Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka świec żar nie gaśnie, auto nie odpala Civic 1.7CTDi P1088 P1087 P1095

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka świec żar nie gaśnie, auto nie odpala Civic 1.7CTDi P1088 P1087 P1095

    Witam tak jak w temacie Kontrolka świec żarowych nie gaśnie ,auto nie odpala Civic 1.7 CDTi 2003 , zauważyłem ze auto uda sie odpalic tylko w 1 momencie mianowicie po zgaśnięciu kontrolki jak przekręce kluczyk i znowu gaśnie, a kontrolka cały czas świeci, dodam ze silnik chodzi tylko sekunde normalnie pochodzi nierówno i pozniej gaśnie . Po przekręceniu kluczyka Kontrolka zaświeca się ,gaśnie,i cały czas świeci Czy ktoś może mi pomoc? Dodam ze autem dzien wczesniej jeździłem normalnie a na drugi dzien przejechalem tylko do sklepu i na drodze przy niskich obrotach silnik gasł . Prosze o pomoc ponieważ nie znalazłem tematu z takim przypadkiem w sieci.

    Zapraszam do działu powitalnego i regulaminu
    Last edited by Adaszek123; 21-11-2015, 18:53.

  • #2
    masz spore zaległości: https://www.civicforum.pl/showthread...599#post270599
    będą nadrobione to i będzie wsparcie.
    Piszesz posta i nie raczysz nawet odpowiedzieć a inni czekają na twoje rozwiązanie.
    Zapodajesz kolejne pytanie i liczysz na rozwiązanie ale w drugą stronę trudno?
    Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
    Prosze o pomoc ponieważ nie znalazłem tematu z takim przypadkiem w sieci.
    bo w sieci nie ma wiedzy civicforum to jedynie miejsce na świecie , tylko korzystasz, od siebie nic, więc najpierw zaległości, zalecenia Administratora, potem pomyślimy....
    Last edited by rambo7; 21-11-2015, 18:53.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      wymienilem filtr paliwa co raczej nic nie pomogło,ale udało mi się odpalić auto, silnik na niskich obrotach faluje ,maksymalne jakie osiągnął to 3000 i również faluje i dalej sie świeci kontrolka od świec żarowych .

      Edit: znalazłem coś ciekawego w sieci https://www.youtube.com/watch?v=vsNXDWAkX8A dokładnie tak chodzi na wolnych obrotach i to syczenie i delikatny wstrząs. Czy możliwe zeby przepływomierz powodował :
      -trudnosci z odpaleniem
      -ciągłe świecenie kontrolki świec żarowych
      -mocno falujące obroty
      -oraz ograniczał obroty do 2800-3000??
      -i ten świst i terkot
      2. Czy jesli odepne przepływomierz i i odpale nic sie nie stanie ,a pozniej podepne? chodzi mi o to czy nie pozmieniam wartosci w komputerze. Pozdrawiam
      (mechanik ma czas dopiero w czwartek)
      Last edited by emdrzej; 23-11-2015, 20:26.

      Comment


      • #4
        hmmm a kod błędu kolega może zdradzi, czy kolega "jasnowidz r7" znowu ma odpalać szklaną kulę . Wystarczy odczytać i zaraz się rozwiązanie znajdzie.
        Czy przy wymianie rozrusznika nie uszkodziliście jakichś kabli do czujników (np wału).

        pozdrawiam

        edit
        przeszukałem cały internet i znalazłem dla Ciebie
        Witam, od tygodnia zaczął występować u mnie problem z nie gasnącą kontrolką świec żarowych i gaśnięciem samochodu. Problem zaczął się w drodze do pracy, gdy po przejechaniu 5km po wrzuceniu luzu zgasł silnik. Przez chwilę miałem problem z uruchomieniem samochodu, kontrolka paliła się cały czas. Po odczekaniu chwili i ponownej próbie kontrolka zgasła lecz tylko na ułamek sekundy i znów się zapaliła, ale dało się uruchomić samochód, nawet dojechać do pracy. Po dojechaniu spróbowałem parę razy

        Comment


        • #5
          potrzebujemy - Ty potrzebujesz i mechanik potrzebuje (ja nie potrzebuje bo jestem powszechnie uznany za wróżkę) informacji ! informacja ta jest podana w postaci komunikatu kontrolki świec żarowych. Rozumiem że nie ma szans na odczytanie 100% procentowej podpowiedzi? Wolisz wróżenie ?
          OK, no to link który podałeś jest od VW a wiesz jak ja lubię WV ? informacja jest o przepływce, no to wywróżę że to nie przepływka , po pierwsze primo Przepływka zawsze komunikuje usterkę przy pomocy Kodu DTC. a tu mamy tylko spiralę świec.
          Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
          Czy jesli odepne przepływomierz i i odpale nic sie nie stanie ,a pozniej podepne?
          powinien wygenerować się Check Engine a jak zapniesz i kilka razy odpalisz silnik to zniknie - jak zniknie to ja wróżka zapewniam Cię że oznacza 100% że przepływka sprawna .
          Ja skupiłbym się na tym czy:
          - kiedy wymieniałeś świece żarowe?
          - czy świece mają prawidłowo wpięte wtyczki,
          - czy wreszcie przekaźnik świec żarowych jest sprawny? (na forum jest bardzo obszerna wiedza w tym zakresie). Tu jest informacja gdzie jest przekaźnik o którym mówię: https://www.civicforum.pl/showthread...i-bezpieczniki
          - czy przekaźnik podgrzewacza paliwa jest sprawny?
          to wróżenie , ..natomiast 100% podpowiedź jest w tym działaniu: https://www.civicforum.pl/showthread...rto-kupi%C4%87 lub https://www.civicforum.pl/showthread...%28i-innymi%29
          a następnie odczytaniu: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II
          Last edited by rambo7; 26-11-2015, 13:12.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam ,dopiero dzis znalazlem mechanika(byłem zagranicą) i wyskoczyły błędy
            P1088
            P1087
            p1095
            P1612
            Czy ktoś wie co to może byc? własnie próbuje znalezc te błędy,
            Mechanik powiedział ze to ewidentnie cos z układem zasilania , tak jakby nie dostawał paliwa . Pozdrawiam i prosze o odpowiedz bo wiem ze mozna całe auto rozgrzebac i dalej nie znalezc. Pozdrawiam i Szczęsliwego Nowego Roku.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
              Czy ktoś wie co to może byc?
              w zasadzie to każdy kto potrafi czytać? ...emdrzej skoro są kody DTC to który Dział jest podstawowym w dziale diesla? .... no? System Kontroli DTC! - bravowo!
              Zatem włazimy tam i czytamy "Najczęściej generowane Kody błędów ...." .

              Z wyżej przedstawionych w bazie kodów nie ma P1088 i P1612. Pozostałe są wyjaśnione definicje i przyczyny. Więcej na temat co, skąd, jak i dlaczego? poszukaj w dziale System Kontroli OBD2 watków opisujących sytuacje - przyczyny wygenerowania tych kodów. (podpowiem tylko zamarznięte paliwo, brak podgrzewacza ON, ratuj się podnosząc maskę i ręcznie pompując gruszkę (pompe) aż stwardnieje).
              Tych co nie ma w bazie opisze jutro , ciekawe ... od 7 lat nikomu się takie nie trafiły ;(.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Dziekuje ci Rambo , mechanik powiedział ze nie ma co grzebać w aucie nie potrzebnie bo jego zdaniem moze to byc nic poważnego np kiepskie paliwo ostatnio faktycznie lałem tylko na stacji NoName, wiec kazał mi poszukac co mogą oznaczac te błędy(on miał dzis o 21 dostep tylko do internetu z telefonu).Uzgodnilismy ze szczytam te błędy i dam mu znac. To P1612 moze byc od pilota do auta poniewaz go programowałem ostatnio. Pompowanie Gruszki i wymiana filtra paliwa nic nie dała. Pozdrawiam Dodam ze występują własnie te objawy

                "skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)"
                Last edited by emdrzej; 04-01-2016, 22:01.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                  mechanik powiedział ze nie ma co grzebać w aucie
                  to jest bardzo dobry mechanik - gość jest prawdziwym mechanikiem. Dokonał diagnostyki podał kody które spisałeś - rewelacja! to kluczowe zadanie w tym aucie a nie pchanie łap! . Nie grzebie i słusznie, trzeba mieć wiedzę o tym co mówią kody i wtedy rozważyć grzebanie. W przeciwieństwie do większości mechaników to najpierw grzebią a potem... są problemy.
                  No to jest Common Rail a nie wieśwagen na pompowtryskach, źle robisz że traktujesz go paliwem o wątpliwej jakości.
                  Ja dziś mam dość, reszta jutro, Ty czytasz wszystkie wątki z obszaru zamarzającego paliwa .
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    DTC: P1088 - Niskie napięcie czujnika FRP.
                    Kod DTC P1088 może zostać zapisany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami.
                    Czyli jest konsekwencją niedrożnego układu zasilania paliwem. Wygląda na to że cała sieć paliwowa jest zapchana "lewym paliwem" marnej jakości.

                    Masz kaszę: w baku, w przewodach zasilających, w filtrze paliwa - efekt zimnego filtra + do tego wodę, w przewodzie zasilającym Pompę CR, w pompie CR, w listwie wtryskowej FRP.
                    Cały ten zestaw kodów bardzo ładnie zaprezentował całość układu od baku po wtryski - nazwałbym to Kodowy "super zestaw".
                    Dlatego gdy dopadnie nas taki "super zestaw" to:
                    Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                    Pompowanie Gruszki i wymiana filtra paliwa nic nie dała
                    zazwyczaj daje bo, pompowanie ręczną pompką uzupełnia niedostatek paliwa na odcinku filtr paliwa pompa CR (wysokiego ciśnienia) Więc jeśli pompowanie ręczną gruchą nic nie dało tzn. że nie układ nie jest w stanie zaciągnąć paliwa z baku czyli w konsekwencji całe paliwo z całego układu łącznie z bakiem jest do usunięcia. Lub czekanie na temperatury w granicach -5stC lub wyżej, lub postawienie go do ciepłego garażu ale tylko po to by łatwiej spuścić ten odmarznięty syf.
                    Tak że można powiedzieć "nic się nie stało" - czekaj do wiosny ...samo się naprawi.
                    Musisz sobie zdawać sprawę że tankowanie ON z niemarkowego źródła sprzyja korozji silnika od wewnątrz, zakwaszanie oleju silnikowego jego szybsze zużycie czyli muszą być częstsze interwały wymiany oleju, większe zużycie wtryskiwaczy, większe zużycie silnika. Generalnie pozorna oszczędność na stacjach niemarkowych przyniesie niewspółmiernie więcej kłopotów i wydatków, do tego nieodwracalne usterki wtryskiwaczy czy Pompy CR.
                    Jeśli chcesz oszczędzać lej najlepsze paliwo z możliwych nawet w lato, nie będzie z tym silnikiem żadnego kłopotu przez kolejne 10 lat.
                    Podsumowując jeśli lejesz słabe paliwo do tego nie masz podgrzewacza paliwa który nieco by z kaszy zrobił ciecz to gdy generujesz kody z "super zestawu" to szykuj się któregoś dnia na naprawy lub wymianę bo na 100% poleci:
                    • Uszkodzona pompa paliwa.
                    • Uszkodzona wspólna listwa paliwowa.
                    • Uszkodzony zespół dozujący paliwo.
                    • Uszkodzony wtryskiwacz(e).
                    • Wycieki paliwa ze sztywnych przewodów wtryskowych.
                    • Uszkodzony czujnik FRP (listwa wtryskowa).



                    DTC: P1612 - Zatrzymanie spowodowane wielkością bramkowego układu matrycowego.

                    no panie, ten kod musiałbym wyjaśnić jako inżynier ds. syntezy logicznych układów cyfrowych struktur programowalnych.
                    Wpływ zaawansowanych procedur syntezy logicznej na jakość implementacji sprzętowych układów cyfrowych zastosowany w algorytmach wykorzystujących struktury FPGA. Struktury takie są powszechnie stosowane w układach przetwarzania informacji i sygnałów np. w realizacjach algorytmów układach transformacji falkowej oraz w realizacjach układów wykorzystujących arytmetykę rozproszoną. Zatem zastosowane zaawansowane procedury syntezy logicznej w rdzeniu mikroprocesorowym sterownika ECM skutecznie usprawnia komunikację wielu urządzeń cyfrowych, w szczególności tych realizowanych w technologii układów programowalnych realizowanych przez PLD/FPGA.

                    Zatem niezmiernie rzadki kod P1612 generowany w skrajnych przypadkach jak np. ujawniony w tym przypadku przy okazji problemów z obszarem układu zasilania zarządzanym przez ECM. Mówiąc krótko konsekwencją może być defekt Sterownika ECM, czyli jeśli kod nie będzie dawał się skasować do wymiany jest Sterownik ECM - komputer samochodu. Nie ma innej procedury na usunięcie przyczyn generowania tego Kodu DTC.

                    Diesel to nie urządzenie nie do zajechania! Diesel to takie urządzenie które: jeśli ty męczysz diesla, on zmęczy ciebie .
                    Ma wyczucie ten macher, a może inaczej Macher ma bdb urządzenie diagnostyczne zgodne z protokołem komunikacji Hondy a kody które podał są wiarygodne. Wszystkie wykazane kody są przypisane dla diesla.

                    Gratuluję "super zestawu" kodów bardzo ładna rzadko spotykana prezentacja . Trzeba tylko wyciągnąć wnioski z mojego zapisu i dokonać niezbędnych działań.

                    Kody z odpowiednim komentarzem zamieszczę w temacie: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dziekuje Ci Rambo, dodam ze auto tankowałem zawsze na Orlenie Verve , tyle ze ostatnio moze z 5 razy tankowałem na tej małej stacjii Noname,cóż to moje pierwsze auto i pierwsze błędy to było miesiąc temu jak jeszcze było 5stopni, Auto stoi w miare ciepłym garażu 4 stopnie wiec nie powinno byc problemu. Pozdrawiam i mam nadzieje ze wątek bedzie do zamknięcia.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                        ostatnio moze z 5 razy tankowałem na tej małej stacjii Noname
                        fatalnie że akurat teraz musiałeś?! ... gdzie ON bywał nawet na Markowych stacjach w cenie 4 zł. Zima to szczególny okres dla diesla, wiele na forum napisano na temat użytkowania w zimę która trwa na ostro góra 2 m.ce. Trzeba wytrzymać jakość i nie chodzić "na skróty". Podrzucę temat ON na stacjach: https://www.civicforum.pl/showthread...stacjach-paliw generalnie poczytaj wątki "zimowe" w dziale Układ Paliwowy I Emisji Spalin będzie łatwiej nie popełniać błędu bo w tym wątku co do praktyki zimowej nie zostało wszystko powiedziane ... .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Kupiłem 20litrów ON Verva + Stp. Niestety mechanik powiedział ze dopiero będzie miał czas na przyszły tydzien bo tyle aut siada. Powiedz mi Rambo czy jeżeli przeczyszcze cały układ paliwowy to auto powinno normalnie chodzic? chodzi mi od baku do filtra paliwa, boje sie o te wtryski, wiesz ta nierówna praca i ten metaliczny dzwięk , czy czyszczenie wtrysków też będzie potrzebne czy przepchnie samo mając dobre paliwo ?. Ja sie za to raczej nie bende zabierał chociaz filtr paliwa wymieniłem sam.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                            czy jeżeli przeczyszcze cały układ paliwowy to auto powinno normalnie chodzic?
                            Tak.
                            Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                            czy czyszczenie wtrysków też będzie potrzebne czy przepchnie samo mając dobre paliwo ?
                            nie będzie potrzebne, bo paradoksalnie zima Cię uratowała, gdyby to było lato to diesel spalił by to świństwo i wtedy długotrwała praca na syfiastym paliwie szkodzi silnikowi nie tylko wtryskom. Obecnie mróz uratował twój silnik i mam nadziej wtryski, po prostu nie dał rady na tym pracować.
                            Naprawisz auto sam, bez mechanika choć słowo "naprawisz" jest na wyrost . tzn. załatw ciepły garaż ale taki który będzie miał sporo na plusie najlepiej jakaś hala w kotłowni osiedlowej, albo coś takiego podobnego gdzie warunki są naprawdę ciepłe. Zostaw tam auto na min. 4 godz. (a najlepiej na całą noc) w tym czasie wymień filtr paliwa - instrukcja (nie jedna) jest w dziale diesla.
                            Jak uruchomisz silnik niech chodzi aż się zagrzeje stań tak by wydech smrodził na zewnątrz pomieszczenia. Silnik jak odpali niech chodzi tak długo aż górny wąż chodnicy wody będzie ciepły. Zaplanuj trasę wokoło gdzieś w kółko miejscowości tak by przejechać co najmniej 20km - załatw sobie kogoś z linką w razie gdyby stanął na tym objeździe. Jeśli po 20km mu przejdzie ...to diesel przeżyje. Stosuj wyłącznie paliwo bdb jakości co najmniej do zakończenia mrozów czyli do marca potem przejdź na zwykły ON ale wyłącznie dalej na markowych stacjach.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Po wymianie filtra udało mi sie auto odpalic i praktycznie chodził idealnie tyle ze falował na stałych obrotach np nie mogl utrzymac 1500 czy 1000 itp. Przekopcił swoje . Dzis chcialem odpalic i tak jakby nie zasysał paliwa tylko powietrze z filtra, wiec przypomnialem sobie ze wogole tego filtra nie odpowietrzyłem tylko pompowałem pompką na zamkniętym. Wiec wziąłem zrobiłem wszystko od początku z podpompowałem z otwartym odpowietrznikiem paliwo w filtrze full zakręciłem srubke od odpowietrzania, i podpiąłem przewód od pompy wtryskowej(o dziwo wczesniej za zapowietrzonym filtrze ciągneło). Dodam ze paliwko z pompki ręcznej leciało ładne bo wypompowałem z 4 litry. Wychodzi na to ze nie chce przeciągnąć z filtra do pompy wtryskowej dodam ze juz nie swieci sie kontrolka swiec żarowych zniknęla po dolaniu ropy. Jedyne co zauwazyłem ze po ponownym sciągnięciu filtra wskazówka w baku była na totalnym zerze,(wczesniej w zaleznosci od kąta stania auta różnie pokazywała raz sie zawiesiła) Po 5 min cos juz pokazuje ale ta wskazówka w baku chyba nie ma znaczenia ze auto nie chce zassac paliwa. Kreciłem rozrusznikiem pompując gruszke i nic , wskazówki węże sa dobrze podpięte bo przewód-bak-> Filter->pompa wtryskowa.(paliwa mam pół baku)

                              Comment

                              Working...
                              X