Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Wątek się robi wielotematyczny ... no ale trudno.
    Z obrazu w/w sytuacji wynika że:
    - MAF mamy z głowy, wtyczka nowa - żadnych CE,
    - 2 świece wymienione co pomogło dla odpalania zdecydowanie lepiej,
    Kolejne sprawy to CE P0238 odcinka mocy i dymienie - tu silnik w ostatnim czasie został mocno zaczadzony konkretnie turbina jest zaczadzona, generalnie to można założyć że cały układ doładowania jest konkretnie zaczadzony.
    W takiej sytuacji biorąc po uwagę wszystko co zaszło wcześniej nie można żądać lub oczekiwać że silnik ozdrowieje jak za dotknięciem magii. Nie dawaj mu w gaz wcześniej niż po porządnym rozgrzaniu silnika w twoim przypadku to może być nawet 20km jazdy przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Zatem wszystko co wyskoczy przed upływem 20km traktuj jako: "trudno, na razie tak być musi".
    Mając Skaner przynajmniej nie panikujesz wiesz co z czego wynika, odcinka w takiej sytuacji jak opisujesz jest to normalne.
    Problem stanowi uciekający płyn chłodzący. Tu przykład jaki był na forum: https://www.civicforum.pl/showthread...iek+pompa+wody
    Jeśli widocznych wycieków nie ma - nie widać - musisz to jednak dobrze sprawdzić bo od tego zalezą dalsze działania i koszty?! więc jeśli nie widać nigdzie wycieków to źle wróży, nie można wykluczyć pęknięcia bloku (były takie przypadki chyba 2). Generalnie jeśli płyn znika a silnik staruje chętniej ale jednak trzeba mu pomóc się ustabilizować na 900obr. tzn że do komór spalania może przedostawać się płyn niepalny. 2 tłoki chodzą spalają a 2 chodzą i nie spalają mieszanki bo do mieszanki powietrza i paliwa dostaje sie ciecz chłodząca - to masz 300-400obr min i dupa ... pracuje to jak pracuje. Jak dodasz gazu wtryśniesz więcej ON i się robi lepiej i chodzi na 900obr.min - tak to może wyglądać.
    Skoro na pewno na 100% nie ma wycieków jak np tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-chłodniczego
    to jest za sprężarką klimy aby zobaczyć ten króciec to musisz latarką poświecić w gril pod sprężarkę i sprawdzić czy sucho.
    Biorąc jednak całość tego wpisu #75 i ten komentarz
    Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
    Wracając z warsztatu do domu zauwarzylem,że auto strasznie mocno kopci na blekino szarawy,
    to jednak skłaniam sie ku temu że ten silnik jest do wymiany . Taniej wyjdzie go po prostu przełożyć niż bawić się w dochodzenie co jest nie tak?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #77
      Patrząc na objawy i na to że silniki zaczynają się już od 800zł to chyba najlepsza opcja...

      Comment


      • #78
        Dzisiaj kopcił mniej ale to przez to,że spalił prawie cały zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego,pozostało na dnie ok 150ml. Wiec spróbuje wymienić uszczelke głowicy. Zwłaszcza,że mam uszczelke Victora Reinza trzy warstwowa "metalową",a planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności mam dostępne na miejscu. Więc spróbować warto

        Comment


        • #79
          upewnij się czy to upg? czy to ona jest wypalona? no bo jeśli pęknięcie jest na bloku to wymiana uszczelki dobrej na dobrą niczego nie zmieni. Jak mechanik rozbierze to będzie widział co jest przyczyną wycieku.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #80
            Napewno sprawdze czy silnik ma szczelność czy nie. Sam bedę rozbierał, poprosze mechanika znajomego by tylko zajrzał i stwierdził co sie ukazało jego oczom. Dzisiaj silnik zamarzł no i rozrusznik,nie miał sił zakrecić no i przy czym rozładowal akumulator,poziom oleju nagle zrobił się grubo za dużo ponad stan ok 10 cm na bagnecie,ale jest czarny (nie kasza,smar)zero piany czy czegokolwiek. Czyli może jednak silnik jest padaczka. Sprawdze tą uszczelke jeżeli okaze sie dobra, to po powrocie na świeta wielkanocne wymieniam całą jednostkę.

            Comment


            • #81
              Śledzę wątek od początku, czytam każdy wpis. Nie mogę pojąć co podkusiło ucash'a do kupna tego konkretnego egzemplarza. Zapewnienia właściciela że on tylko stał i jest ok? Może cena? Jak dla mnie to musiałby kosztować max tysiaka i być w super stanie blacharskim. Oczywiście poliftowy z końca produkcji. Życzę powodzenia i oby CTDi szybko wrócił do zdrowia

              Comment


              • #82
                Pewnie atrakcyjna z pozoru cena. Nie ma co osądzać, każdy popełnia błędy w życiu, ważne żeby wyciągać z nich potem odpowiednie wnioski. No nic, trzeba koledze pomóc choć chyba wszystko dąży jednak do wymiany silnika...

                Comment


                • #83
                  Na szczęście silniki są tanie, bo się po prostu nie psują i nie ma chętnych . Ale warto sprawdzić czy to tylko uszczelka.
                  Temat już miesiąc temu byśmy rozwiązali, tylko było brak zdania "ubywa płynu chłodniczego" a w ramach kombinowania zaczęła wtyczka przepływki przerywać.
                  Też miałem awarię z ubywaniem płynu z 2 miesiące dolewałem, aż nie było wyjścia, ściągnięcie głowicy (i jej pospawanie).
                  https://www.civicforum.pl/showthread...a-g%C5%82owica.

                  Życzę powodzenia i wrzucaj zdjęcia, bo mało jest takich awarii (na twoje nieszczęście)

                  Comment


                  • #84
                    Wszyscy macie słuszne komentarze, jednak nie ma co się "znęcać" nad młodym za pewne człowiekiem. Skoro już kupił to przynajmniej zrobiliśmy co w naszej mocy by ogarnął temat. Zawsze tanio oznacza drogo, ale tragedii nie ma jeśli dojdzie do wymiany silnika to już powinno pójść z górki , no i zebrane doświadczenia za pewne zaprocentują na przyszłość a tego wycenić się nie da .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #85
                      Wszystkim i tak dziekuję za poświecony czas oraz przekazanie swojej wiedzy w tym temacie,a przedewszystkim za chęci i pomoc . Nie pisałem o znikaniu płynu,ponieważ po kupnie montowałem chłodnice bo była uszkodzona oraz zalewałem nowy płyn i nie jezdziłem tą hondą,kiedy przyszedł czas na silnik,założyłem konto na waszej stronce i tak wspólnie zaczeliśmy go nprawiać. Auto mnie kosztowało grosze,i wziełem je biorąc pod uwage wymiane silnika, lecz miałem nadzieje,że bedę miał szczeście i uda się go prywrócic do świata żywych . Jak narazie naprawa wyniosła: przeplywomierz(120pln),wtyk przepływomierza(50pln),świece szt. 2 (100),uszczelka głowicy (100),skanera nie licze 370pln. A budżet jaki przeznaczyłem na uruchomienie lub wymiane 1200pln. Co do zdjęć wymiany uszczelki,to zbieram krok po kroku,wiec bardzo chetnie mogę opisać oraz wstawic foty z prac co i jak i po co . Jeżeli chodzi o to czy kiedyś to robiłem,to jest moja 6 wymiana uszczelki głowicy. W tym czwarta honda,a pierwszy diesel wiec zasady,kolejność znam. Jeżeli okaze się,że to nie UPG to przynajmniej komuś może w przyszłości opis się przyda. Ostatnio ok półtorej roku temu wymieniałem w swojej EJ2 D15b7/z6 i jeździ do dziś dzień,wiem że to może nie diesel ,ale zasady są podobne wiec wierze w swoje siły .

                      Comment


                      • #86
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        Co do zdjęć wymiany uszczelki,to zbieram krok po kroku,wiec bardzo chetnie mogę opisać oraz wstawic foty z prac co i jak i po co
                        świetny pomysł, sugeruję zrób po prostu osobny wątek dot wymiany UPG w civic 1,7ctdi i wsadzi się go w dział "Zrób to sam".
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          Dopiero udało się zdemontować głowice,masakra z demontażem wszystko doslownie trzeba było zdemontować. Oto jak wygląda silnik po zdjęciu głowicy DSC_0005 (5).jpgDSC_0012 (4).jpg
                          Last edited by ucash; 10-01-2016, 20:15.

                          Comment


                          • #88
                            Czyli 1 cylinder od strony rozrządu zalewało. Drugi tez?

                            Mam nadzieje, że to tylko uszczelka pod głowicą (jak ja miałem awarię to jakoś doszli, że to pęknięcie głowicy pod zaworem wydechowym).
                            Jak masz czas to wrzucaj dużo zdjęć i zabezpiecz sobie rurki do wtrysków.

                            Comment


                            • #89
                              Tłoki były suche,ale straszny miały czrny nagar(sadza). Gdy zdjełem UPG to cały olejej i resztki płynów zlały się i skapały na 1 3 4 tłok od strony rozrządu. Wyglądało mi na to,że juz przedemną ktoś ściągnął głowice i stwierdził,że uszczelka jest dobra i założyj ją z powrotem,nie zrobił planu głowicy ani nie wymienił na nową uszczelkę. Porównalem nowa UPG ze starą i stara miala wypalone kpl. uszczelnienie(czarna gumowa obramówka). Zdjeć mam sporo porobionych i zrobię po powrocie do Polski opis "wymiana UPG-krok po kroku". Na chwile obecną składam silnik do kupy bo do niedzieli musze przestawić auto w inne miejsce(jak cza to cza). Na foto widac czarne uszczelnienie w koło tłoków i kanałów wodnych jak i olejowych. na nowej uszczelce oraz różnica miedzy starą UPG a nową. DSC_0001 (9).jpgDSC_0001 (10).jpg
                              Last edited by ucash; 11-01-2016, 17:56.

                              Comment


                              • #90
                                jak będziesz sporządzał relację to najpierw napisz ją w Wordzie a potem skopiuj w do Manuala, sesja trwa 20 min i jeśli coś nie zapiszesz to wszystko może sie zwalić . to tak dla informacji edycji na forum.
                                Zapodaj, nie zapomnij też o info, skąd i jakiego producenta kupowałeś części i ceny.
                                Powodzenia !
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X