Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Następca Civica VIII - IX generacja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Może masz rację. Może to kompleks. Tak tylko sobie myślę, bo nie jeździłem ani VIII ani IX. Jeździłem za to jakimiś Skodami, Fiatami Punto i Fordem Focusem, swoją VII gen. Hondy Civic, Nissanem Almera i wszystko co miało niezależne zawieszenie prowadziło się znacznie lepiej. W sumie jak Ty jako użytkownik uważasz że jest OK to ja też tak przyjmę Plus taki, że eksploatacja może okazać się tańsza, a na pewno łatwiejsze ustawienie zawieszenia.

    A tak mi się przypomniało, o złotych latach dziewięćdziesiątych. Jak firma Peugeot wprowadziła na rynek model 306 z innowacyjnym rozwiązaniem belki skrętnej to wszyscy się zachwycali jak to się dobrze prowadzi. Muszę się bliżej przyjrzeć tematowi i chyba pojeździć jakimiś "belkowcami"
    Last edited by kamilen; 26-04-2012, 08:47.

    Comment


    • #32
      spalanie.jpg

      A jak lubię swoją nowa hondę głównie za mały apetyt na PB95. Przy silniku 1.8 spalanie w trasie spada do 5.6l/100km. (z przejechanych blisko 360km około 60 było w mieście - przejazd przez Warszawę i Łódź reszta na trasie). Jazda spokojna.
      Jedyne wady jakie znalazłem to:
      - trochę za twarde zawieszenie. (choć dzięki temu świetnie trzyma się w zakrętach).
      - kontrolki od świateł całkowicie z boku więc zasłaniane są przez kierownicę.
      - brak fabrycznego zestawu bluetooth do obsługi telefonu (jest tylko w wersji executive). Moim zdaniem powinno to być w standardzie.
      - do telewizorka nie można podłączyć zewnętrznej (własnej) nawigacji.

      Zalety:
      - wystarczy zobaczyć specyfikację :-)
      Załączone pliki

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez tkamyk Zobacz posta
        [ATTACH=CONFIG]10433[/ATTACH]

        A jak lubię swoją nowa hondę głównie za mały apetyt na PB95. Przy silniku 1.8 spalanie w trasie spada do 5.6l/100km. (z przejechanych blisko 360km około 60 było w mieście - przejazd przez Warszawę i Łódź reszta na trasie). Jazda spokojna.
        Jedyne wady jakie znalazłem to:
        - trochę za twarde zawieszenie. (choć dzięki temu świetnie trzyma się w zakrętach).
        - kontrolki od świateł całkowicie z boku więc zasłaniane są przez kierownicę.
        - brak fabrycznego zestawu bluetooth do obsługi telefonu (jest tylko w wersji executive). Moim zdaniem powinno to być w standardzie.
        - do telewizorka nie można podłączyć zewnętrznej (własnej) nawigacji.

        Zalety:
        - wystarczy zobaczyć specyfikację :-)
        Witam
        Napisz trochę więcej o swojej hondzie. po pewnym czasie użytkowania na pewno zauważyłeś jeszcze jakieś różnice, jaki ma kolor?
        Czy masz zainstalowane listwy ochronne na drzwi, jak myślisz czy są konieczne, czy w ogóle mogą zabezpieczać drzwi (są bardzo nisko), wydaje mi się, że chyba są mniejsze od poprzednich.

        Comment


        • #34
          moja honda civic 5d. 1.8 sport. urban titanum.
          Listwy zupełnie nie pasują. Bo montowane za nisko. brzydkie. Oryginalne w kolorze nadwozia są za około 1500pln(!) a zamiennik tylko czarne za 800 pln. nie kupiłem.
          Myślałem o czujniku parkowania ale aso hondy montują tylko na tył za 1100pln!!! ceny akcesoriów to jakaś porażka. W przypadku montażu w innym warsztacie tracisz gwarancję. Dlatego kamerka cofania musi wystarczyć. Kamerka daje radę chyba że dzień jest b. słoneczny i świeci na monitorek słoneczko lub obiektyw jest zachlapany błotem. Za to w nocy obraz z kamerki jest super - dobrze doświetlony.

          Plusem w nowym civicu są detale takie jak jakość wykonania i materiały. zobacz: https://moto.onet.pl/1659703,1,najba...ul.html?node=2
          "Najbardziej przyjazne dla zdrowia spośród wszystkich badanych samochodów uznane zostały Honda Civic 2012, Toyota Prius 2011 oraz Honda CR-Z 2011."

          Comment


          • #35
            ASO to padają ofiarą swojego własnego absurdu - narzekają na brak roboty i że nikt nie serwisuje u nich aut po gwarancji... a trzeba być niestety głębokim frajerem żeby robić dzisiaj w ASO cokolwiek, czego nie musisz. Bo niemal każde pierdnięcie to 4-cyfrowy rachunek. I nie dotyczy to tylko ASO Hondy. Ja rozumiem, że w ASO jest drożej niż u Pana Zdzisia, bo mają swoje koszty, czasem zapłaciłbym no nie wiem - te 20%, nawwt 40% więcej i miał zrobione w ASO. Ale to jest wielokrotnie więcej. Gdyby zsumować cenę samochodu złożonego z części ASO wynosi zwykle 3-4 krotność nowego, a gdzie robocizna fabryki??? Niestety jest to zdziercza polityka koncernów.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #36
              w mieście (w 100-licy) spalanie wzrasta do 7.7litra/km. Ale jadę a właściwie stoję w ciągłym porannym i popołudniowym korku. (Z Woli na Mokotów czyli Trasa Toruńska, Żwirki, itd.). Pokonanie 12km zajmuje mi średnio 40 minut. System AutoStop moim zdaniem bardzo się tu przydaje. Czasem bywają dni, że stoję w korku w miejscu kilka minut :-( u mnie cisza a ropniaki hałasują :-) Podczas Euro2012 spodziewam się całkowitego paraliżu miasta :-(
              Styl jazdy oceniam jako spokojny z włączonym EKO.

              Comment


              • #37
                Kolejną irytującą rzeczą jest menu ustawień. Po pierwsze brak ojczystego języka, co może być problemem dla części osób (choć w instrukcji jest to już ładnie opisane) a dla mnie jest to po prostu irytujące.
                Ale największym problemem jest blokada możliwości zmiany ustawień licznika podczas jazdy (np. z średniego spalania na zasięg). Jest to niby blokada związana z naszym bezpieczeństwem by nie kręcić podczas jazdy. Ale gdy jedziemy autostradą to chcemy znać średnie spalani i jaki jeszcze możemy mieć zasięg do końca baku :-) Aby to odczytać należy się zatrzymać. Dziwne rozumienie zasad bezpieczeństwa.

                Comment


                • #38
                  Jadąc autostradą ze stałą prędkością 110km/h otrzymałem średnie spalanie na poziomie 5.3 litra /100km.
                  5i3.jpg

                  Comment


                  • #39
                    Spalanie bardzo ładne tylko też czy sprawdzaliście ile pali rzeczywiście. U mnie w 8 generacji notorycznie zaniża komputer spalanie o 0,5 litra. Zawsze tankuje do pełna i po przeliczeniu liczby przejechanych km do liczby zatankowanych litrów zawsze ta sama różnica. W serwisie stwierdzili ze takie małe przekłamanie może występować. Ale i tak uważam, że jak na silnik 1.8 w benzynie to spalanie ma całkiem niezłe.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez szybki Zobacz posta
                      Spalanie bardzo ładne tylko też czy sprawdzaliście ile pali rzeczywiście. U mnie w 8 generacji notorycznie zaniża komputer spalanie o 0,5 litra. Zawsze tankuje do pełna i po przeliczeniu liczby przejechanych km do liczby zatankowanych litrów zawsze ta sama różnica. W serwisie stwierdzili ze takie małe przekłamanie może występować. Ale i tak uważam, że jak na silnik 1.8 w benzynie to spalanie ma całkiem niezłe.
                      Temat m.in. "przekłamania spalania" rozważaliśmy kiedyś tu:
                      Witam wszystkich na tym forum! Właśnie się waham przy zakupie nowego samochodu (civic 5D) z silnikiem i-vtec 1.4. Kasa ma znaczenie, ale też nie chciałbym kupić mułowatego samochodu. 1. Jak samochód sprawuje się podczas włączania się w ruchliwą drogę, gdy trzeba dobrze przyspieszyć 'od zera'? 2. Jak podczas wyprzedzania na trasie, gdy TIRek ciągnie te swoje 80-90? Z góry dzięki za wszelkie spostrzeżenia!

                      Patrz na mój post #128 Takie wydaje mi się racjonalne wyjasnie zaniżania spalania przez komputery nie tylko w Hondzie, ale w każdym samochodzie, bo chyba celową regułą jest zawyżanie prędkości wskazywane przez predkościomierze.
                      Last edited by TS3362; 27-06-2012, 11:11.

                      Comment


                      • #41
                        Cześc.Jestem tu nowa i prosze o wrozumiałosc;-)Fanką tej marki dopiero zostanę;-)Tzn.Mam taki zamiar;-)Powaznie zastanawiam się nad kupnem nowej Civic IX.W czwartek jazda próbna i...Zooooobaczymy;-)Man nadzieje pośmigac trochę po autostradzie i po osiedlowych progach.Wizualnie autko bardzo mi sie podoba,ale teraz jeżdżę zupełnie innymi autkami i trochę boję się zmiany.Vectra C w kombi i sportowy Grandziak to nie to samo...Zatanawiam sie też nad oplem atrą,nowym focusem i Kia sportage.Dużo o nich cztałam i Kia oprócz fajnego wglądu zewnętrznego i dosyć niskiej ceny,ma same wady.Na forach aż się roi od kiepskich opinii.Więc chyba zostanę przy Civic;-)Widziałam taką na ulic i...Miłość od pierwszego wejrzenia;-)Ha ha ha;-)Czarna z czarnymi aluskami,spojler z tyłu...Ach...Nie mogłam się napatrzyć;-)Stać mnie na wersję sport,ale myślę też o dodaniu spojlera i nawigacji.Co myślicie?Sprzedawca w Karliku w Poznaniu mi to odradził;-(Podobno nawigacje Hondy do tego modelu są beznadziejne;-( Wiecie coś o tym?Myślę też o zestawie listew ochronnych,ale czytam na forum ,ze nie sprawdzają się przy tym modelu.PYTAM,CZY WARTO INWESTOWAĆ W TAKIE GADŻETY I O WASZE ZDANIE W SPRAWIE TEGO AUTKA.Pozdrawiam;-)Ala

                        Comment


                        • #42
                          Witam wszystkich i Ciebie Alu, mialem wczesniej civic 8 a teraz kupiłem civica 9, i powiem tak,chyba juz zostane przy tej marce. civic 9 jezdzi inacej niz civic 8, jest bardzo cicho,auto jest bardzo komfortowo zestrojone ,jak jade przez torowisko to jest cisza i zadne skakanie.ja do swego civica zalozylem listwy na drzwi i chlapacze na nadkola,mnie sie to osobiscie podoba i tak zostanie, co do nawigacji to jest droga,; bardzo; i aktualizacja tez troche kosztuje a drog przybywa w Polsce. mam kolor Urban takie cos jak kawa z mlekiem.a jeszcze dopisze , super poprawili uklad kierowniczy.Pozdrawiam

                          Comment


                          • #43
                            Komfort i wyciszenie to rzeczywiście bardzo poprawili. Ale z tym układem kierowniczym to mam totalnie przeciwne zdanie. Chyba, że rozumiesz poprawę przez to, że łatwiej się kręci kierownicą i sama się wyśrodkowuje bardziej niż w 8gen. Bo dla mnie wspomaganie jest za mocne, a układ kierowniczy na jeździe próbnej 9gen dawał mi zero informacji co się dzieje z kołami - jakbym przy przesiadce z 8gen na 9gen wyłączył funkcję force feedback w kierownicy Ja wiem, że teraz jest generalnie taka tendencja żeby tylko kierownicę małym paluszkiem obracać, ale lubiłem zawsze to czucie drogi w moim 8genie, to dla mnie jeden z kluczowych elementów frajdy z jazdy.

                            Nawigację zdecydowanie lepiej i taniej wgrać w smartfona albo kupić urządzenie w elektromarkecie. Nie dość, że wyjdzie 1/10 - 1/20 (!!!) ceny w salonie to jeszcze mapy będą lepsze i zwykle mają przez jakiś czas darmowe aktualizacje. Ba, można mieć nawet kilka dobrych programów na raz w jednym urządzeniu. Nie wspominając o tym, że seryjna navi z tego co wiem nie komunikuje się po polsku, co dla niektórych może być istotne.

                            Listwy ochronne i chlapacze... są powiedzmy... kwestią gustu... Mi osobiście przypominają modyfikacje sprzed 20 lat... ale o gustach się nie dyskutuje. Całkiem już praktycznie patrząc po 3 latach użytkowania 8gena, niemal wszystkie wgniecenia mam w miejscach, gdzie żadna akcesoryjna listwa nie występuje. A za tych kilka kawałków plastiku wartych w sumie może 50 złotych, cena ASO nie wydaje się uczciwa. Nawet jak ją wliczają niby w cenę auta, to wolałbym tą sumę wytargować i spożytkować chociażby na paliwo.

                            Spoiler i felgi dla mnie bardziej idą w parze ze słowem Civic, w końcu to od 20 lat najbardziej modyfikowany model na rynku i pod tym kątem jak ktoś chce się pobawić, to dobry wybór. Już samo to, że nie jest to kolejny Golf czy Focus daje mu sporą przewagę - wpada w oko na dzień dobry. Chyba, że zamierza sie zmieniać coś pod maską, to niestety wręcz przeciwnie - silniki benzynowe pod maską 9gen kompletnie do niczego się tu nie nadają. Uważam też, że Civic nadal jest najpraktyczniejszym autem w segmencie (nie mówimy o wersjach kombi) - tyle miejsca z tyłu i w bagażniku gdzie indziej nie uświadczysz. Zbudowane w znacznym stopniu na sprawdzonej, udanej 8gen autko dobrze raczej wróży w kwestii awaryjności. No i na koniec, z uwagi na obłędną cenę Executive, uważam 1.8 Sport za optymalną wersję 9gena. Szkoda tylko, że nie można mieć w niej ksenonów, bo to dla mnie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a nie gadżet.
                            Last edited by Alix; 17-07-2012, 00:09.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #44
                              Cześć;-) Jestem po jeździe próbnej po autostradzie i poznańskich osiedlach;-)Więc...Kupiłam;-)Będzie za dwa tygodnie;-)Czarny,przyciemniane szybki(dopłata),Czarne półmatowe aluski(dopłata),czujniki parkowania z przodu(dopłata),nawigacja,listwy progowe,ale nie te ochronne boczne ,bo wydały mi się zbędne.Są montowane naprawdę nisko.Pojeżdżę i zobaczę,czy są potrzebne na tej wysokości.Wrażenia z jazdy?Hmm...BOSKO SIĘ PROWADZI ,JEST NAPRAWDĘ CICHY I MIĘKKI(zawieszenie wcale nie jest sztywne i problematyczne na dziurach)Fotele baaaaaaaaaaaaaaaardzo wygodne i super wyprofilowane;-)Jestem kobietką i cała sfera techniczna mało mnie interesuje,więc....Ma być łatwy w prowadzeniu,wygodny,ciekawy(wyróżniający się czymś),cichy i...BEZAWARYJNY(to się dopiero okaże);-)Ha ha ha ;-)Zdecydowałam sie na kontrowersyjną(w opiniach internautów)nawigację,bo panel z takim dużym wyświetlaczem dużo bardziej mi się podoba i chciałam mieć wszystko w jednym miejscu;-)Od niedawna nawigacja jest w języku polskim,więc...Milusio;-)A teraz minuski:w trakcie jazdy małe problemy z wyczuciem biegów. Krótka przekładnia i naprawdę krótkie biegi.W innych autkach czuć,że bieg "wszedł" a tu nie.Myliłam 3 z 5;-((( Nie jestem początkującym kierowcą,więc...Trzeba będzie się nauczyć tego autka;-)Fajna kamera cofania;-)Naprawde ułatwia parkowanie;-)Szkoda,że nie ma takich na egzaminie prawo jazdy;-)Ha ha ha;-)Aaaaa...Zrezygnowałam ze spojlera na dachu.Totalna porażka...Brrrr....To płaska nakładka,listwa zakrywająca po części płetwę rekina i psująca super linię autka;-( Fajny spojler jest w accordzie combi(widziałam w salonie) i myślałam,że do Civica będzie podobny,ale...Pomyliłam się;-( Więc...Czekam na moją pierwszą Hondkę ;-)Pzdr.;-)

                              Comment


                              • #45
                                A jaki silnik ? Pewnie 1.8... Mam też, ładnie brzmi. Auto wygodne, komfortowe, do miasta i na trasy bardzo dobre. Spalanie średnie po mieście to u mnie 7.4 l/100 km.

                                Comment

                                Working...
                                X