Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tak w skrócie, bo zgadzam się z rambo7 .
    1. termistor nr 1-to temperatura wlatującego powietrza - Zimą będzie np 0*C, latem 30*C
    2. grzałka 130*C - stała temperatura
    3. termistor nr 2- temperatura powietrza po ogrzaniu grzałką - na postoju Zimą np 10*C, jak jedziesz np 4*C , latem odpowiednio więcej
    Reszta to zależności, charakterystyki. Musi znać dokładnie ilość powietrza by dawkę paliwa dobrać. Inaczej normy Euro 2nie spełni. Oczywiście EURO 3 (kolega rambo7 mnie niżej poprawił


    pozdrawiam
    Last edited by jck; 09-12-2015, 15:02. Powód: Euro 3

    Comment


    • #47
      OK z MAF coś mi się porypało

      Dzięki Rambo za wyrozumiałość Człowiek zawsze się czegoś nowego dowie
      Last edited by Bogus; 09-12-2015, 10:07. Powód: offtop - schodzenie z tematu. Nie ładnie Bogus

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez jck Zobacz posta
        Inaczej normy Euro 2nie spełni
        Euro 3 w samochodach osobowych na Europę obowiązkowo od 2000 roku, jako pierwszy w świecie w dieslu ISUZU Common Rail dla Hondy spełniał Euro 3. Euro 4 to DPF. Euro 5 tylko w TIrach.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Od 1 września 2014 obowiązuje Euro6. Wszystkie samochody i ciężarówki które są wyprodukowane po tej dacie muszą ją spełniać. Nawet diesle nie zależnie mały czy duży

          Comment


          • #50
            ok , chodziło mi o Technologię Euro 6 "Ad-Blue" AdBlue, który jest bezwonnym roztworem mocznika. Mocznik (tak przy okazji) to organiczny związek chemiczny dodawany np. w oczyszczalniach ścieków w procesach nitryfikacji biologicznego oczyszczania ścieków.
            Prawo - Euro 6 - pojazdy o wadze do 1700 kg (w praktyce osobówki) normę Euro 6 pomaga spełnić niedrogi "pseudo katalizator" zasobnikowy NOx, ok jest, ale to jest a'la katalizator, prężcież nikt nie zamontuje do osobówki baniaka 200L do dawkowania mocznika.
            Ok, ale żeby nie zamulać tematu czekamy na rewelacje kolegi ukash;a.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #51
              Wtrącę jako ciekawostkę, że BMW ma już w ofercie silniki z koniecznością uzupełniania AdBlue. Chyba na 5litrów ropy potrzeba ok 0,2l mocznika. Dla mnie to bezsens. W ciężarówkach już pozbywają się tego wynalazku przez zmianę softa. Jest jeszcze norma EEV ale dla wagi ciężkiej. Ok, kończę ten offtop

              Comment


              • #52
                Dzisiaj przywiózł mi kurier czujnik MAF. Po podłączeniu go auto wogóle nie odpaliło. Odłączyłem wtyczkę, no i po chwili kręcenia odpalił,wiec wyłaczyłem zapłon podlączyłem z powrotem MAF-a i skasowalem 3 błedy P0101 P0103 P0113 i auto odpalilo na pare sek. a błedy pojawily sie z powrotem P0101 i P0102 powtórzyłem tą misje pare razy i dzieje się to samo w koło. Turbo zaczeło dziwnie pracować i brak mocy(sam diesel) pomimo tego że je slychac ale wydaje dzwięki jak by chodziło na sucho. Sprawdziłem stan oleju jest min. borygo nie ma nic w zbiorniku wyrównawczym. Na bagnecie nie było sladów borygo tylko olej,korek wlewu tylko slady oleju ,napiecia na wtyczce czujnika MAF 1) żołto-czarny kabel 4,96V 2) czerwony kabel 11,96V 3) czarny kabel 0.00V 4) biało-czerwony 11.97V 5) brązowy 4.97V. Akumulator 45Ah nowy z benzyniaka rozładował się podczas kręcenia. Temperatura powietrza 9:00 -4 stopnia o 11:00 11 stopni. Obecnie ładuje sie aku z benzyniaka 45 Ah(tylko taki żyje). Orginalny jaki był akumulator (bosh car bon premium) z diesela parametry nieznane zmarł. Tyle informacji na chwilę obecną.
                Last edited by ucash; 10-12-2015, 14:24.

                Comment


                • #53
                  wnioski: czyżby MAF sprawny? a problemy gdzieś głębiej na trasie komunikacji MAF - ECU?
                  DTC P0101: Usterka zakresu /działania obwodu czujnika MAF (przepływka).
                  DTC P0103:
                  Wysokie napięcie obwodu czujnika MAF (nowość w sprawie).
                  DTC P0113: Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (przepływka)

                  Info do analizy od TRAFO:
                  P0113: https://civic.one.pl/serwisowka/L00/...113FALT00.HTML
                  P0102: https://civic.one.pl/serwisowka/L00/...102FALT00.HTML

                  Zastanawiam się czy ECU jest sprawny?
                  albo czy to możliwe że 2 gi (co kupiłeś MAF) tez zepsuty?
                  Z analizy napięć jakie podałeś wydaje się że nie wszystkie powinny być tak wysokie jt. około 5V. stąd info o błędzie wys. naięcie w obwodzie. Tam powinno być około 0,9v-1,1v

                  Płynu dolej do zb. wyrównawczego.
                  Olej może być na min.
                  Pracą turbiny a raczej silnika się nie przejmuj może to mieć związek z tym: https://www.civicforum.pl/showthread...czenie+silnika
                  Last edited by rambo7; 12-12-2015, 11:50.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #54
                    Też mi taka myśl się pojawiła w głowie,że ECU może być tez uszkodzony,ale to odległa myśl. Teraz myśle żeby zająć sie tą przypływką,jutro dokładnie sprawdze jakie są błedy(dokładne nr.) i czy z kablami wszystko jest w porządku.

                    Comment


                    • #55
                      Dzisiaj ok godziny 12 w połódnie postanowiłem przeprowadzić próbe odpalenia i rozrusznik nie miał na tyle sił zeby zakrecić silnikiem po cykałem nim kilka razy aż sie zaczął rozkręcać,wkońcu po krótkiej chwili dziwnym cudem auto odpaliło normalnie.pochodził chwile silnik i postanowiłem go zgaśić i sprawdzić błedy. Okazało się,że pojawiły sie 4 błedy P0101,P0102,P0103,P0113 skasowałem je i próbowałem odpalić silnik ponownie. Były z nim problemy ale po chwili odpalił turbo stasznie świszczało ale zidentyfikowalem przyczynę. Wypadła rura od dolotu pewnie przy montarzu przepływki(nie dokręcona obejma).Po naprawie odpaliłem po wielokrotnych próbach silnik i po chwili pojechałem na test. Okazalo sie,że auto dalej jeździ samym dieselem bez turbo pomimo turbo pracuje normalnie(brak mocy)wróciłem postawiłem auto po chwili zgaśiłem i podłączyłem skaner,wykazał 3 Błedy P0101,P0102,P0103. Wydaje mi sie że ustekra leży również w wale napendowym,zachowanie silnika wskazywało na to jak by krzywo pracował(miał opory).Moge się mylić ale jutro nagram krutki filmik pracy silnika przy jak i w trakcie pracy silnika.

                      Comment


                      • #56
                        masz konkretne podpowiedzi systemu OBD2
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        P0101,P0102,P0103
                        który jeszcze nigdy w swojej historii się nie pomylił.
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        Wydaje mi sie że ustekra leży również w wale napendowym,zachowanie silnika wskazywało na to jak by krzywo pracował
                        dokładnie tak to wygląda jak opisałeś. Nie ma sensu szukać dziury tam gdzie jej nie ma.
                        Dopóki nie znikną te kody nie ma sensu absolutnie żadnego doszukiwać się czegokolwiek innego.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #57
                          przeczytaj to https://www.pierburg-service.de/xima...079_pl_web.pdf (tu są 4 przewody ale zasada jest taka sama)
                          Tak jak pisał rambo7, na jednym pinie na włączonym zapłonie powinno być 1V i wzrastać z obrotami do 5V. Sprawdź czy na odłączonej wtyczce nadal jest tak samo (wtedy jakieś zwarcie kabli jest).

                          Comment


                          • #58
                            Jest bezsprzeczne że wszystkie Kody związane są z komunikacją z ECU. Czyli problemy są po stronie elektrycznej. Absolutnie nie ma sensu grzebać przy turbinie czy mechanice silnika.
                            Większość opisów dot. naprawy usterki związana jest z szukaniem przyczyn w samym MAF, jednak zawsze w ostatnim punkcie każdej procedury naprawczej jest napisane, sprawdzić działanie (w tym przypadku MAF) z nowym ECU. Jeśli to rozwiąże problem - wymienić ECU na sprawny - to jest "standard" każdej procedury.
                            Zdarzały się przypadki że ktoś kupił cześć elektryczną (jak MAF) i obie były uszkodzone ale to naprawdę musiałby być niefart.
                            W tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z identycznymi Kodami w przypadku MAF oryginalnego i MAF kupionego. To daje mi jednak przekonanie że MAF może okazać się jednak sprawny. Jeśli MAF 1 i MAF 2 mają identyko Kody błędów - to to jest informacja - "taki układ jest mało prawdopodobny" czyli bardziej prawdopodobne jest dokładnie ten sam problem wynikający w 1 linii:
                            Mam tu na myśli 2 rzeczy: pierwsza- linię przesyłu informacji MAF - ECU ( wtyczki, kable, złączki) lub usterka ECU.
                            Skłaniałbym się ku usterki ECU ponieważ, w obu przypadkach kody są identyczne, są identyczne napięcia [v] dla obu przepływek.
                            Trudno mi zaakceptować brak komunikacji z ECU - bo ta jest ! świadczą o tym wyniki pomiarów czyli [v] które odczytano we wpisie #52 i które są za wysokie w stosunku do prawidłowych.
                            W całej sprawie myślę że nie różnimy się w ocenie tego czy lepiej by zrobił to ktoś z mechaników mając przed sobą ten silnik - możliwe ale uważam że analizę przeprowadziliśmy gruntowną i jak forum pokazuje skuteczność działań w dziale diesla jest bardzo wysoka w zasadzie od lat bliska 100% naprawionych usterek.
                            W każdym razie ukash wykazuje sporą cierpliwość do tej awarii, na razie tez nie wygenerował dużych kosztów. Niestety kolejne koszty (chyba żę się dogada ze sprzedawcą że w razie co odda?) zakup nowego (używanego) ECU. Możliwe ze do tej operacji dojedzie problem kodowania pilota bo chyba kod immobilisera się zmieni ale możliwe że tylko trzeba będzie zakodować sam kluczyk C-Z.
                            Zawężaliśmy działanie do wąskiego obszaru połączeń MAF-ECU, lub sam ECU.
                            ...chociaż czytam sam siebie i ponownie kody P0101, P0102, P0103 kody które sie wygenerowały ostatnio to wskazuje to na uszkodzoną przepływke... niestety nie można wykluczyć że ta używana też jest zepsuta, niestety tego tez wykluczyć nie można.... .
                            Last edited by rambo7; 12-12-2015, 12:18.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #59
                              Dzięki pany za linki,dzięki temu ogarnełem przyczyne pojawiania się błedów . przyczyna lezała w złączu przeplywomierza,nie było styku wydaje mi się,że przez brak uszczelki we wtyku bo nie mam tam,a kiedyś w audi wymienialem wtyczke bo była przetopiona,i pamietam że była taka uszczelka karbowana. Zrobiłem nastepujacą rzecz,odpielem wtyczkę przepływomierza i podpielem 2 cięnkie kabelki o dwóch róznych kolorach(czerwony,czarny) czerwony podpiełem pod nr 5 wtyczki MAF,a czarny pod nr 3 wtyczki MAF(środek wtyczki). Podłaczylem miernik do mierzenia napięć itp. i podłączyłem go kolorami kabli,i napiecie pokazało mi 0.00V,zaczełem sprawdzac czy wszystko styka jak powinno i nagle jak docisnelłem wtyczke MAF wzrosło mi do 1.00V ,to była odpowiedź na błedy ktore pokazał skaner. Odpaliłem auto i dla pewności sprawdzilem czy wzrasta po wrzuceniu silnika na obroty z 1.00V do 5.00V,wzrasta ale z 1.00V do 4.00V. Po chwili zgasiłem silnik i skasowałem błedy ,po ponownym odpaleniu Błedy znikły i nie pojawiły się ponownie . Problem z odpaleniem nie zniknął,ale jak odpali i wskoczy na 1500obr/min silnik chodzi dalej jak by na 3 gary,dopuki się nie rozgrzeje. Rozgrzany chodzi normalnie jak powienien,moc wróciła honda jezdzi normalnie . Wymienie teraz świece i zobacze co będzie się działo. Wiec myśle że ECU oraz MAF można uznać za sprawne, i tak jak pisze Pan Prezes rambo7 MAF1 może też być sprawny .
                              Last edited by ucash; 12-12-2015, 13:09.

                              Comment


                              • #60
                                ...a pisaliśmy na początku wtyczki, kable itd, widzisz jak to jest? nie widzimy tego co Ty, jeśli ktoś twierdzi że jest ok - to jest ok i koniec ...a tu sie okazuje że nie ma we wtyczce uszczelki pomarańczowej w formie harmonijki? ...uhhhh no niestety na to byśmy nie wpadli bo założenia były takie że jest na 100% tak jak być powinno.
                                Koniecznie, musisz zrobić fotki tej wtyczki (dobre fotki makro) tak by było widać w czym tkwił problem !? czyli jednak OBD nie kłamie, jeszcze sie to nie zdarzyło. Zatem sukces! . Ogarnij te wtyczkę.
                                Noo ale rozumiem (bo nie pamiętam) harmonijka uszczelniająca jest we wtyczce samochodowej? w wtyczce przepływki jej nie na - oba wtyki MAF wyglądają identyko tylko harmonijka powinna być we wtyczce instalacji auta?
                                koniecznie musisz pokazać foto co gdzie jak było a jak być powinno.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X