Witam, proszę o pomoc w diagnozie:
Problem:
Na przemian co kilka km: Check (P1401, P1237), tryb serwisowy (max 2000rpm) oraz momenty bez błędu lecz nawet wtedy mała moc, słabe przyspieszenie.
Sprawdzono:
1. Wymontowałem EGR: bardzo mało sadzy. Rura od turbiny pokryta olejem. zawór wygląda na sprawny. ( naciskając mocno śrubokrętem od strony cienkiej rury, porusza się. Czuć tylko opór jakby spreżyny. Z trzpienia wychodzi nieco oleju i "pierdzi i syczy" przy poruszaniu tak, jakby zasysał powietrze. Czy według was działa to poprawnie?
Na tyle na ile zaglądnąłem do kasety, jest dosyć drożnie. Tłusto
2. Na tyle na ile potrafiłem pooglądałem pierburgi i rurki. Wyglądają na niepopękane
3. Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V.
4. Akumulator stary zużyty, ale spokojnie zapala.
5. Nieco za dużo oleju ( 5mm ponad max na bagnecie)
6. Cięgno regulacji geometrii turbo chodzi gładko.
7. Nic nie dymi
8. Nawet przy gazowaniu, można swobodnie ścisnąć rurę między egr a turbo. Bez ciśnienia
9. Zaślepienie EGR nic nie dało. Tzn dało tylko błąd i tryb serwisowy. Zaślepka oczywiście usunięta.
Wiem, że sporo o tym napisano, ale może wytłumaczy mi ktoś w jaki sposób mogę sprawdzić zawory podciśnienia sterowania egr i turbiny bez katorżniczego ich wymontowywania?
Dzięki za wszelką pomoc
Problem:
Na przemian co kilka km: Check (P1401, P1237), tryb serwisowy (max 2000rpm) oraz momenty bez błędu lecz nawet wtedy mała moc, słabe przyspieszenie.
Sprawdzono:
1. Wymontowałem EGR: bardzo mało sadzy. Rura od turbiny pokryta olejem. zawór wygląda na sprawny. ( naciskając mocno śrubokrętem od strony cienkiej rury, porusza się. Czuć tylko opór jakby spreżyny. Z trzpienia wychodzi nieco oleju i "pierdzi i syczy" przy poruszaniu tak, jakby zasysał powietrze. Czy według was działa to poprawnie?
Na tyle na ile zaglądnąłem do kasety, jest dosyć drożnie. Tłusto
2. Na tyle na ile potrafiłem pooglądałem pierburgi i rurki. Wyglądają na niepopękane
3. Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V.
4. Akumulator stary zużyty, ale spokojnie zapala.
5. Nieco za dużo oleju ( 5mm ponad max na bagnecie)
6. Cięgno regulacji geometrii turbo chodzi gładko.
7. Nic nie dymi
8. Nawet przy gazowaniu, można swobodnie ścisnąć rurę między egr a turbo. Bez ciśnienia
9. Zaślepienie EGR nic nie dało. Tzn dało tylko błąd i tryb serwisowy. Zaślepka oczywiście usunięta.
Wiem, że sporo o tym napisano, ale może wytłumaczy mi ktoś w jaki sposób mogę sprawdzić zawory podciśnienia sterowania egr i turbiny bez katorżniczego ich wymontowywania?
Dzięki za wszelką pomoc
Comment