Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check i kontrolka świec żarowych, kody P1104 i P1331

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check i kontrolka świec żarowych, kody P1104 i P1331

    Witam civicomaniaków - do których sam należałem ( i mam nadzieję, że nadal będę należał bo troszkę się dziś rozczarowałem moją "perełką")
    PEREŁKA - Honda 2002 1.7 DIESEL 101 km przebieg 180 tys.

    Czytają różne tematy na forum nie spotkałem się z konkretnie moim przypadkiem, przepraszam jeżeli może gdzieś głęboko w innych tematach już został poruszony ten mój akurat.
    Otóż: konkretnie wczoraj zapaliła się kontrolna check ( nie ukrywam, że od jakiegoś czasu już nie robię takich długich tras jak to jest zalecane dla tego rodzaju silnika ), po przeczytaniu kilkunastu tematów na forum postanowiłem "zalać" bak paliwem premium, ruszyć w dłuższą trasę i troszeczkę przedmuchać silnik i turbinę starając się trzymać obroty w zakresie 3000-4000. Zrobiłem jakieś 100 km ( być może ktoś powie że za mało ), niestety nadal kontrolka się pali, turbina - tak mi się wydaję- brzmi troszkę inaczej niż zwykle "taki jakiś dziwny świst" , a na dodatek zapaliła się kontrolka od świec żarowych. Do tej pory samochód chodził bez zarzutu, byłem wręcz zachwycony, no właśnie przede wszystkim silnikie , a tu nagle taka niespodzianka. Po zapaleniu się kontrolki check hondzia straciła też nieco na mocy. Przez cały okres użytkowanie ( mam ją ponad 2 lata ) zwracałem szczególna uwagę na paliwo i zawsze tankowałem na stacjach teoretycznie "pewnych" , a co drugi , trzecie tankowanie lałem " super diesel", olej też zawsze wymieniany na czas - MOBIL.
    Jeżeli ktos miał podobny przypadek proszę o pomoc

  • #2
    Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
    Jeżeli ktos miał podobny przypadek proszę o pomoc
    a zorientowałeś się zanim napisałeś posta że mamy Dział Diesla ?
    korzystałeś z wyszukiwarki? i naprawdę totalna posucha wiedzy? ... nie chce mi sie wierzyć .

    No więc tak, po przeczytaniu tego co napisałeś zakładam że jest kilka Wątków które są odpowiedziami na twój obecnie problem z silnikiem.
    Skoro czytałeś to już wiesz że bardzo często powielane są treści jak: skoro system OBD2 do Ciebie przemówił i wygenerował bardzo precyzyjne informacje o tym co się stało, to jedyne co użytkownik powinien to je odczytać i wtedy przeglądać forum - to jest niezmiernie proste
    Czyli obecnie jesteśmy na etapie wróżenia z fusów i pogawędki na poziomie zgadywania ...a po cholerę Ci takie informacje? które się kompletnie do niczego nie nadadzą ...tylko trochę pisania o niczym.
    Dostałeś najbardziej precyzyjną informacje jaką mógł ten wspaniały samochód Ci dać i przemówił ...panie kierowco boli mnie "to i to" i uprzejmie poinformował kontrolkami ...a Ty co ? ...forum wróżek tutaj nie ma ... berze się skaner i się sczytuje te informacje i wtedy czyta wątki o tym co podpowiedział skaner. Po przeczytaniu odpowiednich wątków - naprawia sie niedomaganie i perełka jest Ci wdzięczna ..z pewnością powie ...ten jeździec do prawdy kumaty .
    No ... to rozumiem że jasne jest co powinieneś zrobić?
    Tak że na tym etapie to nawet nie wiem do jakiego poddziału zakwalifikować ten Wątek...bo choć podane jest wszystko na tacy to Ty nie zadałeś sobie trudu by zdobyć niezbędne informacje do dalszego działania mimo że one są kluczowe.
    To nie WV ze zgaduje się ..."mam świst" masz konkretnie informacje zawarte w komunikacie:
    Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
    wczoraj zapaliła się kontrolna check
    no więc - wystarczy podpiąć skaner i odczytać - proste.
    Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
    a na dodatek zapaliła się kontrolka od świec żarowych
    wystarczy podpiąć skaner i odczytać - proste.

    Zalecam zapoznać się z pierwszymi 4 Wątkami w Dziale diesla - System Kontroli DTC , czytamy na forum odpowiednie wątki i sie okazuje że wszystko jest napisane jak dla laika .
    Last edited by rambo7; 12-04-2015, 21:27.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      sory że się odezwałem, jadę do mechanika w tym tygodniu i chciałem mieć jakieś choćby przybliżone informacje co to może być, forum diesela czytałem i jak piszę "zrobiłem to i to " więc proszę nie brać mnie za durnia

      Comment


      • #4
        bardzo przepraszam jeśli uraziłem, nie było to moim zamiarem. W takim razie jakie jakie kody błędów wygenerował system?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Masz rację, najpierw pojadę do mechanika, odczytam kody i odezwę się, tylko właśnie próbuję się czegoś dowiedzieć bo z reguły mechanicy wymieniają to co im sie najbardziej opłaca. pozdrawiam

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
            Masz rację
            owszem jeśli chodzi o diesla 1,7ctdi to zazwyczaj mam 100% racji . Zasugerowałbym jeśli można... zmienić kolejność,
            Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
            najpierw
            najpierw to odczytanie kodów, ale nie u mechanika no chyba że to zrobi darmo? jeśli masz takie możliwości to ok.

            Więc "najpierw" ... tu zacząłeś bardzo dobrze tzn. jedyna słuszna orientacja to forum , potem odczytanie kodów, potem zebranie wiedzy, potem próba czy to (co będzie do zrobienia zrobisz sam) a potem jeśli w ogóle to do mechanika np. wizyta kurtuazyjna pogadać jak leci? . Chyba po to przyszedłeś na forum, by naprawić auto? czy sprzedać wiedzę mechanikowi którą tu zdobędziesz i na dodatek skroi Cię za to? bo gdy się okaże, że wiedzy takiej nie ma ten mechanik, to wrócisz tu na forum ...ale uboższy o grubość portfela i dalej "durny będziesz jak byłeś" (mechanik zresztą też) a w tym to ja raczej tez się nie mylę .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              ok, dzięki, odczytam kody i zawitam ponownie

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
                odczytam kody i zawitam ponownie
                wyłącznie właśnie tak, generalnie tylko tak się robi w przypadku tej Hondy. Po to kupiłeś Hondę by nie latać po mechanikach a skoro trafiłeś na To forum to skorzystaj z wiedzy tu podanej można wiele zaoszczędzić. Mechanika odwiedzisz jeśli z czymś sobie nie poradzisz lub nie będziesz miał warunków przeprowadzenia naprawy.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Odczytałem kody i witam ponownie. Niestety na stacji diagnostycznej nie zdiagnozowali co to za usterka, ale podali mi kody i to za darmo.
                  P1104 i P1331, biorę się za szukanie. pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    Wygląda na to że masz problem z przepływomierzem i czujnikiem położenia wału/wałka rozrządu, prędzej czujnika położenia wału.

                    Comment


                    • #11
                      Zalecacie wymianę na nowy czy lepiej używany ten czujnik kupić, gdzie on się znajduje, czy łatwo go wymienić samemu?
                      Z zachowanie samochodu z tego co tu czytam to bardziej mi pasuje przepływomierz, bo samochód po prostu strasznie się muli, nie ma kopa.
                      No i na dodatek dziwny dźwięk z turbiny - tak mi się wydaje.
                      Czy jest możliwe żeby to było i to i to, taki zbieg okoliczności?
                      Last edited by tomanger; 14-04-2015, 19:53.

                      Comment


                      • #12
                        Czujnik położenia wału to tylko oryginał i nowy, zamienniki czasem od samego początku nie pracują poprawnie. Co do turbiny, zdjąłbym rurę od dolotu i sprawdził w jakim stanie jest wirnik.

                        Comment


                        • #13
                          Polecasz jakiegoś dostawcę czy sklep? Czy raczej dostanę część w pierwszym lepszym sklepie moto ?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
                            Niestety na stacji diagnostycznej nie zdiagnozowali co to za usterka, ale podali mi kody i to za darmo.
                            P1104 i P1331
                            no więc w nawiązaniu do mojego wpisu nr #2, mów mi "jasnowidz" i nie ma co się denerwować na Kierownika działu. Jak widzisz, podając kody usterek nawet forumowicze są w stanie powiedzieć co jest grane.
                            Podsumowując, nie odbiegasz od standardu i treść w temacie "troche inaczej niż czytam w tematach" nie jest pierwszyzną. Po prostu nie masz wiedzy o problemach z silnikiem bo nie zagłębiałeś się w temat. Teraz będziesz wiedział że podstawa to Kodu usterki DTC i zajrzeć na forum. Żadne opisywanie usterki jak na forum WV nie ma sensu. To tak słowem wstępu na przyszłość gdy będą jakieś niedomagania, będziesz wiedział jaka jest ścieżka działania .

                            Teraz do rzeczy:
                            Jeśli w bazie kodów pod tytułem: Najczęściej generowane Kody Błędów DTC w Dieslach Modeli Civic OBDII znajduje się informacja o danym kodzie - oznacza to że są wątki (możliwe że nawet kilka) i pełna informacja na temat przyczyn, skutków i możliwości naprawy usterki. (zatrudniamy wyszukiwarkę forumową i czytamy - chłoniemy wiedzę, działamy - naprawiamy lub zlecamy mechanikowi bez pytania o jego zdanie).

                            Kod Błędu P1331 - jest szeroko pisany nawet w kilku wątkach i związany jest z defektem czujnika położenia wału głównego odpowiedzialny za spalanie stukowe mający wpływ na emisję spalin i zanieczyszczenie środowiska, czujnik pilnuje normy emisji spalin, gdyż to auto posiada Normę Euro 3.
                            Dlatego prostując wpis analyzer'a64 nie jest to czujnik wałka rozrządu!
                            Zamieszczone przez analyzer64 Zobacz posta
                            problem z (...) czujnikiem położenia wału/wałka rozrządu
                            piszę to dla sprostowania bo istnieje również czujnik wałka rozrządu i byś w sklepie nie miał problemów i sprzedawca nie musiał się "gimnastykować umysłowo" o co Ci chodzi z powodu błędnego komunikatu - to jeszcze raz powtarzam nie jest to czujnik wałka rozrządu! Jest to czujnik położenia wału głównego! (czujnik wałka jest on gdzie indziej i inaczej wygląda!).
                            Zatem odsyłąm do Działu Diesla i do wątków związanych z P1331 lub treścią czujnik wału głównego - tam są schematy, zdjęcia, rysunki, oznaczenie, nr fabryczny, jakim kluczem to odkręcić gdzie sie znajduje itd ..od A do Z ..zatem nie będę powielał treści.

                            Kod błędu P1104 - jak podałem we wpisie #2 Najczęściej generowane Kody Błędów DTC w Dieslach Modeli Civic OBDII dotyczy przepływki. Jak podałem w bazie kodów P1104 może być związany z grupą kodów występujących w przypadku niewłaściwych informacji z przepływomierza do ECM np. nieprawidłowa masa tlenu do sterownika ECM. Ogólnie mówiąc chwilowy lub trwały defekt przepływki objawiający się nieregularną, ale dość częstą ociężałą i zamuloną pracą silnika.
                            Ta usterka nie ma związku z uszkodzeniem turbiny. Turbina może być najzupełniej sprawna! jej działanie bowiem jest zależne od tego co "wysteruje" komputer samochodu a ten jeśli steruje bzdurami - dobiera niewłaściwe dane - to turbina będzie prawować (a dokładniej sterowanie turbiną) tak, jak mu System zarządzania każe! Jak system każe dozować mało tlenu a dużo paliwa lub na odwrót - to nie można za to winić turbiny !
                            Turbina jest narzędziem - robi to co jej "przełożony" tu ECM każe ... koniec kropka.

                            tu posłużę się również analyzerem64 nie dlatego by się mądrzyć, ale dlatego by wszystkim uzmysłowić co to jest za dobrodziejstwo System diagnostyki OBDII który jest w tym samochodzie. Jeśli turbina by siadała mechanicznie - pokażą się zupełnie inne kody DTC.
                            Zamieszczone przez analyzer64 Zobacz posta
                            zdjąłbym rurę od dolotu i sprawdził w jakim stanie jest wirnik.
                            absolutnie nie zgadujemy!
                            po to system wygenerował informację dla użytkownika (kumatego mechanika) by z niej skorzystać . Skoro system twierdzi (a system nigdy się nie myli! zawsze w 100% ma rację - absolutnie zawsze! jeszcze sie nie zdarzyło by sie nie zgadzało) więc jeśli twierdzi że jest nieprawidłowa praca MAF to ni hu hu ...nie grzebiemy w turbinie! Tak robią tylko mechanicy od VW ... dlatego wiem że Twój tomanger Pierwszy post był w deseń z forum WV powiedziałem co mnie boli ...wywróżcie mi, powoźcie, ..może umiecie dobrze wróżyć ...sorry to nie to forum . Tu wystarczy komunikat systemu Diagnostyki OBDII ..nie trzeba pisać co boli, sporo osób już potrafi napisać co jest grane na podstawie takiego komunikatu. Tu się nie doradza na ślepo, po to są precyzyjne informacje by robić tylko i wyłącznie to co jest konieczne a nie grzebanie, próbowanie i wydawanie kasy oraz potem modły ...czy pomogło.
                            Napisałem to po to byś miał pojęcie czym jeździsz od 2 lat, to nie jakaś "pierdołka VW" i nie jest tak źle z tym samochodem jak co niektórzy dziennikarze opisują , po prostu nie mają o nim pojęcia .

                            Zatem skoro się już wyjaśniło okazuje się że jest dokładnie tak jak w innych tematach ... dlatego tytuł w tym momencie może nieco mylić, no ale wiem że tej wiedzy na początku pisząc nie posiadałeś.
                            Powodzenia w działaniu .
                            Last edited by rambo7; 16-04-2015, 08:36. Powód: literówka
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Dzięki wielkie Rambo7, dziwi mnie tylko jedna rzecz; zastanawiającą sprawą jest, że oba te błędy wyskoczyły jednocześnie, nigdy nic się nie działy a tu nagle dublet,nie jest to zastanawiające? Czy czujnik położenia wału głównego i przepływomierz są jakoś ze sobą ściśle powiązane, czy są od siebie zależne bezpośrednio, czy jeden błąd mógł mieć takie skutki, że przyczynił się do drugiego ?
                              Szukając tego wału: czy wał korbowy i wał główny to jedno i to samo ?? Takie pytanie od laika?

                              Rozumiem, że należy wymienić czujnik wału głównego i przepływomierz, a samochód będzie śmigał jak dotychczas.?

                              Edit:
                              TO CIEKAWE!! Po wjechaniu na kanał okazało się, że przewód łączący filtr powietrza, przepływomierz i turbinę rozłączył się, uszkodzeniu uległa obejma przy wlocie do turbiny. Turbina zasysała fałszywe powietrze (ciekawe czy się nie zabrudziła), przez co przez przepływomierz nie przepływał strumień powietrza więc przypuszczam, że dlatego wyskakiwał ten błąd.
                              Jutro kupię taką obejmę i połączę przewód z turbiną, błąd sam się pewnie nie usunie, będę musiał jechać na komputer go skasować?
                              Last edited by rambo7; 16-04-2015, 09:37.

                              Comment

                              Working...
                              X