Zamieszczone przez tomanger
Co do mojej całej wypowiedzi wpis #14 jak i innych przypadków zawsze staram się pisać w taki sposób, że przyjmuję sytuację iż w silniku nikt nie grzebał wcześniej i zakładam sytuacje "idelaną" tj. taką która mogła by zaistnieć w warunkach "laboratoryjnych" czyli takich jak się wymusza w testach dla opisania danej usterki.
Życie pokazuje że w warunkach realnych, dochodzi jeszcze przypadek oraz często poprawianie po kimś roboty i tu ...zaczynają się schody.
Zamieszczone przez tomanger
Zamieszczone przez tomanger
Jeśli rozpatrując to w kategoriach mechanika VW - tak taki wymiana wszystko, płaci zawsze klient.
Ja proponuję działania które potwierdziły by ponowne wygenerowanie tych samych kodów DTC, by mieć 100% pewności zanim wydamy kase.
Zatem w przypadku kodu P1331 jest to proste, wystarczy porządnie nagrzać silnik i jak pisane było w Wątkach dot. P1331 jeśli usterka - Kod DTC powtórzy się cyklicznie w podobnych okolicznościach to mamy 100% pewności że czujnik nadaje sie do wymiany. Do tego definicja: jeśli auto ma powyżej 6 lat i przebieg powyżej 100tys a czujnik nigdy nie był wymieniany to można (nawet jak jest jeszcze sprawny) przyjąć że w najbliższym czasie się zepsuje, to jest pewne. Dlatego planując jakąś trasę długą np. do Niemiec warto taki kupić i wozić w bagażniku



Tak że jeśli zostały wygenerowane te 2 kody razem w jednym czasie to należy przyjąć że zbieg okoliczności, 2go dna nie ma

Jeśli powtórzy się 2 gi raz to już rozglądaj się w sklepie za czujnikiem, w skrajnych przypadkach zostaje tylko laweta, wiec wizytówkę laweciarza trzeba mieć przy sobie.
teraz P1104.
Zamieszczone przez tomanger
Zobacz posta

Więc jak widzisz, bardzo łatwo to wykryć, bo na podstawie kodu wiadomo że trzeba zajrzeć do przepływki, czyli siłą rzeczy nie sposób pominąć oględziny tego obszaru. Zatem jeśli wykryłeś usterkę - obejma przy dolocie do turbiny luźna słusznie uznałeś - nie przepływka a szczelność układu, czujnik MAF wykrył to ale musisz wiedzieć że wykrył to na podstawie informacji z wielu czujników m.in. APP -informacji z wychylenia pedału przyspieszania. Dane wejściowe - wyjściowe nie zgadzały się dla danych Mapy komputera ECM.
Oczywiście przyepływki w tym przypadku nie wymieniamy - należy to teraz obserwować i potwierdzić (jeśli się wygenerują) kolejny raz dokładnie ten sam błąd lub inny z grupy błędów przepływki zgodnie z tym co podałem w Bazie kodów dla przepływomierza. Nie wykluczone że pojawi się inny z grupy błędów przepływomierza. W obecnej sytuacji po uszczelnieniu dolotu należy przyjąć że usterka incydentalna i się nie powinna powtórzyć.
Zamieszczone przez tomanger
Zobacz posta
Wracając jeszcze do Czujnika położenia wału głównego - w przypadku tego czujnika najczęściej na desce wyskakuje Check Engine i spirala świec żarowych. Jest to związane jak wspominałem z emisją spalin - środowisko czujnik działa na zasadzie piezoelektrycznej wiec ma związek z obwodami elektrycznymi dlatego jest spirala a Check określa konkretny czujnik.
Mam przekonanie że forum będzie przydatne dla ogarnięcia samochodu. Zalecam w przyszłości korzystanie z wyszukiwarki forumowej dla przypasowania ewentualnego niedomagania.
Koniecznie poinformuj za jakiś czas o efektach przeprowadzonych działań

Powodzenia.
Comment