Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Komunikat PGM-FI 2,2CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Komunikat PGM-FI 2,2CTDi

    Witam

    Mam taki problem: Dzisiaj po odpaleniu samochodu włączyłem ogrzewanie w samochodzie zacząłem odśnieżać samochód, po jakiś 2 minutach silnik dziwnie chodził więc zgasiłem, nie chciał odpalić ponownie dopiero po kilki próbach się udało, początkowo myślałem że to jakieś chwilowe ale o przejechaniu może 1km na środku ulicy samochód zgasł i wyświetlił się błąd "pgm-fi". Kiedyś, dokładnie rok temu(również zima) miałem podobny problem ale po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy.Miał ktoś może z tym styczność i wie co może być przyczyną ?

    (Honda Civic 2007 2.2)

    Pozdrawiam
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 18:00.

  • #2
    o dieslu mówimy 2.2CTD-i ? ... jeśli tak to dziwny komunikat gdyż takowy przewidziany jest wyłącznie dla benzyniaka.
    rozumiem że na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym pojawił się komunikat "pgm-fi" ?
    żadnych innych komunikatów jak Check Engine nie było???
    podłączałeś po takiej akcji jakieś skaner diagnostyczny? czy wygenerowało jakieś błędy silnika?
    Last edited by rambo7; 20-03-2013, 07:35.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      tak jest to diesel, błąd na wyświetlaczu to "pgm-fi". Niestety nie mam jak podłączyć pod komputer tzn. musiał bym do serwisu holować samochód. Na forum angielskim wyczytałem że ten czujnik od tego błędu czasami przy wilgoci szwankuje. Samochodu nie potrzebuje w tym momencie jakoś bardzo wstawię do garażu może rzeczywiście od wilgoci. Tylko tak jak czytałem to piszą że samochód działa ale w trybie awaryjnym, a u mnie ie w ogóle niechce zapalić.

      Comment


      • #4
        to jest bardzo ciekawa sprawa, bo w dieslu nie występuje taki błąd. Taki błąd jak mówię przewidziany jest wyłącznie dla wersji benzynowych, więc nic z tego nie kapuję.
        Natomiast ten komunikat to jest "ogólna informacja" że problemy są po stronie układu zaradzania emisją spalin, i na ten błąd składa się około 15 różnych czujników, od sond lambda po czujniki temp cieczy, dlatego jak poczytałem o tym błędzie to nie kapuję dlaczego w dieslu masz taki komunikat!? wow?

        Potwierdzam to co mówię, dzwoniłem do ASO w Opolu, Mistrz serwisu powiedział że to jest wykluczone i niemożliwe by w aucie z silnikiem diesla wyskoczył komunikat "pgm-fi".
        Zapytał mnie czy na pewno rozmawiamy o silniku diesla? może kolega ma benzynę? ..bo jeśli diesel to jest to niemożliwe.

        Zapytałem zatem czy skaner diagnostyczny pomoże? ...powiedział że jak najbardziej tak!
        Więc proponuję się zapoznać z Działem Diesla w temacie Skanerów diagnostycznych, wyprawa do ASO sensu nie ma bo za połowę kwoty za diagnostykę u nich, możesz mieć Nowy Skaner diagnostyczny.

        To co czytałeś na stronach angielskich było o benzyniaku na 100%.
        Zatem podłącz się gdzieś (albo kup) i podaj kody Błędów.
        Last edited by rambo7; 20-03-2013, 16:58.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki wielkie za odpowiedz. Jutro wybiorę się do jakiegoś warsztatu aby na skanerze sprawdzić.

          Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            dokładnie spisz kody błędów w formacie OBDII czyli przykładowo np. w ten sposób [P0123] tak musi być zapisany kod.
            Mechanik od razu może Ci powiedzieć co jest grane, ale ja poproszę Kod DTC w formacie jaki przykładowo podałem.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Kolega Empe napisał mi SMS z trasy że wyskoczył mu błąd "pgm-fi", silnik to 2.2 I-CTDi. Czy udało się Wam ustalić co było przyczyną?
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • #8
                w moim przypadku okazało się że było za mało paliwa. Stało się to zimą...miałem rezerwę gdzie w lato normalnie bym przejechał 10km a wyskoczył mi błąd "pgm-fi". W instrukcji wyczytałem że może to stać się zapowietrzenia.

                Comment


                • #9
                  Podpinam się do tematu
                  Dzisiaj też wyskoczył mi ten błąd a mam diesel. Auto działa normalnie. Jeżeli jest to wina zapowietrzenia to w jaki sposób go odpowiecznić??

                  Comment


                  • #10
                    czytając powyższe wpisy
                    Zamieszczone przez mr_matis11 Zobacz posta
                    wyskoczył mi błąd "pgm-fi"
                    Zamieszczone przez mr_matis11 Zobacz posta
                    w moim przypadku okazało się że było za mało paliwa
                    Zamieszczone przez mr_matis11 Zobacz posta
                    W instrukcji wyczytałem że może to stać się zapowietrzenia.
                    nikt tej instrukcji nie widział.
                    ale mniejsza o to, nie wiadomo bo nikt nie pisze żadnych szczegółów. Przyjmijmy że dolał i się odpowietrzyło ... samo.
                    Zamieszczone przez szym19917 Zobacz posta
                    też wyskoczył mi ten błąd a mam diese
                    wpis twój bardzo tajemniczy, ściśle tajne. ale co? miałeś mało paliwa? dasz rade odnieśc się do tego co już napisano w tym wątku?
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Z tego co kojarzę to ten błąd wyskakuje jak pojawia się krytycznie mała ilość paliwa, Twinek raz do mnie dzwonił nawet w tej sprawie. Po uzupełnieniu stanu błąd szybko znika.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #12
                        szkoda że nie mamy potwierdzenia tego faktu przez piszących, niestety ograniczają się tylko do stwierdzenia że jest komunikat, ale nikt nie pisze nic więcej np. "Panowie jadę trasą mam głęboką rezerwę zaświecił się "pgm-fi""
                        Forum wróżek się robi .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          jechałem rano do sklepu paliwa miałem jeszcze na około 120km i nagle pojawił się ten błąd. Tydzień wcześniej miałem dziwną sytuację Normą dla mnie jest że jak zostaje mi paliwa na około 60km zaświeca się lampka żeby zatankować a tydzień temu zaświeciła się dopiero jak zostało paliwa na około 45km. Może to ma coś wspólnego z tym błędem. Dzisiaj usunąłem ten błąd i na razie nie wyskakuje, auto działa normalnie nawet jak był to auto działało normalne i nic się z nim nie działo.

                          Comment


                          • #14
                            no to mamy jakiś konkret.
                            Zamieszczone przez szym19917 Zobacz posta
                            Normą dla mnie jest że jak zostaje mi paliwa na około 60km (...) a tydzień temu zaświeciła się dopiero jak zostało paliwa na około 45km
                            bardzo zła praktyka, najgorsza z możliwych w okresie jesienno zimowym. Masz świadomość co robisz? i co się dzieje w, i, z układem paliwowym? Najgorsze są nawyki (nieświatowe również) które wprost prowadzą do uszkodzenia osprzętu, pompa CR, wtryski.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              nie wiedziałem o tym gdybym wiedział że, ma to aż takie duże znaczenie to na bank bym tak nie postępował. Czyli możliwe jest że błąd wyskoczył bo było za mało paliwa??

                              Comment

                              Working...
                              X