Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Trudności z rozruchem rozgrzanego silnika Hondy Civic 1.7 ctdi 2004r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jaki masz przebieg? jeśli jest w okolicach 300 tys km to sugerowałbym podjechać do kogoś kto sprawdzi poprzez OBD2 pracę wtrysków. Świece na pewno dobrze że wymienione.
    Nie jestem w środku ale wszystko jest ważne, rozumiem że żadne komunikaty na blacie nie wyskakują przy okazji, nie ma żadnych oznak ze strony wizualnych komunikatów?
    Zastanawiam się, bo jeśli jak pisałeś pompowanie gruszki pompy ręcznej nie daje efektu, no to potrzebna jest diagnostyka z danego obszaru i tu zacząłbym od sprawdzenia wtrysków - tzn tylko monitoring ich pracy przez OBD2, bez kosztowo na razie - minimalne koszty - tylko chodzi o obraz ich pracy. (wydatek każdego z nich czy pracują równo i w ramach wydatku ilości wtryskiwanego paliwa ).
    Dlaczego? no bo główną przyczyną takiej sytuacji jest (było) paliwo.
    Pytanie jeszcze takie: zrób test czy w tej sytuacji gdy jest rozgrzany - wciśnij pedał gazu do 1/2 (połowy) wychylenia i kręć rozrusznikiem. - czy jest lepiej ?

    było trochę w tym temacie:
    Honda Civic 1.7 CTDI Ciężko odpala

    ale ostatecznie nie dowiedzieliśmy się co było przyczyną i jak rozwiązano problem. Natomiast możesz poczytać o czym było debatowane ...
    Last edited by rambo7; 10-10-2024, 15:06.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      przebieg mam 239kkm sprawdzenie przez komputer mi też mechanik polecił żebym to zrobił więc chyba nic innego mi nie zostalo właśnie sprawdziłem na rozgrzanym silniku tak jak mówisz najpierw podpompowalem gruszkę aż jest twarda no i pedal gazu do 1/2 wciśnięty i nic rozrusznik kręci dalej

      aha no i 0 błędów podczas jazdy nic się nie dzieje wszystko jest jak powinno mechanik mi mówił że to może być nieszczelna pompa cr ale ja już sam nie wiem czy to faktycznie może być to

      byłem się przejechać znowu +-15km żeby się zagrzał wróciłem do domu postał 5/10 minut i przy próbie uruchomienia znowu to samo więc podjechałem na szybką diagnozę do mechanika co ma kompa i podłączył się przez odb2 wtryski przy odpalaniu pokazało 4.0/4.4 (mm/?)tylko nie pamiętam co to za jednostka była w internecie pisze że normalna wartość to 1.5/2.5mm/suw ale zalecił mi żeby udać się do takiego serwisu gdzie sprawdza mi cały układ paliwowy aha i jeszcze jedna sprawa jak u siebie z trudem odpaliłem auto to przejechałem 1km i potem jak on tam sprawdzał już zagrzany silnik to już tak „normalnej” odpalał ze ciut dłużej niż inne auto ale nie było to wieczne kręcenie jak za pierwszym razem jak gdzieś pojadę postoi chwilę i znowu rusze
      Last edited by rambo7; 11-10-2024, 13:55.

      Comment


      • #18
        Sytuacja tego przypadku jest taka, że "coś/ktoś" podaje do komputera silnika nieprawdziwe dane. Niestety, dane te nie podlegają weryfikacji, przykładowo..., czujnik temp cieczy chłodzącej podaje +26stC gdy w rzeczywistości jest +11stC komputer dobiera odpowiednie parametry rozruchowe np mniejszą dawkę wtrysku dla takich warunków. Stąd kręcisz dłużej, dla komputera wszystko gra, czujnik "widzi" owszem ale nie wie że on podaje głupoty na podstawie których robią się problemy.
        Stąd musi być tu podejście na spokojnie bo auto jeździ w końcu odpala .... nie ma sensu wchodzić w koszty tylko cierpliwie szukać okoliczności które mogą podpowiadać skąd i gdzie przychodzi fałszywa informacja - do rozruchu na ciepłym.
        Jeszcze taka kwestia? - czy kontrolujesz stan cieczy chłodzącej? - czy silnik po około lub bardziej ponad 20km jazdy ma skuteczne ogrzewanie? i ile jest cieczy w zb. wyrównawczym? Chodzi o to czy nie ubywa w minimalnych ilościach? Zmierzam do tego, że bywało że minimalnie uciekało płynu na rozgrzanym do 1go z cylindrów a ciecz jest niepalna więc problem z rozruchem w takiej sytuacji to się zadzieje.
        Zamieszczone przez ada_m Zobacz posta
        podjechałem na szybką diagnozę do mechanika co ma kompa i podłączył się przez odb2 wtryski przy odpalaniu pokazało 4.0/4.4
        noooo .. dobrze ale chodzi o prostą bardzo prostą diagnozę graficzną ....wyobraź sobie:
        pracuje silnik na wolnych obrotach siedzisz w środku i patrzysz w ekran ... i widać 4 słupki (wydatku wtrysków) ...pytanie takie coś widziałeś? ...słupki 1,2,3,4 .... czy wykres wszystkich słupków był w jednej lini? ... lub inaczej ...na jednym poziomie???
        o to mi chodzi... nie ma znaczenia czy 4,0 czy 76.0 czy 15000. nie ma ...znaczenie ma czy widziałeś że I I I I słupki są w jednej linii? ...tak ? czy nie? ..jak nie to czy różnice są duże???
        to wszystko ... nic wiecej.
        dalej,
        Zamieszczone przez ada_m Zobacz posta
        nie pamiętam co to za jednostka była w internecie pisze że normalna wartość to 1.5/2.5mm/suw
        w jakim Internecie? ??? ..... toż cały Internet dot 1,7CTDI to prowadzi tu na forum . ... jaki internet! . weź to wyłącz .
        Zamieszczone przez ada_m Zobacz posta
        podjechałem na szybką diagnozę do mechanika (...) ale zalecił mi żeby udać się do takiego serwisu gdzie sprawdza mi cały układ paliwowy
        załamać się idzie ...
        To jest właśnie mechanik... typowy podłączył bajki opowiedział i "spieprzaj" jego zarobek przy tych poszukiwaniach jest marny i nie będzie się zajmował ...ale pojedź na kompleksowa diagnostykę ....takaaaak no daradca facgowiec fest !
        no pojedziesz? wydasz 4500zł za przejrzenie całości ? wraz z rozebraniem pompy CR?? no takie porady to dla siebie niech zostawi.
        Tu potrzeba kogoś kto myśli, ma czas i nie weźmie złotówki. W takich atutach waertych niewiele, nikt się bawił nie będzie godzinami jeśli potencjalny zysk to 100zł.

        Ty, ( i my tutaj potrzebujemy) skrawków informacji aby coś podpowiadać .... i bez kosztowo jak tylko to możliwe.
        Wyobrażam sobie to tak:
        - jedziesz do tego mechanika on podłącza ten komputer ... TY obserwujesz wydajność wtrysków na ekranie ... latają 4 słupki.
        Wracasz na foru i piszesz, panowie widziałem podłączył wszystkie 4 pompowały równo, lub prawie równo.
        Czas badania góra 5 min. informacje bardzo prosta.
        Ja mam cały obraz przed oczami. Więcej nie trzeba.
        Sorry że tak piszę, ale frustruję się gdy czytam i za ...wuja, nie idzie zdobyć prostej najprostszej informacji.... różnie pompują, czy nie? tak? czy nie? ..japie...
        bardzo ciężko pomagać... bo jeszcze jasnowidzenia nie posiadam , choć wielu twierdzi ę takie mam, ale no musze miec choćby skrawek infoo.
        Ok, pisać ciężko, to zrób fote... tańczą te słupki... zrób fote. to tak jak bym z boku siedział i sobie sam to zinterpretuje ...wuj z tym jednostkami, do niczego one nie są potrzebne.

        na forum bawimy się w możliwe jak najprostsze działania próbując wychwycić obszar niedomagania. Mechanik tej wiedzy nie ma, i nie ma czasu na zabawę godzinami bez perspektywy konkretnego $ zarobku, ja wiedzę mam, ae ni hu ja nie wiem bo jasnowidz nie jestem jak wyglądały np. te wskazania wtrysków? Nic od niego nie chcę od żadnego nie chce, ale nie kupię urządzenia za 15 tys pln aby 1 raz odczytać i zobaczyć jak ...tanczą te pieprzone słupki . a tylko ta informację potrzebuje.
        ...powiem Ci załamka...
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Się @rambo7 niepotrzebnie irytujesz.
          Właśnie do tego prowadzi zbyt obszerna wiedza i olbrzymia świadomość mozliwosci niedomagań.
          Niestety, prawdą jest, że na forum musimy niestety udać choć ułamek informacji popartych miernikiem czy danymi z komputra.
          Bez tego nie pójdziemy dalej.

          Mnie zastanawia to co napisałeś, że po rozgrzaniu, przed ponowną próbą otwarłeś maskę i podpompowałeś pompą ręczną.
          Dało się podpompować ?

          Dodatkowo zasugeruję, sprawdź podczas jazdy, czy auto wkręca się na obroty aż do odcinki najlepiej jadąc pod obciążeniem, czyli pod jakiś wiadukt, pod górkę.. może być na którymś niskim biegu, jak zaciętej dwójce.
          Zerknij przy okazji jak mocno kopci (czy mocno). Będzie choć odrobina informacji o pracy pompy, czy układu paliwowego.

          Tak sobie myślę, że nie byłoby głupie gdyby sprawdzić przy zaworowe. Po prostu przejechać szczelinomierzem na zimnym silniku..
          Auto na blacie ponad 230tys i na pewno nikt nie zaglądał.
          To nie jest kosztowne(chodzi o samą kontrolę luzów a nie ich ustawianie) a może wyeliminować domysły dziedziny mechanicznej.

          Częste przypadki (dla Pb) to właśnie problemy z rozruchem na ciepłym silniku albo nawet gaśnięcie po rozgrzaniu.
          ON ze względu na stopień sprężania może być bardziej czuły na brak luzu i drobną nieszczelność na przylgniach .

          Comment


          • #20
            tak bez problemu mogę podpompowac gruszkę aż twardnieje tylko że to absolutnie nic nie pomaga również z obrotami problemu żadnego nie mam ostatnio gdy go rozgrzałem to bez problemu do czerwona pola wychodził i kopcił nie wiem czy dużo czy mało tak przeciętnie kopcił jak diesle którymi jeździłem a tym szczelinomierzem to na dniach zobaczę i dam znac

            Comment


            • #21
              hej, byłem w warsztacie i mi zdiagnozowali nieszczelność pompy wtryskowej i ją wymienili i auto pali niezalanie czy ciepły zimny silnik dzięki wszystkim za pomoc

              Comment


              • #22
                Dobra informacja : )
                Jak czytałeś, pompy chyba nikt nie obstawał jako nr1.
                Dobrze, że naprawa się udała i już możesz polegać na aucie bez względu na temp silnika.

                Comment


                • #23
                  ważne że wróciłeś z tą informacją - w imieniu kopciuchów dziękuję .
                  Pompa CR to nie jest tania sprawa, skoro ja wymienili, to na używaną sprawną, ile dałeś za pompę i ile za robociznę? to pytanie dla orientacji bo ceny sa bardzo różne w różnych miejscach.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    za wymianę aku bo miał pojemność na poziomie 31% i uszczelnienie bądź wymianę tej pompy (zapomniałem się dopytać ale dziś to zrobię bo jadę po korektę faktury) zapłaciłem 650zl i odpala z 1 obrotu niezalanie czy ciepły czy zimny teraz jeszcze tylko poduszki silnika wymienić i będzie super

                    Comment


                    • #25
                      regeneracja pompy CR to 2800zł a gdzie jeszcze robocizna? więc coś tam zrobili co działa, ale za 650zł to nikt pompy nie wymieni . ok, czyli tak naprawdę nie wiemy co zrobili.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        E tam nie wymieni Ja kilkanaście lat temu jechałem po pompę za 200zł , z Kielc do Katowic Bo przeglądu mi kopciuch nie przeszedł. Za samą pompę 650 zł to ok ale ten akumulator nowy mnie zastanawia. Czy chodzi o robociznę przy aku ?
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • #27
                          Civic 1.7 CTDI ciężki rozruch po rozgrzaniu silnika

                          Hej, mam problem z moją Hondą mianowicie ma problem z rozruchem po rozgrzaniu silnika do tych +- 90 stopni (czyli te 20 km) gdy ja zgaszę i wrócę po 10 minutach do auta to musze kręcić rozrusznikiem z 10 sekund (robię to na dwa razy zeby rozrusznika nie spalic) zanim samochód załapie i odpali, wtedy juz gdy go znowu zgaszę i probuje uruchomic to idzie mu to latwiej (tak jakby nie stracil tego cisnienia¿). Jednak gdy wsiadam w auto (np nastepny dzien) zeby znowu przejechać te 20/30 km i go zgaszę i po minucie wrócę do auta żeby uruchomić silnik to odpala tak jak na zimnym silniku czyli o wiele lepiej. W Październiku mialem robione uszczelnienie ukladu paliwowego poniewaz wtedy samochod zawsze na cieplym silniku potrzebował z 10 sekund zeby odpalić. aha oczywiscie czekam az zielona ikonka z kluczykiem zgasnie, podpompowanie gruszki nic nie daje, tak samo jak wciskanie nogi do 1/2 wysokosci pedalu gazu. Akumulator mam nowy 74ah i bodajże prądzie rozruchowym 680a ale wątpię by to cos miało wspólnego. Po nowym roku mysle zeby udac sie na diagnoze i sprawdzenie szczelnosci zeby zobaczyc co dolega.

                          Comment


                          • #28
                            Hej! temat przeniosłem, bo to jest kontynuacja tego co było, można śmiało wrócić do tematu, i zarazem konkretnego wpisu.



                            Zamieszczone przez ada_m Zobacz posta
                            byłem w warsztacie i mi zdiagnozowali nieszczelność pompy wtryskowej i ją wymienili i auto pali niezalanie czy ciepły zimny silnik
                            pytanie co konkretnie robili? bo jeśli wymienili pompę używaną na używaną w podobny stanie no to nie ma co tu gadać. Jak mówię, nie ma opcji aby pompę CR wymienić za 600zł. na nową. Można ją wyjąć i wymienić uszczelniacze które kosztują grosze , gro ceny naprawy to zabawa z wyjęciem i rozebraniem pompy.
                            Ogólnie mówiąc nie wierzę w taka robotę tego warsztatu. Moim zdaniem skoro zapłaciłeś te 600zł co mało nie jest za cokolwiek, co robili to powinieneś mieć jakąś gwarancję na te robotę. Minęło raptem 2 miesiące od tej "wymiany".
                            To co robiłeś, już robisz dobrze, już wiesz co i jak i jeśli to nie pomaga te proste czynności to problem leży zawsze z powiedzeniem "grzeb tam, gdzie było grzebane".
                            (a dla własnej edukacji zerknij jak wygląda pompa CR po rozebraniu części ssącej (to jest pompa ssawna, i to jedyna pompa ssąca w tym aucie innej nie ma. W baku masz jedynie pomiar, a główne ciśnienie daje pompa - ta co widzisz (ten sam korpus) w części wysokociśnieniowej).
                            Co bym zrobił?
                            1. sprawdził kody błędów - ale w momencie gdy silnik nie daje się uruchomić. Czyli kręcisz ... nie odpala. Kluczyk w pozycję ON II (świecą się zegary) podłączyć OBD2 - sprawdzić kody. (w tym dokładnie momencie) - kody spisać na kartkę lub zrobić foto z czytnika.


                            tak wygląda układ paliwa:



                            tu masz kosztorys naprawy pompy CR w 2012 roku ponad 2100zł

                            wpis #69.

                            2. sprawdził bym przewody paliwowe.
                            jako, że jestem dość mocno związany z forum zafiry, a tam mamy te same silniki, tj 1.7 cdti chciałem napisać, że dość często pojawia się awaria zaworu ssawnego pompy regulacji ciśnienia paliwa w pompie CR. Objawia się to falowaniem obrotów, co widać tutaj: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HuyL9fygre8#t=11 a tuaj tutorial z wymiany, niestety po angielsku: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1CyBpMhAqAU#t=30

                            poczytaj wpis #13.


                            3. masz rocznik 2004 - czyli masz przekaźnik świec żarowych:
                            sprawdziłbym czy na pewno 2 przekaźniki paliwa i świec żarowych są sprawne? (najlepiej pozamieniać miejscami).
                            Przekaźniki i bezpieczniki. Kontrolka świec żarowych 1.7 ctdi
                            wpis #12.

                            i na koniec... czytasz i oglądasz uważnie:
                            tutaj #wpis 19 - tak wygląda pompa ssąca po rozebraniu.
                            Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)


                            ta pompa jak nie działa to zrobiłem tak jak tu, wrzuciłem pompkę od spryskiwacza do baniaka z paliwem - ona "robiła" za pompę ssącą - i silnik działa jak złoto.
                            Podgrzewacz stanadyna ,czy dobry zamontowałem sta2800
                            wpis #8.
                            w tej "konfiguracji silnik chodził bardzo dobrze, uruchamiał się na widok kluczyka, ale ...jeździć się nie dało.



                            Dostałeś dużo wiedzy... musisz to posprawdzać.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              hej, zdążyłem tylko obadać czy przewody paliwowe są szczelne, no i są. Tak samo jak przekaźnik świec żarowych, reszty nie miałem kiedy sprawdzić, no bo czekała mnie wycieczka do szpitala ale to mniejsza, zauważałem ze gdy jest rozgrzany (sytuacja z dziś wracam z Mysłowic a4 kierunek Wrocław za Gliwicami +- 40 km wiec rozgrzany będzie pod górka dałem mu trochę za mocnego buta no i turbo odcięło bez checka, już sie z tym spotkałem wiec zjechałem zgasiłem no i poczekałem ta minutę daje zapłon (czekam az swiece i immo zgasnie) i przekręciłem na rozruch na sekundę ze było słychać ze rozrusznik kreci silnikiem puściłem i od razu znowu kręcę i odpala bez problemu tak jak na zimnym. Nie wiem czy ktos sie z tym spotkal czy nie ale u mnie zadziałało. Dopiero w najbliższym tygodniu wroce do tego serwisu co mi to "zrobili" aha i co do odciecia turbo, to pozniej mi jeszcze znowu odcielo (bo znowu zrobilem to pod lekka gorke 120 5bieg but do 160 i przy 140 odcielo) ale autem przez ostatnie 10 lat jezdzil starszy emeryt po czestochowie wiec zdaje sobie sprawe jak wyglądają łopatki i dolot przeczytałem wszystkie twoje odpowiedzi na ten temat wiec staram się to czyścic bo mam kiedy

                              Comment


                              • #30
                                witam jeszcze raz, jak pisałem ostatnio obadałem przewody paliwowe, no i stwierdziłem ze jest ok, jednak dzisiaj po codzinnej lekturze forum stwierdzilem, ze poszukam sam gdzie jest pompa CR bo do końca pewny nie byłem a generalnie moje cale doświadczenie o mechanice wynosze dopiero stad. No i patrzę na schematy gdzie co jest i znalazłem pompa zdjecie 2.jpg tylko zastanawia mnie stan wizualny pompy bo jak widac jest dosyć pordzewiała wiec podejrzewam, ze nigdy nie była zmieniana oraz przewody ktorych wczesniej nie znalazlem widac czarne kropki (obrazek) oraz ze jeden przewód gumowy wychodzący z pompy jest dosyc sparciały (zdjecie 1 i 2) pompa zdjecie 2.jpgpompa zdj 4.jpgpompa zdj 1.jpgpompa zdjecie 3.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X