Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przygasanie świateł + kręci, ale nie odpala (usterka pompy paliwa CR)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • przygasanie świateł + kręci, ale nie odpala (usterka pompy paliwa CR)

    Witam wszystkich ponownie

    Przejrzałem forum i oprócz bliźniaczego tematu o przygasaniu świateł nie znalazłem nic zbieżnego z moim problemem...
    A problem jest następujący:
    Oprócz przygasania świateł wyświetlił mi się kilka razy check engine i błąd P1095, wtedy samochód stawał, ale po przekręceniu stacyjki dało się go odpalić i jakoś szczęśliwie do domu dojechać, natomiast wczoraj zdechł na amen, kręci ale już nie odpala. Jeszcze jak jeździł to na jałowym czuć było nie równą pracę silnika (ale odziwo obrotomierz nie skakał)
    Wstawiłem do mechanika, a ten po całym dniu walki rozłożył ręce i powiedział, że nie wie co to może być...

    Czy miał może ktoś podobny problem ? Ewentualnie jakiegoś poleconego mechanika z Warszawy/okolic ?Dodam, że akumulator jest sprawny.

    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

  • #2
    Z okolic Wwa to Ci wszyscy polecą: www.psgarage.pl

    Ja miałem pulsującą choinkę zaraz po kupnie jak miałem regulator napięcia na alternatorze uwalony... Ale przypałów z odpalaniem samochodu nie było...

    Skontaktuj się z chłopakami myślę, że na pewno pomogą.
    Powodzenia
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Z tego co pamiętam ten błąd dotyczył paliwa niezgodnego ze specyfikacją. Może byle jakie paliwo zalałeś. Możliwe, że woda jest w filtrze paliwa.
      Podobny wątek był tutaj https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=P1095

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
        Z okolic Wwa to Ci wszyscy polecą: www.psgarage.pl

        Ja miałem pulsującą choinkę zaraz po kupnie jak miałem regulator napięcia na alternatorze uwalony... Ale przypałów z odpalaniem samochodu nie było...

        Skontaktuj się z chłopakami myślę, że na pewno pomogą.
        Powodzenia
        Dziękuję za wskazówkę pojadę tam jutro. nie ma co gdybać. Dam znać jak problem zostanie rozwiązany.

        Comment


        • #5
          cienki ten mechanik...
          dziwi mnie to że takie coś dzieje się w lato! masz totalnie zapchany filtr paliwa, albo zalałeś jakiś syf.
          Podałeś bardzo istotną rzecz Kod błędu P1095, więc wszystko na temat:
          Kod DTC jest na liście: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II
          Temat głównie zimowy: https://www.civicforum.pl/showthread...ie-zimno/page2

          Można zrobić łatwy test: (2 osoby potrzebne) podnieś maskę i weź w dłoń ręczną pompę paliwa (zaraz za filtrem powietrza) gumowa czarna "gruszka" - Nie naciskaj jej! - teraz niech ktoś kręci rozrusznikiem - jeśli robi się wklęsła no to problem z przepływem ON. Jeśli dopompujesz aż stwardnieje i silnik odpali no to masz problem rozwiązany.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Można zrobić łatwy test: (2 osoby potrzebne) podnieś maskę i weź w dłoń ręczną pompę paliwa (zaraz za filtrem powietrza) gumowa czarna "gruszka" - Nie naciskaj jej! - teraz niech ktoś kręci rozrusznikiem - jeśli robi się wklęsła no to problem z przepływem ON. Jeśli dopompujesz aż stwardnieje i silnik odpali no to masz problem rozwiązany.
            Z ręczną gruszką próbowałem odpalić (na bazie przeczytanych postów na tym forum) niestety bez rezultatu, dalej kręcił ale nie odpalał. Dzisiaj jadę do PS Garage (polecony na hcforum) i zobaczymy. Mam nadzieję, że to nic wtryskami, bo będzie chleb ze smalcem do końca roku
            Last edited by rambo7; 04-09-2012, 09:03.

            Comment


            • #7
              czyli po dopompowaniu Grucha twarda a auto nie odpala? Kod błędu P1095 jest b/z?
              Trochę nie jasne jest dla mnie przygasanie świateł - jedno z drugim nie ma związku.
              Rozumiem że światła przygasały jak silnik się dusił i to było podczas jazdy.
              Po uruchomieniu światła się nie świecą.
              Last edited by rambo7; 04-09-2012, 09:01.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                czyli po dopompowaniu Grucha twarda a auto nie odpala? Kod błędu P1095 jest b/z?
                Trochę nie jasne jest dla mnie przygasanie świateł - jedno z drugim nie ma związku.
                Rozumiem że światła przygasały jak silnik się dusił i to było podczas jazdy.
                Po uruchomieniu światła się nie świecą.
                Po dopompowaniu grucha twarda i nie odpala, zgadza się. Generalnie przygasanie świateł było jak samochód pracował na luzie, a w czasie jazdy było wszystko w porządku (wszystko się świeciło jak należy). Nie wykluczam, że są dwa problemy jeden z błędem P1095 i nie odpalaniem a drugi osobny z przygasaniem świateł. Akumulator był sprawdzany miernikiem i jest prąd na którym swobodnie samochód powinien palić. Mechanik nic z problemem nie zrobił, bo stwierdził, że skoro usunąłem błąd to on nie może poprawnie zdiagnozować problemu (mimo, że mówiłem mu jaki błąd wyskoczył...)

                Comment


                • #9
                  OK, generalnie jestem przekonany że problem leży po stronie paliwa.
                  Jak powiedziałeś mechanikowi o P1095 powinno wystarczyć, powinien wiedzieć co sprawdzić, no nic poczekamy co PS Garage zrobi.
                  Przygasanie świateł mogło być związane z nierówną pracą silnika, jak go dusiło, był jeden Wątek ale był następstwem wymiany alternatora, ewentualnie rzuć okiem na treść: https://www.civicforum.pl/showthread...hlight=latanek

                  DTC P1095: Niskie parametry działania układu sterowania ciśnieniem paliwa (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1087) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)

                  Lałeś coś lewego? , nie koniecznie ostatnio...
                  Last edited by rambo7; 04-09-2012, 10:07.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    OK, generalnie jestem przekonany że problem leży po stronie paliwa.
                    Jak powiedziałeś mechanikowi o P1095 powinno wystarczyć, powinien wiedzieć co sprawdzić, no nic poczekamy co PS Garage zrobi.
                    Przygasanie świateł mogło być związane z nierówną pracą silnika, jak go dusiło, był jeden Wątek ale był następstwem wymiany alternatora, ewentualnie rzuć okiem na treść: https://www.civicforum.pl/showthread...hlight=latanek

                    DTC P1095: Niskie parametry działania układu sterowania ciśnieniem paliwa (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1087) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)

                    Lałeś coś lewego? , nie koniecznie ostatnio...
                    Przez ostatnie 5 miesięcy z cztery razy mi się wyświetlił check engine i błąd P1095, więc można wnioskować, że od czasu do czasu coś z tym paliwem było nie tak... ale szczerze już sam nie wiem gdzie tankować, żeby było w porządku. Skoro na Orlenie jest kiła to gdzie tankować?
                    Pierwsze co dzisiaj zrobimy to wymienimy filtr paliwa, filtr oleju jak i sam olej (terminy i tak już powoli się zbliżają..) Dodatkowo jeszcze, żeby było mało to ułamał mi się plastik od otwierania maski we wnętrzu samochodu ;/ (ale to na osobny temat, ewentualnie jak któryś z kolegów ma pomysł gdzie można takie ustrojstwo dostać to prosiłbym na priv.. no i czy trzeba plastik + cała linka czy jakoś inaczej to się wymienia?)
                    Jak tylko będę coś więcej wiedział o diagnozie problemu i rozwiązaniu to napisze na forum, być może więcej ludzi ma podobny problem. Dzięki jeszcze raz !

                    Comment


                    • #11
                      tak się składa że też mam urwaną kotwiczkę plastikową od otwierania maski odkąd kupiłem - widać po czasie tandeta nie plastik .
                      Gdzieś robiłem foto jak sobie z tym poradziłem, (nowy Post w tym temacie można zapodać - przyda sie) najlepiej w dziale VII-ki, nie ma sensu wymieniać linki "ruski" patent działa u mnie lepiej niż fabryka zrobiła 4 rok.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        tak się składa że też mam urwaną kotwiczkę plastikową od otwierania maski odkąd kupiłem - widać po czasie tandeta nie plastik .
                        Gdzieś robiłem foto jak sobie z tym poradziłem, (nowy Post w tym temacie można zapodać - przyda sie) najlepiej w dziale VII-ki, nie ma sensu wymieniać linki "ruski" patent działa u mnie lepiej niż fabryka zrobiła 4 rok.
                        To pochwal się proszę jak to zrobiłeś jestem ciekawy :P koszt używanego zestawu to koło 80-100 zł (tak mi przynajmniej powiedział jeden fachmistrz)

                        Napisz Nowy post w dziale VII-ki w poddziale (VII) nadwozie zewnątrz/wewnątrz, - z odpowiednim tytułem, ja wkleje Foto, będzie temat dla potomnych
                        r7


                        Edit:
                        Sprawa załatwiona jest Post w tym temacie: Oberwany plastik od dźwigni otwierania maski (wewnątrz samochodu)
                        Dla wszystkich, którym ten nędzny plastik ułamał się w ręku... Plastikowy uchwyt do otwierania maski znajduję się po lewej stronie na wysokości kolan kierowcy :) Poniżej rozwiązanie problemu: btw. dzięki Rambo7 ! :)

                        r7
                        Last edited by rambo7; 21-09-2012, 11:02. Powód: edit

                        Comment


                        • #13
                          Okej... mam pierwszą diagnozę mojego problemu, otóż najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia na listwie. I od razu mam szybkie pytanie, bo brzmi to dosyć enigmatycznie. Czy ktoś się orientuje jakiego rodzaju są to koszta?

                          Rambo i pytanie do Ciebie... czy w takim razie sądzisz, że błąd P1095 można już powoli zacząć wiązać z uszkodzeniem tego czujnika? (oprócz złej jakości paliwa/zamarzającego)

                          Jak zwykle dziękuję za pomoc no i mam nadzieję, że mój przypadek pomoże rozwiązać nie jeden tego typu problem

                          Comment


                          • #14
                            Wydawało mi się że czujnik ciśnienia w listwie CR generuje zupełnie inny kod DTC, ba ... przekonany jestem że generuje inny!
                            Można to sprawdzić: wystarczy wyjąć wtyczkę i dokonać diagnostyki poprzez OBDII, na 100% generuje sie DTC:P0193
                            ale możliwy jest każdy z grupy kodów: DTC P0193 i P1618 lub P1628.

                            Jeśli z tym kodem generuje się P1095 hmmm to by było za proste.
                            Ok rozumiem mechaników Ci wzięli to na logikę i nie wykluczam tego że czujnik, natomiast nie było jeszcze takiego przypadku ani nie natknąłem się na podobną sprawę (mając w głowie wszystkie posty tu na forum). Tak że być może czujnik ale ja nie mam 100% przekonania, z Procedury servisowej kodu błędu P1095 nie wynika wprost co się zwaliło... wychodzi na to że główny powód to paliwo, ale mamy lato, mamy Orlen nie ma mowy o syfie, wiec wszystkie znaki na niebie wskazują na logikę biorąc czujnik ciśnienia CR za winnego.

                            Samego czujnika nie ma co kupować (no chyba że znajdziesz) ten czujnik często na allegro sprzedawany jest z całą listwą CR - po prostu jest w nią wkręcony.
                            Z uwagi na to że nie by ło takiego przypadku uważam że możesz się pokusić o używany - ja usterkę w tym wypadku traktuję jako incydent produkcyjny - trafił Ci się 1 na 100000 że padł przed czasem.

                            Edit:
                            poczytałem nieco więcej o problenie i widzę takie opcje, tzn w tych obszarach trzeba szukać usterki:
                            • Uszkodzona pompa paliwa.
                            • Uszkodzona wspólna listwa paliwowa.
                            • Wymienić filtr paliwa na nowy.
                            • Wycieki paliwa ze sztywnych przewodów wtryskowych.
                            • Uszkodzony czujnik FRP.

                            Jestem w stanie zgodzić się z mechanikami "Garażu" najłatwiej pójść w czujnik ciśnienia w listwie FRP albo całą listwę z czujnikiem.
                            Na podstawie statystyk forumowych wykluczam usterkę pompy paliwa, listwy CR, - nie było takich przypadków na tym forum.
                            Pozostałe rzeczy mechanicy zrobili, czyli przejrzeli przewody i wymienili filtr, zatem zostaje czujnik FRP listwy CR.
                            Załączone pliki
                            Last edited by rambo7; 08-09-2012, 11:26. Powód: uzupełnienie danych DTC
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Mechanik wymienił mi czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, samochód odpalił, ale nie trzyma wolnych obrotów... ;/ Kolejna diagnoza: Alternator do sprawdzenia/wymiany + Wtryski do sprawdzenia/wymiany...

                              Coś czuję, że do końca roku będę jechał na chlebie ze smalcem

                              EDIT:
                              Aha i jeszcze chce sprecyzować, że w końcu nie pojechałem do ps garage, bo specjalizują się tylko w silnikach benzynowych. Jestem w serwisie mechanic.pl
                              Last edited by piatro; 07-09-2012, 17:45.

                              Comment

                              Working...
                              X