Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check i kontrolka świec żarowych, kody P1104 i P1331

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez tomanger
    zastanawiającą sprawą jest,(...) czy jeden błąd mógł mieć takie skutki, że przyczynił się do drugiego ?
    nie, nie ma związku. Oba kody o których tu mowa nie mają ze sobą powiązania. To odrębne 2 obszary nie powiązane ze sobą.
    Co do mojej całej wypowiedzi wpis #14 jak i innych przypadków zawsze staram się pisać w taki sposób, że przyjmuję sytuację iż w silniku nikt nie grzebał wcześniej i zakładam sytuacje "idelaną" tj. taką która mogła by zaistnieć w warunkach "laboratoryjnych" czyli takich jak się wymusza w testach dla opisania danej usterki.
    Życie pokazuje że w warunkach realnych, dochodzi jeszcze przypadek oraz często poprawianie po kimś roboty i tu ...zaczynają się schody.
    Zamieszczone przez tomanger
    czy wał korbowy i wał główny to jedno i to samo ??
    tak, to, to samo.
    Zamieszczone przez tomanger
    Rozumiem, że należy wymienić czujnik wału głównego i przepływomierz
    jak widzisz nie jest to oczywiste ...
    Jeśli rozpatrując to w kategoriach mechanika VW - tak taki wymiana wszystko, płaci zawsze klient.
    Ja proponuję działania które potwierdziły by ponowne wygenerowanie tych samych kodów DTC, by mieć 100% pewności zanim wydamy kase.
    Zatem w przypadku kodu P1331 jest to proste, wystarczy porządnie nagrzać silnik i jak pisane było w Wątkach dot. P1331 jeśli usterka - Kod DTC powtórzy się cyklicznie w podobnych okolicznościach to mamy 100% pewności że czujnik nadaje sie do wymiany. Do tego definicja: jeśli auto ma powyżej 6 lat i przebieg powyżej 100tys a czujnik nigdy nie był wymieniany to można (nawet jak jest jeszcze sprawny) przyjąć że w najbliższym czasie się zepsuje, to jest pewne. Dlatego planując jakąś trasę długą np. do Niemiec warto taki kupić i wozić w bagażniku oczywiście nikt tego nie robi ale ryzyko istnieje .
    Tak że jeśli zostały wygenerowane te 2 kody razem w jednym czasie to należy przyjąć że zbieg okoliczności, 2go dna nie ma .
    Jeśli powtórzy się 2 gi raz to już rozglądaj się w sklepie za czujnikiem, w skrajnych przypadkach zostaje tylko laweta, wiec wizytówkę laweciarza trzeba mieć przy sobie.

    teraz P1104.
    Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
    okazało się, że przewód łączący filtr powietrza, przepływomierz i turbinę rozłączył się, uszkodzeniu uległa obejma przy wlocie do turbiny. Turbina zasysała fałszywe powietrze (ciekawe czy się nie zabrudziła), przez co przez przepływomierz nie przepływał strumień powietrza więc przypuszczam, że dlatego wyskakiwał ten błąd.
    brawo - dokładnie tak! .
    Więc jak widzisz, bardzo łatwo to wykryć, bo na podstawie kodu wiadomo że trzeba zajrzeć do przepływki, czyli siłą rzeczy nie sposób pominąć oględziny tego obszaru. Zatem jeśli wykryłeś usterkę - obejma przy dolocie do turbiny luźna słusznie uznałeś - nie przepływka a szczelność układu, czujnik MAF wykrył to ale musisz wiedzieć że wykrył to na podstawie informacji z wielu czujników m.in. APP -informacji z wychylenia pedału przyspieszania. Dane wejściowe - wyjściowe nie zgadzały się dla danych Mapy komputera ECM.
    Oczywiście przyepływki w tym przypadku nie wymieniamy - należy to teraz obserwować i potwierdzić (jeśli się wygenerują) kolejny raz dokładnie ten sam błąd lub inny z grupy błędów przepływki zgodnie z tym co podałem w Bazie kodów dla przepływomierza. Nie wykluczone że pojawi się inny z grupy błędów przepływomierza. W obecnej sytuacji po uszczelnieniu dolotu należy przyjąć że usterka incydentalna i się nie powinna powtórzyć.

    Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
    błąd sam się pewnie nie usunie, będę musiał jechać na komputer go skasować?
    System diagnostyki w 1,7ctdi non stop próbkuje sygnały czujników i jeśli uzna że po jakimś czasie (np. 2-16 uruchomień silnika podczas normalnego użytkowania na co dzień) że sygnały są prawidłowe to sam skasuje usterkę.

    Wracając jeszcze do Czujnika położenia wału głównego - w przypadku tego czujnika najczęściej na desce wyskakuje Check Engine i spirala świec żarowych. Jest to związane jak wspominałem z emisją spalin - środowisko czujnik działa na zasadzie piezoelektrycznej wiec ma związek z obwodami elektrycznymi dlatego jest spirala a Check określa konkretny czujnik.

    Mam przekonanie że forum będzie przydatne dla ogarnięcia samochodu. Zalecam w przyszłości korzystanie z wyszukiwarki forumowej dla przypasowania ewentualnego niedomagania.
    Koniecznie poinformuj za jakiś czas o efektach przeprowadzonych działań .
    Powodzenia.
    Last edited by rambo7; 16-04-2015, 09:39.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Po naprawieniu przewodu dolotu do turbiny wszystko śmiga, hondzia odzyskała moc, ale niestety kontrolka check nie zgasła, jutro znowu jadę na komputer sprawdzić kody błędów. Nie ominie mnie chyba jednak wymiana czujnika wału głównego, ponieważ jak dziś się wybrałem w dłuższą podróż ze zwiększonymi obrotami po jakiś 40 km poczułem lekkie szarpnięcie, zapaliła się kontrolka świecy żarowej ( po wykasowaniu już się nie paliła, aż do tego momentu) i za jakieś 3-4 km silnik zgasł. Nie chciał zapalić, poczekałem kilka minut jak lekko ostygł i odpalił, dokładnie tak jak to pisali koledzy w innych wątkach.
      rambo, jesteś jasnowidzem - przyznaję

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez tomanger Zobacz posta
        rambo, jesteś jasnowidzem - przyznaję
        to przesada, ale co nieco ogarniam.
        Czujnik wału masz do wymiany i mimo że jest kosztowny to wydaje mi się że przy całym problemie i tak sporo zaoszczędziłeś .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Po wymianie czujnika na razie wszystko gra, błędy same się skasowały bo żadna kontrolka się nie świeci, dzięki za pomoc, pozdrawiam

          Comment

          Working...
          X