Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka świec żar nie gaśnie, auto nie odpala Civic 1.7CTDi P1088 P1087 P1095

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    On twierdzi ze jest"fizycznie martwy" bo go sprawdzał . I dlatego auto nie trzyma obrotów i wyskakują błędy ciśnienia paliwa . To chyba to co wysłałes na zdjęciu, na 3 sruby. No to juz sam nie wiem, wogóle jakbym wiedział ze on ma czas tylko wieczorami to bym mu auta nie zawoził (holował). To mnie Rambo troche zmartwiłeś.................

    błąd P1612 PODOBNO został skasowany i nie wyskakuje.

    Comment


    • #47
      ja tylko podpowiadam na podstawie informacji które komunikuje System OBD2, natomiast bywało że i mechanicy mieli rację. Ja jasnowidz nie jestem . OK, skoro twierdzi fachman że FRP (ten czujnik w listwie co pokazałem "jest martwy) (ok nie wnikam jakie przeprowadzono testy) to ok, wymień go ale nie kupuj za 400zł! nie szalej! kup używkę na allegro: https://allegro.pl/czujnik-cisnienia...657312224.html
      podmień i się przekonamy.
      Tu masz jeszcze taniej wpisując w allegro: "listwa paliwowa Civic 1.7CTDi" dostajesz np. https://allegro.pl/honda-civic-vii-l...094436178.html
      zadzwoń i spytaj czy sprzeda w tej cenie z czujnikiem??
      Last edited by rambo7; 21-01-2016, 09:32.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #48
        Rambo to nie ten czujnik. To Elektrozawór pompy wtryskowej. Napisałem wyżej.

        Po wymianie elektrozaworu pompy wtryskowej na nowy , mechanik napisał mi ze auto trzyma obroty ale pompa CR nie ma ciśnienia(auto nie dostaje paliwa) i zapowiada się rozbiórka pompy ewentualnie wymiana i ze jeszcze moze dojdzie do tego czyszczenie wtrysków., Troche się wkurzyłem bo zapłaciłęm za nowy elektrozawór 400zł - gdzie przy cenie 300zł kupie używaną całą pompe wtryskową z tym elektrozaworem i auto jeszcze nie chodzi. Wziałem od niego to auto i zacholowałem do innego mechanika. Ps nie mówiąc juz ze na aucie była bryła lodu . Wydaje mi się ze to auto powinno już chodzic po wymianie tego elektrozaworu jesli faktycznie był uszodzony..... Ten zawór był wymieniany foto przykładowe z neta. czxczxczxc.jpg
        Last edited by emdrzej; 22-01-2016, 18:55.

        Comment


        • #49
          tylko siąść i płakać .... mówiłem, mówiłem by nie wydawać kasy na nowy czujnik! m.in dlatego że całą Pompe CR uzywke ze sprawnym czujnikiem możesz kupić za 120zł.
          Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
          Troche się wkurzyłem bo zapłaciłęm za nowy elektrozawór 400zł - gdzie przy cenie 300zł kupie używaną całą pompe wtryskową z tym elektrozaworem
          dokładnie, to co robi ten gość to jest przegięcie! mówiłem że on nie bardzo wie co odpieprza... powinien Ci zwrócić za czujnik, to był pewnie jego pomysł oparty na doświadczeniu rodem z warsztatów od Wieśwagena.
          Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
          Wydaje mi się ze to auto powinno już chodzic po wymianie tego elektrozaworu jesli faktycznie był uszodzony
          wydaje się... tak i na tym można skończyć.
          Gdzie masz Informację z systemu OBD2 że ten konkretnie czujnik sie odezwał - pokaż mi gdzie jest taka informacja ???
          Nie ma !
          Więc jeśli nie ma takiej informacji z Systemu OBD2 to tam nie grzebiemy !!! System diagnostyki w tym silniku jeszcze się nie zdarzyło w opisywanych przypadkach na forum by się pomylił - nigdy nie było takiego przypadku.
          Sam doszedłeś do tego by wymienić Pompę CR nie trzeba mechanika który sugeruje wymianę czegoś na co nie wskazuje Diagnostyka.
          Ciężko masz, ale nie poddawaj się, potrzeba kogoś kto zacznie logicznie myśleć i najważniejsze nie będzie "myślał po swojemu" tylko oprze się na faktach.
          Za niedługo to Ty będziesz wiedział więcej o tym silniku niż mechanicy ... przykre.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #50
            Dobra Rambo te 400zł to juz można sobie podarowac "nie ma poszło" i nie wróci albo moze kiedys. Wiesz co jest najbardziej smieszne i zarazem przykre? ze ten mechanik napisał mi "zobaczysz jakie koszty będziesz miał z tym autem" po tym jak mu napisałem czy kluczyki są w warsztacie bo oczywiscie go nie było bo był na szkoleniu moze to i lepiej dla nas wszystkich. Sprawa wygląda teraz tak ze auto od jutra bedzie stac w innym warsztacie gdzie jest ciepło prawie jak w domu i tam zostawiają go na sobote i niedziele. Moja sugestia jest taka ze skoro po dobrym naładowaniu akumlatora i trzymaniu gazu to auto u mnie było w stanie odpalic i sie zagrzac i chodziło juz prawie normalnie oprócz delikatnego zipania i falowania obrotów<-- ( co mogło być przyczyną tego elektrozaworu bo on go niby sprawdzał i nie działał wogóle(był martwy) ) TO: po wymianie tego elektrozaworu. naładowaniu aku na full i odpalenia w ciepłym pomieszczeniu to auto powinno normalnie jeździc. ps Jak sie WkurXD to wezme wydrukuje cały ten Temat i im zawioze .

            ps. Ten błąd p1095 dał mi do myślenia apropo tego elektrozaworu W/W
            Last edited by emdrzej; 22-01-2016, 21:56.

            Comment


            • #51
              skoro tak napisał, tzn. że nie miał zielonego pojęcia o działaniu diesla, szkolenie mu się przyda bo matoł.
              Do dziś nie wiem jak sprawdził ten elektrozawór, ma rozumiem stację diagnostyczną pomp wysokiego ciśnienia? czy organoleptyczne sprawdził ten elektrozawór, nie ważne, już go nie ma.
              Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
              po wymianie tego elektrozaworu. (...) to auto powinno normalnie jeździc.
              niekoniecznie, moim zdaniem nie jest winny ten elektrozawór przy pompie CR.

              Szukam tematu dot. mechanicznego zaworu przelewowego/upustowego listwy paliwowej - tego na końcu z rurką sztywną, moim zdaniem tu może być przyczyna że nie trzyma obrotów - kto mi pomoże znaleźć ten watek?

              Przy okazji szukania znalazłem takie rewelacje:
              Witam, Zakładam w dziale INNE, bo nie wiem, jak sklasyfikować swój problem. Na początek krótko o pacjencie: 1.7 CTDi 2004; przebieg: ~120km; świeżo po wymianie: oleju + filtrów Dolegliwości: czasem auto gaśnie na zimnym silniku (zawsze na zimnym! Nigdy na ciepłym), wygląda to tak: odpalam auto (zawsze bez żadnych problemów), silnik chodzi jakby nierówno... jedynka, ruszam, dwójka, hamuję (załóżmy przy dojeździe do świateł), zatrzymuję się, silnik jakby przygasa i albo gaśnie albo jest

              no i co powiesz emdrzej


              Chodzi mi o wątek gdzie szukaliśmy przyczyn podobnych jak u emdrzej'a i stanęło na tym że jakiś kumaty mechanik wpadł na pomysł sprawdzenia membrany - mechanicznego zaworu przelewowego w listwie paliwowej.
              Nie pamiętam gdzie ten wątek, ale skończyło się na wymianie listwy bo tego zaworu nie szło kupić czy jakoś tak, czy nie było sensu przy cenie za całą listwę 40zł. jakoś tak.
              Na foto zaznaczyłem co jest do sprawdzenia.

              Dobrze by było cały czas monitorować jakie generują się kody?
              czyli przy każdej próbie uruchomienia silnika istotne jest czy wyskakują CE jeśli tak? to o jakim numerze?

              Przyjrzyj sie https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi
              Schemat nr 2 (gruby czarna linia) gdzie z czym łączy się ten przelew - to wtryski i pompa CR.
              Tu ja bym obstawiał.
              Masz do wyboru rozebrać to? lub zaryzykować i wymienić listwę na używaną.
              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 23-01-2016, 12:08.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #52
                Nowy mechanik dziś sprawdzał auto i pompa wtryskowa nie daje ciśnienia na wtryski ,daje bardzo małe . Podobno do filtra jest wszystko ok więc problem jest między pompą wtryskową a wtryskami- ehh jutro bendą wszystko mierzyc sprzętem. Może to być cos innego niż pompa?

                Comment


                • #53
                  Podpowiedz mechanikowi o tym zaworze na listwie CR o którym rambo7 pisał wyżej.
                  Jak przepuszcza to ciśnienia nie nabije.
                  Jeśli to kumaty mechanik, to powinien od łatwych rzeczy zacząć.

                  Comment


                  • #54
                    Update na dzien dzisiejszy.
                    -Ten Elektrozawór na pompie wtryskowej został wymieniony nie potrzebnie -tak mi powiedziano
                    -pompa wysokiego ciśnienia bije dobrze juz ciśnienie
                    -na chwile obecną błędów brak auto poprostu nie palii wogole nawet z plaka tyle co na tym plaku pochodzi.
                    -mechanik mowil ze cos jakby wtryskami nie sterowało cos takiego nie pamietam dokładnie poniewaz powiedział ze nie potrzebuja póki co zadnej pomocy
                    -mechanik pytał o alarm (miałem nie fabryczny ale teraz nie działa moze mam niezaprogramowany
                    -pytał o rozrząd mowil ze to tez może miec związek z tym
                    -mówił jeszcze o tym czujniku tym na listwie wtryskowej ale powiedział zebym narazie nie zamawiał i zebym dał im jeszcze 2 dni.
                    -nie wiem czy CI mechanicy poprzedni czegoś nie spierdoXX ,

                    Czyli problem ogólnie polega na tym ze nie dochodzi "prąd na wtryski albo jest złe sterowanie wtryskami" tak mi młody mechanik mniej wiecej powiedział.
                    Last edited by emdrzej; 28-01-2016, 17:34.

                    Comment


                    • #55
                      emdrzej nie wiem skąd czerpiesz cierpliwość, ale zaczynasz być forumowym wzorem i ostoją cierpliwości .
                      - co do zaworu to tylko potwierdzili to co mówiłem, wiem że chciałeś już to mieć za sobą i podszedłeś na zasadzie, "niech robią, a nóż widelec", nie jeden już tak podchodził nie słuchając Samodiagnostyki.
                      Co tu podpowiedzieć tobie a zarazem dać szanse kolejnym macherom...
                      Jeśli podejrzenie pada na rozrząd, hymm, fakt objawy są bardzo podobne do przestawionego paska. Łatwo to sprawdzić, wystarczy odkręcić górne plastikowe pokrywy paska i sprawdzić napięcie i czy w ogóle się obraca przy kręceniu rozrusznikiem?
                      Dalej jest nie ustalona kwestia zaworu w listwie o którym pisałem wyżej.
                      Zamieszczone przez emdrzej Zobacz posta
                      -mechanik mowil ze cos jakby wtryskami nie sterowało cos takiego
                      nie ustalone jest do końca co z kodem P1612? Przypominasz sobie co pisałem kilka wątków wcześniej - ten kod może mieć znaczenie jeśli uszkodzony został ECU - nie ma możliwości naprawy tej usterki, jedyne wyjście wymiana ECU / lub podmiana ECU jeśli maiłbyś taką możliwość.
                      Możesz grzebać wszędzie w każdym z tych obszarów: wtryski. pompa, czujniki i dupa, defekt ECU nie pozwoli uruchomić silnika.
                      Czujnik FRP (na listwie) generuje kody z grupy "niewłaściwe paliwo" i on zareagował prawidłowo (wypluł odpowiednie kody gdy wyczuł że ciśnienie w listwie jest niewłaściwe) - czyli jest sprawny! - odradzam wymianę!
                      Jeśli stwierdzili że Pompa CR podaje odpowiednie ciśnienie (nie wnikam jak to zrobili gdy silnika nie da się uruchomić) ale jeśli tak twierdzą to musieli robić próby na "sztywno" - to naprawdę nie pozostaje nic innego jak podmienić ECU.
                      Nie zdarzyło sie by wszystkie 4 wtryski padły, pompa CR sprawna, listwa w tej chwili nawet nie reaguje bo nie ma nawet w niej żadnego ciśnienia, wtryski nie reagują na sterowanie [v] z ECU.
                      No jak mówiłem wcześniej, przy definicji Kodów, wszystko się da ogarnąć ale jak P1612 mimo że nie jest generowany (może się coś zrąbało na tyle że nawet tego nie komunikuje w ECU no to możesz tak grzebać do wiosny...
                      Ja jasnowidz nie jestem (jak wiesz) ale nie widzę innego wyjścia jak zaryzykować kupić/podmienić ugadać się z jakimś sprzedawcą części (niech sobie o oplombuje) by podpiąć inny ECU.
                      W Historii problemów z silnikiem i statystyce Kodów na forum (a dział diesla istnieje od 2008 roku) czyli przez 9 lat (2016r) nikt nie "wyskoczył" z kodem P1612 to jest pierwszy przypadek - dlatego "przecierasz szlaki", nie ma nawet się na czym oprzeć (jakiś podobny przypadek) dlatego tak duże moje zdziwienie było gdy napisałeś o tym kodzie. Byłem przekonany że wszystko już zostało na forum napisane...a tu masz ... pojawił się taki P1612.
                      Jedyna nadzieja w tym że OBD prawdę mówi ... a w tym OBD jest skuteczne, nigdy jeszcze się nie pomyliło, nigdy nie było pomyłki, nie było takiego przypadku.
                      Last edited by rambo7; 28-01-2016, 19:50.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #56
                        No to przedstawię wam JAJA. Mechanik dzwonil mówił ze auto jest rozebrane...diagnoza postawiona...4 zapieczone wtryski...
                        Pytanie nr 1 zanim mnie chXX szczelii
                        Co poprzedni mechanik musiał spierdolic ze 4 wtryski zapieczone , przeciez oddałem mu auto które kichało ale chodziło maks 1 wtrysk był walnięty wg mnie ale nie 4;/
                        Cały czas pisałem ze auto chodzi i paliwo po wymianie filtra leci czyste.
                        2. Co robic najtanszym kosztem bo naprawa pewnie wyniesie lekko ponad 1K doradzcie mi bo nowy mech powiedział ze teraz decyzja wiadomo auto musi byc
                        zrobione ....widzałem 3 wtryski niby sprawne po 70 zł koleś ma i niby pisze ze z gwarancją jeden bym musiał dokupic ...jest sens sie bawic w takie cos? doradzcie mi cos bo sam tego nie ograne w szczególnosci ze ten mechanik jest na tyle poważny ze gówna mi nie zamontuje chyba ze jakbym auto sprzedawal to moze bym go namówił. Jak widac cierpliwosc stracona:|Rambo

                        https://allegro.pl/show_item.php?ite...cf77d00be2ff62 najtańszym kosztem 3 sztuki po 70zł niby wszedzie piszą ze 100% sprawne z gwarancją.

                        Doradzcie coś Wujkowi Emdrzejowi zeby to hulało....
                        Last edited by emdrzej; 29-01-2016, 19:15.

                        Comment


                        • #57
                          rozważ na spokojnie... biorąc pod uwagę całość sytuacji, przypomnij sobie co jak było, bo Ty wiesz najlepiej...
                          paliwo z podrzędnej stacji o wątpliwej jakości nalałeś Ty.
                          Jest mocno dyskusyjne i z pewnością nie powinieneś na poprzednikach wieszać psów, nie można stwierdzić czy to oni coś schrzanili, byłbym ostrożny. Trudno skoro już do tego doszło że wtryski, ja bynajmniej analizując wszystko co zaszło zacisnąłbym zęby i dał szanse obecnym macherom na naprawę.
                          Silnik "najadł się świństwa" co mogłeś wyczyściłeś, ale wtrysków nie czyszczono. Moje sugestie które opisywałem ze 2 razy chodziło o ciepłe pomieszczenie itd. też nie dało się od razu tego zrobić.
                          Jak mówię nie było przypadku by wszystkie 4 szt. wtryski sie uszkodziły, ale paliwo podawane jest jednakowo na wszystkie 4 wtryski wiec jeśli w baku była "barbapapa" no to zaszkodziło każdemu z nich.
                          Kwestia czy da się je oczyścić? czy jest sens? może jest? może dać je do wyczyszczenia i kalibracji?
                          Z filtra już leci czyste, ok, ale w dyszach wtrysków, cholera wie co go zablokowało? nie rozbierałeś wtrysków.
                          Mam nadzieje że wytrzymasz i nie będziesz sprzedawał . Nauka dla wszystkich uczymy sie nie na swoich błędach, nie warto tankować na niesprawdzonych stacjach! bo miało być taniej ...
                          Nie wiem co poradzić, rozważ oddać swoje wtryski do czyszczenia, od tego bym zaczął. Zorientuj się kto w okolicy ma Servis Bosch wtryski Piezoelektryczne (nie pompowtryskiwacze) albo nawet wysłać do jakiegoś Spec zakładu gdzieś w Polsce. Wtryski są rozbieralne. Tyle wytrzymałeś to daj rade jeszcze trochę.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            No dobra wtryski można oczyścić lub wymienić.
                            Ale jak nie podawały paliwa to skąd niskie ciśnienie na listwie? (przelew wtrysków tak puszczał?)
                            Jak już chcesz wymieniać wtryski to dokup listwę CR, ale niestety tu musisz zaufać mechanikowi, że trafił z diagnozą na podstawie pomiarów


                            ps.
                            Masz szczęście w nieszczęściu, że używane części układu paliwowego są w śmiesznych cenach (bo się nie psują).
                            Co innego poduszka olejowa silnika za 700zł
                            Last edited by jck; 29-01-2016, 22:36.

                            Comment


                            • #59
                              jck wtrącę o tej poduszce. Podałem sposób na kwotę ok 250zł plus trochę chęci. Oczywiście w odpowiednim temacie. Sory za off top

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez jck Zobacz posta
                                Ale jak nie podawały paliwa to skąd niskie ciśnienie na listwie?
                                już nie chciałem się rozwodzić co do tej diagnozy... niech w końcu coś robią... zrobią.
                                ale widzisz jak tu wiele rzeczy jest "pływających" w zeznaniach, to z nieprecyzyjnego pisania i wiadomo nie wszystko da się tu napisać.
                                Ta diagnoza że 4 wtryski są uszkodzone też jest "taka sobie" ciężka do przyjęcia.... jeśłi nie ma ciśnienia w listwie - co stwierdzono - to siłą rzeczy nie będzie ciśnienia i wytrysków we wtryskach.
                                Więc Obawiam się że macher wymieni wtryski dobre (może trochę brudne) na dobre ...dalej nie będzie silnik pracował ...bo nie wiemy dlaczego w Listwie nie ma ciśnienia.
                                No nie będą wtryski działać jeśli w listwie nia ma ciśnienia - to stwierdzono - czyli po co ruszać wtryski ...czyli iść w poszukiwaniach "do przodu" ? - bez sensu.
                                Trzeba w poszukiwaniach cofnąć się do tyłu, czyli nie ma ciśnienia w listwie - nie sprawdzamy wtrysków. Sprawdzamy dlaczego nie ma ciśnienia w listwie? - tego nie sprowadzono i nie wykluczono.
                                Zabrano się za wtryski - bo tak się najczęściej postępuje w wieśwagenach.
                                Logicznie zatem jck zauważył ze coś nie halooo.
                                My tutaj nie widzimy co robią fachowcy, staramy się tylko logicznie podejść do problemu.
                                Z myślenia mechanika nikt nie zwolnił, więc jest ciężki do przyjęcia fakt, że wtryski nie działają ....bo .... nie ma ciśnienia w listwie. a mechanicy stwierdzili że 4 wtryski nie puszczając paliwa ....noooo to tak poziom myślenia 7 latka...
                                Cały czas coś tu nie gra, tzn. zbyt mało działania metodycznego a zbyt dużo działania "a nóż trafię", tylko że Ty płacisz ...
                                Nie wiem, spytaj ich o to? skoro nie ma ciśnienia w listwie ...to dlaczego spodziewają się paliwa w wtryskiwaczach? jak mogą wtryski nie puszczać paliwa skoro paliwo do wtrysków nie dociera ? ...bo tego jak widzisz nie pojmujemy?
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X