Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Komunikat PGM-FI 2,2CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    tak jak pisałem:
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    ten komunikat to jest "ogólna informacja" że problemy są po stronie układu zaradzania emisją spalin, i na ten błąd składa się wiele informacji z różnych czujników obszarów zarządzania silnikiem
    to "krzyk" - wszystko boli ale trudno powiedzieć co. Taki jest przekaz tej informacji.
    W związku z panującymi mrozami najbardziej odczuwa to obszar zasilania paliwem, to jest informacja np "za mało paliwa" a wiadomo że paliwo jest i to dużo, ale ropa mimo ze z depresatorami i w specyfikacji zimowej zachowuje sie jednak inaczej niż gdy jest cieplej.
    Generalnie jest złożony trudny problem do jednoznacznej oceny przez system OBD, bo tak, prąd jest, ale mało, paliwo jest, ale nie leci jak trzeba, ciśnienie w listwie jest, ale odbiega od wzorcowego, świece działają ale ledwo, w każdym obszarze jest odstępstwo od wzorca mapy, system nie potrafi określić jednoznacznie konkretnym kodem który obszar niedomaga, bo nakłada się wiele zależnych od siebie procesów.
    Jak idzie zauważyć, po takich "PGM-FI" w zasadzie nic się nie dzieje oprócz objawów że coś się dzieje z silnikiem, jak to było w te mrozy, no nie domaga "wszystko" ale nic konkretnie.
    Przechodzi mu samo, jak się warunki zmienią.
    Podsumowując, napisz co i jak będzie się działo w czwartek ma być +7stC (przez 2 dni było -20stC) jak nic się nie będzie działo i PGM-FI się nie pojawi to traktuj to jako incydent.

    "Programmed Fuel Injection – jest to elektroniczny układ zapłonu opracowany przez koncern Honda, polegający na wielopunktowym, sekwencyjnym programowanym wtrysku paliwa. Współpracując z innymi unikalnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami Honda jak BLAST oraz ECOmo, PGM-FI zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i płynne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów przy wykorzystaniu każdej kropli paliwa. W efekcie zapewnia użytkownikom komfort i przyjemność podczas sterowania jednostką napędową".
    Last edited by rambo7; 19-01-2021, 07:17.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Wczoraj wieczorem i dzisiaj rano nic złego się nie działo. Zrobiłem dłuższą trasę do pracy, auto stało od 8:00 do 16:00 na parkingu i nic. Odpaliło, jakby nigdy nic mu nie było.

      Mam podejrzenie, że źle zatankowałem. Jakaś ropa która bardziej, niż inne wytrąca parafinę. Ale to było mega specyficzne... Odpalił i zaczął gasnąć. Jakby rzeczywiście brakło wahy. O_x

      Zamówiłem jednak świece, bo z nimi bankowo jest coś nie halo. Ale poczekam z wymianą na mniej napięty dla mnie okres. Wiadome, że może być lipton... Swoją drogą - ciężko jest je wymienić?

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      W efekcie zapewnia użytkownikom komfort i przyjemność podczas sterowania jednostką napędową".
      No... Po chu*u
      Last edited by PrimoGhost; 19-01-2021, 19:20.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
        Zamówiłem jednak świece, bo z nimi bankowo jest coś nie halo. Ale poczekam z wymianą na mniej napięty dla mnie okres. Wiadome, że może być lipton... Swoją drogą - ciężko jest je wymienić?
        bez kitu taki bolid i nie wymieniałeś dawno? ... nagana , tym bardziej że twój rejon bywa naprawdę zimowy.
        Różnica z nowymi świecami jest znaczna, czuć to naprawdę. Świece nie biorą udziału tylko przy rozruchu, ale w tak skrajnych warunkach jak były (instrukcja mówi że poniżej -16stC to warunki trudne) świece pracują po odpaleniu silnika dopalając mieszankę, widać u ciebie nie dopalały jak było siwo, telepało nim, i pracował jakby wachy brakło - dokładnie to opisałeś. To "informacja" (bo świece nie posiadają diagnostyki żaden komunikat nie wyskoczy jak nawet 1 szt nie działa) że nie dopalają mieszanki, tak że nie wiesz nigdy, jedynie po zachowaniu silnika idzie się zorientować że coś nie halo.
        Naprawdę jest to nie do uwierzenia jakie są efekty, swego czasu miałem podobną akcję, po wymianie świec palił na dotyk i szybciej się zagrzewał i po chwili przestawał się telepać.
        Wymiana jest dość prosta, ale wymaga uwagi. Świece żarowe nie mają podkładki jak w zapłonowych świecach wiec dokręcasz do oporu ale bez przyłożenia dużej siły bo można zerwać gwinty.
        Odkręcanie jest dużo bardziej emocjonujące, świece jak długo nie były ruszane (kilka lat) potrafią się "przyspawać" w gnieździe. Kręcąc kluczem nie możesz od razu przyłożyć Max siły na odkręć, trzeba dużo cierpliwości, wyczucia przykładania siły "słuchania" odgłosów trzeszczenia gwintu i kilka razy kręcisz - odkręć/zakręć - musisz to rozruszać nie przykładając za mocno siły by nie urwać świecy.
        Po kilku razach przykładania coraz większej (ale z kontrolą) siły na odkręć (mniej na zakręć) musisz zdecydować się na dołożenie siły jeszcze większej na odkręć, (bywa stresujące) bywa że naprawdę jest krytycznie, i bywa że usłyszysz "trach" ...no i to jest kwestia czy, odkręciłeś ? czy urwałeś? Bywa tak jak z zapieczonym gwintem jak puści i nie urwiesz to będzie czuć przy wykręcaniu że gwint okropnie skrzypi dosłownie jak drzwi od stodoły. Odkręcasz wolno, cierpliwie z czuciem.
        Oczywiście wcześniej pędzlem wyczyść rynnę gdzie są świece wkręcone tm bywa piasek i inne zanieczyszczenia - tam nie może nic wpaść.
        Gwinty świec warto posmarować ale ostrożnie idzie bardziej o to by nie było korozji na gwincie niże to że ma być nasmarowana, bo łatwo urwać przy wkręcaniu nasmarowaną świecę bo nie może to wchodzić za łatwo, wtedy też nie ma kontroli nad siłą przykręcania bo zbyt nasmarowana za łatwo idzie i tak też być nie może, świeca ma wchodzić z pewnym oporem ale już nie powinno skrzypieć.
        Ja stosuję smar z aluminium i delikatnie.
        Jutro też wymieniam w Avensis 2,2 II 177KM jakieś foto zrobię.
        Tu namiastka jak to wygląda co do zasady, bo robota z samą wymianą jest taka sama w większości diesli. (po twoich objawach to sądzę że mogą wyglądać podobnie),
        świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi

        zobacz gwinty, jak tak wyglądają to jest stres przy wykręcaniu.
        Swoją drogą chyba nikt nie zrobił manuala z wymianą świec w Hondzie 2,2 i-CTDi, spróbuj coś udokumentować , bo chyba coś mi się zdane że tam trzeba sobie najpierw zrobić dostęp bo osadzenie klucza musi być pewne! i w prostopadle w pionie, dla większej kontroli kręcenia.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Już po wymianie. Nie były przyspawane, bardzo łatwo zeszły. Podłączyłem je pod klemy prostownika to iskrzyły. Czyli grzanie jakieś było. Ale temperatury nabierały dość powoli.

          Nie ma czego dokumentować. Ściąga się plastikową pokrywę silnika:

          img_1039750.jpg

          Świece są pod tymi gumowymi kapturkami.

          img_1007843.jpg

          10 minut roboty. Bardzo prosty dostęp.

          Wiem Rambo, ale wiadome, że też nie jeździłem w ten sposób. Dopiero w poniedziałek na tym mrozie zaobserwowałem typowy objaw dla słabych świec. A nie wymieniałem ich wcześniej w myśl zasady - Świece żarowe wymień, jak zaczynają się problemy. A takowych nie było.

          Wiesz, zastanawia mnie zachowanie auta PO odpaleniu. Bo opcje są dwie.

          Albo właśnie zawiodło wspomaganie świec w pracy na skrajnie zimnym silniku. Też wiadome, że -22 stopnie, to nie są już przelewki i bankowo świece miały pomagać w dopalaniu mieszanki.
          Albo ropa. Różnice kiedyś były dość znaczne



          A tankowałem na Statoil ostatnio. Zwykłego Diesla. Dzisiaj dolałem Ultimate z BP. To też mogło zrobić swoje...

          Nie do końca jestem pewien wymiany tych świec. Na pewno nie zaszkodziło, ale czy to był główny problem? Muszę poczekać na kolejne mrozy i dam znać. Jutro napiszę czy czuję różnicę w odpalaniu.

          Comment


          • #35
            Jaki był w końcu ten kod?

            Comment


            • #36
              trzeba poczekać na powtórkę z mrozów. Powiem Ci że postanowiłem przez okres zimy lać tylko Premium ON, to raptem tylko 2 miesiące styczeń i luty, biorąc po uwagę że kiedyś się bawiłem w jakieś dodatki zimowe do paliwa, to teraz nic nie leję, tylko lepszego diesla. Wcale to nie rujnuje budżetu. Świece, jak mówisz grzały ale słabo.
              Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
              Dopiero w poniedziałek na tym mrozie zaobserwowałem typowy objaw dla słabych świec.
              tak, bo tu jest subtelna mała różnica i dopiero ją widać w skrajnych warunkach. Ten diesel odpali przy -17stC nawet bez świec jak wsadzisz tam "kołki", ale ta różnica w szybkości grzania grotu tu dopiero pokazuje tą różnice. Nowa zagrzewa się praktycznie po 1-2 sekundzie, i mocno żarzy. Z biegiem czasu i km, ona wolniej się zagrzewa i grot nie jest rozgrzany jak trzeba, grzeją ale na pół gwizdka. Wymiana nie zaszkodzi.

              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Jaki był w końcu ten kod?
              no chyba nic prócz PGM-FI nic więcej nie wygenerowało. Cieplej się zrobiło i mu przeszło.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Z aplikacji na Androida zaczytałem kod P0627 wskazujący na pompę paliwa, ale był jeszcze jeden wskazujący na sondę lambda. Jak wtedy się zagrzał, to wszystko zniknęło. Jeżdżę od wtorku cały czas i jest w porządku wszystko.

                Co do świec - dzisiaj ( 1 stopień C ) nie poczułem różnicy. Trzeba mrozów

                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                to teraz nic nie leję, tylko lepszego diesla. Wcale to nie rujnuje budżetu.
                Też się staram tak robić w zimie, tylko była taka fajna pogoda, że zatankowałem do pełna i jeździłem. No i nagle BUM -20 stopni

                Comment


                • #38
                  Mróz był może częściowo przyczyną a może wcale,bo to usterka elektryczna,związana z temperaturą raczej jedynie z powodu zesztywnienia wiazki i naprężeniami w gnieździe.
                  To usterka obwodu sterowania niezwiazana z paliwem.
                  Wypinałeś kostki?

                  Comment


                  • #39
                    Nie. Żadnych kostek nie wypinałem. Z tym, że odpalałem wielokrotnie samochód. Co najmniej 5 razy zanim udało mi się wrócić pod garaż. Może jakieś przepięcie... Nie wiem.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
                      Z aplikacji na Androida zaczytałem kod P0627 wskazujący na pompę paliwa
                      nie jestem pewny czy to prawidłowa wskazówka. Definicji dla tego kodu nie znam moja dokumentacja nie znajduje takiego kodu dla 2,2CTDi.
                      Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
                      odpalałem wielokrotnie samochód. Co najmniej 5 razy zanim udało mi się wrócić pod garaż. Może jakieś przepięcie... Nie wiem.
                      to zdanie mówi wiele, odpalałeś bo gasł... dusiło go w momencie naciskania pedału gazu i gasł, zachodziła sytuacja że naciskając pedał gazu wydajesz polecenie zwiększenia ciśnienia paliwa, ale paliwo nie chciało lecieć.
                      następnym razem zrób tak, jak zgaśnie -podnieś maskę i dopompuj czarną gruszkę (ręczną pompę) na twardo, i wtedy uruchamiaj. Paliwo było tak gęste że nawet podgrzewacz paliwa nie dawał rady.
                      Podgrzewacz robi dobrą robotę bo część nadmiaru paliwa (nadwyżka ciśnienia jest zawsze) wraca do braku podgrzane, ale po drodze przewody wychłodzą to co zagrzeje grzałka.
                      Generalnie PGM-FI to obszar paliwa. Jak by jakieś kable niedomagały to i teraz gdy jest +7stC to by były problemy, a ich nie ma.
                      Mogę dodać że wczoraj wymieniałem świece w Toyocie Avensis T25 2,2 D4D 177KM bo sytuacja była identyczna co u Ciebie Primo, . Świece miały oporność 1,6 Ohm, nowe 0,6 Ohm żarzyły się po 30 sek, czyli tak, jak by ich nie było. Kolega nie wiedział by "grzać" świece 2-3 razy przed uruchomieniem więc kręcił 17 razy zanim zagrzał powietrze w cylindrach i odpalił.
                      Zamieszczone przez PrimoGhost Zobacz posta
                      ak wtedy się zagrzał, to wszystko zniknęło
                      mróz.

                      W IO mówi się o mrozie - że to warunki trudne. Mróz z definicji to już -1stC !
                      -20stC to warunki skrajnie trudne.
                      TABELA przeglądów okresowych CIVIC 2,2 i-CTDi (warunki Normalne i Trudne)
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #41
                        Błąd PGM-FI diesel 2.2 icdti 2009r

                        Witam, posiadam problem z błędem z PGM-FI, civic 8 2.2 diesel 2009 rok, oddałem samochód do mechanika w celu naprawy klimatyzacji, okazalo sie ze jest nieszczelność w rurce aluminiowej, dokładnie w osuszaczu klimatyzacji, mechanik wydał mi samochód w celu kupienia nowej rurki, stara rurka została przez niego odkręcona, jeździłem samochodem około 5 dni ciagle z wyłączona klimatyzacja, przez przypadek włączyłem klimatyzacje przez co wyskoczył mi błąd PGM-FI, samochód stracił trochę mocy, czy ten błąd wyskakuje podczas usterek klimatyzacji? Czy możliwe ze jest to cos innego?

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez Sheuuu
                          przez przypadek włączyłem klimatyzacje przez co wyskoczył mi błąd PGM-FI
                          nie ma takiej opcji, jest to zbieg okoliczności że to si stało w jednym czasie. Klima z paliwem i wtryskiem nie ma kompletnie nic wspólnego. Takie tematy były - a nawet kilka, korzystaj z wyszukiwarki tematów. wpis przenoszę.

                          Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

                          Last edited by rambo7; 23-06-2023, 10:18.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Czyli nie ma takiej opcji żeby ten błąd się pojawił kiedy nie ma czujnika układu sterowania klimatyzacji?

                            Comment


                            • #44
                              absolutnie, nie. PGM-FI jak sama nazwa mówi to nie jest to klima . Temat wyjaśnia co to jest, strony z treścią PGM-FI też Opis systemu Honda PGM-FI

                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X