Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

turbina i cena regeneracji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
    jest mocno zabrudzone takie coś za EGR z kopułką co wygląda trochę jak filtr oleju odkręcamy od góry. Na łączeniu "czapki" z resztą jest mocno czarny
    z opisu wynika że mówisz o wieczku - pokrywce filtra oleju. Czyli o tym: https://9.allegroimg.com/s1440/01f29...e0052f446e0e59
    tutaj ten element jest na pierwszym planie w środku: https://www.civicforum.pl/attachment...4&d=1390667306
    a dokłanie to wygląda tak:


    Upewnij się i ustal skąd cieknie, jeśli się okaże że jednak z gdzieś z obudowy filtra bądź chłodnicy oleju to sporo roboty.
    Upewnij się czy jednak jest szansa że cieknie tylko z uszczelki plastikowej pokrywki?? Czy jest możliwe (bywasz przy wymianach oleju) że mechanik nie zmienił gumowej dużej uszczelki wieczka filtra oleju? albo jej nie ma, albo jest źle wsadzona, albo zmiażdżona, albo nigdy nie wymieniana. No to by było najprostsze.
    tak wygląda uszczelnienie plastikowej czarnej pokrywki filtra - tu widoczny uszczelniacz o którym mówię:http://www.sklep.tomiicars.com.pl/fi...,7cdti_(2).jpg

    taki filtr i uszczelki: https://3.allegroimg.com/original/0c...8a7c5328d95f53

    Jednak jeśli jest jakiś wyciek gdzieś na mocowaniach obiegu wejściu/wyjściu no to sporo roboty.
    Przeanalizuj zapisy tego tematu:
    wyciek oleju - chłodnica oleju

    oraz podobnych:
    Spory wyciek oleju w dieslu 1.7ctdi
    Last edited by rambo7; 19-09-2019, 11:14.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Dokładnie o to wieczko chodzi. Nie wiem skąd by tam się wziął olej jeśli nie spod wieczka dlatego zwróciło to moją uwagę. Na dniach wymyje wieczko porządnie i będę obserwować. Postaram się też zrobić jakiś najazd i wrzucę kilka fotek od spodu silnika.

      Comment


      • #33
        fotki w takich warunkach ciasnoty i kontrastu są dość słabe, (ale zrób) i mało widać cieknąć potencjalnie może:
        - uszkodzone wieczko pęknięty plastik,
        - brak uszczelki wieczka, stara uszczelka, lub uszkodzona,
        - uszkodzona obudowa metalowa filtra pęknięcie metalu,
        - wyciek z przyłącza wejście/wyjście obiegu chłodnicy oleju,
        - wyciek z przyłącza obejmy gumowego przewodu olejowego lub kołnierza mocującego do silnika.

        3 -m aj kciuki co by się okazało że jakaś obiema lub oring wieczka. Bo jak pęknięcie gdzieś w korpusie w części metalowej koszyka filtra lub chłodnicy to trzeba to wymontować a to sporo rozbierania.

        Po foto widzę że 6-kąt na klucz 19 na wieczku jest dość wytarty, widać mechanicy przy dokręcaniu tego wieczka używają za dużo siły! widzisz jak on jest obkręcony? ...to tak być nie powinno, świadczy to o tym że albo złe wymiary kluczy wsadzali albo za dużą siłę używali - tego się nie dopierdzila!. Wystarczy lekko do końca te wieczko dokręcić i koniec! Niektórzy dokręcają aż się silnik wygina.
        Last edited by rambo7; 19-09-2019, 13:52.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          A tak w międzyczasie zapytam bo ostatnio rozwaliło przegniła metalowa obejmę przy wlocie do chłodnicy i płyn cały wyciekł. Po wymianie dodałem w ciągu tygodnia chyba z 8l. Odpalałem samochód na postoju z odkręconym korkiem i czekałem aż się odpowietrzyć układ. Wczoraj dodałem znowu prawie litr. To co mnie zaniepokoiło to fakt że jak jest dużo płynu i wieczorem auto wróci z trasy to na drugi dzień ok 11 w południe jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku. Składając wszystko do kupy czy na zdjęciach wrzucanych wcześniej przeze mnie tam gdzie widać gniazda świec(bodajże) widać płyn chłodniczy. Czy przypadkiem nie ucieka mi ten płyn przez uszczelkę pod głowicą i nie wylatuje z olejem koło tych gniazd? Mechanik przy wymianie rozrządu stwierdził jakieś plamki oleju koło uszczelki chłodnicy ale jak to powiedział to diesel więc brudny musi być. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie uszczelki bez grzebania? Podobno robi się jakiś test na obecność CO2 w płynie chlodniczym.... Macie jakieś pomysły?

          Comment


          • #35
            O to Ci chodzi.

            Comment


            • #36
              Super! Zaraz kupuje!

              Comment


              • #37
                Tytuł tematu jest o wycenę turbiny a robi się wielowątkowy temat o stanie bolidu me_how'a.

                Jestem za tym że jeśli już piszemy to precyzyjnie,
                Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
                rozwaliło przegniła metalowa obejmę przy wlocie do chłodnicy
                w tym dieslu są aż 4 chłodnice. (chłodnica wody, chłodnica a/c skraplacz, chłodnica powietrza intercooler, i chłodnica oleju /na upartego 6 chłodnic, bo nagrzewnica i parownik to też są chodnice/ ).
                OK mowa o chłodnicy wody wlot - to króciec górny a wylot to dolny. Jak przegniła obejma to raczej na dole a nie na górze czyli wylot.
                Pojemność układu to około 5,5L dolewka 8L to albo się pomyliłeś albo 2 baniaki po 4L weszły? no to coś nie tak.
                Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
                Odpalałem samochód na postoju z odkręconym korkiem i czekałem aż się odpowietrzyć układ
                są lepsze sposoby, ale ...który korek odkręciłeś? to jest bardzo ważne, który? jak chłodnicy - to źle zapowietrzasz układ. Jak zb. wyrównawczego to nie ma potrzeby go otwierać.
                Generalnie tak się nie robi.
                Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
                To co mnie zaniepokoiło to fakt że jak jest dużo płynu i wieczorem auto wróci z trasy to na drugi dzień ok 11 w południe jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku
                tak ma być - tzn jest prawidłowo. Ma być ciśnienie nawet po całkowitym ostygnięciu (zakładam że mówisz o korku zb. wyrównawczego?).
                Zamieszczone przez me_how Zobacz posta
                Czy przypadkiem nie ucieka mi ten płyn przez uszczelkę pod głowicą i nie wylatuje z olejem koło tych gniazd?
                nawet nie uszczelkę a pękniętym blokiem wzdłuż któregoś cylindra (w tym silniku na 16 lat pisania na forum, znam 2 przypadki).
                Na tym etapie musisz obserwować co się dzieje z układem chłodzenia.
                Proponuję ustawić ogrzewanie na MAX otwarte i tak zostawić na 3-4 dni i tak jeździć (jak będzie gorąco otworzyć okna, trudno). Czyli jazda normalna, ogrzewanie na MAx ciepło, gasisz silnik, przychodzisz rano spr. poziom w zb. wyrównawczym - jak brakuje to dolewasz do kreski MAx) i tak 4 dni. Radio wyłącz nasłuchuj czy chlupie płyn w nagrzewnicy (będzie słychać w kabinie minimalnie chlupotanie) jak słychać to masz powietrze w ukłądzie. Dlatego jada tak długo z otwartym ogrzewaniem na Max aż już nie będziesz słyszał chlupotania i w zb. wyrównawczym nie będzie opadać płyn - szczególnie rano na zimnym. Jak już nie będziesz dolewał, to i ak sprawdzasz szczególnie rano gdy silnik całkowicie zimny ile jest płynu w zb wyrównawczym. Interesuje cię czy jednak jest gdzieś przeciek czy nie, jak jest będzie znowu brakować płynu.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Póki co sprawdziłem uszczelkę pod głowicą sposobem podesłanym przez Equilibrium. Płyn po 10 minutach na 2tys obrotach pozostał niebieski!

                  Comment


                  • #39
                    nie ma się z czego cieszyć... niestety ten test nie nadaje się do silnika diesla. Zakres tego testera spalin jest dobrany pod wyższe dawki CO2. Reaguje dopiero po przekroczeniu 5% ...a w dieslu wydmuchasz co najwyżej 0,03%. czyli nic. Więc test jest niebieski.
                    Tlenek węgla 5,0 – 10,0 0,01 – 0,5
                    Musisz poszukać testu i ile jest i o ile to będzie wiarygodne dla mniejszego, o wiele mniejszego zakresu CO2.
                    Bo aby się ten płyn przebarwił to musi być duuuużo większa dawka CO2.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X