Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CIVIC VII 1.7 CTDI 2002r CHECK ENGINE P1236 i P0238

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CIVIC VII 1.7 CTDI 2002r CHECK ENGINE P1236 i P0238

    Witam serdecznie wszystkich,
    Mam Civic-a z 2002r. 1.7 CTDI
    I mam ogromny problem ostatnie czasy, a mianowicie wyskakuje mi co 2-3 dzień CE!!!!
    Nie wiem czym to jest spowodowane mam auto 4 lata i wcześniej tylko niekiedy zimą wyskakiwał mi ten błąd.
    A teraz prawie ciągle- bardzo mnie to denerwuje delikatnie mówiąc.
    Oczywiście byłem u 2 mechaników i stwierdzili następujące błędy:
    P1236
    P0238

    Mechanicy powiedzieli, że to może być kilka przyczyn i zaczeli wymyślać pozatym widziałem, że chyba ten silnik nie jest do końca im znany.


    Proszę o kontakt ze mną pod numerem telefonu 692 968 763 albo puszczenie pika to odzwonię.
    Dodam, że do pracy mam 14km. I to w zasadzie przez miasto i wioskę

    Proszę mi nie pisać, że były już takie posty itd. etc.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • #2
    cześć Rafał,
    Odnosząc się do Twojego ciekawej przypadłości z dziwnymi, zaskaującymi kodami błędu nie wiem czy jednoznacznie udzielę CI odpowiedzi na ten problem ale chciałbym móc wspomóc się informacjami które już mam z tego forum ale...i tu cytuję
    Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
    Proszę mi nie pisać, że były już takie posty itd. etc.
    nie do końca mogę bo nie rozumiem, chcesz znaleść odpowiedzi na problem z autem ale nie chcesz żebyśmy podawali Ci rozwiązania które tutaj się znajdują...pod warunkiem że się chociaż chwile przejrzy posty na forum .. bo zaskoczę Cie.. takie posty juz były! Może jednak znajdziesz chwile, jeśli tak to zacznij od tego:
    Witam. Jestem nowy na tym forum i mam problem z moją hondą . A mianowicie autko po przekroczeniu 2000 tyś obrotów traci moc i rozłącza turbinę . Gdy autko zgaszę i odpalę ponownie wszystko wraca do normy. Czy ktoś z państwa miał już taki przypadek ? Proszę o jakieś podpowiedzi. EDIT: jeśli trafiłeś na ten wątek a jesteś "świeży" to należy go przeczytać w całości. Wątek był pisany przez ponad 3 lata i ma charakter ewolucyjny rozwijał się z nabywaniem wiedzy o tym dieslu przez

    Witam, Mam nadzieję, że na starcie nie zostaną "zjechana", przeczytałam wiele wpisów na tym forum i w innych miejscach, walczę już z moją honda ponad rok i jestem na etapie totalnego załamania ;] Opisywać pewnie wiele nie trzeba - przy wyższych obrotach, nagłym przyspieszeniu wyskakuje check i blokuje obroty. Za radami elektryków i wpisów na forach: - zregenerowałam turbinę, a później dałam ją jeszcze do sprawdzenia - wymieniłam filtr paliwa - w zimie dodawałam dodatku do paliwa

    Cześć, mam problem z moją Hondą, rocznik 2004, silnik 1.7 CDTI. Czasami, ale nie zawsze, gdy wchodzę na wyższe obroty (tak przy 2800) na piątym biegu, silnik jakby dostawał zadyszki i w czasie jazdy nie pozwala wejść na wyższe obroty niż 2000, a w czasie postoju 2600. Nie zapala się jednak przy tym żadna kontrolka? Wiecie co może być tego przyczyną?

    Witam. mam problem w swojej Hondzie Civic VII 1.7 ctdi. mianowicie chodzi o spadek mocy i odciecie turbiny. Auto uzytkuje od ok. pol roku, jego przebieg wynosi na dzien dzisiejszy 162 tys. wiec przypuszczalnie jezdze jeszcze na pierwszej turbinie. auto uzytkuje praktycznie codziennie. odcinki na jakich jezdze to zazwyczaj 20km ale zdarzaja sie trasy po 60 km (do dziewczyny :D) Auto cos boli, po podkrecaniu obrotow do 3,5 tys. check nastepuje zazwyczaj przy zmianie z trzeciego na

    Witam Nawiązując do tytułu "Ten sam schemat". W moim przypadku spadek mocy występuje właściwie tylko i wyłącznie podczas wyprzedania, ale nie na początku tylko w momencie powrotu na pas i pohamowywania, czy to puszczając gaz czy hamując za pomocą pedału hamulca. Nie mowie że zawsze ale często. Problem znika gdy zatrzymam sie i zgaszę silnik. Gdy odpalam ponownie problemu już nie ma, lecz pozostaje żółta kontrolka silnika. Kontrolka znika gdy silnik ostygnie. Pozdrawiam

    To taka lektura do poduchy Pzdr!

    Comment


    • #3
      CIVIC VII 1.7 CTDI 2002r CHECK ENGINE

      witam serdecznie wszystkich,
      Na wstępie chciałbym napisać, że czytałem duuużżżooo te forum jest tutaj dużo wiedzy tylko nadal mam problem z Civikiem.
      Występuje błąd P1236 oraz P0238

      Podjąłem następujące czynności:
      Byłem na komputerze i wyskakują 2 błędy P1236 oraz P0238
      Mechanik stwierdził, że do wymiany jest czujnik Bosch 0281002487 jak nic nie pomyliłem w numerze )
      Oczywiście go nie posłuchałem bo tak robią mechnicy VW a nie Hondy.
      Posłuchałem naszego guru r7 ))
      Nie wymieniłem czujnika tylko go przeczyściłem.
      Dzisiaj zabrałem się za Pierburgi ten 2 dwoma krućcami oraz za tego z 3 krućcami
      Co mnie zdziwiło oba mają wtyczki prądowe a z tego co doczytałema auta przed liftem miały tylko 1 wtyczke w sensie do jednego pierburga.

      Proszę o pomoc w tej sprawie CE mnie wykańcza ((((((((((((((


      mod: zapraszam do działu powitalnego (2 Pkt. Regulaminu).
      Załączone pliki
      Last edited by Gość; 13-09-2014, 20:31.

      Comment


      • #4
        jeden z króćców jest spięty opaską zaciskową - ktoś tam grzebał, wydaje mi się (o ile pamietam) nie ma tam takiego kątowego połączenia gumową rurka - jest od razu rurka gumowa - może to załamanie 90 stopni powoduje zaburzenie przepływu powietrza.
        Końcówki elektryczne 2 piny dość skorodowane - wtyczka ma spec. gumową harmonijkę która nie dopuszcza wilgoci i wody. Obok pierburga (p[pierwsze foto) coś tam jest poklejone taśmą lub klejem - nie potrafię dokładnie poznać co to.
        Zdjęcia pokazują że dość ciężkie warunki miało auto - sporo przykorodowanych obszarów może jednak z powodu korozji pinów elektrycznych Pierburgów nie potrafią się komunikować dane w postaci [mV] do ECu i stąd CE.

        Pierwsze foto:
        - co to jest za wtyczka Biała pod Pierburgiem i gdzie jest wpięta ?
        - czemu Pierburg nie zamocowany?
        - wężyk gumowy powinien od razu (bez załamania kątowego) wchodzić na króciec.
        - to czarne coś? po lewej stronie od niebieskich kabelków - widzę to poklejone - co to jest ?

        - ostatnie foto Pierburg 3 krócce - widać że w środku jest brudno ? ... tam musi byc czyściutko - jakim cudem sie tam dostały zanieczyszczenia ?
        Last edited by rambo7; 14-09-2014, 15:56.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          witam, dzięki za odzew
          Już wszytsko piszę co i jak
          Połaczenie kątowe ma na sobie znaczek audi i vw to jedna sprawa.
          2 sprawa to że niekture weże są elastyczne a niektóre sztywne innej firmy innego rodzaju.
          3 sprawa ten pierburg z 2 krućcami tam gdzie trzymam go kciukiem jak dmuchłem jest on ślepy ani nie idzie dmuchnąć ani zaciągnąc powietrza tak ma byc?
          to ja zrobiłem tą opaską te złącze kątowe ponieważ zbyt lekko nachodzi na pierburga w porównaniu do innych węży.
          To poklejone chodzi ci o niebieska termozłączkę tam idzie jedna końcówka do jednego pierburga a druga do 2 pierburga (czyt. na forum że to tylko w autach po lifcie a mój jest 2002 czyli przed??? mam racje?)
          Pytanie jak sprawdzić pierburgi czy sa sprawne??//

          odpowiedzi na pytania:
          Pierwsze foto:
          - co to jest za wtyczka Biała pod Pierburgiem i gdzie jest wpięta ? do jednego z pierburgów
          - czemu Pierburg nie zamocowany? jeden wogóle latał z tymi 2 krućcami był poprostu nie przykrecony a co do 2 odkreciłem do zrobienia zdjęć teraz sa przykręcone obydwa na 2 śrubki (lekko nie było) a CE nadal jest ((
          - wężyk gumowy powinien od razu (bez załamania kątowego) wchodzić na króciec. (poprawię to i dam znać ale daj jeszcze jakieś info jak sprawdzić czy pierburgi działają poprawnie)
          - to czarne coś? po lewej stronie od niebieskich kabelków - widzę to poklejone - co to jest ? (nie wiem co to jest )

          - ostatnie foto Pierburg 3 krócce - widać że w środku jest brudno ? ... tam musi byc czyściutko - jakim cudem sie tam dostały zanieczyszczenia ?
          nie mam pojęcia skąd te zanieczysczenia są (pytanie - jak je wyczyścić???)


          Dzięki i pozdrawiam
          Rafał

          Comment


          • #6
            jak jest foto zdecydowanie więcej widać , pisząc w sprawie mam wyobrażenie jest w oryginale - tu widzę na oko że trochę to inaczej wygląda, ktoś konkretnie grzebał i nie dał sobie tym rady. Wszystkie porady i sugestie są w odniesieniu do fabrycznego układu - a jak u Ciebie jest namieszane to najpierw musimy przywrócić to co jest niepoprawnie.

            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            Połaczenie kątowe ma na sobie znaczek audi i vw
            to jest część adoptowana nie z tego samochodu, wszystkie przewody są gumowe i nie ma połączeń kątowych, nie ma na nich żadnych opisów.

            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            niekture weże są elastyczne a niektóre sztywne innej firmy innego rodzaju.
            wszystkie wężyki układu zarządzania turbiną i egr są tego samego rodaju, tej samej średnicy, elastyczne gumowane, bez napisów.
            Wydaje mi się że ktoś tam strasznie namieszał. Wymienił dobre węże na niewłaściwe. ktoś intensywnie walczył z problemem wymieniał węże bo sądził żę są przyczyna usterek ..ale sobie nie poradził bo nie wiedział że silnik wymaga odpowiedniego traktowania ..a nie wymieniania dobrych rzeczy na inne w dodatku do dupy. W koncu dał sobie luzzzz i sprzedał auto.



            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            ten pierburg z 2 krućcami tam gdzie trzymam go kciukiem jak dmuchłem jest on ślepy ani nie idzie dmuchnąć ani zaciągnąc powietrza tak ma byc?
            tak, tak ma być.

            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            to ja zrobiłem tą opaską te złącze kątowe ponieważ zbyt lekko nachodzi na pierburga w porównaniu do innych węży.
            ...a widzisz ... czyli nie może byc tak że wężyki siedzą luźno, wszystkie wężyki siedzą w rurkach dość ciasno tak że nie trzeba ich spinać opaskami
            nie wiem czy to kątowe połączenie nie ma w sobie jeszcze jakiegoś zaworka zwrotnego i dodatkowo zakłóca pracę układu.
            System ewidentnie Ci podpowiada - że z tym układem jest cos nie tak sad te kody co masz.

            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            To poklejone chodzi ci o niebieska termozłączkę tam idzie jedna końcówka do jednego pierburga a druga do 2 pierburga (czyt. na forum że to tylko w autach po lifcie a mój jest 2002 czyli przed??? mam racje?)
            Pierburg z 2-ma króćcami ma wtyczkę na 2 piny - to jest ok.
            Pierburg z 3-ma króćcami ma wtyczkę na 2 piny - to jest ok.

            Tę kwestię z wtyczkami chyba pomyliłeś z zaworem EGR - tam występuje tylko układ podciśnieniowy w EGR przed liftem a polifcie i podciśnienie i wtyczka - ale to osobna sprawa.


            Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
            Pytanie jak sprawdzić pierburgi czy sa sprawne??//
            jest do tego specjalne urządzenie - nie sprawdzisz domowym sposobem, lepiej nie ryzykować pompką by nie popsuć Pierburga.

            Podsumowując, bardzo ciężko podpowiadać na odległość bo pisząc - podpowiadając mam wyobrażenie o stanie fabrycznym.
            Kiedy widze to co widze to zmienia zupełnie obraz rzeczy, wiem ... wiem użytkownik nie zawsze ma pojęcie "czy to czy owo - to tak ma być?"

            Więc masz robotę 2 etapową
            1 etap:
            - najpierw sprawdzic numery i stan techniczny Pierburgów - czy nie popękane itd. Mechanicznie ich nie sprawdzisz. Wyczyścic Piny elektryczne i przesmarować preparatem do połączeń elektrycznych.
            - wymienić wężyki układu podciśnienia na właściwe,

            2 etap:
            to turbina ... przy tak długo pracujacym układzie który był i jest aktualnie niesprawny - turbina jest mocno zaczadzona, z regulacją łopatek vtg będą problemy, będą 2 możliwości albo czyszczenie turbiny albo regularne trasy na autostradzie z prędkościami rzędu 130-150km/h.
            Last edited by rambo7; 15-09-2014, 10:40.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              witam,
              stan tech. pierburgów - nie są popękane ani nadpalone czy jakoś zmęczone - nie wiem skąd tylko jest kurz w jednej z dziurek
              za sztange od turbo chwytam reką i rusza sie z 2-3 cm

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
                za sztange od turbo chwytam reką i rusza sie z 2-3 cm
                ok ręką da się to przesunąć kiedy silnik nie pracuje. Inaczej się sprawy mają jak turbo i układ zarządzania podciśnieniem pracuje pod obciążeniem.
                Skoro juz miałeś wszystko w rękach spisz sobie Nr Pierburgów by porównać z danymi z forum i by nie włazić co chwile pod auto.
                Kwestie o których pisałem wyżej sa nie do pominięcia ...niestety.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  witam, auto mam 5 lat a awarie z CE mam od może pół roku ((
                  Wiec wszytsko na tych wężykach chodziło... dobrze
                  Zauważyłem ze na zimnym silniku szczególnie wyskakuje CE przeważnie rano jak jade do pracy
                  nr pierburgów 7.21903.36 to jestz 3 rurkami
                  a z 2 rurkami 722448001

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez ranow Zobacz posta
                    Zauważyłem ze na zimnym silniku szczególnie wyskakuje CE przeważnie rano jak jade do pracy
                    jeśli 5 lat ..no to już kawał czasu i pewne kwestie powinne być oczywiste i w takim razie problem jest typowy - standardowy.
                    Na forum bardzo dużo napisano o tej sytuacji porannej ... wcześniejsze lata / chłodne poranki i zimy były ok? bo prawie wszyscy z tym walczyli ... Ty nie ? ..no to musisz poczytać pewne wątki które opisywały jak jeździć by nie generować CE na zimnym nie rozgrzanym silniku.

                    Jak już pisałem 1500 razy oba kody wynikają z siebie wzajemnie. Jeśli zaczadzona jest turbina (np. od takiej jazdy do pracy gdzie nie ma się jak rozpędzić albo zagrzać silnika) to po jakimś czasie nastąpi problem z przemieszczaniem się łopatek turbiny, ich ruch będzie ograniczony i jeśli dojdzie do takiej sytuacji to przy przyspieszaniu zbyt duże ciśnienie pojawia się w kolektorze dolotowym - czujnik Bosh to wyczuje i zamelduje kodem P0238... a przy okazji system wykryje że spowodowane to było nieprzestawieniem się łopatek VTG turbiny i zakomunikuje to kodem P1236.
                    Wnioski wydają się być proste.
                    Turbina w tej chwili wygląda tak jak na fotkach ...a na samym dole animacja jak pracuje gdy wyczyszczona.
                    Last edited by rambo7; 16-09-2014, 10:47.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      czyli pierburgi się zgadzają ~to co mam robić???? co proponujesz?

                      czyli czyszczenie - piaskowanie turbiny?
                      Last edited by rambo7; 18-09-2014, 07:51.

                      Comment


                      • #12
                        nie mam lekarstw na zawołanie , sam wiesz najlepiej po 5 latach co jest dobre dla tego silnika, myślę. Może na początek jakąś trasę (np. na zakupy) ale tak by silnik mógł popracować 1godz z prędkościami w zakresie 130-150 km/h. To jest forma samoczyszczenia turbiny.
                        Jeśli chodzi o wydawanie kasy na fizyczne jej wyczyszczenie to zawsze można wydać, raczej to ostateczność, ale trzeba się pilnować z użytkowaniem bo po jakimś czasie jeśli nie będziesz ganiał po trasach to znowu sie zatka.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          np dzisiaj jade do pracy godz. 6:30 ujechałem 2 km jadę 3 bieg 3200 obr włączam 4 obr spadają do 2100 przyspieszam powoli i jadę 2500 obr i wyskakuje CE dodam że minimalnie wciskałem gaz (((((

                          Comment


                          • #14
                            Dystans do przejechania ma znaczenie. Gdyby zaistniała sytuacja: przejechałem 20km z tego 6km po autostradzie i CE ..to znaczyłoby że jest lepiej, ale jeszcze nie całkiem dobrze. Jeśli po 2 km jest odcinka mocy gdy silnik jest zimny a turbina nie osiąga 650stC temp. pracy to tak naprawdę turbo jest "katowane" - czadzone. W zasadzie nie ma szans na brak CE. Do tego mijają dni, miesiące i lata, te auta sie starzeją, paliwo o coraz większym dodatku "wyciągu roślin" też swoje robi.
                            Na powyżej przedstawioną sytuację po 2 km jazdy recepty nie ma ... rady podpowiadam.
                            jaki codzienny dystans od uruchomienia i zgaszenia silnika pokonujesz? (w jakich warunkach?: korki / wolna miejska jazda do pracy / szybka jazda pozamiejska drogami krajowymi / b.szybka jazda autostradą ?)
                            Kiedy ostatnio te auto leciało z prędkością 140km/g przez 1-2 godz ???
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              12 km wolna jazda po miescie plus za miastem 120km/h
                              ostatnio 140km/h z 1 rok temu przez 4 h

                              Comment

                              Working...
                              X