Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic 1.7 CTDI błąd p1401 i p1237 zawór Pierburg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic 1.7 CTDI błąd p1401 i p1237 zawór Pierburg

    Witam. Potrzebuję pomocy.
    Wyskakuje mi w skanerze błąd p1237 oraz p1401.
    Do błędu p1237 mam zamiar kupić Pierburga tak jak polecany był w TYM temacie.
    Jedynie nie wiem czego mam szukać przy błędzie p1401. Czy to też może być wina Pierburga?
    Dodam, że ostatnio Honda zaczęła wariować. Chodziła normalnie, później zaczął niekiedy pojawiać się check, ale kasowałem to dawało radę, a teraz nawet jak skasuję, to dosłownie 2 minuty i pojawia się albo p1237 albo p1401 albo oba na raz. Mechanik powiedział, że albo wymiana EGR albo regeneracja turbiny.
    Mam nadzieję, że ktoś pomoże!

    Pozdrawiam.

  • #2
    ... nie ma jak tryb awaryjny i związane z tym frustracje ... prawda .
    Temat jest "popularny" ale trzeba umieć interpretować informacje ze skanera - swoją drogą dobrze że go masz bo to zdecydowanie ułatwia życie. (...tzn. powinno ułatwiać np. mechanikowi).
    W twoim konkretnie przypadku nie polecam zakupu Pierburga z uwagi na to że on działa dobrze.
    Usuwanie usterek nie polega na wymianie TEGO co wskazał Skaner diagnostyczny - tak robią tylko mechanicy VW.
    Mamy tu konkretne 2 kody P1237 i P1401 które są ściśle powiązane ze sobą.
    Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
    nie wiem czego mam szukać przy błędzie p1401
    Oba kody są opisane w Wątku: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II
    Obraz sytuacji jest taki:
    Jeśli mamy usterkę / lub niedomaganie / spowodowaną np. zabrudzeniem sadzą, sadzą z olejem, szlamem zaworu EGR to ma on problemy z poruszaniem się mechanicznym.
    Jeśli tak jest a wszystko na to wskazuje to Pierbrg odpowiedzialny za sterowanie zaworem EGR choć by sie zesrał nie daje rady wysterować położenia zgodnego z parametrami emisji spalin. (czyli jeśli tobie bym kazał dźwigać ciężar 200kg a Ty wiesz że go nie udźwigniesz to co zrobisz - powiesz mi stary, ale tyle! to nie dam rady .
    Tak samo w tej sytuacji Elektropneumatyczny zawór sterujący zaczopowanym EGR - powiedział do Ciebie "stary ale ja przestawić EGR'a nie potrafię!" i sruuu informacja P1237. Przy okazji system OBDII zakomunikował informację do Ciebie "panie, to wszystko z powodu EGR" czytli sruu komunikat P1401.
    Czy teraz to jasne?
    Czyli nie wymieniamy sprawnego i niewinnego Pierburga - bo to na podstawie jego wspanialej pracy którą wykonuje - dostałeś informację którą należy w odpowiedni sposób zinterpretować.
    Jak by przyszedł do Ciebie sąsiad z informacją że okradają Ci piwnicę - to byś go zabił za te informację? ... noo dlatego pochwalmy Pierburga - zadanie wykonał wspaniale .
    Więc jeśli doniósł Tobie że w systemie zarządzania spalinami coś siadło - to pytanie kto nawalił? (nie ten kto poinformował!) a EGR.
    Teraz gdy EGR jest zaczopowany jak tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...5%9Blepi%C4%87 gdy wykonałem to z premedytacją, czyli stworzyłem warunki jak by EGR'a nie było - miałem dokładnie to samo co Ty masz teraz w realu . Tam jest mowa o P1401 co zresztą pokazałem.
    Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
    Mechanik powiedział, że albo wymiana EGR albo regeneracja turbiny
    w mojej ocenie to czyszczenie EGR - aaaa wymiana to pójście na łatwiznę mechanika. Regeneracja turbiny nie wchodzi w zakres usterki - czyli bez sensu.

    Trzeba sobie tylko na koniec jasno uzmysłowić pewne sprawy:
    - auto mamy już leciwe, nie wiadomo jak długo było użytkowane w sposób sprzyjający zaczopowaniu EGR?
    - jaki mamy olej? i czy przy jeździe przewadze jazdy miejskiej jest wymieniany wcześniej niż zalecany interwał wymiany?
    - czy paliwo jest odpowiedniej jakości?
    - czy regularnie auto lata po trasie (moja definicja trasy to min 50km) i turbo pracuje czasami w zakresie 3600-3800obr/min?
    - czy użytkownik użytkuje auto zgodnie z tym co napisałem tu we wpisie #6: https://www.civicforum.pl/showthread...sensor-czujnik

    Trzeba sobie powiedzieć że odpowiedź, co teraz zrobić nie jest łatwa.
    Nie można wykluczyć że zawór Pierburg niedomaga/ defekt? - ale najpierw bym zrobił to co jest wynikiem jego informacji - czyli czyszczenie EGR oraz całego układu recyrkulacji spalin. Jeśli po tej operacji nadal jest grupa kodów P1236 i P1401 to tak długo jak będzie generowany kod P1401 mamy do czynienia z nieprawidłową prać EGR wtedy można rozważyć: wymianę EGR lub Pierburga?
    Pierburg może nie mieć tyle sprawności (jako 10 letni) że jest w 100% sprawny, lub EGR przepuszcza spaliny i on jest winny że nadal będzie generować się P1401.
    Moim zdaniem po porządnym wyczyszczeniu układu EGR wraz z zaworem EGR - P1401 zniknie.
    Zostanie czasem P1236 a o tym już napisałem "książkę" na forum jest mnóstwo informacji dlaczego i skąd? Głównym powodem jest (może być) zaczadzona turbina - pytanie kto ją zaczadził? no nie Pierburg który generuje P1236 zaczadził ją w 90% przypadkach użytkownik który niewłaściwe użytkuje silnik ! .

    Więc mając tę wiedzę żaden mechanik Ci nie ściemni... (pamiętaj mechanik woli robotę na której zarobi a nie przy której się napracuje za grosze).
    Na 100% wymiana Pierburga nic nie zmieni ani.
    Wymiana EGR oczywiście sytuację naprawi ale po co od razu wymiana? Tu uwaga! jeśli Ty nie zmienisz nawyków w użytkowaniu silnika problem za jakiś czas powróci! i ta wymiana nic nie da!
    Czyszczenie turbo czy wymiana elementów turbiny? (regeneracja jako czyszczenie - pomoże) wymiana elementów brudnych na czyste pomoże ale $ pójdzie.

    Zasugerowałbym:
    1. Wykręcenie Pierburga odpowiedzialnego za sterowanie EGR (on jest mało widoczny pod EGR'em) sprawdzenie szczelności Pierburga oraz czy nie jest pęknięty, uszkodzony mechanicznie, pordzewiały itd.
    2. czyszczenie układu EGR wraz z zaworem EGR.

    Zalecam poczytać na temat jak użytkować diesla 1,7CTDi to jest diesel 16 zaworowy i nie można go traktować jak "wieśwagena" bo to się zemści oraz inne tematy z zakresu EGR.
    Last edited by rambo7; 21-07-2015, 11:58. Powód: dopisek.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Otóż autko mam rok, wcześniej użytkowane było przez kobietę, więc nie mam pojęcia jak ona jeździła. Robię 1 w tygodniu trase 120 km, gdzie osiągam na ekspresówce 150 km/h. Co do benzyny może i racja, bo tankowałem w stacji no name niekiedy. Olej wymieniam regularnie 5w40 Castrola.
      Przy rozbieraniu autka się strasznie namęczyłem, ale dało radę. Jedynie co mnie martwi to że pod pokrywą gdzie jest silnik i ta gąbka, to prawa strona gąbki była prawie cała nasączona olejem. Nie wiem czy on wydostaje się spod zakrętki do oleju albo jakoś inaczej.
      Tutaj wstawiam parę zdjęć z zaworu EGR.
      20150721_155441.jpg20150721_155430.jpg20150721_155539.jpg20150721_155551.jpg

      Edit:
      Wytarłem całe EGR skrecilem samochód działało ładnie aż przejechałem 5 km i znowu p1237 i p1401. Już mnie do szału ta Honda doprowadza.
      Last edited by rambo7; 22-07-2015, 18:46.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Frejkju
        Już mnie do szału ta Honda doprowadza.
        Spokojnie kolego, nie Ty pierwszy i nie ostatni walczysz z takim problemem.

        A jak wygląda ten Pierburg odpowiedzialny za sterowanie EGR? Oglądałeś go?

        Comment


        • #5
          Patrzyłem z góry wyglądał ładnie, najwyżej jeszcze raz go rozbiorę i wyciagnę.

          Comment


          • #6
            po wyjęciu układu EGR miałeś bardzo blisko do zaworu Pierburg sterującego EGR'em - trza było go wyjąc i sprawdzić czy nie ma hobby najmniejszego pęknięcia, szczeliny itd. to ważne.
            Gdzie są rozmieszczone zawory Pierburg widać tu na pierwszym foto tego Wątka: https://www.civicforum.pl/showthread...awór+Pierburg
            na górze jest Pierburg sterujący EGR, na dole sa 2 Pierburgi 1- sterujący turbiną - (ten zaznaczony strzałką) i obok niego (przy nim zaraz) Pierburg regulujący podciśnienie między nimi - ten 3-ci Pierburg ma 2 króćce - sprawdź również tego Pierburga - on jak będzie uszkodzony to tez może dawać objawy jak u Ciebie.

            Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
            przejechałem 5 km i znowu p1237 i p1401. Już mnie do szału ta Honda doprowadza.
            nie zrobiłes być może wszystkiego.
            za dużo frustraci za mało wiary , nie może być tak że autem jeździła baba (moletowała silnik wiecznie na wolnych obrotach) do tego słabej jakości paliwo czasem, do tego Twoja jazda na krótkich odcinkach i teraz chcesz by po 5km jazdy wszystko wróciło do normy? ..to jest niemożliwe, musisz być cierpliwy.
            EGR i rurki czyste,
            czy oba pierburgi - całe ? nie do końca pewne.


            Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
            prawa strona gąbki była prawie cała nasączona olejem.
            kolejna rzecz to przepuszczają uszczelniacze wtrysków - musisz je wymienić, możliwe że nie wszystkoie a tylko ten co puszcza. Wyczyść to pokrywy nie zakładaj i zaglądaj co jakiś czas zobaczysz z którego szczeniacza którego wtrysku się pojawia olej.

            Zawór kołnierze zaworu EGR zafajdane mazią mocno, normalnie tam powinna być sucha sadza a wydaje mi się że na fotkach jest to mokre ?

            Tak jak pisałem dopóki P1401 nie zniknie to większą uwagę przyłożyłbym do zaworu EGR niż do turbiny.
            Dopóki zawór EGR będzie niesprawny to będzie sie pojawiał P1401 i zaraz po nim P1237 bo jest jego konsekwencją.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zawór EGR był bardzo mocno zanieczyszczony. Bardzo dużo mazi było, ale zostało wyczyszczone. Zaślepki nie było, niestety przy wykręcaniu śruba mi się urwała, i tragedia z odkręceniem później była. Umówiłem się ze znajomym mechanikiem co ma kanał, bo ja niestety nie posiadam, żeby wejść pod auto i sprawdzić Pierburga dolnego. Wyjaśniłem mu całą sytuację i powiedziałem wszystko co drogi kolego r7 powiedziałeś. On postara się rozkręcić samochód i posprawdzać te Pierburgi. Tylko muszę poczekać, aż wróci z urlopu, bo akurat pojechał.
              Dodam jeszcze foto z okolic wtryskiwaczy, lewa strona czysta prawa zafajdana olejem. Ostatnie zdjęcie po umyciu.
              20150723_102645.jpg20150723_102654.jpg20150723_111853.jpg

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
                Bardzo dużo mazi było
                maź oznacza że coś przepuszcza olej do układu dolotu wraz z sadzą tworzy solidną konsystencję czopującą zawór EGR i przy okazji zakleja łopatki turbiny. Trzeba się przyjrzeć tej sprawie.
                Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
                przy wykręcaniu śruba mi się urwała, i tragedia z odkręceniem później była
                fakt kołnierz jest żeliwny a śruby często przegrzane - łatwo je zerwać. Jest z tym trochę roboty teraz bo trzeba to osiowo przewiercić i powtórzyć gwintowanie. Dobrać śrubę o wyższej twardości. Kołnierz musi (powinien) być szczelny bo jak nie będzie to CE będą często - system diagnostyki to zauważy.
                Skoro ktośtam będzie nurkował to: Najlepiej sprawdzić wszystkie 3 pierburgi czyli 2 z 3 króćcami i 1 z 2 króćcami przy okazji oględziny gumowych rurek łączeniowych - kuny lubią sobie to podgryzać.
                Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
                prawa zafajdana olejem
                fakt, widać 2 uszczelniacze puszczają olej. Z wtryskiwaczami ostrożnie by czegoś znowu nie ukręcić. Wymieniłbym tylko te 2. Generalnie a osprzęcie silnika grzebiemy jak silnik jest zimny - tzn. gdy temp korpusu/bloku jest nie większa niż 36stC.
                Powodzenia, melduj o postępach.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Czy przyczyną mazi mogą być wtryski? Co zauważyłem, że jak na luzie dodam gazu to przy 3,5 tys obrotów, samochód "tnie" się na chwilę i z 3,5 na 3,2 i tak co sekunda mimo iż pedał gazu nie jest ruszany, tak jakby tracił moc i za chwile znowu odzyskiwał. Na 1,2,3 spokojnie dobijam 3k obrotów a gdy 4 zostanie wrzucona to kończy się moja przygoda z turbo.
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Jest z tym trochę roboty teraz bo trzeba to osiowo przewiercić i powtórzyć gwintowanie. Dobrać śrubę o wyższej twardości. Kołnierz musi (powinien) być szczelny bo jak nie będzie to CE będą często - system diagnostyki to zauważy
                  Dziurka została nowo nawiercona, śruba twardość 8,8 została bardzo mocno dokręcona, nie powinno mieć problemów z przepuszczaniem.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Frejkju Zobacz posta
                    Na 1,2,3 spokojnie dobijam 3k obrotów a gdy 4 zostanie wrzucona to kończy się moja przygoda z turbo
                    w tej sytuacji (którą opisujemy) jest to normalne, ale oczywiście nie jest to normalne, tyle że kwestia użytkowania silnika przez dłuższy czas nie "odetka" go po 1 ba, po 10 jazdach.
                    W opisywanych kwestiach będziemy się powtarzać, bo wątków odcinki turbo i trybu awaryjnego jest dużo, jak poczytasz to sie zorientujesz.
                    Wracając więc do powtórki tego co wyżej pisałem: najpierw eliminacja P1401 dopóki Pluje tym kodem to układem EGR trzeba się zająć. Pierburgi i rurki połączeniowe są do sprawdzenia pod kątem uszkodzeń mechanicznych.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dzięki, powiem mechanikowi to posprawdza kabelki, ale jak dobrze pójdzie to razem z nim będę robił, to będę na przyszłość wiedział co zrobić w Hondzinie.
                      Tylko nadal mnie nurtują te skoki na obrotomierzu. Czemu z 3,5 nagle na 3,2 i znów 3,5. I tak w kółko. Mógłbyś mi jeszcze na to pytanie odpowiedzieć?
                      Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        cały układ zarządzania turbiną i dolotem jak widzisz jest powiązany, turbina otrzymuje część spalin poprzez zawór EGR który dozuje porcję spalin za pomocą elektrozaworów Pierburg. Spaliny lecą na turbinę, (u ciebie EGR puszcza mazię nie spaliny) to wszystko leci na turbinę która może mieć przycięcia z powodu takiego zaczopowania że nie jest jej łatwo poruszać się płynnie - więc porusza się skokami - stąd skoki obrotów. Tak to z całą pewnością (lub gorzej) wygląda u ciebie: https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw lub https://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFfp8U
                        jeśli układ EGR nie pracuje sprawnie przyczynia się do szybszego zaczopowania turbiny. Powody jakie temu sprzyjają pisałem wcześniej. Jeśli to trwa zbyt długo i użytkownik (z powodu swojej niewiedzy) nie reaguje - to silnik w końcu zareaguje .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          I o taką odpowiedz mi chodziło! Dziękuję bardzo! Będę informował na bieżąco o postępach naprawy

                          Comment


                          • #14
                            Problem rozwiązany. Okazało się, że turbina przepuszczała olej, który czopował EGR. Turbina również miała luzy przy geometrii. Sprzęt naprawczy + uszczelnienie turbiny pomogło i mój problem się rozwiązał. Dzisiaj pojeździłem i samochód śmiga jak złoto, brak p1401 i p1237. Mechanicy posprawdzali wszystkie przewody były szczelne. Pierburgi były ok. Dziękuję bardzo r7!

                            Comment


                            • #15
                              Mnie również dopadł tandem p1401 + p1237.
                              Od listopada do pracy dojeżdżam 3km, przez pół roku nie jeździłem na dłuższe trasy i teraz mam efekt mojego zaniedbania.
                              Dodatkowo przy wdepnięciu pedału w podłogę auto nie puszcza chmury .
                              Wczoraj czytałem wpis prezesa https://www.civicforum.pl/showthread...36-P1237-P0238 co daje dodatkowe spojrzenie na problem.
                              Jestem na początku drogi diagnozowania problemu.
                              Będę raportował postęp.
                              Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                              Comment

                              Working...
                              X