Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Systemy Audio OEM i poprawa dźwięku w 9gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Systemy Audio OEM i poprawa dźwięku w 9gen

    Zamieszczone przez shredded
    Alix,
    Czy w wolnej chwili mógłbyś dla zainteresowanych osób napisać kilka zdań generalnie o poprawie audio w dziewiątej generacji?
    O ogólne spojrzenie osoby, która przerabia już kolejny samochód.
    Temat zgodnie z prośbą. Miałem też parę PW z pewnymi pytaniami, więc może rzeczywiście taki wątek będzie dla Was użyteczny. Zaznaczam tu, że nie jestem elektrykiem ani elektronikiem ani człowikiem "z branży" - nie mam bezpośredniego doświadczenia zawodowego i wszystko, co zdecydujecie się zrobić w swoich autach, robicie na własną odpowiedzialność. Z drugiej strony, zgodnie z ideą Naszego Forum, piszę to jako pasjonat, a nie człowiek, który węszy w tym biznes czy reklamuje coś konkretnego z czego może czerpać zyski - to myślę zaleta w dzisiejszych komercyjnych czasach. Swoją drogą, choć pasja i DIY dają dużo satysfakcji, warto pamiętać, że w dobrym audio tylko 50% to sprzęt, a 50% to jego dobra instalacja i wystrojenie - widziałem już niejeden sprzęt za pięciocyfrową sumę, który nie imponował i niejedną bardzo podstawową, ale zaskakująco fajnie brzmiącą instalację. Więc jak się nie znamy, warto wybrać się do dobrego instalatora audio

    Na początek co spotkamy w 9 generacji? Piszę to głównie na bazie naszego europejskiego hatchbacka/tourera, chyba, że zaznaczone inaczej. Większość wersji posiada takie podstawową jednostkę Radio/CD/MP3:



    W sedanach było podobne:



    Zamiast tego, najbogatsze wersje albo jako w opcji (zależnie od rynku zapewne) do 2014 włącznie mogły posiadać dodatkowy system z ekranem, navi i HDD (produkcja Panasonica, w PL raczej rzadko spotykane, takie same w 4D i 5D):



    Od 2015 (po lifcie) podstawowe radio pozostało takie samo, ale dużo powszechniejsze (bo dostępne w bogatszych wersjach w standardzie, a dopłatą w każdej wersji) stały się infotainmenty z ekranem, czyli Honda Connect - wyrób Fujitsu oparty o Androida, o którym dla zainteresowanych są osobne dedykowane tematy na Forum:



    Są 2 wersje tego urządzenia: Connect i Connect(+), które łatwo rozróżnimy na pierwszy rzut oka po braku lub obecności przycisku EJECT w lewym dolnym rogu - bo wersja (+) posiada czytnik CD:



    Teoretycznie też (+) posiada nawigację Garmina, ale wiemy już, że ten bez plusika też ma moduł GPS i można to łatwo "nadrobić" - patrz tematy Connectowe Więc w zasadzie, jedyne co naprawdę zyskujemy na (+) to czytnik CD, poza tym zasadniczo są to takie same urządzenia z tego co wiadomo.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Tyle w kwestii źródła. Teraz na czym to gra? Tu jest parę opcji, zależnie od wersji:



    Ta ostatnia opcja niekiedy była opisywana jako "8 głośników" - jak zobaczymy zaraz, tweeter z tyłu faktycznie jest osobny... Dodatkowo najbogatsze wersje (np. nasze Lifestyle, Executive) posiadały system Premium Audio - czyli zestaw ze wzmacniaczem:



    Przed liftem występował on w wersji z fabrycznym subwooferem:



    i wcale niekoniecznie z jakąś bogatszą wersją radyjka:



    Rozpoznać to można po napisie Premium Audio System na nim

    Po lifcie sub niestety zniknął, ale wzmacniacz został, Honda pisała enigmatycznie "320W system audio wysokiej jakości". W zasadzie, jako że występuje on w najbogatszych wersjach, spotkamy go raczej tylko w towarzystwie Connecta, który już żadnym napisem tego nie obejmuje - Premium Audio mają wersje Lifestyle, Executive i Type R GT - przynajmniej w autach na polski rynek. Nie było to raczej oferowane jako osobna opcja. Jest jeszcze jakiś dodatek 3D DSP w katalogu Honda Accessories, ale opis jest już zupełnie enigmatyczny i nigdy tego w realu nie spotkałem. Jak ktoś ma - niech się pochwali, na czym to polega

    Czy samo "lepsze" radyjko brzmi lepiej od podstawowego? Nie miałem kontaktu z przedliftową navi, ale tutaj zasadniczo - NIE! Connect nie brzmi jakoś ewidentnie lepiej od podstawowego radyjka, a regulacja dźwięku w nim jest równie ograniczona (basy, soprany, balans, fader, podgłaśnianie z prędkością i tyle, co gorsza w Connect niekoniecznie wpływa to na dźwięk z każdej aplikacji, np. YouTube...). Jest oczywiście przepaść w funkcjonalności. Ale mówimy o audio - różnicę i to odczuwalną robi za to Premium Audio. Może nie tyle w samej jakości, bo głośniki we wszystkich wersjach mam wrażenie są z grubsza z tej samej półki, chociaż to też (szczególnie w stosunku do podstawowej 4-głośnikowej wersji nie mającej osobnych tweeterów) - ale przede wszystkim w zapasie dynamiki. Po prostu czuć, że jest wzmacniacz i jest sens dać głośniej czy dodać basu, bo system daje radę przenieść to na dźwięk. Mój brat przy zakupie auta porównał sobie to w stojących Sport i Lifestyle obok siebie, oba z Connectem i stwierdził: zdecydowanie Premium Audio - zgadzam się w zupełności

    Jakie to audio naprawdę jest? Zależy od perspektywy. Pewnie 90% osób wystarczy standardowy zestaw, szczególnie jak ma tweetery (czyli od 6 głośników) - da się na tym słuchać i tyle. Na poziomie jakiejś tam normalnej miniwieży z marketu - jeżeli komuś wystarcza takowa w domu, to tu będzie OK. Bywają lepsze podstawowe systemy (np. VAG, Toyota) ale i gorsze (np. Suzuki, Mazda, Renault) - ot, przeciętniak. Jeżeli chodzi o Premium Audio, szczególnie z subem, to powinien on zadowolić dużo większe grono ludzi mających już trochę większe wymagania, a i ci ich nie mający raczej zauważą różnicę - niezła dynamika, dłużej utrzymana równowaga barw i bas, etc. Mój brat jest super zadowolony z Premium Audio, mówi, że najlepsze audio jakie miał w aucie. Ale też nie oszukujmy się, że zadowoli to audiofila... po poprzednim moim zestawie Kenwood/Harman/Infinity w ufo 8gen, nie mówiąc o lampowcu w domu to... cóż, wiadomo - jest spore pole do poprawy i audiofilskim czy naprawdę "premium" dźwiękiem to tego nazwać nie można.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Co nam Honda montuje? W standardzie takie głośniczki no name z plastikowym koszem i o magnesiku wielkości 5-złotówki, podobne z przodu i z tyłu:





    Mocowane na "miękko" na gąbce, ząbkami i śrubką - w sumie bez wygłuszenia bezpieczniej, żeby rezonans nie szedł po drzwiach... gra to wręcz dużo lepiej niż wygląda, prawda? Parametry bliżej nie znane - nie ma firmy, oporności, nic podane. Oczywiście wersja 6-głośnikowa ma jeszcze tweetery:



    Tymczasem w Premium Audio wygląda to tak - przody:

    20160622003804DSC02978.jpg

    20160622003808DSC02979.jpg

    20160706190656DSC_0041.jpg

    Woofery są tu materiałowe, co pewnie ma dać lepszą "przestrzenność" rozchodzenia się dźwięku, ale niestety też powoduje bardzo małą sztywność tej membrany, ugina się ona łatwo - może to odpowiadać za niezbyt solidny bas w wersji bez suba. Kosz pozostał plastikowy, magnesiki skromne, a kabelki podstawowe. Też nikt się pod nimi nie podpisał, parametry nieznane.

    Natomiast tweetery są jakby z innej bajki (inne w Premium Audio niż w standardowych systemach):

    20160622003816DSC02980.jpg

    20160622003824DSC02982.jpg

    20160706190552DSC_0034.jpg

    Solidnie zawieszona aluminiowa kopułka, dobra sztywność konstrukcji, chłodzenie cewki, sama waga tego urządzenia dorównuje wooferowi Na oko tak wyglądają bardziej tweetery HiEnd'owe niż nawet z te podstawowych aftermarketowych zestawów. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że to najmocniejsza strona tego systemu, nadrabiająca pewne oszczędności na innych elementach. Nie wiem kto to wykonał, ale wydaje się dobra robota.

    Tyły z kolei są dziwną konstrukcją. Zasadniczo woofer ten sam co z przodu, tylko z dosztukowanym na stelażu głośniczkiem wysokotonowym. Sygnał dochodzący jest pełnopasmowy, a zwrotnicy brak...

    20160622002252DSC02973.jpg

    20160622002258DSC02974.jpg

    20160706190044DSC_0012.jpg

    Jeżeli chodzi o wygłuszenie, to ogranicza się ono do widocznej powyżej folii z pianką. Głośniki są na dystansach, boczki drzwi nie posiadają wygłuszenia. Tutaj nie ma różnic czy jest Premium Audio czy nie.

    20160622002306DSC02975.jpg

    20160624202750DSC03204.jpg

    Last but not least jak mówimy o audio w Civicu - podstawowa różnica między standardowym nagłośnieniem a Premium Audio to wzmacniacz. Jest to zintegrowane urządzenie, będące co najmniej wzmocnieniem i zwrotnicą (dla przednich głośników, na tył idzie pełne pasmo), jak nie pewnym dodatkowym DSP/EQ sygnału o co padło podejrzenie na www.9thgencivic.com . Aby nie być gołosłownym, wzmacniaczyk znajduje się w tunelu środkowym i wygląda tak:



    Jak widać, za dużo informacji umieszczonych na nim nie ma... co sobą reprezentuje? Jak ktoś jest odważny i się zna może kiedyś wymontuje, przetestuje, rozgrzebie... to się dowiemy. Do Accorda takowe robił Panasonic, tutaj być może też jest to analogiczny sprzęt.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Jeżeli ktoś ma coś do dodania, szczególnie jeśli to istotne z punktu widzenia przyszłych modyfikacji - piszcie, uzupełni się. Skoro z grubsza wiemy, na czym stoimy, możemy spróbować zacząć odpowiadać na pytanie zadane w temacie...

    UWAGA - ponieważ założyłem ten temat, wiele osób pisze do mnie PW w sprawie szczegółów instalacji systemów audio. Tak więc moi drodzy dziękuję Wam serdecznie za zaufanie, ale ja NIE JESTEM instalatorem audio, aby Wam w pełni kompetentnych rad w tej kwestii udzielać. Co więcej, ponieważ wychodzę z założenia, że tylko połowa sukcesu to sprzęt, a druga połowa to profesjonalna instalacja i zestrojenie - nie mniej ważne - polecam Wam instalację w zakładach się tym zajmującym. Naprawdę warto! Nerwy, błędy, połamane plastiki i "pobrzękujące" efekty dodatkowe nie są warte wrażenia wyrzucania Waszych ciężko zarobionych pieniędzy - nie uczcie się na własnych autach! Powyższy temat ma znaczenie poglądowe, abyście widzieli, z czym pójść do instalatora i co chcecie zrobić, a nie, żeby instalatora zastąpić. Powodzenia
    Last edited by Alix; 22-05-2020, 21:12.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    W jaki sposób można poprawić fabryczne audio? Oj, na setki sposobów - wszystko zależy od budżetu i potrzeb... dlatego nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Epopeje na ten temat napisano, dedykowane fora car audio są. Napiszę parę słów ogólnie, co ja bym zrobił konkretnie w 9gen... albo od czego zaczął i co wziąć pod uwagę. Dużo zależy, od jakiego wyposażenia się zaczyna - stąd poprzedni post z czym możemy się spotkać.

    1) Załóżmy, że mamy podstawową wersję z 4 głośnikami i radyjkiem. Tu jest największe pole do popisu i najprościej coś zrobić, wszystkie klasyczne ścieżki poprawy audio stoją otworem. Powinniśmy mieć 4 wyjścia głośnikowe z radia i 4 głośniki w drzwiach, ot cała filozofia. Nasuwa się pierwsze to co zawsze - wymienić głośniki... Pewien problem w tym, że nie do końca wiemy, co tam siedzi OEM. Jeżeli siedzą tam efektywne głośniki o zawadzie 2ohm, to niekoniecznie oczywiste jest, że na wymianie zyskamy, jak zamontujemy 4ohmowe aftermarketowe głośniki, zmniejszając i tak już marną wydolność wzmocnienia w radyjku. No ale dobry odseparowany zestaw o jak możliwie najlepszej efektywności (a nie mocy, bo pamiętajmy że takie radyjka mają śmieszne moce rzędu 2x10W w realu i trzeba to dobrze wykorzystać), najlepiej połączony z wygłuszeniem drzwi i na solidnym dystansie na pewno będzie krokiem do przodu... choć nie zawsze tak dużym jak się ludzie spodziewają, bo dużo zależy jak się to zgra to z OEM radiem. Aby zapewnić sobie naprawdę solidny efekt możemy pójść krok dalej i zrobić sobie własne "premium audio" dodając gdzieś dyskretny wzmacniacz (są takie, np. Focal FD4.350 czy inne tańsze alternatywy, najlepiej od razu z wejściami głośnikowymi) albo zmienić radio na aftermarketowe, możliwie markowe - zyskamy nie tylko na dźwięku, ale dramatycznie zwiększy się funkcjonalność systemu. Odpowiednie zestawy są: https://www.civicforum.pl/showthread...405#post222405 Dobre źródło ma ogromne znaczenie. U mojego Taty jak do marnego nagłośnienia Suzuki zamontowaliśmy Kenwooda, stały się cuda - po odpowiednim EQ, ustawieniu odcięć, QFactorach i z konturem - no jak to fajnie gra!!! A do tego ma nawigację, odtwarza filmy i robi wiele innych rzeczy, które OEM radyjko nigdy nie będzie potrafić. Oczywiście ideał to komplet czyli jednostka centralna, wzmocnienie, głośniki, wygłuszenie, może sub... Jedna rzecz jest kluczowa: nie liczy się ilość głośników, liczy się ich jakość. Lepiej zamontować dwa solidne odseparowane zestawy i zadbać o nie (wygłuszenie, wzmocnienie) niż na siłę zmieniać we wszystkich drzwiach, byle były.

    2) Jak mamy wyjściowo 6 głośników, czyli posiadamy tweetery, to już powinno być trochę lepiej. Tu powiem przewrotnie. Nie zaczynałbym wcale od głośników. Władowanie w nie tysiaka nie da tyle, co zakup dobrego radyjka za podobną sumę (wystarczy odpuścić nawigację w stacji i można za tą sumę nabyć dobry kawałek sprzętu!). Będzie miało istotnie więcej pary i dużo możliwości dostosowania dźwięku, aby to po prostu brzmiało. Tu może być jednak pewien problem - Honda ma tendencję do wypuszczania już sygnału z radia osobno na tweeter i niskie na przód. Nie wiem jak konkretnie tu jest, ale wtedy przy zakupie radia będziemy potrzebowali jeszcze zwrotnicy; to nie duży problem i każdy instalator audio to załatwi, można to wręcz dodatkowo wykorzystać do lepszego wysterowania dźwięku, ale piszę, żeby być tego świadomym. Oczywiście, i jednostka centralna i lepsze głośniki naraz podwoją efekt i pozostałe jak w pkt.1

    3) Premium Audio jest mocno zakombinowanym systemem i trzeba dobrze przemyśleć, co się robi. Mojego instalatora przyprawił o koszmary Widzę tu dwie zasadnicze słabości: pierwsza to dla mnie zdecydowanie źródło (nie ważne, czy podstawowe radio czy Connect). Tylko, że Connect jest na tyle funkcjonalny, że aż żal. Ale jakiś Kenwood czy Alpine dałby czadu, byłaby przepaść... Uwaga! Należy tu pamiętać o zakupie przejściówki do wersji z Premium Audio (ma takie np. Paser, są też do interface Connect2) - bo inaczej albo będzie kłopot z regulacją głośności, albo wręcz upalimy seryjny wzmacniacz za mocnym wejściem albo też wcale go nie włączymy (wymaga odpowiedniego triggera 12V) i nie będzie dźwięku z głośników. Druga słabość występuje w wersji poliftowej - czyli brak wsparcia subwoofera.

    Nie liczcie, że za trzycyfrową sumę coś tu odczuwalnie poprawicie. No, może w wersji poliftowej dokupując jakiś "dokładany" aktywny subwoofer (choćby np. Pioneer TS-WX210A lub inny dopięty do tylnych głośników; nie warto wkładać tuby z marketu bo nie dorośnie jakością do reszty - chyba, że tylko "bum bum" się dla kogoś liczy) i uzupełniając dolne rejestry. Głośniki nie są takie złe i żyją w bardzo bliskiej symbiozie z wzmakiem i radiem, ten związek nie tak łatwo "rozerwać". Na przód wzmacniacz daje sygnał już podzielony na wysokotonowy i woofer, do tyłu pełne pasmo. Można wykorzystać tył jako przód, a pod wyjście woofera z przodu podpiąć subwoofer - to najprostsze, najlepiej kupując coś co ma wejścia wysokonapięciowe (głośnikowe) albo przez przejściówki Hi-Low (tylko pamiętajmy, że komunikaty nawigacyjne i system głośnomówiący działają przez przednie tylko głośniki, więc należy wtedy zamienić przody z tyłami na łączu Connect-wzmacniacz). W innym przypadku trzeba się bawić z urządzeniami sumującymi sygnały i tworzącymi preouty (np. Audiocontrol LC7i), to już rzeźba. Najprościej niby wziąć sygnał niskopoziomowy z Connecta... ale tu dopiero się zaczynają dziać dziwne rzeczy! Normalnego wzmacniacza się na tym nie wysteruje, bo okazuje się to być nietypowe (stosowane zwykle raczej w sprzęcie profesjonalnym lub HiEnd) wyjście zbalansowane! Tu jest cały temat o tym: https://www.9thgencivic.com/forum/au...amplifier.html

    A właściwie konkrety są tu: I have not measured the HU output level on the New Civic yet, but I have measured it on the 2nd gen TSX (both system use the same type Panasonic amp, and the harness will work on both). The output from the TSX system was around 4 volts if I remember correctly, this is a differential signal and must terminate in to a balanced input circuit. If you try to use this to drive a standard RCA line input you will short the HU output and cause noise and signal reduction. This is likely why the output voltage might seem small.

    Acura TSX to oczywiście nasz Accord Tak czy owak, jest dokładnie jak gość pisze! Sygnał z Connecta mierzony bezpośrednio bez balansowania jest bardzo słaby i łapie wszelkie zakłócenia. Są ponoć wzmacniacze przyjmujące taki sygnał (wspomniane w w/w temacie Rockford'y, JL'e czy Kicker'y), ale to raczej topowe wersje markowych sprzętów za grubą kasę. Ale normalnego wzmaka na tym nie wysterujesz! Droga opcja to bypass/przejściówka, ale na razie nie mam pojęcia czy ktoś takie robi do 9gen (np. https://www.metraonline.com/ się takimi rzeczami zajmuje, do Premium Audio w 8gen mają: https://www.metraonline.com/part/70-1727 ).

    Oczywiście, wszystko dla ludzi i Premium Audio biorąc pod uwagę w/w da się "poprawić". No w każdym razie mi się zdecydowanie udało Ale wskazana jest tu przeróbka "systemowa", na wielu poziomach... i dla pełnego efektu należałoby zdecydowanie pożegnać się z Connectem, a nie każdy jest na to gotowy, nawet taki audiofil jak ja

    Chciałem jeszcze podziękować koledze Elwizardos za pomoc i podpowiedzenie paru kwestii o wyjściach zbalansowanych Jak znajdziesz chwilkę/rozwiązanie to napisz Nam parę słów co da się zrobić z wyjściem z Connecta do Premium Audio, bo rozumiesz te kwestie dużo lepiej ode mnie

    Generalnie, zachęcam do dyskusji i dzielenia się pomysłami / realizacjami! Polecam też przejrzenie wątku o w zasadzie tej samej tematyce: https://www.civicforum.pl/showthread...w-IX-generacji

    UWAGA - ponieważ założyłem ten temat, wiele osób pisze do mnie PW w sprawie szczegółów instalacji systemów audio. Tak więc moi drodzy dziękuję Wam serdecznie za zaufanie, ale ja NIE JESTEM instalatorem audio, aby Wam w pełni kompetentnych rad w tej kwestii udzielać. Co więcej, ponieważ wychodzę z założenia, że tylko połowa sukcesu to sprzęt, a druga połowa to profesjonalna instalacja i zestrojenie - nie mniej ważne - polecam Wam instalację w zakładach się tym zajmującym. Naprawdę warto! Nerwy, błędy, połamane plastiki i "pobrzękujące" efekty dodatkowe nie są warte wrażenia wyrzucania Waszych ciężko zarobionych pieniędzy - nie uczcie się na własnych autach! Powyższy temat ma znaczenie poglądowe, abyście widzieli, z czym pójść do instalatora i co chcecie zrobić, a nie, żeby instalatora zastąpić. Powodzenia
    Last edited by Alix; 22-05-2020, 21:12.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      może ja napiszę jak zrobiłem audio w poprzednim aucie i wg mnie jest to najlepsza opcja do radia fabrycznego, które jest najsłabszym ogniwem...
      ale z różnych przyczyn musi zostać...
      drzwi przednie - nowe głośniki + pierścienie + tweetery w słupkach + wyciszenie przednich drzwi
      w bagażniku sub w skrzynce i wszystko to idzie przez cyfrowy procesor dźwięku, a nie żadne przejściówki hi-low...
      do tego miałem wzmak 4 kanałowy, do każdego głośnika jeden kanał bez zwrotnic i osobny wzmak do suba 1 kanałowy.
      najdroższy jest procesor ale zawsze można go zabrać ze sobą przy zmianie auta, ja miałem Helix dsp
      jednak najważniejszy jest montaż i strojenie...
      z ciekawostek do procesora podpina się laptop i stroi każdy głośnik osobno, setki ustawień...
      sprzęt można kupić używany, na forum car audio są super okazje za niskie pieniądze, dużo ludzi zmienia na coraz droższe i lepsze i pozbywają się dobrego sprzętu w małych pieniądzach...to podobno taka choroba car audio
      skład zestawu:
      2 głośniki
      2 tweetery
      dwa wzmaki
      jeden sub
      procesor dźwięku
      wygłuszenie
      zestaw kabli

      Comment


      • #4
        Ja też mam u siebie pełne DSP - zintegrowane we wzmacniaczu Jak najbardziej, to najlepsze wyjście przy pozostaniu przy jednostce OEM, bo można trochę "wyprostować" jej niedostatki, niestety jak piszesz - nietanie. I jednak nie zastąpi dobrego źródła. Tak naprawdę z podłączeniem to jest pytanie czy razem czy oddzielnie. Osobne Hi-Low tylko w przypadku wzmaków nie akceptujących wysokopoziomowych wejść jest potrzebne - nie ma wyboru. Co lepsze wzmaki tego nie potrzebują, a DSP raczej z definicji akceptują sygnał głośnikowy. W DSP ustawia się z resztą nie tylko korekcję barwy ale opóźnień itp., można sobie zrobić dobra scenę U mnie teraz dzięki temu głośniki są transparentne a scena przed szybą Oczywiście pasażer ma w tej kwestii gorzej w takim ustawieniu, ale moja żona nie audiofil i nie narzeka
        Last edited by Alix; 12-07-2016, 15:21.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          no niestety albo wymiana fabrycznego radia i wtedy można się obejść bez procka albo fabryczne + procesor...
          moje fabryczne radio nawet nie miało wyjścia na wzmak...
          trzeba polować na używki ale plusem jest, że można go zabrać potem ze sobą w przeciwieństwie do np. wygłuszenia...
          mimo, że u mnie źródłem była fabryczna padaka to zestaw wymiatał konkretnie...

          Comment


          • #6
            Wiadomo, używka wychodzi taniej... ale ja mam dystans pewien do używek; niestety w naszym wspaniałym kraju ponoć wiele z nich po prostu pochodzi z kradzieży, której definitywnie nie chcę wspierać. Polecam przynajmniej sprawdzać, czy ktoś ma dowód zakupu i papiery Dzisiaj kupimy kradzione, jutro ukradną nam - tak to niestety działa... Co do samego przenoszenia to zależy jaką całością jest system. 3 poprzednie auta zrobiłem, wszystkie trzy poszły z audio na pokładzie - kto wsiadł i posłuchał jak gra, nie chciał nawet słyszeć o demontażu i zawsze się dogadywaliśmy, auto szło "kompletne"
            Last edited by Alix; 12-07-2016, 19:41.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Świetny temat Alix,

              O swoich perypetiach w poprzednich autach napiszę w wolnej chwili.
              Dzięki

              Comment


              • #8
                ja kupiłem np. wzmacniacz za 500 zł, który nowy kosztował 4 tys, czy był kradziony? nie mam najmniejszego pojęcia...
                ale ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś rozbiera całe drzwi, żeby wyjąć głośniki warte kilka stów albo rozwala tapicerkę bagażnika aby wyjąć wzmaka....
                za dużo roboty i za mała kasa, chyba, że namierzą kogoś kto ma sprzęt za 20 tys to może....
                łatwiej i szybciej chyba ukraść całe koła...
                ludzie kupują sprzęt a po jakimś czasie im mało i chcą lepszy...stary idzie pod młotek..

                Comment


                • #9
                  Oby było jaki piszesz Faktycznie, więcej tu grzebania niż zysku dla złodzieja w dzisiejszych czasach... Bo kiedyś w Wawie to mi zwykłe radyjko za 200 zeta kradli przez wybicie szyby...

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  czy był kradziony? nie mam najmniejszego pojęcia...
                  Ale to już byłby dla mnie akurat przyczynek do nie kupienia tej konkretnej sztuki. Takie tam cugle moralne. Niby ograniczają, ale jakby więcej osób je miało, to może żyłoby się lepiej...?
                  Last edited by Alix; 13-07-2016, 09:54.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Alix, jakby tak każdy myślał jak ty to allegro by upadło
                    nie mówię, że to źle ale każdy chce kupić jak najtaniej...
                    praktycznie każda rzecz używana może być z kradzieży ale jak to niby sprawdzić?

                    Comment


                    • #11
                      Oj tam oj tam full rzeczy kupuję na allegro

                      Ok, lecimy OT, mniejsza z tym, gadajmy o audio
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Najprościej niby wziąć sygnał niskopoziomowy z Connecta... ale tu dopiero się zaczynają dziać dziwne rzeczy! Normalnego wzmacniacza się na tym nie wysteruje, bo okazuje się to być nietypowe (stosowane zwykle raczej w sprzęcie profesjonalnym lub HiEnd) wyjście zbalansowane! Tu jest cały temat o tym:
                        To akurat było dla mnie mega zaskoczeniem. Jak pisałem na PW rozwiązanie stosowane w sprzęcie estradowym i profiaudio, a tu zwykły OEM.
                        PS. Wysłałem Ci na PW rozwiązanie problemu wzmocnienia sygnału. Może jednak znajdziesz gotowca w sklepach z akcesoriami do sprzętu OEM. Ja niestety nie jestem w tym mocny.
                        Preferowana i stosowana przeze mnie metoda to od początku do końca moja radosna twórczość


                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Wiadomo, używka wychodzi taniej... ale ja mam dystans pewien do używek; niestety w naszym wspaniałym kraju ponoć wiele z nich po prostu pochodzi z kradzieży
                        Na forach CA ludzie sprzedają masę rzeczy i to praktycznie 100% pewności, że nie kradzione. Przynajmniej na "Sterfie" każdy dostaje opinię na transakcję, po za tym ludzie się znają. Jak się już trochę z ludziskami zapozna, zaliczy kilka "spotów" to nawet pożyczyć można, żeby potestować zanim się kupi.
                        Sam w mojej obecnej instalacji uparłem się na nówki, ale docelowo chyba przyjdzie jechać na używkach, bo to co jest teraz w sklepach już nie gra
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • #13
                          Na Player.pl jest opis jak poradzić sobie w wytłumieniem drzwi w Civic IX. Jak dobrze kojarzę auta, to chyba przed liftem, ale drzwi te same.

                          101 napraw SE02E03

                          Grzegorz Duda zajmie się wygłuszeniem drzwi w Hondzie Civic. Zobaczycie też, jak poradzić sobie z rysami na szybie na przykładzie Subaru Imprezy i dowiecie się, jak zregenerować i odświeżyć zaciski hamulcowe w BMW E28.


                          Przydatne przy montażu audio. Jeśli wierzyć TV osiągnięty wynik bardzo dobry. Ta konkretna metoda sprawdzi się bardzo dobrze w wypadku samego tłumienia hałasów. Jeśli planujemy w drzwiach zamontować mocniejsze głośniki należałoby jeszcze zaślepić otwory technologiczne.
                          Last edited by Elwizardos; 14-07-2016, 11:10.
                          Pozdrawiam Czarodziej
                          Mój Szogun

                          Comment


                          • #14
                            Gdyby ktoś chciał wykonać we własnym zakresie zabudowę boczka, to taki mały tutorial:

                            Pozdrawiam Czarodziej
                            Mój Szogun

                            Comment


                            • #15
                              Wymieniał już ktoś w swojej IX fabryczne głośniki na jakieś dobre firmówki ? Ostatnio wymieniałem w Corsie D przednie na JBL odseparowane 2omy i powiem, że troszeczkę lepiej zagrały niż fabryczne.. ciekawe czy warto z tym się bawić w Civicu..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X