Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Nie ma suwaj DPF tylko wyczyść chemią , Chołowczyc reklamuje od K2 .
    Ostatnio są czytania w sejmie o EGR i DPF że będzie mandat 5000 zł za brak i zatrzymany dowód co się wiąże z montażem DPF by przegląd zrobić .

    250 tys , silnik trochę musi mieć zużycia , luzy więc przejdź na 5w40 , nawet gdy ON będzie rozcieńczał to i tak masz na start wyższą lepkość.

    Ja lałem Milleres EE nanodrive 5w40 full syntetyk.

    Test po blisko 20 tys km przebiegu

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #92
      Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
      Nie ma suwaj DPF tylko wyczyść chemią , Chołowczyc reklamuje od K2 .
      Ostatnio są czytania w sejmie o EGR i DPF że będzie mandat 5000 zł za brak i zatrzymany dowód
      Wczoraj się z tego wycofali. Na tą chwilę nie będzie żadnych kar. Kwestia badań na SKP pozostaje otwarta.
      Ja też nie polecam wycinania.

      Comment


      • #93
        Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
        czy mogą wystąpić jakieś groźne następstwa tego iż auto jeździło na oleju rozcieńczonym olejem napędowym z racji iż na pokładzie był dpf?
        ON nie jest olejem smarnym, więc konsekwencje są chyba oczywiste. Jeśli przybywa oleju to skróć interwał wymiany oleju. Użytkownicy na gwarancji jeździli do ASO upuszczano mieszaninę i dolewano świeżego.
        Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
        Jaki olej sprawdzi się do auta bez dpf
        Każdy. Każdy mam na myśli spełniający wymagania dla silników bez dpf. Czyli wszystkie na których nie ma literki "C". czyli ACEA B3, B4.
        Last edited by rambo7; 26-11-2018, 08:01.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #94
          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          Nie ma suwaj DPF tylko wyczyść chemią , Chołowczyc reklamuje od K2 .
          Ostatnio są czytania w sejmie o EGR i DPF że będzie mandat 5000 zł za brak i zatrzymany dowód co się wiąże z montażem DPF by przegląd zrobić .

          250 tys , silnik trochę musi mieć zużycia , luzy więc przejdź na 5w40 , nawet gdy ON będzie rozcieńczał to i tak masz na start wyższą lepkość.
          dpf wyleciał 3 miechy temu, zrobiłem od tego czasu 5tys km i nie żałowałem ani przez 5 sekund :P co do oleju pewnie przy wymianie zaleje 5w40

          Comment


          • #95
            U mnie dziś zaobserwowałem pierwszy raz od 7 tkm proces wypalania DPF, który był wymieniony na nowy 20 tkm temu (poprzedni właściciel w DE). Lekko podwyższone obroty, inna wrażliwość na pedale gazu i na shamowaniu silnikiem ekonomizer pokazywał 2 do 3 kresek (do tej pory zawsze było 0). Ogólnie było widać podwyższone spalanie. Po wjechaniu na "S" i po dosłownie 10 minutach jazdy ze stałymi obrotami 2.5 tyś/min. proces wypalania się zakończył. Oczywiście żadnych komunikatów na BC. Generalnie jak ktoś zna swoje auto to momentalnie powinien wychwycić moment "prepare", "procesed" i "mission completed" Także od 7 tkm nie widać najmniejszego śladu przybywania oleju. Stan po 7 tkm jest identyczny jak świeżo po wymianie.
            Żeby była jasność - nie jestem fanem tego ustrojstwa ale kupując auto z EURO5 liczyłem się z tym, że będzie mieć DPF'a. Zależało mi na tym aby był świeżo wymieniony i taki egzemplarz znalazłem. Z tego co widzę nowe zamienniki tych filtrów już mocno potaniały. Można je już kupić w okolicy tysiaka. Jak zacznie fiksować będę się martwił co dalej ale mam nadzieję, że to za kolejne 100 tkm.

            Zamieszczone przez Ferdi Zobacz posta
            dpf wyleciał 3 miechy temu, zrobiłem od tego czasu 5tys km i nie żałowałem ani przez 5 sekund
            Niestety, jednak gardło się zaciska i "jutro" może być różnie. Świeży artykuł -> https://auto.dziennik.pl/aktualnosci...filtr-dpf.html

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez UFO_ Zobacz posta
              Żeby była jasność - nie jestem fanem tego ustrojstwa ale kupując auto z EURO5 liczyłem się z tym, że będzie mieć DPF'a. [/URL]
              według ogólnodostępnych źródeł jak i wypowiedzi forumowiczów 2.2 ufo ma Euro 4 czyli powinno się mieścić w swojej widełce również bez dpf.

              a pozatym z dpfem wypalajacym się co 7 tys to można śmigać... mój palił się co 500, auto kopciło wtedy na biało i oleju przybywało niemiłosiernie :P i to co napisałem wyżej trochę utwierdziło mnie przy wycince chodź nie jestem tego oczywiście na 100% pewny - czas pokaże ale myślę, że będzie gitarka

              Comment


              • #97
                Zgadza się. N22 o oznaczeniu I-CTDI (140 PS) spełnia normę EURO4 (niezależnie czy z DPF czy bez niego) natomiast I-DTEC (150 PS) spełniał EURO5.

                Zasadnym jest pytanie - jeśli miałyby wejść "obowiązkowe" DPF to wymagane będzie to na podstawie homologacji/ nr VIN danego egzemplarza czy też kryterium kluczowym będzie wymaganie w/g norm EURO... czyli od EURO5 w górę...

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez UFO_ Zobacz posta
                  Zgadza się. N22 o oznaczeniu I-CTDI (140 PS) spełnia normę EURO4 (niezależnie czy z DPF czy bez niego) natomiast I-DTEC (150 PS) spełniał EURO5.

                  Zasadnym jest pytanie - jeśli miałyby wejść "obowiązkowe" DPF to wymagane będzie to na podstawie homologacji/ nr VIN danego egzemplarza czy też kryterium kluczowym będzie wymaganie w/g norm EURO... czyli od EURO5 w górę...
                  Dziękuję UFO_ za informację odnośnie normy EURO dotyczącego silnika N22.
                  Po przeczytaniu całego wątku oraz powyższej wiadomości, nurtuje mnie pytanie co autor miał na myśli (producent) wprowadzając DPF do euro4?
                  Zakładam jakieś normy środowiskowe (cząstki PM czy inne ekolobby na UE) w których wprowadzono DPF.
                  Jestem ciekaw co wymyślą u nas w kraju odnośnie DPFów - oby weryfikacja nie po VIN, choć jeśli miało by tak być musieli by otrzymać bazy danych od wszystkich producentów, a to trochę potrwa.
                  Rozumiem że wyciąg z homologacji mają w systemie powiążą z VINem o ile odszyfrują temat i będzie lipa nawet z EURO4 .
                  Poczekamy zobaczymy.
                  Dodatkowo artykuł > https://www.motofaktor.pl/obowiazkow...znego-pojazdu/

                  Wiem temat dotyczył UFO, ale też mam taki sam silnik
                  W rodzinie mam drugą CR-V z 2.2 140KM z tym że krajową i nie ma DPF - przy kontroli nic nie mogą zrobić w związku z DPF bo go nie ma
                  Trochę to niesprawiedliwe

                  Dla mnie, podsumowując DPF to:
                  * z jednej strony ekologia,
                  * z drugiej to maszynka do zarabiania pieniędzy (zużycie ON do wypalania DPF oraz problem ze stanem oleju który również generuje koszt + ewentualny koszt płukania hydro filtra/ ewentualnie zakup nowego DPFa, w najgorszym wypadku uszkodzenie osprzętu i silnika) .

                  Czy ktoś używał chemii typu DPF cleaner do ON?
                  Last edited by Mechanik_10; 22-02-2020, 01:27.

                  Comment


                  • #99
                    WITAM mam to samo w skucie : po wymianie słupka silnika i regenarcji dpf auto stało 1,5 roku w garazu teraz zaczełem jezdzic
                    i pojawil sie dpf z wykrzyknikiem po podłączeniu do kompa zero błedow parametry igła postanowiłem go wypalić postojowo komuterem pomogło na 100km
                    i problem wrócił może ktoś może mi pomoc Dziekuje serdecznie z gory

                    Comment


                    • Zamieszczone przez KRYSTIANKRYBRY Zobacz posta
                      WITAM mam to samo w skucie : po wymianie słupka silnika i regenarcji dpf auto stało 1,5 roku w garazu teraz zaczełem jezdzic
                      i pojawil sie dpf z wykrzyknikiem po podłączeniu do kompa zero błedow parametry igła postanowiłem go wypalić postojowo komuterem pomogło na 100km
                      i problem wrócił może ktoś może mi pomoc Dziekuje serdecznie z gory
                      Miałem podobny problem, który był spowodowany przez uszkodzony czujnik ciśnienia spalin, tj. pojawiał się komunikat filtra dpf z wykrzyknikiem, pomimo, że filtr fizycznie nie był zapchany. Po wymianie czujnika problem zniknął.

                      Wracając do tematu, to zdecydowanie nie polecam usuwania DPF. Znacznie lepiej go profesjonalnie regenerować - co sam zrobiłem ponad 20 tys. km temu. Po regeneracji oraz po wgraniu nowego oprogramowania w ASO, filtr wypala się, w zależności od pory roku, co ok. 1200-3000 km (przed regeneracją co 300-600 km). W takiej sytuacji użytkowanie filtra przestało być w ogóle uciążliwe, a przynajmniej można bez obaw pojechać autem za granicę. Poniżej wklejam zrzut ekranu z programu OBD, pokazujący czas od ostatniej regeneracji filtra:

                      Screenshot_20200222_194417_com.ovz.carscanner.jpg

                      Warto też zadbać o kondycje świec żarowych. Co prawda ten silnik pomimo niesprawnych świec będzie normalnie odpalać nawet w zimie, ale świece żarowe uczestniczą również w procesie wypalania DPF. Po wymianie świec żarowych zauważyłem, że czas potrzebny do regeneracji DPF spadł o kilkadziesiąt procent, tj. wcześniej zazwyczaj musiałem przejechać ok. 25-30 km, aby procedura wypalanie się zakończyła, obecnie jest to. ok 15-20 km.
                      Last edited by leo111; 04-07-2020, 10:53.

                      Comment


                      • Jeśli jest dostęp do sprzętu , narzędzi,masz trochę chęci i umiesz spawać,to możesz to zrobić sam.
                        To jest w aucie z czujnikiem różnicy ciśnień banalnie proste,choćby ze względu na czysto manualny pomiar nie wspomagany oprogramowaniem.
                        Zachowujesz oryginalne oprogramowanie,puszkę której obecność w aucie "może się przydać",czas i pieniążki.
                        dpf.jpg
                        Last edited by m26; 04-07-2020, 13:02.

                        Comment


                        • Hejka,

                          a czy ten hds him (ten z alie..) odczyta stan zapchania dpfa w civic 9gen? 2015r, 1.6i-dtec... ?

                          A moze da rade wypalic go na postoju hmm ?

                          Comment


                          • przeniosłem - ten temat chyba jest bardziej odpowiedni.
                            co da ci ta informacja o stanie zapchania filtra? nic. System diagnostyki pokładowej w 1,6i-dtec diagnozuje na bieżąco stan zapchania filtra i dobiera do uzyskanych wyników odpowiedni interwał uruchamiania wypalania. Im większa różnica ciśnień pomiędzy wejściem a wyjściem spalin, tym częściej uruchamia się tryb wypalania, aż w pewnym momencie wypalanie system realizuje co chwilę. No i już wiadomo że jest mocno zapchany. Nie wiem po co Ci informacja ze skanera?
                            Wypalanie, o wypalaniu DPF jest całe mnóstwo informacji w internecie i tu na forum też.
                            Skoro pytasz to masz z tym kłopot, na razie nie piszesz jaki? z czym walczysz? na jakim etapie jest stan "życia" filtra?
                            Poczytaj ten temat od początku.
                            Odpowiadając na pytanie
                            Zamieszczone przez pachuc Zobacz posta
                            da rade wypalic go na postoju hmm ?
                            to najpierw musisz jak użytkownik wiedzieć jak to działa? by wiedzieć czy to ma sens. Aby "wypalić" sadze z DPF musi on osiągnąć temperaturę rzędu 650stC. Pomyśl, co trzeba zrobić, jakie działania wywołać aby doprowadzić DPF do takiej temperatury? Co byś zrobił? trzymał na biegu jałowym obroty silnika 4600? przez 40 minut? aby silnik diesla uważać za rozgrzany w obecnych temperaturach zewnętrznych potrzebujesz około 20 km. jazdy najlepiej dynamicznej. Jeśli DPF nie osiąga 650stC a różnica ciśnień jest za duża to masz Check Engine. Proces prawidłowego wypalenia DPF nie ma szans powodzenia. Nie ma spełnioych warunków do przeprowadzenia tego procesu.
                            Ogólnie mówiąc masz wyjścia takie: albo zacząć jeździć odcinki minimum 20km w jedną stronę, albo chemiczne wypłukać DPF ale to tylko spowoduje na jakiś czas poprawę bo różnica ciśnień będzie oczywiście mniejsza ale po jakimś czasie ponownie go zatkasz jak bie zapewnisz silnikowi odpowiednich warunków pracy a DPFowi odpowiedniej temperatury 650stC. albo dezaktywowanie DPF.
                            No jakieś działanie z tych 3ech musisz podjąć. Nie ma tak, że nic zie zrobisz, jedno z 2 robić regularnie musisz nie ma innej opcji albo 1 działanie radykalne, pozbycia się tego gówna.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Rambo7

                              Dzięki za info.. przejrzałem cały temat i wiele innych.. Auto z 2015 r. przebieg 95 tyś.. 1.6-idtec. Tak, użytkowane na w miarę małych odcinkach, miasto, 3-4 razy w tyg. do pracy 18km w jedną stronę (czasmi dłuższe wypady 100-200km).. ja tym autem nie jeżdżę .. tylko kobita .. i tu jest problem.. doedukowałem się sam i jej też opowiedziałem co i jak .. (kiedy się wypala dpf..)

                              Błędów nie zgłaszał żadnych a poropo check engine etc...

                              No ale oleju przybywa.. i nie wiem kiedy była ostatnia regeneracja.. czy się udała etc (po to kupiłbym jakiś skaner... albo pod honde albo uniwersalny..jak by dał radę).. wątpie.. bo przybywa i przybywa.. ostatnio przez 3 miesiace/5 tyś przybyło jakieś 7mm... (w tym czasie byliśmy w PL.. łącznie 2500km.. autostrada.. nie zauważyłem wypalania dpf w tym czasie )olej zmieniłem (0w30 jakiś sunoco.. taki lali tu u mechaniora.. mieszkamy w DK.. wycięcie odpada.. niby piszecie, że skład spalin się nie zmieni etc... ale nie ryzykowałbym .. na przeglądzie podpinają auto do kompa.. czy czegoś tam w podobie i sprawdzają spaliny)..

                              Z błedów wyskoczył ostatnio - check pgm-fi... sam bym sobie odczytał bład ale nie mam jeszcze skanera .. wiec trzeba było zapłacic > diagnoza > błąd świecy żarowej numer 4... świece wymienię za parę dni...


                              Auto ogólnie pali, jeździ.. (trochę odrapane felgi przez damski styl jazdy LOL.. )tylko to przybywanie cholernego oleju ;/

                              Szybkie googlowanie nie dalo rezultatu.. hehe - ile kosztuje taki nowy filtr dpf.. ? jak nie jakąś fortunę to jestem w stanie zapłacić i kolejne 5lat/100tyś nie mieć problemu z tym szajsem olejowym... (tryb jazdy się dużo nie zmieni.. )chyba, że pojawią się
                              jakieś inne problemy po drodze :.. . Ewentualnie zamiana na 1.8 v-tec..

                              Sorry za taki 'obszerny' i trochę wielotematyczny post

                              Comment


                              • Po pierwsze naprostuję trochę:

                                Wypalanie statyczne oczywiście jest możliwe. Praktycznie w każdej marce. Również w Hondzie. Procedurę włącza się komputerami serwisowymi. Czy chiński HDS to zrobi? Nie wiem. Mam HDS ale nie mam takiego auta żeby to sprawdzić.

                                Po drugie- zgadzam się w 100% z Rambo7.

                                Zamiast pakować nowy dpf, lepszą opcją jest wycięcie go i zmiana softu (trzeba dezaktywować).

                                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by Paluch; 15-10-2020, 15:50.

                                Comment

                                Working...
                                X