Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CIVIC VII 1.7 CTDI 2002r CHECK ENGINE P1236 i P0238

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
    12 km wolna jazda po miescie
    dlatego takie pytanie bo w instrukcji wyraźnie pisze: https://www.civicforum.pl/showthread...ne-i-Trudne%29 dla warunków trudnych a za takie pomału możemy przyjmować za normę gdy rano mamy około +5; +7stC to 16km trzeba zrobić nie po mieście a w takich warunkach by silnikowi zapewnić jak najszybsze rozgrzewanie. Czyli te 12km tak sobie ... i kolejne tak z 8-10km za miastem 120km/h no i tak regularnie - co dziennie najlepiej . Jeśli w tym roku to auto nie miało okazji polatać z prędkościami 140-160km/h ..oczywiście w odpowiednich warunkach drogowych to wyłącznie na autostradzie to przeżyć zimę będzie ciężko, to trzeba mieć świadomość. Rok bez trasy to jest wieczność dla diesla, powiedzmy 1 miesiąc bez trasy to wyczyn dla silnika ..zatem twój powinien dostac medal .

    ... ale doszły mnie słuchy że to nie jedyna sprawa ... czy ostatnio był ruszany alternator? ...alternator jest zintegrowany z pompą podciśnienia dającej odpowiednie podciśnienie do układu zarządzania turbiną. Jeśli tam jest coś nie tak poskręcane i część podciśnienia ucieka "gdzieś w cholerę" to również będziesz miał problemy z P1236 tym samym nieodpowiednie wysterowanie turbiny ty samym za duże ciśnienie w układzie dolotowym tym samym przeładowanie turbiny P238.

    Powtarzam że często pewne informacje nie są tajone ... bo nie podejrzewam przecież ale o nich sie nie pisze a przynajmniej wspomina! ...a może okazać się są istotne dla sprawy !!
    Ja zakładam zawsze że jeśli ktoś pisze że problem tylko z Pierburg ...to zakładam że absolutnie żaden inny układ nie ma i nigdy nie miał usterki!!! a całe auto od momentu kupienia nie miało nigdy dotykanego żadnego elementu z układu zarzdzania turbiną. Jak sie okazuje często jest inaczej.

    To tak jak przyjść do lekarza po przeszczepie serca i stękać że mam problem z oddechem ..ale o przeszczepie ...cicho, nooo i co mam robić panie doktorze ...bo oddycham ledwo.
    Last edited by rambo7; 18-09-2014, 12:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      tak to prawda miałem robiony alternator diody były spalone - czy moge jakoś sam sprawdic czy tam jest wszytsko okej?

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
        czy moge jakoś sam sprawdic czy tam jest wszytsko okej?
        Nie dostałeś odpowiedzi na Swój prv? Podałem Ci w nim prawidłowe wartości podciśnienia. Jeśli w tym zakresie coś jest niezgodnego z normą, to jak pisze Prezes, nie będzie sterowania turbiną adekwatnego do potrzeb silnika. Sterownik odczyta wartości spoza zakresu i masz CE.
        To, że woda leniwie cieknie z kranu, to może być przytkane sitko. Natomiast spadku ciśnienia wody w całej sieci też nie można wykluczyć (na tej jednej podstawie). To kolejna analogia.
        Pzdr.

        Comment


        • #19
          witam, pompę sprawdziłem poprzez wciskanie pedała hamulca do oporu na zgaszonym samochodzie zrobił się twardy i jak odpaliłem to opadł. wiec pompa vacum jest dobra.
          dzisiaj wolniej jechałem do pracy i CE nie wyskoczyło.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            pompę sprawdziłem poprzez wciskanie pedała hamulca do oporu na zgaszonym samochodzie zrobił się twardy i jak odpaliłem to opadł. wiec pompa vacum jest dobra.
            Cześć.
            To tylko świadczy, że nie jest totalnie padnięta i że nie ma znaczących nieszczelności na drodze do serwa.
            To jednak nie jest tożsame z utrzymaniem stabilnej wartości podciśnienia w obrębie sterowania turbiną i EGR-em.
            Chciałbym, abyśmy się dobrze zrozumieli?? Ja nie winię pompy i generalnie przez internet nie określam źródła CE. Wskazuję Ci jedynie gdzie można szukać. Tak więc sprawdziłeś, że jest podciśnienie.
            Natomiast jaką ma wartość i jak się utrzymuje w interesującym nas obszarze, nadal nie wiesz ani Ty, ani tym bardziej my, "zza ekranu". Wartości do pomiaru podałem Ci w prv, a co z nimi zrobisz to już Twoja decyzja.
            Pzdr.

            Comment


            • #21
              dzięki, sprawdzę dokładnie ciśnienie i napiszę co i jak.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
                pompę sprawdziłem poprzez wciskanie pedała hamulca do oporu na zgaszonym samochodzie zrobił się twardy i jak odpaliłem to opadł. wiec pompa vacum jest dobra
                no nie jest to próba właściwa. To są 2 oddzielne układy podciśnienie w Układzie hamulcowym - to jedno, podciśnienie w układzie zarządzania turbo to drugie i tego nie sprawdziłeś bo do tego jest jaki pisałem wakuometr w trzeba sie wpiąć w układ rurek.
                Jeśli występujący problem CE zbiega siew czasie z naprawą altka to należy tu szukać przyczyn problemów z CE.
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 23-09-2014, 07:57.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  ok. ale po co szukać nieszczelności jak ja mam przeładowaną turbinę!!!
                  szukałbym jakbym miał niedoładowana mam rację?

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
                    ok. ale po co szukać nieszczelności jak ja mam przeładowaną turbinę!!!
                    szukałbym jakbym miał niedoładowana mam rację?
                    Nie masz. Podciśnienie ma tu za zadanie sterować łopatkami w celu zmniejszenia "powierzchni roboczej". Jeśli tego nie zrobi, ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów silnika ( a więc i turbiny napędzanej gazami spalinowymi których jest coraz więcej ). Przy tej zwiększającej się prędkości obrotowej turbiny zahamowanie nadmiernego wzrostu ciśnienia sprężanego powietrza następuje przez "złożenie" łopatek przez siłownik. Jest on sterowany w naszych ctdi podciśnieniowo. Nie ma podciśnienia, nie ma sterowania, nie składają się łopatki, sprężarka przeładowuje, CE.

                    Comment


                    • #25
                      Już wiem o co Ci chodzi

                      Comment


                      • #26
                        to dobrze , bo to jest właśnie tak jak opisał s-t.
                        Jak byś wziął wakuometr - wężyk - strzykawkę.
                        Wakuometr - wskazówka stoi na 0.
                        Strzykawka - tłok ustawiony w połowie zakresu pracy.

                        (przykład)
                        Akcja:
                        wciskam strzykawkę do oporu - wskazówka wychyla się od 0 do +1.0 bar. wywołałem ciśnienie wskazówka przesuwała się +0,1 +0,2 +0,3 (.....) +0,9 - ... +1,0.
                        ssę strzykawką do oporu - wskazówka wychyla się od +1,0 do -1.0 bar. wywołałem podciśnienie wskazówka przesuwała się +1,0.....0.... -0,1 -0,2 -0,3 (.....) -0,9... -1,0.

                        Teraz wyobraź sobie że wężyk łączący wakuometr ze strzykawką jest dziurawy.
                        Jeśli wskazówka podczas takiej samej próby by doszła do +0,6 .. w drugą str. do -0,6 to by była góra! cześć powietrza by uciekło.

                        Czyli to jest kluczowe (dodając gazu) ssając wskazówka (łopatki) musi się znaleźć w położeniu Max - czyli -1,0 ! ...a nie jest, bo zatrzymuje sie przy 0,6.
                        oznacza że 0,4 zabrakło do pełnego 1,0 - system informuje - coś z regulacją podciśnieniem nie tak i jest P1236.

                        Ciśnienie w dolocie dla takiego (dodania w pedał gazu) musi być max 1,0 a jest 1,40, sztanga nie zredukowała tego 0,4 ... łopatki nie dobiły do końca ...pozostały w minimalnym wychyleniu (a powinny sie złożyć całkiem) - pompują o 0,4 za dużo ... występuje za słabe ssanie za cięgno sztangi która nie dobiła do oporu - i dup P0238 - masz przeładowanie.

                        To ten moment kiedy ręką próbowałeś jak pracuje sztanga gruchy - było około 1cm od "dechy do dechy" - stwierdziłeś że pracuje! ...a za pomocą podciśnienia sztanga reguluje się tylko w części np. 6mm wiec jeśli "dechy" nie ma... to w dolot leci 1,4Bar to o 0,4 bar za dużo masz przeładowanie P0238.

                        Brak odpowiedniego podciśnienia (sztanga za mało ciągnie za łopatki vtg) wywołuje P1236 a to powoduje za mocne pompowanie w dolot i jest P0238.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X