Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Wytrzymywał około tygodnia jeżdżenia czy stania? Mój Civic po trasie ok. 200km na światłach mijania odpala system S/S. Po tygodniu stania S/S jest nieaktywny ze względu na słaby aku - ten pierwszy stopień bez ikony na desce.
    Jazda przeważnie miasto no i postój, wkurzający był komunikat o słabym akumulatorze.

    Comment


    • Cześć

      Mam rozumieć że fabryczny akumulator wytrzymał 5 lat? Ja w swojej hondzie z 2013 roku mam zuj drugi akumulator który wymieniła poprzednia właścicielka.
      Robiła bardzo małe przebiegi więc pewnie dlatego bateria padła wcześniejszej. Niestety założyła jakiś budżetowy model i system S/S nie działa mimo iż robię
      czasem długie trasy na światłach mijania. Zastanawiam się nad kupnem Yuasa YBX7027 12V 65Ah 600A i ciekaw jestem przez ile system S/S będzie działał.

      Pozdrawiam

      Comment


      • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
        Yuasa YBX7027 12V 65Ah 600A
        Kupiłem akumulator ZAP-a EFB 12V 62Ah 550A zapłaciłem 280 PLN dwa lata gwarancji,po mieście jeżdzę na mijania zobaczymy na ile on jest dobry.
        Yuasa YBX7027 miałem propozycje kupna za 400PLN

        Pozdr

        Comment


        • Przy zmianie akumulatora na nowy trzeba pamiętać o restarcie modułu monitorującego stan akumulatora.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Mam ofertę na Yuasa YBX7027 za 379,00 zł.

            Mam tą instrukcję tylko ciekaw jestem czy to faktycznie coś wnosi do ECU?'

            1. Wyłączamy wszystki=e odbiorniki energii elektrycznej (nawiew, radio, światła etc.).
            2. Wyłączamy zapłon.
            3. Włączamy zapłon do pozycji ACC (zasilania akcesoriów) - czekamy 2 sekundy.
            4. Odpalamy silnik.
            5. Czekamy 1 minutę - silnik chodzi na obrotach biegu jałowego.
            6. Wyłączamy zapłon.
            7. Powtarzamy kroki 2-6 co najmniej cztery razy.

            Pozdrawiam

            Comment


            • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
              Mam tą instrukcję tylko ciekaw jestem czy to faktycznie coś wnosi do ECU?'
              Wnosi, wnosi, moduł rejestruje na nowo, rezystancję wewnętrzną nowego akumulatora. Później jest to prawdopodobnie punktem odniesienia stanu naładowania akumulatora.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Folti Zobacz posta
                Mam ofertę na Yuasa YBX7027 za 379,00 zł.

                Mam tą instrukcję tylko ciekaw jestem czy to faktycznie coś wnosi do ECU?'

                1. Wyłączamy wszystki=e odbiorniki energii elektrycznej (nawiew, radio, światła etc.).
                2. Wyłączamy zapłon.
                3. Włączamy zapłon do pozycji ACC (zasilania akcesoriów) - czekamy 2 sekundy.
                4. Odpalamy silnik.
                5. Czekamy 1 minutę - silnik chodzi na obrotach biegu jałowego.
                6. Wyłączamy zapłon.
                7. Powtarzamy kroki 2-6 co najmniej cztery razy.

                Pozdrawiam
                Także musiałem zastosować tą instrukcje

                Comment


                • Rozumiem, że po przeprowadzaniu powyższej procedury nie otrzymujemy żadnego komunikatu, sygnału, informacji o tym, że procedura przebiegła pomyślnie?
                  Mój oryginał dobiła covidowa bezczynność (6,5V...), wstawiłem świeżutką Yuasę, procedurę przeprowadziłem i... krzewu gorejącego nie zobaczyłem, chórów anielskich nie usłyszałem. Innymi słowy - nie wiem czy wszystko przebiegło prawidłowo.
                  Czy może jednak da się to jakoś potwierdzić?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                    Czy może jednak da się to jakoś potwierdzić?
                    Raczej nie
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Kopiłeś Yuasa model YBX7027 12V 65Ah 600A? Komunikat o tym że S/S nie może być aktywowany już Cię nie niepokoi?

                      Comment


                      • Yeah, Yuasa YBX7027, ta nowsza wersja - czyli 65Ah 600A.
                        S/S nie robi żadnych problemów, mimo że jeżdżę na wyłączonym to od czasu do czasu zostawiam aktywny właśnie żeby sprawdzić czy nie ma jakichś komunikatów.
                        Od czerwca spokój, ale to żaden wyczyn przecież.
                        Jak wspomniałem procedurę odbębniłem, choć bez specjalnego przekonania

                        Comment


                        • Używam nowszego yuasa 65Ah od września zeszłego roku i na razie wszystko jest ok. Zdarza się że honda stoi w garaży 5-9dni, jest przejazd max 5km, ale wszystko jest ok .Sytem ss mam wyłączony przy uruchamianiu dzięki hondur87 ,ale czasem włączam żeby mogło wszystko zadziałać/przetestować się.

                          Comment


                          • U mnie po 5,5 roku wymieniłem Varta Bluemotion. Nowy to Sebang. Jeździć i obserwować

                            Moja

                            Comment


                            • Mój akumulator jeszcze oryginalny Varta ma już przeszło 8 lat. Nie był nigdy ładowany, ani też sprawdzany. Nie mam problemów z odpalaniem, start-stop włączany czasem na próbę działa, choć nie za każdym razem. Mając obawy, że zimą padnie bez ostrzeżenia szukam rozwiązania jak tego uniknąć. Mam cztery warianty|:
                              1. Kupić nowy aku - sprawdzony tu model Yuasa 7027 65 Ah za 395 zł.
                              2. Naładować obecny zawożąc go sklepu z aku; facet mi go zmierzył i powiedział, że jest w połowie naładowany (12,4 V) i zimy nie wytrzyma; za naładowanie 10 zł, ale kłopot, bo trzeba aku wyjąć i tam dostarczyć;
                              3. Kupno prostownika za 200 zł i ładowanie samemu w mieszkaniu.
                              4. Naładowanie w ASO, gdzie mam blisko na piechotę; auto trzeba zostawić na noc, koszt 100 zł, ale auta nie mam kolejne pół dnia, co jest problemem (sporo jeżdżę). Jednak powiedzieli, że w tym wieku, aku może się nie nadawać już do ładowania i trzeba będzie nowy. U nich to loteria jaki będzie: albo Yuasa, albo Johnson - Varta. Nie chciałbym Johnsona bo czytałem, że to już nie stare dobre Varty.

                              Tak więc albo nowy, albo ładowanie. Czytałem jednak na tut. Forum, że wiele osób po naładowaniu też miało problemy i ładowanie na niewiele pomogło.
                              Tak więc czy zostaje zakup nowego ?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                Tak więc albo nowy, albo ładowanie.
                                Zdecydowanie nowy. Akurat miałem taki sam dylemat co Ty rok temu w drugim aucie, akumulator równie leciwy co Twój... postanowiłem naładować, no i naładowałem rok temu i tyle też wytrzymał.. dokładnie rok.. parę dni temu kupiłem nowy i spokój na lata. 8-letni akumulator już za wiele nie naciągnie, nawet po naładowaniu.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X