Wątek się robi wielotematyczny ... no ale trudno.
Z obrazu w/w sytuacji wynika że:
- MAF mamy z głowy, wtyczka nowa - żadnych CE,
- 2 świece wymienione co pomogło dla odpalania zdecydowanie lepiej,
Kolejne sprawy to CE P0238 odcinka mocy i dymienie - tu silnik w ostatnim czasie został mocno zaczadzony konkretnie turbina jest zaczadzona, generalnie to można założyć że cały układ doładowania jest konkretnie zaczadzony.
W takiej sytuacji biorąc po uwagę wszystko co zaszło wcześniej nie można żądać lub oczekiwać że silnik ozdrowieje jak za dotknięciem magii. Nie dawaj mu w gaz wcześniej niż po porządnym rozgrzaniu silnika w twoim przypadku to może być nawet 20km jazdy przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Zatem wszystko co wyskoczy przed upływem 20km traktuj jako: "trudno, na razie tak być musi".
Mając Skaner przynajmniej nie panikujesz wiesz co z czego wynika, odcinka w takiej sytuacji jak opisujesz jest to normalne.
Problem stanowi uciekający płyn chłodzący. Tu przykład jaki był na forum: https://www.civicforum.pl/showthread...iek+pompa+wody
Jeśli widocznych wycieków nie ma - nie widać - musisz to jednak dobrze sprawdzić bo od tego zalezą dalsze działania i koszty?! więc jeśli nie widać nigdzie wycieków to źle wróży, nie można wykluczyć pęknięcia bloku (były takie przypadki chyba 2). Generalnie jeśli płyn znika a silnik staruje chętniej ale jednak trzeba mu pomóc się ustabilizować na 900obr. tzn że do komór spalania może przedostawać się płyn niepalny. 2 tłoki chodzą spalają a 2 chodzą i nie spalają mieszanki bo do mieszanki powietrza i paliwa dostaje sie ciecz chłodząca - to masz 300-400obr min i dupa ... pracuje to jak pracuje. Jak dodasz gazu wtryśniesz więcej ON i się robi lepiej i chodzi na 900obr.min - tak to może wyglądać.
Skoro na pewno na 100% nie ma wycieków jak np tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-chłodniczego
to jest za sprężarką klimy aby zobaczyć ten króciec to musisz latarką poświecić w gril pod sprężarkę i sprawdzić czy sucho.
Biorąc jednak całość tego wpisu #75 i ten komentarz
to jednak skłaniam sie ku temu że ten silnik jest do wymiany
. Taniej wyjdzie go po prostu przełożyć niż bawić się w dochodzenie co jest nie tak?
Z obrazu w/w sytuacji wynika że:
- MAF mamy z głowy, wtyczka nowa - żadnych CE,
- 2 świece wymienione co pomogło dla odpalania zdecydowanie lepiej,
Kolejne sprawy to CE P0238 odcinka mocy i dymienie - tu silnik w ostatnim czasie został mocno zaczadzony konkretnie turbina jest zaczadzona, generalnie to można założyć że cały układ doładowania jest konkretnie zaczadzony.
W takiej sytuacji biorąc po uwagę wszystko co zaszło wcześniej nie można żądać lub oczekiwać że silnik ozdrowieje jak za dotknięciem magii. Nie dawaj mu w gaz wcześniej niż po porządnym rozgrzaniu silnika w twoim przypadku to może być nawet 20km jazdy przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Zatem wszystko co wyskoczy przed upływem 20km traktuj jako: "trudno, na razie tak być musi".
Mając Skaner przynajmniej nie panikujesz wiesz co z czego wynika, odcinka w takiej sytuacji jak opisujesz jest to normalne.
Problem stanowi uciekający płyn chłodzący. Tu przykład jaki był na forum: https://www.civicforum.pl/showthread...iek+pompa+wody
Jeśli widocznych wycieków nie ma - nie widać - musisz to jednak dobrze sprawdzić bo od tego zalezą dalsze działania i koszty?! więc jeśli nie widać nigdzie wycieków to źle wróży, nie można wykluczyć pęknięcia bloku (były takie przypadki chyba 2). Generalnie jeśli płyn znika a silnik staruje chętniej ale jednak trzeba mu pomóc się ustabilizować na 900obr. tzn że do komór spalania może przedostawać się płyn niepalny. 2 tłoki chodzą spalają a 2 chodzą i nie spalają mieszanki bo do mieszanki powietrza i paliwa dostaje sie ciecz chłodząca - to masz 300-400obr min i dupa ... pracuje to jak pracuje. Jak dodasz gazu wtryśniesz więcej ON i się robi lepiej i chodzi na 900obr.min - tak to może wyglądać.
Skoro na pewno na 100% nie ma wycieków jak np tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-chłodniczego
to jest za sprężarką klimy aby zobaczyć ten króciec to musisz latarką poświecić w gril pod sprężarkę i sprawdzić czy sucho.
Biorąc jednak całość tego wpisu #75 i ten komentarz
Zamieszczone przez ucash
Zobacz posta

Comment