Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic 1.7 CTDI błąd p1401 i p1237 zawór Pierburg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Katalizator: jest OK. Jest prześwit i nie wyciągałem TWC - aktulany przebieg ~220 kkm
    EGR + kolektor dolotowy: "syf kiła i mogiła" - pełno czarnej mazi.
    Czujnik doładowania też był zapaskudzony.
    Na razie wyczyścimy EGR, chociaż przydałoby się również kolektor dolotowy, a turbo też na pewno ma sporo syfu... c.d.n.
    PS
    Niestety foty nie nadają się do wrzucenia.
    Te proste operacje robiłem w AUTOREX, Lwowska 175 b, Rzeszów, zapłaciłem 150 PLN
    Edit:
    Niestety, nie pomogło .
    Idziemy dalej. Następny w kolejce do sprawdzenia to Pierburg pod EGR, a później turbo, ale to w innym warsztacie.
    Według mnie wniosek jest taki, że przy tandemie p1401 + p1237 czyszczenie EGR nie pomaga, ale nie zaszkodzi.
    Last edited by foxlis; 24-06-2016, 17:36. Powód: kontynuacja naprawy
    Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

    Comment


    • #17
      Dzięki za kontynuację, sprawa ma się tak że "My forum" to ciało doradcze i sugerujące ale nie da się przewidzieć wszystkiego. Sami metodami prób i analiz udowodniliśmy jednak że można czasem dokonać cudów.
      Sprawa co do P1236, P1237 itd. w tej grupie kodów to gdybym miał coś sugerować to np. takie artykuły:

      To jeden z tych elementów silnika diesla, który pechowcom śni się po nocach. Wtryskiwacze paliwa w nowoczesnych jednostkach... Artykuły i porady w iParts.pl


      chodzi mi głównie o przebiegi naszych aut. Pasuje to do tych artykułów.

      Zapytam foxli7 czy P1237 wyskakuje bez wyraźnej przyczyny? i czy to zdarza się gdy jedziesz stabilnie np 120km/h ? ani więcej, ani mniej a stabilnie?
      - naraz brak mocy - nie jedzie ?
      TWC sprawdziłeś - to super, zazwyczaj w naszych bolidach powinien wytrzymać więcej niż w niemieckich pompowtryskach ale ile? to trzeba sprawdzić.
      Wracając do P1237, czy możesz opisać np. zachowanie auta (silnika) przy przyspieszaniu? od powiedzmy 2000obr? na 4 tym biegu i tak samo na 5 tym biegu?
      Czy potrafi na 4tym przyspieszać w miare dynamicznie ale na 5 tym jest mułowaty?
      Czy zdarza się że przyspiesza nierównomiernie? tzn. od 2000 do 3500 to trwa a dopiero potem żwawiej przyspiesza??
      Czy zdarzyło się że np. na 5 tym biegu od 2500 przyspieszasz - silnik osiągając np 3600obr (dalej przyspieszając) potrafi szarpnąć ? ( jak by mu sie mały dopalacz włączył) albo przyspiesza do pewnego momentu np 3200 i dalej nie chce się rozkręcać? albo robi to wolniej?
      Chodzi o te wtryskiwacze? czy czytając wybiórczo artykuły nie można odnieść wrażenia że wtryski czasem nie pracują płynnie tylko "szarpią dawką"?
      No i czy (odnośnie wydechu) nie ma przy gwałtownym dodaniu gazu z tyłu chwilowej chmury? - normalnie powinna być, ale zaniknąć. Natomiast nie powinna być tak że jest czysto albo że kopci. Oba stany czysto i kopcenie są niepożądane.
      Może to świadczyć że coś z podawaniem paliwa jest nie tak.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Kontynuacja wątku #16 - pierburg 7.22448.00 nie trzyma ciśnienia. Mechanik stwierdził, że jest rozwalony i przegnity.
        Kupuje nowego pierburga 7.02461.01.0, koszt 200 pln.
        Zamienimy i zobaczymy.
        Jak naprawie aktualną usterkę bede obserwował niepokojace objawy:
        - brak chmurki przy przyśpieszaniu
        - zapach spalin w kabinie podczas długiego postoju (potencjalnie problem z wtryskami)
        - mam wrażenie, że turbo się lekko przycina na 2 lub 3 biegu przy około 2500 obrotów na zimnym silniku, jak dam pedał w podłoge

        P1237 ewidentnie występuje przy przyspieszaniu, a nie przy stabilnej jeździe.
        Czuć, że jest problem z przyspieszaniem powyżej 2000 - 2500 obrotów najbardziej na 4 biegu, ale na 1 biegu też zdarzyło mi z trzy razy. Tak jakby auto nagle ważyło 3 razy więcej.
        Wtedy po kilkunastu sekundach wyskakuje P1237.
        Można wyłączyć silnik, poczekać 3 min. Uruchomić ponownie i auto mimo Check bedzie miało aktywną turbine.
        Po takiej sytuacji udało mi się auto wkręcić na 170 km/h i przejechać tak koło 15 km, gdzie musiałem zawrócić i znowu zaliczyłem P1237.

        Awaria objawiła się następująco:
        Trasa z RZE do KRK autostrada 160 km/h. bez problemów.
        Następnego dnia powrót i przy wyjeździe z KRK, w korku CheckEngine - P1401. Olałem ten Check i na autostradzie 160 km/h jechałem cały czas bez problemów.
        Następnego dnia po powrocie z KRK Check się skasował.
        Ale za kilka dni przy ruszaniu zaliczyłem spadek mocy i wywaliło P1401 i P1237.
        Od tego momentu zaliczyłem jeszcze z 5 - 10 razy spadek mocy i P1401 i P1237 bo zacząłem próbować kiedy to się dzieje.
        Autem jeździłem na co dzień przez 3 tygodnie do pracy - 3 km, na biegach 1 - 3, sporadycznie 4 i czasami błedy wyskakiwały, a czasami się same kasowały.
        Natomiast na autostradzie lub ekspresówce auto nie chciało się wkręcić na obroty na 4 biegu - najgorzej było na 4 biegu i taka sytuacja przeważnie kończyła się Checkiem P1401 + P1237.
        Last edited by foxlis; 01-07-2016, 11:52.
        Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

        Comment


        • #19
          wygląda na to że dokładnie tak jest jak piszesz, bo zależności (Pierbura z 2 króćcami o numerze pierburg 7.22448.00) są ściśle powiązane z DTC: P1401 i P1237.
          Elastyczne przewody podciśnieniowe obydwu Pierburgów (Pierburg EGR i Pierburg reg. ciśnienia) są ze sobą połączone.
          Dokładnie ten wpis #14

          Panowie odgrzewam temacik, dziś jak wracałem z pracy zapalił się długo oczekiwany CE. Odczytałem skanerem błąd, P2413 Zacinanie się zaworu EGR. Wiec mam robotę na weekend. Być to jest przyczyną tej mułowatości jaką odczuwam, albo czego się obawiam, następstwem obecnych problemów (zamuliło mi EGR) ale nie ma co gdybać, odezwę się jak będę po operacji czyszczenia EGR
          Last edited by rambo7; 01-07-2016, 11:19.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Jest jeszcze jeden wątek na forum, który mi pomógł i dotyczy tego tematu:
            Witam, około 3 tygodni temu zapalił mi się check engine - pierwszy raz od czasu zakupu auta (około 2.5 roku) nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów jeśli chodzi o kontrolkę checka. Auto ma 177 tyś km - przebieg prawdziwy. Wracając do tematu, zapalił się check ale auto nie straciło mocy (turbo działało), może minimalnie straciło mocy i jest lekko bardziej przymulone na niskich obrotach. Następnego dnia kontrolka zgasła i już się nie zapaliła lecz została w pamięci no i dzięki

            Jestem bardzo wdzięczny użytkownikom forum!
            Wniosek moim zdaniem jest taki, że przy przebiegach około 200kkm i wieku w okolicach 13 latach jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że te Pierburgi się rozsypią.
            Jak mechanik nie wyrzuci Pierburga to też zrobie fote i wrzuce.
            Zapłaciłem 170 za zawór + 170 za robocizne. Mechanik Dominik Rydel Kraczkowa. Mechianik mówił, że włożył zawór włoski, nie pamiętam nazwy producenta.
            28019837605_ef8fb74eee_k.jpg
            Last edited by foxlis; 01-07-2016, 18:13. Powód: fota
            Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

            Comment


            • #21
              to co na foto to twoje??
              Zamieszczone przez foxlis Zobacz posta
              Zapłaciłem 170 za zawór(...) Mechianik mówił, że włożył zawór włoski, nie pamiętam nazwy producenta.
              Zrób coś dla nas ... poszukaj dokładnie co wsadziłeś? Markę, model, symbol ?
              Zamieszczone przez foxlis Zobacz posta
              że przy przebiegach około 200kkm i wieku w okolicach 13 latach jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że te Pierburgi się rozsypią.
              ojjjj, tak, duuużo w tym prawdy.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Cieszę się że mój post pomógł kolejnej osobie rambo7 może warto go gdzieś przenieść albo podpiąć żeby użytkownicy mogli łatwiej go znaleźć

                Comment


                • #23
                  kto potrzebuje to znajdzie. Tematy o Kodach P1236 i P1237 to są głównie o Pierburgach.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Update do pytania z wątku #21...
                    Prawdopodobnie mechanik wsadził elektrozawór MEAT & DORIA 9095.
                    Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez foxlis Zobacz posta
                      Kontynuacja wątku #16 - pierburg 7.22448.00 nie trzyma ciśnienia. Mechanik stwierdził, że jest rozwalony i przegnity
                      wracając do tematu który gnębi twój motor, to tylko dodam że P1237/P1236 może mieć przyczynę w Pierburgu 7.22448 (foto wpis #20).
                      Jeśli tam jest nieszczelność to układ jest niestabilny i generowanie Kodu j.w możliwe.
                      Co do samego zaworu to pisałem że ten zawór ma tylko i wyłącznie za zadanie otworzyć 4 podwójne klapy dolotu po przekroczeniu 3500obr/min. 7.22448 podpięty jest bezpośrednio do czarnej gruchy w lewym górnym rogu silnika 1,7ctdi. Podczas jazdy tego nie widać ale zawór 7.22448 pracuje tylko na zasadzie ON-OFF.
                      Jeśli silnik jest w spoczynku - Zawór jest w pozycji ON (8 klap dolotu otwarte)
                      Jeśli silnik jest uruchomiony - zawór działa i ustawia się na OFF (4 klapy dolotu zamykane są -robi to 7.22448)
                      Jeśli silnik przekroczy 3500obr/min - zawór działa od razu na ON (4 klapy otwiera i w zakresie 3500-48000obr mamy otwarte 8 klap. Zmienne zawirowanie powietrza jest otwarte na max).
                      Tyle robi 7.22448.
                      Jest on powiązany siecią rurek podciśnieniowych (z układem podciśnienia) dlatego czasem nie pracuje EGR albo Turbo, bo gdzieś z sieci ucieka podciśnienie, dlatego bez fizycznego obejrzenia Pierburgów czasem nie da się dojść co jest grane.
                      Malunek w PDF w załączniku pokazuje dokładnie gdzie ulokowany jest 7.22448. Schemat wyjaśnia dokładnie co idzie do czego: Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.
                      Last edited by rambo7; 14-02-2017, 14:14.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Witam, mam pytanie czy ktoś z Warszawy lub okolic jest w stanie rozwiązać mi problem powyższych błędów? EGR sprawny, pierburg od EGR wymieniony. Ciśnienie na vacum OK. Z tego co udało mi się ustalić ciśnienie przed zaworami jest słabe podejrzewam gdzieś nieszczelność ale nie jestem tego w stanie ogarnąć. Chciał bym to zlecić komuś kto już przez to przebrnął. Niestety mie mam zaufania do warsztatów. Sprawa na schemacie wydaje aię prosta ale przez brak miejsca dookoła silnika ( nie rozumiem czemu podciśnienia dali tam gdzie nie ma dostępu) kiepsko mi to idzie.

                        Witamy się w dziale powitań (co stanowi pierwszy wpis), nie w dziale technicznym.
                        Last edited by rambo7; 18-07-2018, 13:11. Powód: Regulamin pkt 2.

                        Comment


                        • #27
                          bez kanału bardzo ciężko, by nie powiedzieć niemożliwe jest zweryfikowanie fizycznie przewodów. Ja też do mechaników nie mam zaufania dlatego grzebię sam.
                          Temat jest o tyle trudny że mechanicy chcą zarabiać "nie mają czasu" na zabawę, najchętniej wymienili by pół auta za 3500zł.
                          Wiedzy na forum w temacie tych kodów masz dużo, uzbrojony w tą wiedzę sam zweryfikujesz wszystkie obszary, ale trzeba mieć warunki i narzędzia, np. pompkę podciśnienia z zegarem by sprawdzić wężyki. Wężyki możesz też sprawdzić wyjmując po kolei, do wanny zatykasz 1 koniec a w drugi pompujesz pompka do roweru - czyli tak jak sprawdza się dętki.
                          Kwestia taka że zajmujesz kanał, i tu jest problem ze znalezieniem miejsca gdzie by mógł postać ze 2 dni. Co do wężyków to się nie pomylisz bo schemat pokazuje co do czego więc jest to banalne.
                          Proponuję sprawdzić czy Pierburg z 2 króćcami nie jest uszkodzony,
                          przeanalizuj powoli cały ten watek w którym piszemy, od początku, oraz poczytaj to: Jak się zabrać do demontażu zaworów podciśnieniowych Pierburg

                          Ja się dostałem do wszystkiego od góry, ale EGR zdemontowałem, potem odkręciłem śrubki od Pierburga EGR "na czuja" i umieściłem go już wyżej nie montowałem go do płyty bloku silnika, działa do dziś, i mam go na wierzchu.
                          Last edited by rambo7; 18-07-2018, 13:27.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X