Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

turbina i cena regeneracji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • turbina i cena regeneracji

    Witam

    niestety w mojej hondzie(1.7 ctdi) przyszła pora na regenerację turbiny. Gdyby ktoś zastanawiał się czy na pewno to od razu wymienię co było robione i od kiedy. Jakieś 3 lata temu zaczął wyskakiwać błąd silnika podczas rozpędzania się na autostradzie lub przy wyższych obrotach(ok 3,5tys). Wymienili mi mapsensor usterka ustala na 3msc, czyścili EGR pomogło na 2-3 MSC, zaslepiali EGR to samo, czyścili przepływomierz to samo... W między czasie problem zaczął się nasilać, auto stało się mulowate szczególnie na niskich obrotach i przy ruszaniu. Pojawiła się plama oleju na silniku od strony EGR. Mechanik stwierdził że leje turbina i gdzieś przy EGR jest wyciem. Odpiął rurę od turbiny i w środku był olej. Stwierdził nieszczelność turbiny i ogólne zasyfienie.

    Szukając ofert regeneracji znalazłem mega rozbieżność w cenie od 500zl do 1800zl. Czytałem że dla w miarę ogarniętych osób regeneracja turbiny nie jest kosztowna ani trudna. Z drugiej strony firmy wypisują że robią to na jakiś maszynach. I tu moje pytanie czy lepiej iść w stronę firm regenerujących za 1000-1800 czy firm co dają gwarancję pisemną ale nie wiadomo jak to robia, a ich cena to 400-800zl.

  • #2
    Nikt nie ma doświadczenia z regeneracja turbiny? Nikt w swojej hondzie nie miał potrzeby zregenerować turbinę?

    Comment


    • #3
      nie zauważyłem że w tym dziale napisałeś temat. Moim zdaniem lepiej się będzie nadawał w Dziale diesla, dlatego tam przenoszę. i coś napiszę w temacie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        działania które opisałeś bym jeszcze zweryfikował bo obraz sytuacji nie do końca jest jasny. Co mnie zastanawia?
        1. ile tego oleju miałeś w dolocie? bo olej w dolocie to normalna rzecz, ogólne zasyfienie też pytanie ile? konkretnie? ile oleju stało w rurze, wylewał ten olej? było tam 200mll 0,5l ?? Mechanik na podstawie oleju w dolocie wyciągnął wnioski że to "z turbiny" on wcale nie stwierdził usterki turbiny, tylko na podstawie objawów tj. oleju w dolocie domniema że to z turbo. Tak że tu bym polemizował co do diagnozy.
        2. przy wyższych obrotach (ok 3,5tys) odcinało trubo. Mechanik wymienił Map Sensor - no to katastrofa ! Mechanik nie ma pojęcia co robi! nie Mapsensor a Pierburg jest odpowiedzialny za pracę turbiny. Mapsensor pilnuje parametrów procesu doładowania, wymiana mapsensora sprawnego na sprawny nie ma prawa niczego zmienić - i nei zmieniła jak się przekonałeś. Kasa wydana bez sensu.
        3. kto wydał taką diagnozę:
        Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
        niestety w mojej hondzie(1.7 ctdi) przyszła pora na regenerację turbiny.
        dyskutowałbym z tym bardzo mocno, po pierwsze piszesz że problemy pojawiają się przy około 3,5tys obr i to na autorstradzie. To w ciemno jak jasnowidz mogę ci powiedzieć że jest do sprawdzenia Pierburg z 2-ma króćcami on odpowiada za pracę klap w dolocie. Oznaczenie ma 7.22448 i wygląda tak: wpis # 35 https://www.civicforum.pl/showthread...-1-7CTDi/page4
        ten zawór absolutnie nie może wyglądać tak: https://www.civicforum.pl/showthread...Pierburg/page2
        wpis #20.
        Jeśli tak wygląda to po przekroczeniu 3tys obr/min silnik ma odcinkę.

        Ja dobrałem siędo nich od góry (bo nie mam kanału) ale odkręciłęm kolanko i cały EGR,

        Pierburg 7.22448 nie może być uszkodzony bo inaczej silnik nie będzie pracował prawidłowo.

        Wymienisz turbinę a 7.22448 jest uszkodzony i będziesz miał 2 sprawne turbiny a silnik nadal nie będzie pracował prawidłowo.

        Ok, co do turbiny wymiany itd.
        Aby wymienić turbinę najlepiej to robić na podnośniku należy odkręcić sanki i je zrzucić na glebę. Masz wtedy dostęp do wszystkiego bardzo luźno.
        Niektórzy robią to od spodu gimnastykując się z przewodami olejowymi i Vaccum ale wtedy jest duże prawdopodobieństwo że olejowe przewody pompy Vacuum będą źle złozone i będzie ciekł olej.
        Są na ten temat Wątki na forum !! duże kłopoty z wyciekami oleju i poprawka roboty.

        Moim zdaniem w przypadku turbiny najlepiej, wymienić turbinę na regenerowaną ale przez profesjonalny zakład co tym się zajmuje! chodzi o to by turbina przeszła "ścieżkę zdrowia" czyli wyczyszczona i wyważona, wtedy zostaje tylko jej założenie.
        Niektóre zakłady wyjmują tę co siedzi i zakładają swoją, wtedy koszty tańsze. Moim zdaniem to najlepsza opcja.

        Ważne by, przy wymianie turbiny zapytać czy:
        - wymieniają uszczelki metalowe strony gorącej - powinni,
        - czy wymieniają uszczelniacz kołnierza oleju turbiny (klingieryt) ? - powinni.
        - czy wymieniają szpilki kołnierza strony goracej - powinni - jak nie mają szpilek powinni je przelecieć narzynką !
        - czy wymieniają uszczelkę kolektora metalową wydechu powinni (od Opla nie pasuje!)
        - czy wymieniają miedziane uszczelki zbrojonych węży pompy Vacuum - powinni.

        dla uzupełnienia wiedzy poczytaj:
        Diesel - efekt przeciwciśnienia. Tryb awaryjny i brak mocy P1236, P1237, P0238.
        rozumiem że tak wyglądał twój dolot przy EGR?


        kod błędu P1113 - [elektropneumatyczny zawór podciśnienia Pierburg 7.22448]

        Last edited by rambo7; 27-02-2019, 14:50.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Mechanik powiedział że nie pierburg bo on odpowiada za sterowanie podciśnieniem, a nie przepuszcza oleju. Twierdzi, że w turbinie są zapieczone łopatki. Kiedyś wkładał puchu w turbo sprawdzać czy jakiś bączek chodzi i czy ma luzy.
          Co do ilości oleju to odpiął gumową rurę idącą od turbiny w miejscu gdzie łączy się z plastikową w okolicach termostatu i tam w środku był świeży olej.
          Ogólnie problem turbiny, EGR zgłębiałem bo wiem że elementy po drodze dają szkołę ale już nie mam pomysłu, a każdy mechanik mówi od razu "turbina". Teraz samochód ledwo rusza i nawet jak się nie zawiesi to i tak nie ma przyspieszenia jak kiedyś. Turbina też już tak nie świata jak kiedyś.

          Dziękuję za powyższe sugestie i jeśli macie jeszcze jakieś to chętnie przeczytam.

          Comment


          • #6
            jeśli polegasz na mechaniku, bo sam nie czujesz się pewnie w temacie, no to każdy mechanik wciśnie Ci swoją teorię, zdajesz sobie z tego sprawę?
            Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
            Mechanik powiedział że nie pierburg bo on odpowiada za sterowanie podciśnieniem, a nie przepuszcza oleju.
            nie rozumiem tego zdania, być może niedokładnie napisałeś co mówił.
            Jak poczytasz co napisałem we wpisie #4, to widzisz że nie zgadza się mój wpis z teorią mechanika, jest w sprzeczności.
            Właśnie Pierburg 7.22448 odpowiadający za uruchamianie klap dolotu dokładnie odpowiada za pracę silnika.

            Zacznijmy od tego skoro

            Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
            Teraz samochód ledwo rusza i nawet jak się nie zawiesi to i tak nie ma przyspieszenia
            jak odetnie turbinę i nie będzie mocy i wyskoczy CE proszę podaj Kod DTC - kody błędów, podaj mi konkretne kody.

            Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
            Co do ilości oleju to odpiął gumową rurę idącą od turbiny w miejscu gdzie łączy się z plastikową w okolicach termostatu i tam w środku był świeży olej.
            to za mało, pisałem byś precyzyjnie napisał ile??? ile tego oleju tam było? bo olej tam jest często w większości diesli. Olej w dolocie to jeszcze nie powód do remontu turbiny.
            EGR był zawaolny podałem konkretne tematy i foto, czy to tak samo wyglądało?

            Jeśli to nie wyglądało jak pokazałem to mechanik robi cię w wała.

            Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
            każdy mechanik mówi od razu "turbina"
            to też człowiek, z czegoś utrzymać się musi.

            Podałem CI wiedzę w powyższych wpisach, nie dostałem odpowiedzi na wiele zagadnień, jeśłi nie potrafisz na nie odpowiedzieć precyzyjnie, zostaje Ci polegać na mechaniku.
            Z powyższego wynika że nie masz wiedzy aby weryfikować to co twierdzą mechanik lub mechanicy których odwiedzałeś.
            Niestety tu będziesz zdany na nich.

            Ja mogę jedynie podpowiedzieć co do potencjalnych przyczyn, dlatego jak podasz mi kod błędu to podpowiem Ci czy mechanik ma rację w swojej diagnozie.
            Co do samej wymiany turbiny to j/w.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Nie odpowiedziałem bo nie znałem odpowiedzi ale postaram się być dokładniejszy bo wiem, że szklane kule zawodzą;-)
              Jeszcze dodam, że nie jestem mechanikiem ale nie jestem a-techniczny, potrafię wymienić hamulce i inne tego typu elementy.[np. Rozrządu nigdy nie próbowałem]. Postaram się sprawdzić ten samochód wedle wskazówek podanych w wątkach oraz odpowiem na wszystko co będę wiedział:

              1) Ile oleju - mechanik odpiął rurę, wsadził paluchy wyjął brudne i stwierdził, że leje turbina. Nie wylewał oleju tak więc nie wiem. Mogę to zrobić, po prostu odepnę tą samą rurę skieruję do jakiegoś naczynia i będzie wiadomo tylko czy ma znaczenie silnik ciepły? zimny?
              2) Pamiętam dokładnie, że mechanik[inny bo jeżdżę do mechaników stricte od hond i do swojego][ten od hond] mówił "mapsensor" ale pamiętam, że część wymieniona była taka jak na zdjęciach pierburg. Nawet dostałem taką rozszczelnioną na pamiątkę ;-) Po tym samochód ożył na 3msc ale i tak nie wciskał w fotele jak za dawnych lat.
              3) Mechanik od hond wymienił jeszcze jakiś płaski zawór/złączkę ze stykami i to chyba był mapsensor...
              4) nie wiem jak wyglądał mój EGR ponieważ nie ja go czyściłem, a mój mechanik. Na początku twierdził, że EGR nie działa po wyczyszczeniu wraz z dolotem samochód znowu ożył na prawie 6msc aż przyszła zima, wigoć, niskie temp i znowu problem się nasilił. Mechanik już wtedy mówił "turbina" lecz ja czytając forum kazałem czyścić mu EGR wraz z dolotem...
              Chętnie powiem jakie błędy wyskakują ale muszę nabyć czytnik błędów, czy taki będzie dobry:

              Comment


              • #8
                Ad 1. Rura dolotu zawsze jest tłusta, brudna okopcona sadzą. W dieslach co mają przelatane 600tys km bywa że jest olej na dnie rury powiedzmy 100ml stoi w zagięciu rury i to jeszcze nie jest kwalifikacja wskazująca na turbinę. (bynajmniej widzę że kolega w Audi A4 co jakiś czas to wyciera, ale jeździ i z tego powodu Check Engine nie ma. W mojej 1,7 jest tak samo na białej szmatce jest czarno brudno i tłustawo.
                Ad 2. Czujnik ciśnienia doładowania Map-Sensor firmy Bosch nie ma wpływu na żaden absolutnie żaden proces pracy silnika. To że 3 mce był spokój to zbieg okoliczności. Map Sensor jeśli jest uszkodzony generuje konkretny kod błędu na pewno nie jest to kod P238, (ten jest najczęściej) i mechanicy widząc ten Kod wymieniają czujnik Map.
                Tutaj czytam co piszesz i nie jestem pewien czy mamy na myślie TEN sam element? Ja mówię o Map czujniku w dolocie Bosch pokazuję go palcem tutaj na foto:
                Diagnostyka - Skanery - Gadżety ...co kupić?...co poleca rambo7

                Niektórzy mówiąc o Map-sensorze mają na myśli przepływomierz powietrza - przepływka. Ja wolę gdy o przepływce mówi się przepływka, wtedy nie ma pomyłek o czym jest mowa. (tu proszę o doprecyzowanie).
                Pokazałem przykłąd Map-Sensora i tutaj ŻADEN z kodów P0237 P0238 nie kwalifikują go do wymiany !!! wręcz przeciwnie to informacja że jest SPRAWNY. (usterka tego czujnika generuje się kodem P0236 i do tego kodu tego nie można skasować. Tylko i wyłącznie w takim przypadku mówimy o usterce czujnika tylko taka sytuacja kwalifikuje go do wymiany).

                Ad 3. "Mechanik od hond wymienił jeszcze jakiś płaski zawór/złączkę ze stykami i to chyba był mapsensor..."
                no wiec właśnie, ustalmy o czym mówimy, "Map-sensor" już pokazałem i opisałem jak działa i co komunikuje a to jest przepływomierz: (niektórzy mówią "MAP" a tak poprawnie to jest "MAF-sensor":

                MAF nie MAP... może źle usłyszałeś.
                więc...? którą część wymienił?

                Ad 4. robione było czyszczenie dolotu wraz z EGR, ok, rozumiem, kwestia znowu jak to wyglądało??? - wiem, trudno prosić mechanika o foto ale jeśli to wyglądało tak jak pokazałem:
                Diesel - efekt przeciwciśnienia. Tryb awaryjny i brak mocy P1236, P1237, P0238.
                no to kwalifikuje się do czyszczenia, ok, ale jeśli tak nie wyglądał, a w 1,7CTDi to nie widziałem aby u kogoś to tak wyglądało to czyszczenie pomoże ale nie rozwiązuje problemów.
                Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
                po wyczyszczeniu wraz z dolotem samochód znowu ożył na prawie 6msc aż przyszła zima, wigoć, niskie temp i znowu problem się nasilił. Mechanik już wtedy mówił "turbina" lecz ja czytając forum kazałem czyścić mu EGR wraz z dolotem...
                ten silnik ma "funkcję samoczyszczenia" wystarczy go użytkować w odpowiednich warunkach.
                Upatruję tutaj przyczyn, bo wiele osób doświadczyło problemów w zimę, to jest normalne jeśli silnik nie ma zapewnionych warunków pracy.
                Moje pytanie kontrolne, jaki jest minimalny przejechany dystans w trudnych warunkach? (odpowiedz).

                Kody błędów, no i tutaj piszę od lat podpowiadając użytkownikom, aby nie jeździli do mechaników tylko sami odczytali kody i zapytali na forum. Wtedy, mechanik nie wciśnie kitu, będzie użytkownik miał szeroką wiedzę o przyczynach, skutkach i możliwościach naprawy.
                Często jest tak że ufamy mechanikom, oni psują auto, (tak, psują auto wymieniają nie to co trzeba, grzebią nie tam gdzie trzeba) potem na forum trzeba poprawiać po mechanikach ... jest to wtedy bardzo trudne, bo naprawiać coś co było grzebane bez sensu jest 5 razy trudniej.
                Jakieś 7 lat temu pisałem temat:
                Diagnostyka - Skanery - Gadżety ...co kupić?...co poleca rambo7

                to co pokazałeś w allegro to najprostszy skaner, nie znam jego skuteczności ale powinien działać. Poleciłbym Ci coś takiego:

                nie tylko odczytasz kody ale i będziesz miał na bieżąco podczas jazdy informacje o pracy silnika np. ciśnienie turbiny, praca EGR, wychylenie pedału gazu itp.
                Jeśli Skaner to MaxiSkan taki jak ten https://allegro.pl/oferta/tester-dia...-pl-7141795254
                jak widziałeś używam i ten działa prawidłowo.
                Kupiłbym też sprzęt używany - to się rzadko psuje: https://allegro.pl/oferta/tester-ska...s30-7862709705
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Warto zaznaczyć że olej w dolocie często jest z odmy. Nie wiem jak jest w 1.7ctdi ale w wielu odpowietrzenie idzie do dolotu

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
                    Warto zaznaczyć że olej w dolocie często jest z odmy.
                    Olej z odmy to opary, które się zbierają przez setki kilometrów, dlatego olej jest czysty i zawory ssące idealne.

                    Comment


                    • #11
                      w dieslu nie idzie ocenić oleju po wyglądzie, olej po 500km jest czarny jak smoła. Dolot jest oczywiście połączony z odpowietrzeniem komory korbowej silnika i pewnie olej tam wlatuje, ale zawsze jest czarny oczadzony sadzą, tak że wygląda (nawet tuż po wymianie oleju) jak by był stary, co nie jest prawdą.
                      W dolocie diesla jest zazwyczaj tłusto i czarno od sadzy. Kwestia ile tego oleju tam jest? Jeśli mechanik rozpiął dolot i wepchał palce wyjął czarne i mówi "turbo do roboty" to zabić go należy śmiechem. Jak by rozpiął część zimną (co tu koledze zaleciłem) i pomacał oś wirnika a ten miał luz poprzeczny taki że wirnik obijałyby się o korpus to szacun dla mechanika. Na razie to on ściemnia i chce zarobić.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                        Olej z odmy to opary, które się zbierają przez setki kilometrów, dlatego olej jest czysty i zawory ssące idealne.
                        Ale jeżeli są np. przedmuchy to wtedy odpowietrzeniem leci tego dużo więcej niż powinno i często separator nie daje rady a co za tym idzie olej dostaje się do dolotu w szybkim tempie...warto to sprawdzić bo efekt podobny do puszczającego uszczelnienia w turbinie. Dwa to odma po jakimś czasie po prostu nie działa jak powinna i nawet w prawidłowym odpowietrzaniu skrzyni przy normalnej jej ilości potrafi przepuszczać za dużo oleju. Opisałeś prawidłowe działanie odmy i jak to powinno w praktyce wyglądać. I tak jest, dopóki działa poprawnie
                        Last edited by sPiDeK; 04-03-2019, 19:50.

                        Comment


                        • #13
                          Ja odme demontowałem i była idealna. A w dolocie mam olej. Nigdy się nie zapchała

                          Comment


                          • #14
                            No to jeżeli odma czysta to jedyna opcja że w dolocie jest olej to przepuszczająca turbina

                            Comment


                            • #15
                              dlatego mówię ... ile? ile tego oleju jest w dolocie? bo jeśli turbo puszcza olej do dolotu to musi go ubywać w silniku czyli wyraźny spadek na bagnecie.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X