Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Trudności z rozruchem rozgrzanego silnika Hondy Civic 1.7 ctdi 2004r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trudności z rozruchem rozgrzanego silnika Hondy Civic 1.7 ctdi 2004r

    Cześć, mam problem z moją Hondą która gdy się rozgrzeje po krótkiej przejażdżce gdy wskazówka wody dobije mniej więcej połowy i chce samochód na nowo uruchomić to zapala dopiero po jakiś 10 sekundach od kręcenia drugi raz na zimno pali bez problemu. w rozruszniku miałem już bendix wymieniany. Moje podejrzenia i mechanika to pompa wtryskowa bo słychać podczas odpalania że silnik nie tak jakby ciśnienia nabić. dzięki wszystkim.

  • #2
    ada_m, nie pisz w tytule tematu słów "pomocy" i problem" pisz cokolwiek co jest przedmiotem problemu. bo, jak wpiszesz teraz w wyszukiwarkę te 2 słowa to niewiele otrzymasz. Tu na forum to są same problemy i prośba o pomoc.
    Tematów o problemie który opisujesz jest dużo te auto jest bardzo obszernie opisane praktycznie w 90% jak mało które o jego problemach i rozwiązaniach. Wystarczy wejść do działu diesla i prześledzić tytuły.
    Tyle tytułem wstępu. Temat zmieniam.


    Co do sprawy, to nie jest wieśwagen, i nie ma sensu tu na siłę czegoś wymyślać? czy podłączany był komputer i czy wyskoczyły jakiekolwiek kody błędów? Przy okazji gdy coś tu będziesz pisał to napisz, bo to ważne, i ma znaczenie.
    Pompa wtryskowa gdyby nie działała to by silnik szarpał, prychał, nie miał mocy. Nic takiego nie piszesz. To nie jest tak że pompa nie działa tylko przy rozruchu a potem silnik działa i jest dobrze. Nie , tak pompa nie działa. To nie pompa.
    Postaraj się też pisać tak, by było to zrozumiałe, bo czytam to i próbuję złapać o co chodzi?
    Zamieszczone przez ada_m Zobacz posta
    bo słychać podczas odpalania że silnik nie tak jakby ciśnienia nabić.
    kto nabić? silnik? silnik niczego nie nabija. Mechanik też powinien wiedzieć jak działa pompa Common Rail, jak nie wie to nie daj się wciągnąć w jego pomysły. Bendix nie ma tu nic do rzeczy.
    Piszesz a mało informacji, aby na tej podstawie coś sensownego podpowiedzieć.
    Silnik nie ma problemu z uruchomieniem, tak czy siak odpala zawsze? a tylko ma trudności z rozruchem gdy się zagrzeje.
    Auto masz dość leciwe i trzeba założyć że wielu tam już grzebało, a do tego wiele części jest już z konkretnym przebiegiem. Powodów może być zatem dużo.
    - czy świece żarowe są sprawne?
    - czy filtr paliwa był wymieniany?
    - czy filtr paliwa jest prawidłowo zamontowany i jest 100% szczelny i nie zaciąga dolnym spustem powietrza?
    - czy sprawdzono szczelność obejm przewodów paliwowych głównie tych idących od filtra paliwa?
    - czy jak wciśniesz pedał gazu na 1/2 w gdy auto zagrzane - to pomaga?
    - czy załączenie kluczykiem na pozycję stacyjki ONII ponowne wyłączenie na OFF i ponowne załączenie na ONII (zapłon) - czy takie działanie pomaga?
    - czy gdy jest rozgrzany - (podniesiesz maskę) ręcznie ściskając pompę ręczną paliwa (te czarną gruszkę) i szybko do kabiny i próbujesz uruchomić? - czy to pomaga?
    to tylko kilka z głowy na szybko pytań.

    Wszystkie ww pytania ma ją znaczenie. Póki nie ma diagnozy i twierdzących odpowiedzi na np ww pytania nie pchamy łap do żadnego silnika a szczególnie do diesla.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      hej, żadnych błędów nie było odkąd mam te auto zawsze ma moc po odpaleniu nigdy nie było sytuacji że na zimnym silniku nie odpalił lub długo kręcił co do pytań to świece sprawdzę w domu a filtr paliwa był wymieniany w czerwcu (3kkm temu) i jest prawidłowo zamontowany szczelnosci układu nie sprawdzalem przekręcałem również kluczyk na zapłon i cofałem ale to nic nie daje a po ręcznym pompowaniu gruszki twardnieje ale nie ma żadnej różnicy potem przy odpalaniu
      Last edited by ada_m; 25-09-2024, 09:47.

      Comment


      • #4
        ok, jesteś oszczędny w zeznaniach, ale pomału do przodu...
        Pytania wynikały z najczęściej prostych powodów (nie tam zaraz pompa CR). np. słabo spięte obejmy paliwowe i nieco przepuszczały powietrze i stąd było kręcenie długie.
        Trochę jest niepewne np. to czy przepływomierz jest "zmęczony" stary i tez może na rozgrzanym oszukiwać dawkę paliwa (ale to dywagacje). Nie znam stanu technicznego auta wiec jest trochę "strzelania" z pomysłami.
        Jeśli będziesz sprawdzał świece żarowe, to zakładam że gdyby były wiadomo od kiedy to byś to wiedział na 100% a nie wiesz. W związku z tym (nie wiem jak długo masz auto) ale jeśli świece nie były wymieniane dłużej jak 3 lata, to nie musisz ich sprawdzać. Po prostu je wymień.
        Tematy dot. wymiany świec znajdziesz na forum.
        Przeczytaj.
        świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi

        zapieczona świeca żarowa 1.7 CTDI

        dlaczego świece?
        bo świece nie podlegają diagnostyce OBD2 przez komputer tego silnika. Stąd zawsze kiedy one są podpięte to komputer widzi że są, ale nie wie czy działają czy nie. Jak mówię jeśli to są świece ponad 3 letnie to wymień. Zastosuj to co polecamy.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          w domu sprawdzę świece dzięki za radę aha i auto mam pół roku więc nie wiem kiedy świece były wymieniane dam znać później, dzięki bardzo

          Comment


          • #6
            zazwyczaj jest tak, że jak ktoś ma to auto 1,7ctdi krótko (mniej jak rok czasu tj. pełna zima i pełne lato) to ma wiele pytań i sytuacje go zaskakują. Sugeruję zatem abyś częściej sięgał do Działu Diesla i tam szukał informacji niż u mechaników. Bo mechanicy nie znają się na tym modelu i właśnie z tego forum czerpali wiedze. Niektórym honor nie pozwala czytać fora, więc tylko generują koszty użytkownikowi, który się wścieka.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tylko, że świece miałyby większe znaczenie podczas odpalania z zimnego niż z ciepłego silnika a autor pisze, że z zimnego jest wszystko Ok.
              Nie neguję potrzeby wymiany świec ale jednak teoria, że przez świece silnik na ciepłym nie odpala trochę mi się nie klei.
              Ja szukałbym raczej problemu w elektronice sterującej, która po rozgrzaniu (się) powoduje problemy, niestety nie jestem w stanie nic bliżej napisać, bo absolutnie tego silnika nie znam i nie wiem jak jest oczujnikowany.

              Comment


              • #8
                Jasne, wnioski wyciągasz dobre. Jednak jest tak że pracą świec zarządza komputer silnika i nie wiesz kiedy je załącza i wyłącza. Nie ma nad tym kontroli OBD2 czyli nie sprawdzisz ich kondycji podłączając komputer. Jedyna opcja to po prostu fizycznie miernikiem lub podłączając pod aku.
                Komputer silnika na podstawie zebranych parametrów różnych czujników (pilnujących skład mieszanki) sam steruje czy prąd na nie podać czy nie i jakiej wielkości. I teraz, jeśli świece są słabe lub nie działają choćby 1 sztuka! (mimo zagrzanego silnika) to: ECm podaje mniejszą dawkę paliwa, mniejszą ilość powietrza a rekompensuje sobie to świecą żarową którą rozgrzewa na chwilę i do tego może ja nadal aktywować nawet w trakcie pracy silnika.
                Stąd musisz pokręcić dłużej by zrobiła się większa kompresja dla samozapłonu bez udziału uszkodzonej świecy przy rozgrzanym silniku. Na zimnym dawki idą większe i łatwiej uruchomić. Taka jest teoria ale i tak działa ten system w tym aucie.
                W każdym razie czasem coś co się nie klei jest nielogiczne okazuje się działające i nie idzie tego zrozumieć, czemu.
                Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                Ja szukałbym raczej problemu w elektronice sterującej,
                to zbyt ogólnie powiedziane, poza tym, elektronika sterująca podlega w tym modelu bardzo ścisłej kontroli OBD2, czyli, jeśli cokolwiek elektronicznego by nie działało, to masz natychmiast Check Engine. A piszesz, że CE nie wywala. No to musze zapytać czy masz tam żaróweczkę w tej kontrolce, lub inaczej czy CE po przekręceniu kluczyka świeci i czy gaśnie ona po jego uruchomieniu? Jeśli jest i gaśnie po uruchomieniu to oznacza że elektronika działa.
                Wpływ na taki rozruch może mieć nawet paliwo jaki tam lejesz, w sensie nie z podrzędnych stacji.
                Pisze Ci z mojego doświadczenia. Elektronika w tym aucie jest dość prosta i bardzo trwała. Natomiast czujniki są niemieckie głównie Bosch i Pierburg. Jeśłi np. taki czujnik jak MAF przepływomierz ma 20 lat i nie był czyszczony a ma przebieg 250tys no to on nie będzie działał jak nowy, mimo że ECM silnika go widzi i traktuje jako sprawny. A ty go wymieniał nie będziesz bo nie ma żadnej informacji Check Engine dla tego obszaru (przepływomierza).
                Więc o jakiej elektronice myślisz? jak chcesz go diagnozować? no musiałbyś wymienić wszystkie czujniki, lub je podmieniać by sprawdzać efekty tych działań.
                Nie bardzo wiem gdzie konkretnie chciałbyś grzebać? (lub mechanik).
                Sugerowałbym jednak nie grzebać w ciemno.
                Najczęściej tak podpowiadam by nie generować kosztów, lub je zminimalizować do minimum. No jak dla mnie świece są duuuzo tańszą opcją niż pomysł w grzebania w Pompie CR. no, ale ok, możesz spróbować z mechanikiem od pompy .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  A piszesz, że CE nie wywala
                  rambo7 - piszesz "do mnie" a to nie jest mój temat ani moje auto. Problem ma inny user.

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  świece są duuuzo tańszą opcją niż pomysł w grzebania w Pompie CR
                  Również ostatnią rzeczą którą bym tykał to pompa, aczkolwiek chyba jesteśmy w stanie opomiarować ciśnienie generowane przez pompę i potwierdzić, że tu wszystko jest ok (słaby wydatek pompy przy pracującym motorze powodowałby zmniejszenie ciśnienia, ale może i wydajność pompy jest do pomierzenia).
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Elektronika w tym aucie jest dość prosta i bardzo trwała. Natomiast czujniki są niemieckie głównie Bosch i Pierburg. Jeśłi np. taki czujnik jak MAF przepływomierz ma 20 lat i nie był czyszczony
                  Właśnie o takich miejscach myślałem, ale nie znam specyfiki silnika i nie wiem co i gdzie jest w nim zabudowane.
                  Pomiar masy powietrza na pewno bym próbował przeczyścić, przepustnicę również. Sprawdziłbym ceny czujników zabudowanych na silniku, ale przy ewentualnych podmianach w ciemno skupiłbym się najpierw na tych które informują komputer o zmianach temperatury.
                  Zawsze po ewentualnej podmianie przy braku efektu wstawiałbym oryginalny, zdemontowany czujnik w swoje miejsce i nigdy nie podmieniam kilku jednocześnie.
                  Powoli i do celu..

                  Teraz oddajmy głos włascicielowi, może napisze nam czy już coś sprawdził i jakie są efekty lub przemyślenia pokontrolne.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    chyba jesteśmy w stanie opomiarować ciśnienie generowane przez pompę i potwierdzić, że tu wszystko jest ok
                    Taka możliwość jest bo podłączając kompa będzie wsio widać, ale nie ma potrzeby pompa CR ma 2 czujniki i po trasie listwa wtryskowa ma czujnik. To jest Common Rail i tu non stop pod diagnostyką. Jak by było ciśnienie nie w zakresie jakie być powinno to by wywaliło CE i w ogóle by było czuć, że nie jedzie (wystarczy zerknąć w tematy pisane co się dzieje w zimę jak jest poniżej -13stC i nie ma podgrzewacza paliwa).
                    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    Teraz oddajmy głos włascicielowi
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      cześć wszystkim w tym lub przyszłym tygodniu będę miał wymieniane świece więc dam znać jak będzie po wymianie jeszcze dodatkowo zauważyłem dziś rano gdy w aucie pokazało że na dworze jest 1 C to miał lekki problem żeby odpalić co prawda nie kręcił tak długo jak gdy jest nagrzany no ale dłużej niż gdy stał jeszcze parę dni temu i dopiero od czerwca stoi na dworze bo mając wcześniej te auto to było w garażu i nie zauważałem tego gdy było zimnej na początku wiosny

                      Comment


                      • #12
                        Czekamy z niecierpliwością

                        Comment


                        • #13
                          Jak dasz radę zrób foto świec, a jak będziesz je miał to pobaw się zrób testy na grzanie, takie jak na YT pokazują, zobaczymy co i jak działały.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            cześć dzisiaj w końcu się za to zabrałem sprawdziłem świece i wyszło że na 4 świece 3 są spalone już mechanik mi zamówił świece także jutro dam znać i zrobię zdjęcia swiec i je tu wstawie

                            Comment


                            • #15
                              cześć świece wymienione i dalej nic przejechałem się ok 15 km żeby rozgrzać silnik wróciłem poczekałem minutkę przekręciłem na zapłon po zgaśnięciu kontrolki świec która i tak tylko mrugla poczekałem jeszcze 5 sekund dodatkowe to dalej to nic nie dało kręci i kręci i dopiero przy drugiej próbie odpali

                              Comment

                              Working...
                              X