Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 2,2 UFO - DPF do wymiany czy usuwać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tak, mój Civic jest z niemieckiego rynku. Mam go od przebiegu 150 tys (aktualnie 177) i święcie przekonany byłem, że ktoś już musiał coś z DPF robić.
    Co do tych 10 litrów, to wskazanie jest jak toczę się na sprzęgle przy 10-15 km/h. Jak wciskam sprzęgło przy prędkości około 50km/h to zatrzymuje się na 4 litrach.
    Co do błędu jeszcze, to wyczyścił go, check system z wykrzyknikiem od DPF zniknął, zrobiłem dzisiaj 30 km głównie po mieście i jak do tej pory nic się nie zaświeciło.
    Więc ciąć ten DPF, czy zmiana oleju i obserwacja, czy będzie go przybywało i wtedy od razu na usuwanie? Oczywiście podjadę do innego zakładu tym razem

    Comment


    • #47
      Nie jest dobrze dla silnika jeśli oleju jest ponad Max, oraz jeśli w oleju znajduje się % ON. Proponuję typową praktykę upuścić oleju do 3/4. Pytałem o niemioecki rynek bo i ile jestem zorientowany to na rynek niemiecki DPF był zakładany od samego początku, w Polsce w osobówkach dopiero od 1.11.2011r. Spuść trochę oleju do stanu 3/4 nie garuj silnika pod czerwone pole jeździj normalnie i obserwuj poziom, jeśli zacznie rosnąc to trzeba rozważyć jakieś działanie z DPF albo czyszczenie albo wycinka z przeprogramowaniem ecu i dopiero wtedy wymiana oleju. Nie ma sensu wymieniać wcześniej olej skoro będzie ON dawkowany non stop do oleju silnikowego.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #48
        Dzięki! Dam znać, jak coś będzie się nowego Działo

        Comment


        • #49
          Pozbywaj się tego ustrojstwa (dpf) jak najszybciej.
          Ja u siebie w 2.2 tez miałem problem z podnoszącym się poziomem oleju i to zdrowo ponad max.
          Wyciąłem dpf ponad rok temu i po problemie.
          Pozdro

          Comment


          • #50
            Mam Civa niemieckiego pochodzenia i DPF był już na pewno w 2007r
            Jeśli jedziesz na biegu, puścisz gaz i spalanie pokazuje powyżej jednej kreski, to znaczy że to "nadmiarowe" paliwo komp dawkuje do wypalenia filtra - kwestia krótkiego czasu aż pojawią się problemy.
            Zawsze przed wypaleniem zauważałem takie zachowanie samochodu.
            Na szybko chcesz rozwiązać problem - skontaktuj się z kimś kto usuwa programowo procedurę DPF. Bez usuwanie fizycznego możesz wówczas możesz trochę pojeździć.
            Generalnie bym nie zwlekał z ogarnięciem tego tematu bo jak "barbapapa" wyrządzi Ci szkody to dopiero wówczas pojawią się poważne problemy a koszty wzrosną kilkukrotnie.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #51
              Jeśli jedziesz na biegu, puścisz gaz i spalanie pokazuje powyżej jednej kreski
              @Butler, jeśli robię tak jak mówisz, jadę i puszczę gaz na biegu to pokazuje tylko jedną kreskę. Dopiero w momencie gdy cisnę sprzęgło i nie wyrzucam biegu, zaczyna wzrastać spalanie.
              W jakimś innym wątku też już pisałeś:
              Mała korekta, nie na luzie, a na biegu nie dodając gazu
              Więc na biegu zawsze mam jedną kreskę bez gazu... Więc już nie wiem o co biega... Aktualny stan oleju IMG_0963.jpg

              Comment


              • #52
                Na "luzie" to różnie może pokazywać... Od dwóch do czterech kresek w zależności od obciążenia alternatora chyba. Ale na biegu to jedna... Gdy zbliżało się wypalanie było więcej.
                Ale to dotyczy sprawnego auta, u Ciebie sytuacja już jest trochę inna.
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                  Generalnie bym nie zwlekał z ogarnięciem tego tematu bo jak "barbapapa" wyrządzi Ci szkody to dopiero wówczas pojawią się poważne problemy a koszty wzrosną kilkukrotnie.
                  i to jest właściwe podejście

                  Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                  Aktualny stan oleju
                  stan kosmosOd minimum do max jest okolo 1 litra.U Ciebie wygląda to na ok 100% ponad stan !
                  Last edited by rambo7; 19-12-2015, 18:38. Powód: po sobie stosuj Edycję !

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                    Aktualny stan oleju
                    masz ponad 1 L za dużo oleju w silniku - za niedługo zacznie wywalać olej uszczelniaczami cały silnik zacznie ciec z każdej strony - będą wydatki! Jak tylko to możliwe najszybciej spuść 1,5L barbapapy.
                    Co do spalania i wykresu graficznego, jest tak ze jak jak się jedzie na biegu i puści gaz (zwalnia obrotami) to komputer pokazuje 0 i nie powinno być widać graficznego wskazania że coś spala ponad minimum. Jak się wciśnie sprzęgło to najczęściej spalanie minimalnie wzrasta.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #55
                      Więc sytuacja wygląda następującą, w poniedziałek ściągnąłem 1.6 l oleju, żeby wylądować w okolicy stanu maximum. Wczoraj zauważyłem, że oleju znowu jest więcej. Dokładnie zmierzyłem (kilka razy), zrobiłem 30 km, dzisiaj rano ponowny pomiar i 3 mm więcej. W trasie zauważyłem, że samochód jakoś lepiej się zbiera, reaguje na gaz. Pamiętam, że przy zmianie łańcucha były problemy z odkręceniem jednego wtrysku. Czy przybywanie oleju mogłoby być spowodowane jego uszkodzeniem? Spalanie średnie, cały czas w granicy 10 l, skoczyło z 6.5l.

                      Comment


                      • #56
                        Wydaje mi się (ale tylko wydaje), że jakby wtrysk przelewał to byś zostawiał chmurę dymu za sobą.
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #57
                          Byłem przed chwilą u tego mechanika, co wymieniał łańcuch. Mówił, że nie jest pewien, czy czasami uszczelki pod wtryskami nie uszkodzili... W poniedziałek samochód idzie na warsztat, ale już do kogoś innego
                          Wczoraj zauważyłem dodatkową kreskę przy chwilowym spalaniu, bez gazu na biegu, czyli zamiast 0 był 1l i spalanie było w granicy 10l. Czyli jakby coś z tym DPF. Dzisiaj już ta sytuacja nie miała miejsca i spalanie spadło w granice 7l.

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
                            były problemy z odkręceniem jednego wtrysku. Czy przybywanie oleju mogłoby być spowodowane jego uszkodzeniem?
                            co do oleju,
                            Przedostanie się do oleju silnikowego około 0,25 litra paliwa kwalifikuje olej silnikowy do bezwzględnej wymiany - w uproszczeniu jest to podniesienie się poziomu oleju o 1/4 odległości na bagnecie pomiędzy znakami MIN i MAX.
                            Czyli u Ciebie to było o 1/2 czyli o 0,5L czyli to co masz to już nie jest olej silnikowy!
                            Co do pytania, uszkodzenie wtrysku jakie? mechaniczne? jeśli nawet to wygenerowało by to Check Engine po stronie elektrycznej a takiego komunikatu nie ma.
                            Natomiast przybywanie oleju jest ściśle powiązane z programem - typowego dla procesu wypalania filtra DPF, że zwiększana jest dawka paliwa co odczuwasz na spalaniu i na nieco większych obrotach silnika części niespalonego ON przedostaje się do miski olejowej. Należało by albo częściej jeździć po trasie niż po mieście? albo usunąć / deaktywować z ECU DPF- brak.
                            Ja bym na razie nie grzebał po stronie uszczelniaczy wtrysków.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #59
                              I jak, wyjaśniło się coś? Chciałbym dodać, że to auto w trybie awaryjnym + ewentualny problem z DPF + dymienie powinno zwrócić też uwagę na stan zaworu EGR, bo przy pracy w takim środowisku będzie oblepiony smołą jak komin przy niedogrzanym kotle w którym pali się mokrym Modrzewiem.
                              Możliwe, że już ma problem z domykaniem się, ale jeszcze nie wywala błędu. U mnie podczas "wojny z DPF" wymagał czyszczenia. Zasyfił się praktycznie w 3 dni. Niestety praktycznie w tym samym momencie padł mi wtryskiwacz. Winą za ten stan obarczam tryb awaryjny i wszelakie próby "wypalenia filtra"
                              Warto też pamiętać, że Civic z trybu awaryjnego wywołanego przez DPF wyjdzie praktycznie tylko podczas usunięcia problemu i wgrania na nowo softu. U mnie zakładali na próbę DPF z przepływem 90-kilka procent - dalej był błąd i tryb awaryjny.

                              Comment


                              • #60
                                DPF jak na razie jest nadal na pokładzie Przy 178133 km wymieniłem olej, dzisiaj mam 179720, czyli zrobiłem jakieś 1500km - 50/50 miasto/trasa. Przez ten dystans zauważyłem dwie próby wypalania - raz w trasie, drugi raz na mieście jakieś 100 km temu. Wtedy od razu wyskoczyłem na drogę ekspresową i pozwoliłem mu się spokojnie wypalić. Jak do tej pory oleju nie przybyło, ale przez cały czas jeżdżę z włączonym wskaźnikiem chwilowego spalania i przez cały czas go pilnuję

                                Comment

                                Working...
                                X