Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Błędy P1401 P1237 EGR, Turbo, Pierburgi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Błędy P1401 P1237 EGR, Turbo, Pierburgi?

    Witam, proszę o pomoc w diagnozie:

    Problem:
    Na przemian co kilka km: Check (P1401, P1237), tryb serwisowy (max 2000rpm) oraz momenty bez błędu lecz nawet wtedy mała moc, słabe przyspieszenie.

    Sprawdzono:

    1. Wymontowałem EGR: bardzo mało sadzy. Rura od turbiny pokryta olejem. zawór wygląda na sprawny. ( naciskając mocno śrubokrętem od strony cienkiej rury, porusza się. Czuć tylko opór jakby spreżyny. Z trzpienia wychodzi nieco oleju i "pierdzi i syczy" przy poruszaniu tak, jakby zasysał powietrze. Czy według was działa to poprawnie?
    Na tyle na ile zaglądnąłem do kasety, jest dosyć drożnie. Tłusto

    2. Na tyle na ile potrafiłem pooglądałem pierburgi i rurki. Wyglądają na niepopękane

    3. Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V.
    4. Akumulator stary zużyty, ale spokojnie zapala.
    5. Nieco za dużo oleju ( 5mm ponad max na bagnecie)
    6. Cięgno regulacji geometrii turbo chodzi gładko.
    7. Nic nie dymi
    8. Nawet przy gazowaniu, można swobodnie ścisnąć rurę między egr a turbo. Bez ciśnienia
    9. Zaślepienie EGR nic nie dało. Tzn dało tylko błąd i tryb serwisowy. Zaślepka oczywiście usunięta.

    Wiem, że sporo o tym napisano, ale może wytłumaczy mi ktoś w jaki sposób mogę sprawdzić zawory podciśnienia sterowania egr i turbiny bez katorżniczego ich wymontowywania?

    Dzięki za wszelką pomoc

  • #2
    Po pierwsze temat istnieje:
    Honda Civic 1.7 CTDI błąd p1401 i p1237 zawór Pierburg

    oraz zbieżny z powyższym:
    civic 1.7 ctdi 2004r błąd p1237 i p2413

    Jakie prace, naprawy itp. wykonywano przy silniku lub osprzęcie około-silnikowym ostatnio? (poza tym co wyżej?).
    Zamieszczone przez martinmax Zobacz posta
    co kilka km: Check (P1401, P1237),
    w tym temacie - obszarze jest dużo napisane w istniejących Tematach i nie napiszemy nic nowego. Musisz skrupulatnie poczytać aby kumać o co chodzi.
    Zamieszczone przez martinmax Zobacz posta
    Wymontowałem EGR: (...) Czy według was działa to poprawnie?
    trudno powiedzieć na podstawie opisu.
    Definicja kodu brzmi: DTC P1401: Usterka EVRV - ujemne odchylenie sterowania zaworu EGR (Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ), (EVRV ang. Fault Electrical Vacuum Regulating Valve (usterka elektrycznego regulatora zaworu EGR) w praktyce Pierburga nr 2.(możliwe świecenie kontrolki Check Engin - bez utraty mocy).
    1. nie można wykluczyć że coś z pierburgiem od EGR jest nie tak?
    2. Pierburg od EGR jest tak schowany że oględziny powierzchowne z pozycji kanału (latarki i lusterka) mogą niewiele powiedzieć. Ten akurat Pierburg (EGR) jest zamocowany na ściance silnika wysoko, śruby mocowania ma na pewno skorodowane co będzie utrudniało jego wymontowanie. (trzeba się upewnić że nie ukręcisz łbów śrub bo wtedy dupa). Ja go wykręciłem na czuja od góry (bo nie miałem kanału)
    tu widać lokację Pierburgów wpis #18 no i ten temat warto przeczytać: https://www.civicforum.pl/showthread...k-engine/page2
    dokładnie elektrozawór pierburga EGR jest zamocowany do metalowej łapy która to jest przymocowana do bloku silnika tu na foto 2:
    Elektropneumatyczny zawór podciśnienia PIERBURG 1.7CTDi

    Zamieszczone przez martinmax Zobacz posta
    3. Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V.
    4. Akumulator stary zużyty, ale spokojnie zapala.
    5. Nieco za dużo oleju ( 5mm ponad max na bagnecie)
    6. Cięgno regulacji geometrii turbo chodzi gładko.
    7. Nic nie dymi
    8. Nawet przy gazowaniu, można swobodnie ścisnąć rurę między egr a turbo. Bez ciśnienia
    9. Zaślepienie EGR nic nie dało. Tzn dało tylko błąd i tryb serwisowy. Zaślepka oczywiście usunięta.
    wszystko jest ok, poza tym - nie rozumiem zapisu: "Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V." - jak to rozumieć? ??
    Aku w stanie normalnym ma około 12,6v gdy pracuje silnik musi być ładowanie minimum 13,9v - jak nie ma tyle ładowania to alternator do regeneracji.
    Nie ma prądu ładowania minimum 13,9v to świrują Pierburgi będą komunikować błędy i nie tylko one, błędy mogą być z rożnych obszarów.

    Zamieszczone przez martinmax Zobacz posta
    Wiem, że sporo o tym napisano, ale może wytłumaczy mi ktoś w jaki sposób mogę sprawdzić zawory podciśnienia sterowania egr i turbiny bez katorżniczego ich wymontowywania?
    w tematach na pewno jest napisane. Natomiast szkoda potu na te testy jak nie ma odpowiedniego ładowania.
    W tematach kodu P1237 jest mnóstwo wiedzy, w zasadzie temat wyczerpany, nie ma sensu tego powielać.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki Kierowniku
      Jakie prace, naprawy itp. wykonywano przy silniku lub osprzęcie około-silnikowym ostatnio? (poza tym co wyżej?).
      Montowałem tylko stanadyne i uzupełniałem borygo
      Przyznaje się poza tym bez bicia: Silnik użytkuję w najgorszy z możliwych sposobów: 4km do pracy w mieście. Rzadko w trasie, obecnie właśnie z powodu ryzyka trybu awaryjnego. Błędne koło.
      w tym temacie - obszarze jest dużo napisane w istniejących Tematach i nie napiszemy nic nowego. Musisz skrupulatnie poczytać aby kumać o co chodzi.
      Owszem, przeczytam skrupulatniej.
      nie rozumiem zapisu: "Ładowanie akumulatora tylko 13,3v. Normalnie 12,6V." - jak to rozumieć? ??
      Podczas pracy alternatora: 13,3V, Przy wyłączonej stacyjce:12,6V

      Dzięki wielkie za pomoc. Na początek zabieram się za konsekwentne sprawdzenie ładowania oraz będę próbować dobrać się do pierburga EGRu...

      Comment


      • #4
        nie pisz o wyłączonej stacyjce bo to gmatwa sytuację. Akumulator ma 12,6V - to jest świetny wynik (dobrze by było gdyby był mierzony po długim postoju tak 16godz. np rano, jak będzie miał 12,6v to wzorowo rewelacja).
        Alternator jak nie ma 13,9V (może mieć 13,9-14,4v) to jest do regeneracji, 13,3v to się on kończy, i nie jest to wynik odpowiedni dla poprawnej pracy elektroniki w tym samochodzie.
        Sprawa jest prosta, nie ma odpowiedniego ładowania - świrują czujniki i pokazują głupoty i nie sterują pracą silnika. koniec kropka. To nie jest równoznaczne z tym że jak naprawisz alternator to nie będzie komunikatów z obszaru sterowania EGR i turbiny, mogą się zdarzyć, szczególnie gdy nie zapewniasz dieslowi optymalnej pracy.

        Zamieszczone przez martinmax Zobacz posta
        Owszem, przeczytam skrupulatniej.
        tak, musisz usiąść i poczytać tematy - nie po łebkach a pomału i ze zrozumieniem, być może i 2 -3 razy. Nic nowego nie napiszę, chyba że czegoś tam nie ma lub coś jest niejasne.

        Problem jest po jednej linii (alternator musi być sprawny bezwzględnie i to co piszę odnosi się do działań gdy mamy sprawny alternator) no i pisząc zerknąłem na wcześniejsze tematy, to już widzę że się powtarzam.
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Mamy tu konkretne 2 kody P1237 i P1401 które są ściśle powiązane ze sobą.
        ...noo już miałem to samo napisać.
        Wracasz do tematów we wpisie #2 i czytasz jak by to była najciekawsze rzecz na świecie .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam,
          Usterka została znaleziona: Uszkodzony pierburg od klap zawirowań, przez który uciekało powietrze z magistrali vacum. Jak widać, nie zawsze jest to problem pierburga od EGRa. a co do tropu słąbego łądowania, ponoć niski stan napięcia akumulatora spowodowałby inne błędy. Co ciekawe na razie nie wymieniłem elektrozaworu pierburg od klap, tylko go zbajpasowano puki nie znajdę taniego zamiennika Jak na razie brak błędów, a samochód jeździ jak kiedyś Pozdrawiam przy okazji mojego super mechanika Krystiego, który szybko znalazł usterkę. Temat do zamknięcia
          Dzięki i pozdrawiam

          Comment

          Working...
          X