 2 elementów, jakby
                      "pęknięte" co w jakiś tam sposób kształtuje strumień - https://www.civicforum.pl/showthread...-Metalic/page5 - 44 post.
                      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                      sigpic
                      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Miles Zobacz posta
                        adam12
                        I jak ten osram night breaker świeci? Duża różnica wobec OEMów?
                        świeci bielszym światłem (nadal żółtawe-nie jest zupełnie białe ale jak porównasz świecącą żarówkę oem obok taką i taką to jest białe) ale polecam wymienić znacznie lepiej widać!!!

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
                          No i po operacji
                          1. Od strony kierowcy - usuwamy rure doprowadzającą powietrze (2 części):


                          2. Dobieramy się do żaróweczki:


                          3. Od strony pasażera, wyjmujemy kawałek rurki z płynem od spryskiwaczy (opisane w instrukcji auta)

                          I teraz tak:
                          Od strony kierowcy poszło mi łatwiej. Od strony pasażera masakra, wpadła mi nówka żarówka do reflektora pomiędzy odbłyśniki i sobie tam siedzi głęboko . Na szczęście ni słychać aby latała. Dobrze,że 2 komplety żarówek zamówiłem...

                          Cenne rady na przyszłość:
                          1. zakładamy rękawiczki jednorazowe jak już przystępujemy do mocowania żarówki , aby nie otłuścić żarnika paluchami
                          2. Aby nie zgubić żarówki, przewiązałem sobie długaśną nitką przez dziurkę w jednej z katod , tam gdzie podpinamy zasilanie (tak uratowałem 2gą żarówkę przed wpadnięciem do reflektora ). Oczywiście przed podpięciem zasilania usuwamy nitkę.
                          Mądry Polak po szkodzie

                          3. Często gęsto robiłem telefonem zdjęcia (lampa obowiązkowa) aby rozeznać się w sytuacji, to pomagało namacać poszczególne elementy.

                          4. Co do jasności, na OEMach mogę patrzeć w reflektor stojąc przy aucie. Na Osram H7 Night Breaker Unlimited +110% oślepia w oczy jak patrzysz w żarówke więc różnica w lumenach kolosalna będzie (sprawdzę w nocy na tygodniu ).


                          POWODZENIA!
                          ...napisz proszę, jak wpiąć te osłony czy wlew do spryskiwaczy. .. Są tam spinki. Czy je podważać i wyciągać, czy może są w takiej technologii, że wciska sie środek spinki i wtedy ona odpuszcza.... Nie chcę nic połamać. ....Pozdrawiam.
                          Zamieszczone przez adam12 Zobacz posta
                          świeci bielszym światłem (nadal żółtawe-nie jest zupełnie białe ale jak porównasz świecącą żarówkę oem obok taką i taką to jest białe) ale polecam wymienić znacznie lepiej widać!!!

                          Wysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez civic9 Zobacz posta
                            ...napisz proszę, jak wpiąć te osłony czy wlew do spryskiwaczy. .. Są tam spinki. Czy je podważać i wyciągać, czy może są w takiej technologii, że wciska sie środek spinki i wtedy ona odpuszcza.... Nie chcę nic połamać. ....Pozdrawiam.



                            Wysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka
                            Od strony kierowcy gdzie jest rura z powietrzem to jakoś prosto wyszła wystarczyło podważyć śrubokrętem.

                            Jeśli chodzi o rurke od zbiorniczka z płynem do szyb to jakoś ciężej szło. Masz w instrukcji obrazek jak wyjąć. Ja jakoś próbowałem i podważać i tak jak w instrukcji najpierw środek wyciągnąć. Uwaga plastik gdzie się podważa jest b.
                            miękki.

                            Comment


                            • #15
                              Wymieniałem żarówki OEMowe na Osramy NB w sobotę w Mitsubishi Colt i w Civicu, po 10 minutach w Colcie były wymienione jakby ktoś chciał zobaczyć różnicę to mogę wrzucić zdjęcie robione w dzień w światła, natomiast w nocy jest różnica ogromna jak dla mnie.

                              W Civicu po próbie wyjęcia dolotu powietrza przez 15 minut poddałem się, może niezbyt wytrwale, ale bałem się że coś urwę, spinka wyszła ładnie, ale tą resztę to nie wiem jak wyjąć i civic ma żarówki Osram NB w bagażniku

                              Na zdjęciu widzę jak to wygląda ... ale czy możecie podpowiedzieć jak ten dolot wyciągnąć? Jakoś na siłę do góry? Czy ma jeszcze gdzieś drugą spinkę? a potem jak to wepchnąć z powrotem żeby trafiło w odpowiednie miejsce...?

                              Comment

                              Working...
                              X