Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Głośna praca silnika 1.6 i-Detec diesel - Chip 170KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Głośna praca silnika 1.6 i-Detec diesel - Chip 170KM

    Witajcie,

    od kilku miesiecy posiadam Civica z silnikiem 1.6 idtec podkreconym do 170 koni. Obecnie mam przejechane prawie 18k km, kupilem go gdy mial niecale 7k km.

    Od kilku tysiecy km, zauwazylem, ze silnik po rozgrzaniu bardzo glosno klekocze co, wydaje mi sie, nie mialo miejsca na poczatku mojej przygody z tym autem.
    Na zimnym chodzi bardzo cicho i milo brzmi.

    Olej zostal zmieniony w serwisie przy 11k km na 5w30 ( niestety nie wiem nawet jakiego pochodzenia) i zastanawiam sie czy glosniejsza praca nie wynika wlasnie ze zlej jakosci wlanego oleju...? Czy moze niskie temperatury na zewnatrz moga miec az taki wplyw na glosna prace silnika?

    Czy ktos mial podobne doswiadczenia?

    Pozdrawiam!

    Witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym. Piszemy zgodnie z pisownią w j. Polskim.
    Last edited by rambo7; 28-11-2017, 13:17. Powód: Regulamin pkt 2 i 5.

  • #2
    Jak klekocze to luzy zaworowe do regulacji. hmmm, ale nie wiem jak to jest w dislach.

    Comment


    • #3
      Zbyt mały przebieg na luzy.. chyba, że ten chip tuning swoje zrobił.. większa moc, większe obciążenia i coś siadło.. łożyska wałków rozrządu luzów dostały czy coś w tym stylu i na gorąca wali jak cepem.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Niestety nie każdy silnik Hondy lubi mody. A tym bardziej jeśli są tylko w swerze chipa. Może ten silnik też nie trawi takiej diety.
        Zacząłbym od wywalenia tego chipa i sprawdzenia zarówno zaworów jak i tego o czym pisał kolega wyżej. I sprawdź poziom oleju!

        Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
        Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
        Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
        Ale o Hanie trzeba dbać
        Moje maleństwo: ES7

        Comment


        • #5
          No wlasnie klekotanie bylo juz glosne przed chipem, wiec odpada....

          Oleju mam zalane do max (jak to sie robi profilaktycznie w serwisach). Moze za duzo?

          Comment


          • #6
            Temat przenoszę do działu Diesla, skoro jest o dieslu.

            Oleju może być równo z kreską Max niczemu to nie grozi i nie szkodzi.
            Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
            Civica z silnikiem 1.6 idtec podkreconym do 170 koni.
            spokojnie bez paniki... czy masz na to papiery??
            Standardowo silnik ma 120KM. mówisz że twój ma 170KM? ...to jest kolego 50KM ... to ile ma [Nm] nawet nie chcę pytać ale dużo, zdajesz sobie sprawę w jaki sposób uzyskać taką moc w tym silniku?
            No jeśli te info masz z przekazu sprzedawcy to znaczy że jesteś mocny wiarą.
            Powiem tak, jeśli nie masz większej turbiny, większego IC, i kilku innych przeróbek mechanicznych to zapomnij o wyniku 170KM z programu., zapomnij !
            Kolego jeśli to jest Power-Bopx lub nowa mapa programu na fabrycznych podzespołach silnika to góra 138KM pod warunkiem że motor jest w idealnej kondycji.
            Nic o modach nie wspominałeś dlatego uzupełnij te informacje bo jeśli gadamy o silniku no to warto wiedzieć z czym mamy do czynienia?

            Problem to głośna praca po rozgrzaniu - głośno klekocze.

            Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
            Olej zostal zmieniony w serwisie przy 11k km na 5w30 ( niestety nie wiem nawet jakiego pochodzenia) i zastanawiam sie czy glosniejsza praca nie wynika wlasnie ze zlej jakosci wlanego oleju
            Olej może mieć znaczenie, w tym sensie że byłby niezgodny z wymaganiami. Podałeś tylko wartość SAE, a to jest za mało informacji. Wiemy tylko że SAE jest zgodne z zaleceniami.
            Nie wiemy jaka Norma ACEA została dobrana, jaki Producent oleju. (Silnik masz z filtrem DPF)
            Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
            Czy moze niskie temperatury na zewnatrz moga miec az taki wplyw na glosna prace silnika?
            temperatura zewnętrzna nie ma wpływy na pracę silnika po rozgrzaniu. Silnik rozgrzany wciągający zimne powietrze - od tego nie klekocze.

            Spróbuj sobie przypomnieć co było ...a co jest i od kiedy?
            bo jeśli nie było klekotania ... a jest? ..no to czy to się zbiegło z czasem wymiany oleju?
            Czemu poprzedni właściciel tak szybko się go pozbył? 7000km ...to naprawdę mało i to jeszcze zapodał Mody i sprzedał? ...coś mi tu się nie klei kupy. (nie interesuje mnie to stricte bo to ściema taka jak te 170KM). tylko się zastanawiam ... o czym nie poinformował sprzedając to auto? czy o tym że do oleju dolał "Motodoctora" a Ty wymieniając olej teraz się dowiedziałeś że coś nie funguje ... bo klekocze.

            Zawory się sprawdza przy 120.000km. Na pewno ne reguluje się zaworów tak wcześnie jak masz przebieg obecnie.

            Co do usterki lub na razie objawów / bo usterki jako takiej nie stwierdziłeś / głośnej pracy to jeśli to jest po wymianie oleju (ale to się dobrze zastanów kiedy to było i jak było przed wymianą) to jedyne co mi przychodzi do głowy to głośna praca pompy olejowej.
            Jest to model bardzo mało opisywany na forum bo nie ma ich za wiele i trudno tu mówić o podobnych doświadczeniach użytkowników. Usterki w tym aucie to na razie rzadkość bo za mało ich jest dla reprezentatywnej próbki, a taki przypadek jak Twój to raczej incydent. No i mało kto tu wypalił że ma z maluteńkiego silniczka 170KM.

            Na koniec, proszę pisz poprawnie w j. polskim, to Twój szacunek do czytających.
            Last edited by rambo7; 28-11-2017, 22:07. Powód: literówka
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Dziekuje za obszerna odpowiedz (jak i zbyt daleko idace domysly...) i przepraszam z gory jesli ktos czuje sie urazony i nie szanowany brakiem znakow diakrytycznych w moich postach.

              Poprzedni wlasciciel sprzedal auto bo bylo za male (przesiadl sie na Audi A6).

              Civic zostal przeprogramowany na hamowni po moim zakupie (tak jak i moje poprzednie auto), nie ma zadnych modow i wynik to dokladnie 168.5 KM i 389Nm. Oczywiscie, mam tez wykres a pomiarow bylo az 4.
              Nawiasem wtrace, ze mieszkam po za granicami Polski, gdzie moze "da sie" wycisnac wiecej i "wirusowanie" jest dosyc popularne.

              Wracajac do meritum, olej zostal wymieniony po 11k km od nowosci w serisie. Wiem tylko, ze spelnia norme ACEA C3 (jesli ufac serwisantom) i przyznam, ze juz po zmianie zauwazylem roznice w brzmieniu silnika. Bylo roche glosniej a nastawilem sie, ze bedzie ciszej.

              W moim poprzednim aucie z silnikiem 1.9TDi po "chipie" silnik zaczal ciszej pracowac. W Hondzie niestety nic sie nie zmienilo i jak juz pisalem, mam wrazenie, ze jest glosniej.

              Chyba jedyne wyjscie to zmiana oleju na inny, dobrej jakosci. Czy moglbys cos doradzic? Czytalem (nie caly) temat o olejach i duzo tam medrkowania co nie ulatwia wyboru.

              Dzieki za zainteresowanie.

              Comment


              • #8
                OK, zatem co do czcionki PL jesteś rozgrzeszony ale po to jest dział powitań aby tam 2 słowa nadzień dobry napisać.
                Więc moim zdaniem przyczyna nie tkwi w oleju, bo jeśłi to jest SAE 5W-30 i ACEA C3 to jest to zgodne z zaleceniami dla tego silnika. Kwestia co to za olej, producent?
                Spróbuj tak wymienić co byś był przy tym i widział to i jeśli to możliwe to sam sobie kup olej w wiarygodnym miejscu. Masz racje, po zmianie powinno być ciszej.
                Wirus jest fajna rzecz, ale no w PL też ludzie modzą i tak zmodzić ten silnik to nie słyszałem o takich wynikach. Nie znam w PL firmy co z mapy wyciągnie takie parametry w rozsądnych granicach AFR, ale po prostu to za mała pojemność i za mała turbina by osiągnąć takie wyniki. Kwestia jeszcze rodzaju hamowni. Ok, zostawmy to.
                Wracając do oleju zalej coś z Motula z takimi samymi parametrami j/w. lub LM.

                Głośna praca jest cały czas? czy podczas pierwszych biegów i rozpędzania?
                Jesteś pewny że nikt nie zaślepił egr'a? Tankujesz dobrej jakości paliwa?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Problem w tym, ze nie wiem jakiego producenta jest to olej. Zanim pojechalem z autem na wymiane, odwiedzilem serwis (oficjalny Hondy) i wypytalem o wszystko. Gdy zapytalem jaki leja, nie chcieli zdradzic marki a slyszac moja sugestie dot. lania oleju marki Castrol, jeden z 2 mechanikow z usmiechem odparl "przeciez to nie Type R"...
                  Tak ze kolejna wymiane przeprowadze sam, tak jak zawsze robilem.

                  Glosna praca jest tylko na biegu jalowym, na postoju, po rozgrzaniu. Klekot przypomina mojego TDI'ka. W trakcie jazdy poziom halasu silnika jest raczej w normie.

                  Wczoraj sobie przypomnialem, ze wymieniajac olej w innym aucie (silnik 1.6 HDI) na olej 5w30 Motula (nie pamietam juz dokladnie jaki, ale specjalnie sprowadzalem z Polski) w brzmieniu glosnego juz silnika nic sie nie zmienilo (przebieg wtedy 230k km).
                  Po ostatniej zmianie na Castrol edge 5w40 roznica byla ogromna. Wiec mam nadzieje, ze to jednak kwestia oleju...

                  Co do EGR nie mam zadnej pewnosci, ale watpie by poprzedni wlasciciel to zrobil... A paliwo tankuje rozne, czesto nawet przy autostradach. Mysle czy nie zaczac dodawac oleju 2T do baku, czytalem ze troche pomaga.

                  Zostalo mi chyba tylko zmienic olej i przekonac sie czy to jednak nie urojenia.

                  Comment


                  • #10
                    no od czegoś trzeba zacząć, olej to prosta sprawa, ale coś tak czuję że ten klekot nie jest od oleju, ale mimo wszystko dla pewności wymień.
                    Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                    Glosna praca jest tylko na biegu jalowym, na postoju, po rozgrzaniu. Klekot przypomina mojego TDI'ka. W trakcie jazdy poziom halasu silnika jest raczej w normie.
                    coś mi się zdaje że ten silnik właśnie tak pracuje, jakby klekocząco i trochę twardawo na biegu jałowym, podobnie jak TDi ale jednak trochę jakby niemieckie chodzą że się wydaje że bardziej topornie. Jak się dodaje gazu to zwiększa się jazgot sinika ale klekot się wycisza. Coś mi się zdaje że tak syczałem ten silnik, jak pracuje.
                    Jeśli nic się nie dzieje, to na razie nie ma powodów do paniki, o egr pytałem bo czasem zatkanie egr'a powoduje takie klekotanie na biegu jałowym, ale pewnie nikt tam nie grzebał.
                    Paliwo z autostrad powinno być ok, natomiast unikaj lokalnych prywatnych stacji o dziwnych nazwach.
                    Co do samej pracy silnika to mój diesel też jest strojony ale nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, no ale nie ma mowy o tym by ktoś wsadził do niego 40% mocy nominalnej z samego programu.
                    Co do oleju 2T absolutnie nie lej tego do paliwa! masz wtryski nowej generacji, to nie TDI honda może tego nie wytrzymać tzn jej pompa CR.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dzieki za rade. Z dala od oleju 2T zatem...

                      To prawda, ze do klekotu TDI troche temu silnikowi Hondy brakuje, ale klekocze bardziej niz 1.6 HDI z gestszym olejem Castrola.

                      LM zaleca sporo olejow do Civica. Sa 2 duze kategorie, severe i normal use. Rozumiem, kazdy (celuje raczej w ktorys z kategorii severe) bedzie dobry?

                      Co do samego tuningu nie wchodze w polemike bo sie na tym na tyle nie znam. Faktycznie, na polskich stronach serwisow ktore sie tym zajmuja mozna przeczytac, ze zysk mocy to 20-25% co w kraju gdzie mieszkam oznacza "eco tuning". Wszystkie renomowane hamownie kreca ten silnik do ~160-165KM, a osoba ktora zajmowala sie moim skomentowala , ze wynik 168,5 jest wyjatkowo dobry.
                      Wyprzedzanie na ausotradzie jest o niebo lepsze niz moim 1.9TDi 105KM kreconym na 139KM i 332Nm. Czy rzeczywiscie jest 168,5 koni pod maska? Nie wiem i nie jestem w stanie tego udowodnic inaczej niz wydrukiem z hamowni.

                      Comment


                      • #12
                        Co do "eko tuningu" i renomowany czy nie , to fizyki żaden nie przeskoczy. Mały silnik + mała turbina i optymalnie dobrany dolot no nie stworzą potwora, no nie możesz być naiwny. Ten moto ma z 1,6 pojemności 120KM mój z 1,7 ma 101KM i nie znam nikogo kto by zrobił z tego więcej niż 30KM, przy czym mówię fizyki nie przeskoczysz dlatego jeśli optymalnie dobrany AFR ktoś nazywa "eco tuningiem" no to ok, profesjonalnie widzę nie raz niemieckie auta po tuningu z bardzo młodych roczników i co widzę ..."Stefan Batory" przede mną ... zasłona jak w aucie Jamesa Bonda pewnie jakiś spec od tuningu mu stroił silnik, masakra tak śmierdzi i kopci. Do tego różne są siłownie i różnie się podchodzi do tematu oceny wyników. Nie będę tu wchodził w dyskusję o hamowaniach, ale lepiej nie zawsze oznacza więc ej i mocniej. To że auto nieźle się odpycha to i tak jest nieźle. pokaż mi auto w dieslu z 1,6 co ma 300Nm. Nie ma co się porównywać do 1,9TDi bo takie silniki objeżdża spokojnie każdy standardowy 7 gen z 1,7ctdi 225Nm. wiem co mówię bo bez hamowania mój spokojnie siedział na dupie 1,9 130KM TDi. Kolega co maił to auto nie wierzył że ja nic nie robiłem z motorem. Podobnie na autostradzie większość niemców jest szybsze ale dopiero po przekroczeniu 180km/h do tej prędkości jakoś niektórzy się denerwują i dziwią że taka hondawka ..kurde jedzie...Więc jak miałeś 105KM to wśród diesli niemieckich wiesz że to słabawy motor, mniej chętnie kupowany, po prostu jak na diesla nie jedzie.
                        Dane są takie 7 gen 1,7ctdi 101KM 225Nm około 11sek do 100km/h
                        9 gen 1,6idetec 120KM 300Nm okoo 10,5sek do 100km/h
                        jak widać wydaje się różnice w mocach ale nie w jeździe. Wyznacznikiem budowy tego diesla była ekologia i wymóg w segmencie C poniżej 119 g CO2/km (a 9 gen ma chyba 90gCO2 nr 1 na świecie) czyli przy zachowaniu podobnych parametrów dynamiki zmniejszyć emisję, czyli to co obserwujemy większe moce wcale nie są takie mocne, do tego dochodzi ciężar. Wielu to lekceważy i ja takim starym kopciuchem z większością aut po 130Km to sobie radze.
                        Silnik diesla 9 ki z 1,6 jest już tak zoptymalizowany że jak ktoś twierdzi że robi z nie go 170KM no to nie dziw się że to kontestuję. Co innego jak byś miał tam 2,2ctdi... ooo to tak to bez problemu zrobisz 170KM. ale 2,2 ma płuca, a 1,6 ani nie ma pojemności ani zapasu w turbinie ...jedynie co można to zalać wtryski ..czyli "Stefan Batory", a to nie jest tuning, a nawet to i tak nie 170KM. Jeśli ktoś twierdzi że robi program na fabryczny silnik 170Km to po prostu nie wierzę.
                        ale nic to, jeśli auto jedzie nic sie nie dzieje prócz klekotu to na razie nie dałbym pchać łap do niego.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Wyciągnąć mocy pewnie i można, tylko pytanie na jak długo to starczy... najpierw zajeździ się turbina, potem sprzęgło, potem cały układ tłokowo korobwy, łożyska wału itp. itd.. osobiście, to bałbym się o trwałość jednostki.. chyba, że auto kupione na krótki czas eksploatacji.. to zupełnie inne sprawa.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Nie wiedzialem, ze te 170 koni moze byc tak frustrujace dla niektorych. O trwalosc sie nie boje raczej, nie piluje silnika i jezdze glownie eco, pilnujac obrotow...

                            Wydaje mi sie, ze tuning to tez wiecej niz tylko korekcja AFR. Z reszta, z Twojego posta malo wynika poza proba usilnego przekonania mnie, ze wierze w jednorozce.
                            Porownywanie przyspieszen roznych aut, z roznimi silnikami, inna masa, przelozeniami jest troche dziwne. Oczywiste jest tez, ze moc nie przeklada sie proporcjonalnie na przyspieszenie, tym bardziej jesli mowimy o roznych autach i realnych warunkach. Roznica wspolczynnika mocy do masy tych aut jest zblizona, stad tak mala roznica w przyspieszeniu.
                            Na youtube jest pol godzinny filmik z dokladna relacja tuningu 1.6 idtec, pomiarami przyspieszen i koncowa dyskusja 2 mechanikow ktorzy zgodnie stwierdzili, ze silnik ten jest bardzo podatny na tuning. Oczywiscie, nie musi mi nikt wierzyc, ani im.

                            Nie chce sie przepychac i medrkowac, bo nic mi po tym, nawet nie uzyskalem odpowiedzi na pytanie dot. wyboru konkretnego oleju

                            Jesli bylbys chetny podzielic sie wiedza to chetnie bym sie dowiedzial dlaczego osiagniecie takiego wyniku jest fizycznie nie mozliwe. Konkrety, liczby, merytoryczna argumentacja bez udzialu Batorego.

                            Wedlug Ciebie zostalem oszukany (jak i setki innych ludzi) a wyniki sztucznie zawyzone? I tak robi 99% hamowni, ktore oferuja tuning az po stage 3...? Jako ciekawostka, silniki 116i LCI BMW ktore stokowo maja 109 koni kreci sie do 170, a najwyzszy wynik jaki widzialem to 184 bez zadnym modow (gdzie moment wzrosk dokladnie o 100Nm).

                            Komu zatem wierzyc?

                            Comment


                            • #15
                              ok, to o tuningu już nie gadam .
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              Na youtube jest pol godzinny filmik z dokladna relacja tuningu
                              na YT jest dużo różnych rzeczy jak Tico jadą chłopaki 170km/h mój wyciągał 130km/h z nie wiem jak to zrobili nie chcę wiedzieć, po prostu bolid.
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              Nie chce sie przepychac i medrkowac, bo nic mi po tym, nawet nie uzyskalem odpowiedzi na pytanie dot. wyboru konkretnego oleju
                              no, zabrzmiało jak bym musiał to podać. Ja nie napisałem o konkretnym oleju tylko dlatego że staram się unikać podawania konkretnych produktów, bo to nie jest takie proste, podać komuś lej "to czy tamto" ja do końca nie znam warunków i nie znam stylu dlatego z dystansem sugeruję oleje. Potwierdzam co napisałem jeśli masz SAE 5W-30 i ACEA C3 to jesteś w zgodzie z zaleceniami. Jest cała gama olejów różnych producentów o tej specyfikacji, ja nie używam tych olejów więc nie polecę konkretnego, mogę oprzeć się jedynie na tym co oferuje rynek (a tamtejszego dobrze nie znam). Ustaliliśmy że kluczowe jest mieć olej zgodny z wymaganiami i żeby być przy wymianie, albo samemu jej dokonać.
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              Jesli bylbys chetny podzielic sie wiedza to chetnie bym sie dowiedzial dlaczego osiagniecie takiego wyniku jest fizycznie nie mozliwe. Konkrety, liczby
                              no to nie Batory a Bolt się tu nada ... za dużo wymagasz, ale odpowiem tak, dlaczego Ty nie osiągniesz wyników takich jak Usajn Bolt w bieganiu? - bo nie masz takich płuc, bo nie masz takich długich nóg, bo nie masz itd. Tak samo jest w tym aucie więc ono ma swoje ograniczenia. Czyli możesz ćwiczyć i biegać, i na pewno drzemią w Tobie możliwości, ale nie osiągniesz wyników Usajna.
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              Wedlug Ciebie zostalem oszukany
                              to Twoje wnioski, ja tego nie napisałem ani nie sugerowałem. raczej, wychodzi na to że polscy tunerzy to jakieś dupy, nie potrafią wystroić auta jak ci na zachodzie . Dla mnie możesz mieć te wyniki a nawet 2 razy wyższe, człowiek czuje się wtedy lepiej .
                              Lepiej trzymajmy się tematu głośniej pracy silnika .
                              Last edited by rambo7; 30-11-2017, 07:06.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X