Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
    Jak do tej pory oleju nie przybyło, ale przez cały czas jeżdżę z włączonym wskaźnikiem chwilowego spalania i przez cały czas go pilnuję
    sprytnie sobie radzisz i za razem podpowiedź dla innych, jak rozpoznać gdy załączy się wypalanie filtra i co wtedy robić .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #62
      Dokładnie, gdy przy hamowaniu silnikiem spalanie nie schodzi do 0, to natychmiast jadę na obwodnicę. Przejadę około 20km przy obrotach >2.5 tys, spalanie wraca od razu do normy i można czekać na kolejne wypalanie;P

      Comment


      • #63
        na często zadawane pytania z zakresu usuwania filtra DPF, tu trochę wiedzy z magazynu auto: https://magazynauto.interia.pl/porad...ozi,nId,643621
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #64
          Witam wszystkich i dziękuję za rady,u mnie jest trochę inaczej mam hondę jakiś czas,ostatnio zrobiłem około 1500km po Polsce .Po przejechaniu około300 km z zachowaniem wszelkich zasad zaświecił się DPF wypalanie trwało 15min. Po następnych 500km znowu, wypalanie na autostradzie 32minuty,około 300km do domu tankowanie oczywiście on verva,po wyjeździe z cpn_u i wrzuceniu 3biegu zaświeciła się kontolka imitująca silnik dojechaliśmy z tym komunikatem do domu,silnik pracował mormalnie, przybyło 1cm oleju, proszę o rady

          Comment


          • #65
            Na wstępie to zapraszam Cię do lektury regulaminu forum bo nie zastosowałeś się do jego zapisów.
            Co do DPF...
            Trzeba by było podjechać gdzieś pod komp i sprawdzić stan tego filtra, ale wygląda na to że kończy swój żywot.
            Jeśli to jego wina to:
            Możesz kupić nowy, ale musiałbyś rozbić grubą skarbonkę.
            Możesz próbować go dać do zregenerowania - różne są opinie, niektórym błędy szybko wracają, inni bezproblemowo używają auto.
            Możesz wyciąć (lub wytłuc zawartość) ten filtr, aczkolwiek trzeba również pamiętać o tym by przeprogramować komputer co nie każdy "spec" potrafi porządnie wykonać.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez irek0 Zobacz posta
              Witam wszystkich i dziękuję za rady,u mnie jest trochę inaczej mam hondę jakiś czas,ostatnio zrobiłem około 1500km po Polsce .Po przejechaniu około300 km z zachowaniem wszelkich zasad zaświecił się DPF wypalanie trwało 15min. Po następnych 500km znowu, wypalanie na autostradzie 32minuty,około 300km do domu tankowanie oczywiście on verva,po wyjeździe z cpn_u i wrzuceniu 3biegu zaświeciła się kontolka imitująca silnik dojechaliśmy z tym komunikatem do domu,silnik pracował mormalnie, przybyło 1cm oleju, proszę o rady
              Radzę sprzedać póki jeździ i kupić na benzyne.

              Comment


              • #67
                Witam,
                a jak teraz wygląda kwestia przeglądów z usuniętym filtrem? co jeśli na przeglądzie się o to doczepi? albo emisja spalin wyjdzie za duża?

                pozdrawiam

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez radus Zobacz posta
                  Witam,
                  a jak teraz wygląda kwestia przeglądów z usuniętym filtrem? co jeśli na przeglądzie się o to doczepi? albo emisja spalin wyjdzie za duża?

                  pozdrawiam
                  Czy się ktoś przyczepi to zależy jak zawsze od stacji - jeden się przyczepi, a drugi przymknie oko. Tu się nic nie zmieniło mimo przepisów (ale może jeśli wprowadzą obowiązkowe kamery na SKP i będzie nad tym kontrola).
                  Ale jeśli już się przyczepi to jako, że przegląd jest już z góry opłacony, to dostajesz 2 tygodnie na naprawę "usterki" i musisz przyjechać na przegląd poprawkowy (cena chyba coś koło 20 zł od usterki, która jest do ponownego sprawdzenia) - a w systemie jest wbite, że auto nie przeszło, więc nie da się poszukać innej, "łagodniejszej" stacji.
                  Last edited by Slinger; 15-03-2018, 08:52.
                  Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                  Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Czy się ktoś przyczepi to zależy jak zawsze od stacji - jeden się przyczepi, a drugi przymknie oko. Tu się nic nie zmieniło mimo przepisów (ale może jeśli wprowadzą obowiązkowe kamery na SKP i będzie nad tym kontrola).
                    Ale jeśli już się przyczepi to jako, że przegląd jest już z góry opłacony, to dostajesz 2 tygodnie na naprawę "usterki" i musisz przyjechać na przegląd poprawkowy (cena chyba coś koło 20 zł od usterki, która jest do ponownego sprawdzenia) - a w systemie jest wbite, że auto nie przeszło, więc nie da się poszukać innej, "łagodniejszej" stacji.
                    ale jak naprawić taka usterke? filtr wycięty czyli co trzeba kupić nawy filtr i założyć? a po drugi wycinanie filtrów jest nielegalne i o to mi chodzi czy diagnosta się nie doczepi?

                    Comment


                    • #70
                      Jak zauważy to się doczepi, ale to wszystko zależy po prostu od diagnosty.. a jak naprawić usterkę ? Musisz kupić nowy dpf i zamontować, inaczej się nie da.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Musisz kupić nowy dpf i zamontować, inaczej się nie da.
                        Teraz są już zakłady, które robią regenracje filtra - wyciągają go z auta i płuczą jakimiś specjalnymi chemikaliami w wysokiej temperaturze jeśli dobrze pamiętam, a potem montują z powrotem. Nie jest to tanie (ale zdecydowanie tańsze niż nowy DPF) i nie wiem czy każdy filtr da się w ten sposób zregenerować. Ale na pewno nowy DPF nie jest już jedyną opcją w wielu wypadkach.
                        Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                        Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez radus Zobacz posta
                          a jak teraz wygląda kwestia przeglądów z usuniętym filtrem? co jeśli na przeglądzie się o to doczepi? albo emisja spalin wyjdzie za duża?
                          ale na jakiej podstawie się doczepi?
                          Puszka jest nikt jej nie wywala, widać ją i ona jest zamontowana. Nie ma wypełnienia, albo jest nawet wypełnienie - jest wszystko jak wypuściła fabryka - to co myślisz facet ma rentgena w oczach? - nie ma i nie ma prawa rozkręcać Ci wydechu!
                          Jak programowo jest deaktywowany to co on sprawdzi?
                          Więc konkretnie ...co masz na myśli ? powiedz? Pokazałbym Ci 2 auta i za chiny nie zorientujesz się który ma deaktywawany dpf. on jasnowidzem też nie jest - więc ?
                          Emisja spalin aby wyszła w hondzie za duża to silnik musi mieć usterkę, wtrysków, egr, przepływki, no coś musi być uszkodzone, jeśli silnik jest sprawny to emisja bez dpf jest grubo poniżej norm. Poza tym jeśli to jest diagnosta rzetelny to nie ma prawa badać spalin na zimnym silniku. Często jest tak że na przegląd jedziemy w sobotę rano po śniadaniu i to na stację oddaloną o 3-5 km. normaly diagnosta powinien kazać zrobić 15km minimum aby badać spaliny. Jak zrobisz sprawnym sinikiem Hondy dieslem 15 km to z rury leci czysto że niektórzy z dpf tak czysto nie mają.
                          W polsce nie ma obowiązku badania spalin. Badanie jeśli sie za to weźmie to muszą być ku temu powody.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ale na jakiej podstawie się doczepi?
                            Puszka jest nikt jej nie wywala, widać ją i ona jest zamontowana. Nie ma wypełnienia, albo jest nawet wypełnienie - jest wszystko jak wypuściła fabryka - to co myślisz facet ma rentgena w oczach? - nie ma i nie ma prawa rozkręcać Ci wydechu!
                            Jak programowo jest deaktywowany to co on sprawdzi?
                            Więc konkretnie ...co masz na myśli ? powiedz? Pokazałbym Ci 2 auta i za chiny nie zorientujesz się który ma deaktywawany dpf. on jasnowidzem też nie jest - więc ?
                            Emisja spalin aby wyszła w hondzie za duża to silnik musi mieć usterkę, wtrysków, egr, przepływki, no coś musi być uszkodzone, jeśli silnik jest sprawny to emisja bez dpf jest grubo poniżej norm. Poza tym jeśli to jest diagnosta rzetelny to nie ma prawa badać spalin na zimnym silniku. Często jest tak że na przegląd jedziemy w sobotę rano po śniadaniu i to na stację oddaloną o 3-5 km. normaly diagnosta powinien kazać zrobić 15km minimum aby badać spaliny. Jak zrobisz sprawnym sinikiem Hondy dieslem 15 km to z rury leci czysto że niektórzy z dpf tak czysto nie mają.
                            W polsce nie ma obowiązku badania spalin. Badanie jeśli sie za to weźmie to muszą być ku temu powody.
                            Czyli wycięty DPF nie może wpłynąć na to, że auto smrodzi spalinami?

                            Comment


                            • #74
                              pod warunkiem sprawnego silnika, (mając na uwadze cały osprzętu zarządzania pracą silnika). Te silniki wychodziły bez DPF! więc DPF nie ma wpływu na pracę silnika jak "Stefan Batory".
                              Jeśli tak właśnie się dzieje że czadzisz, to trzeba się zastanowić co ma wpływ na taki skład mieszanki. DPF nie jest pochłaniaczem sadzy, jest dopalaczem NOx cząstek stałych praktycznie nie widocznych dla oka.
                              (Elektrownie węglowe (konwencjonalne) palą węglem różniej jakości - widziałeś tam czarny dym z komina?)
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #75
                                Moje auto nie wydziela czarnego dymu, tylko śmierdzący.

                                Comment

                                Working...
                                X