Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmieniające się napięcie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmieniające się napięcie.

    Szukałem ale nie znalazlem. Civic 9 2,2 DTEC, start-stop (aku AGM), takie zjawisko: napięcie w trakcie obrotów ok. 1000/min ok. 12,6V nie zmienia się ani podczas dodania gazu, czy włączenia wszystkich odbiorników za wyjątkiem świateł. Jedynie po włączeniu świateł napięcie płynnie wzrasta do jakiś 14,7 Volta. Po wyłączeniu płynnie (ok. 5 sek.) spada do 12,6- 12,7 Volt... nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale dzisiaj podłączyłem ładowarkę smartfona z wyświetlaczem napięcia w sieci samochodu i zobaczyłem ruch w voltach.

    Edit: Wpadło mi do głowy teraz: Sprawdzałem w trybie ECO, może z tym jest związane ładowanie i zmniejszenie oporu alternatora?

    Jutro w takim razie sprawdzę bez "ECO".

    Edit 2: Jeszcze jedno, włączyłem oba grzane fotele na max., radio na max, dmuchawę na max. ogrzewanie szyby i lusterek, a napięcie jak było na poziomie 12,6- 12,7 V tak nic się nie zmieniło. Czary ? Wszystkie odbiorniki działają.
    Last edited by dr.big; 22-03-2019, 17:07.

  • #2
    To nie jest instalka z początku wieku,teraz regulator nie dziala jako osobna jednostka,ale jest sterowany procesorem z modułu kabinowego lub ECU i to sygnalem logicznym.
    W w dzisiejszych zaawansowanych autach nawet nasłonecznienie i temperatura ma wpływ na to jaki opór ma stawiać altek.
    Oprogramowanie to w zasadzie wielka niewiadoma ,trzeba wiele czasu ,cierpliwości ,różnych konfiguracji ustawień odbiorników i warunów atmosferycznych żeby ustalic dokładnie co robi.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez dr.big Zobacz posta
      Szukałem ale nie znalazlem. Civic 9 2,2 DTEC, start-stop (aku AGM), takie zjawisko: napięcie w trakcie obrotów ok. 1000/min ok. 12,6V nie zmienia się ani podczas dodania gazu, czy włączenia wszystkich odbiorników za wyjątkiem świateł. Jedynie po włączeniu świateł napięcie płynnie wzrasta do jakiś 14,7 Volta. Po wyłączeniu płynnie (ok. 5 sek.) spada do 12,6- 12,7 Volt... nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale dzisiaj podłączyłem ładowarkę smartfona z wyświetlaczem napięcia w sieci samochodu i zobaczyłem ruch w voltach.

      Edit: Wpadło mi do głowy teraz: Sprawdzałem w trybie ECO, może z tym jest związane ładowanie i zmniejszenie oporu alternatora?

      Jutro w takim razie sprawdzę bez "ECO".

      Edit 2: Jeszcze jedno, włączyłem oba grzane fotele na max., radio na max, dmuchawę na max. ogrzewanie szyby i lusterek, a napięcie jak było na poziomie 12,6- 12,7 V tak nic się nie zmieniło. Czary ? Wszystkie odbiorniki działają.
      Weź w rękę multimetr i sprawdź bezpośrednio na akumulatorze. Napięcie w gniazdku zapalniczki niekoniecznie musi oddawać napięcie na akumulatorze.

      Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        To nie jest instalka z początku wieku,teraz regulator nie dziala jako osobna jednostka,ale jest sterowany procesorem z modułu kabinowego lub ECU i to sygnalem logicznym.
        W w dzisiejszych zaawansowanych autach nawet nasłonecznienie i temperatura ma wpływ na to jaki opór ma stawiać altek.
        Oprogramowanie to w zasadzie wielka niewiadoma ,trzeba wiele czasu ,cierpliwości ,różnych konfiguracji ustawień odbiorników i warunów atmosferycznych żeby ustalic dokładnie co robi.
        Czyli wszystko jasne, tak jak sądziłem. Elektronika "myśli" nad zużyciem paliwa i dobiera odpowiedni "program" . W "ósemce" było to jeszcze "zero- jedynkowo" jeśli się nie mylę...
        Last edited by dr.big; 22-03-2019, 18:04.

        Comment


        • #5
          Nie bylo.EP to ostatnie auto z normalnym reglerem.

          Comment


          • #6
            Dzięki wielkie. Co prawda nigdy nie widziałem w 8 takich ekstremalnych wachań napięcia i nikt mi też o nim nie mówił. W IX te "łagodne przejście" było aż zbyt podejrzane na jakiś defekt.

            W sumie przez ostatnie lata nie mierzyłem aż tak dokładnie napięcia w samochodach, a to moje zapytanie w pierwszym poście wynikło głównie ze zdziwienia. Teraz wszystko jasne .
            Last edited by dr.big; 22-03-2019, 18:38.

            Comment


            • #7
              Jest tutaj na forum kilka tematów o ładowaniu w ufo.Co prawda nie jest ono jeszcze tak mocno pogmatwane,ale już miesza napięciem.

              Comment


              • #8
                Dla całkowitego uzupełnienia i wyczerpania mojego zapytania, sprawdziłem napięcia po wyłączeniu "ECO". Wartości były takie same lub bardzo podobne. Nie ma znaczenia czy "ECO" wł./wył..

                Comment


                • #9
                  To jest inteligentne ładowanie akumulatora, jak jest słaby, lub jest spore obciążenie np. światła, to alternator go ładuje, w innym przypadku nie ładuje. Wszystko w imię ekologi.. po co ładować i zwiększać opory dla silnika, przecież wtedy więcej spala paliwa... no więc sprytnie wymyślono od taki właśnie patent
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    Mało tego to kiedy auto przyśpiesza to ładowania nie ma,a jak zwalnia i heblujesz silnikiem to aku aż sie gotuje.Nie wiem jak jest w Hance,ale w kijance to idzie ponad 16v aż do momentu kiedy klema wykryje przegrzanie.

                    Comment


                    • #11
                      W IX przy hamowaniu silnikiem napięcie w instalacji nie przekracza 14,4V... Ale takie zmieniające się co kilka, kilkanaście sekund napięcie od 12,5 do 14,4V (a co za tym idzie i skoki prądu ładowania) nie wróży dobrze trwałości akumulatora.

                      Rozwiązaniem jest jazda na światłach mijania, ale... nie uśmiecha mi się wymiana żarówek co kilka miesięcy - chyba mam za duże dłonie!
                      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                      sigpic
                      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                        Rozwiązaniem jest jazda na światłach mijania, ale... nie uśmiecha mi się wymiana żarówek co kilka miesięcy
                        Coś Ty dobre żarówki wytrzymają spokojnie 3 lata.. albo i więcej, ja w moim Oplu jeżdżę non stop na światłach mijania, żarówki zmieniałem ostatnio 2 lata temu.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Coś Ty dobre żarówki wytrzymają spokojnie 3 lata..
                          Mi 7lat i dalej świecą, ale na żółto.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Coś Ty dobre żarówki wytrzymają spokojnie 3 lata.. albo i więcej, ja w moim Oplu jeżdżę non stop na światłach mijania, żarówki zmieniałem ostatnio 2 lata temu.
                            Polift ma soczewki i generalnie H7 słabo w tych reflektorach daje radę. Ratuję się Tungsramami +90 więc trwałość przy używaniu non stop raczej w miesiącach niż w latach
                            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                            sigpic
                            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                              Mi 7lat i dalej świecą, ale na żółto.
                              To widocznie dostają niepełne napięcie.Weź sobie kawałek przewodu i jak zapalisz to zdubluj na chwilę masę a potem dodatni bezpośrednio do zarówki prosto z aku.Jak zaświecą jaśniej to znaczy że trzeba to naprawić.

                              Comment

                              Working...
                              X